Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Beställde en kamera från Mediamarkt Skövde, 1½ vecka senare fortfarande ingen kamera

Permalänk
Medlem

Beställde en kamera från Mediamarkt Skövde, 1½ vecka senare fortfarande ingen kamera

Hej!
Jag var i Skövde för att beställa en "Sony RX100 MIII" och de sa att det skulle ta ca 48h - 1 vecka tills kameran kom. Det har nu gått en vecka och 5 dagar och jag har fortfarande inte fått den. Jag har ringt till Mediamarkts kundtjänst och det enda de säger är att Mediamarkt Skövde kommer ringa mig och uppdatera mig angående ordern, vilket de inte gjort.

Vad ska jag göra ? Är det bara att sitta och vänta eller kan man kräva någonting ?

Permalänk
Hjälpsam

Om det är en beställningsvara och inte en lagervara så kan det dröja nästan obestämd tid innan du får den. Tröttnar du är det bara att avbeställa den och köpa någon annanstans.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Expertgissare

Om du fick den till ett väldigt bra pris så kulle jag ringa ock klaga och frågat om det är såhär man ska behandla sina kunder, har du dessutom redan betalt för kameran så tycker jag du ska klaga extra och se till att dom skickar med ett bra minneskort eller liknande som plåster på såren. Menar det är ju 7000 kronor det handlar om i så fall som du ligger ute med.

MEN om du fått den till ordinarie pris så skulle jag häva köpet och aldrig fundera på att handla där igen.

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon R9 380X -|- WD Black SN750 1TB