Eve Online-tråden, fortsättning

Permalänk
Medlem

Om jag ska köpa en PvP char på bazaar. Det lutar åt en 18-20Mil SP gallente char med hög drone skills kan flyga ishtars och gallente BS, och ett plus om dom har en del gunnery och logistic skills.

Låter det som en bra char man kan använda nere i null och kanske senare ta med sig in i nån WH corp?

Visa signatur

Intel Core i5 4690k | Asus GTX 970 STRIX | Moderkort: Asus Z97-P | 8GB RAM | Corsair TX 650 | Antec Three Hundred | BenQ G2420HDBL | Samsung EVO 250GB

Permalänk
Skrivet av lucaz:

Om jag ska köpa en PvP char på bazaar. Det lutar åt en 18-20Mil SP gallente char med hög drone skills kan flyga ishtars och gallente BS, och ett plus om dom har en del gunnery och logistic skills.

Låter det som en bra char man kan använda nere i null och kanske senare ta med sig in i nån WH corp?

Låter som en ganska användbar karaktär framförallt för nullsec, Ishtars, domis etc används flitigt. Lite mer beroende på situation i WH. Där används först och främst de olika T3 skeppen + Guardians / Oneiroses. Ishtars och liknande används men då kanske framförallt när man är ute och roamar i nullsec och liknande. Givetvis kan du vidareutveckla en karaktär till det du vill, men jag skulle säga att har du råd att köpa en karaktär med lite mer SP så hade jag gjort det. Vill du bo i WH så är det extra viktiga att du är så flexibel som möjligt och kan flyga så många olika skepp som det bara går

Permalänk
Medlem

Ska testa EVE en gång till. Hittar inte riktigt något kul spel längre. Hur får man ut mest av EVE vad är roligast/mest spännande. Förra gången jag testade tyckte jag det var lite väl mekaniskt, det kanske var för att jag inte gav det nog med tid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HAZ:

Ska testa EVE en gång till. Hittar inte riktigt något kul spel längre. Hur får man ut mest av EVE vad är roligast/mest spännande. Förra gången jag testade tyckte jag det var lite väl mekaniskt, det kanske var för att jag inte gav det nog med tid.

Leta upp något du skulle vilja testa, hitta ett corp som gör det och var social. Om du inte kört nybörjarguiderna kan det vara bra att göra det så du har någorlunda koll på hur spelet funkar. Megastor flowchart med saker att göra: http://i.imgur.com/UG8SU.jpg

Visa signatur

Stationär : i5 4670k, RX 580 8GB, Node 304, Pop!_OS 20.10
Thinkpad T14s : Ryzen 7 Pro 4750U, 32GB RAM, Void Linux

Permalänk
Medlem

Tack Nu har jag lite att gå igenom. Tänker köra alla nybörjarguider, känns som det är tufft att sätta sig in i EVE men troligtvis kul när man väl har kommit i gång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HAZ:

Tack Nu har jag lite att gå igenom. Tänker köra alla nybörjarguider, känns som det är tufft att sätta sig in i EVE men troligtvis kul när man väl har kommit i gång.

Det är väldigt kul när man hittar ett trevligt corp och gör något man gillar

Visa signatur

Stationär : i5 4670k, RX 580 8GB, Node 304, Pop!_OS 20.10
Thinkpad T14s : Ryzen 7 Pro 4750U, 32GB RAM, Void Linux

Permalänk
Medlem

Mmm... Mycket att plugga in nu, får se hur det går. Finns det många svenska corp där ute? Är är det bara för hardcore spelande eller kan man vara med i ett corp som casual player?

Permalänk
Medlem
Skrivet av HAZ:

Mmm... Mycket att plugga in nu, får se hur det går. Finns det många svenska corp där ute? Är är det bara för hardcore spelande eller kan man vara med i ett corp som casual player?

Finns massa casual corps men något halvseriöst corp är nog roligare. Det räcker ofta att vara med på fleets 5-10 gånger i månaden för att få spela med the big boys i null sec.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HAZ:

Mmm... Mycket att plugga in nu, får se hur det går. Finns det många svenska corp där ute? Är är det bara för hardcore spelande eller kan man vara med i ett corp som casual player?

Yjellio är med i Circle Of Two, en rätt stor allians, som också är med i CFC, som corp, skulle jag säga att vi är casual, vi tar saker med en nypa salt, bra stämning och sådant. Vi bor då i nullsec, men kan vara värt att kolla upp Vi är då ett nordiskt corp, kanske det du söker?

https://forums.eveonline.com/default.aspx?g=posts&m=4914852#p...

Visa signatur

Hugger man yxan i båten får man ro som fan!

Permalänk
Medlem
Skrivet av jerkaaaa:

Yjellio är med i Circle Of Two, en rätt stor allians, som också är med i CFC, som corp, skulle jag säga att vi är casual, vi tar saker med en nypa salt, bra stämning och sådant. Vi bor då i nullsec, men kan vara värt att kolla upp Vi är då ett nordiskt corp, kanske det du söker?

https://forums.eveonline.com/default.aspx?g=posts&m=4914852#p...

Fan vad nice Verkar perfekt för mig, måste bara komma igång ordentligt. Sen söker jag upp er. Just nu så känner jag mig som Bambi på hal is, har fan noll koll på vad jag gör.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HAZ:

Tack Nu har jag lite att gå igenom. Tänker köra alla nybörjarguider, känns som det är tufft att sätta sig in i EVE men troligtvis kul när man väl har kommit i gång.

Här haru

https://docs.google.com/document/d/1AfA39yVm8WPEdKcC5OcP7IjOz...

Visa signatur

Intel Core i5 4690k | Asus GTX 970 STRIX | Moderkort: Asus Z97-P | 8GB RAM | Corsair TX 650 | Antec Three Hundred | BenQ G2420HDBL | Samsung EVO 250GB

Permalänk
Medlem

Hänger för tillfället runt och sysselsätter mig med Sisters of EvE-uppdragen (har precis blivit klar med alla nybörjaruppdrag). Är lite i valet och kvalet huruvida jag ska sysselsätta mig som utforskare ala Star Trek-style eller gå mer militärt. Mining är iaf en bra syssla under tiden :).

Tredje gången gillt för mig när det gäller att testa EvE, har aldrig riktigt fastnat tidigare men dras av någon anledning alltid tillbaka till det. Förhoppningsvis kan jag fastna mer denna gång.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 1700 @ 3.8GHz | Kylning: Noctua NH-D15 | Nätagg: EVGA SuperNOVA G2 850 W | Grafikkort: Sapphire RX Vega 64 Nitro+ | RAM: GSkill Ripjaws V @ 3600 MHz 16GB | Moderkort: Asus Crosshair VI Hero | OS: Win 10 | SSD: OCZ 960GB - Sandisk Ultra Plus 256 GB - Crucial BX100 500GB | Case: Phanteks Enthoo Evolv ATX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simonnice:

Hänger för tillfället runt och sysselsätter mig med Sisters of EvE-uppdragen (har precis blivit klar med alla nybörjaruppdrag). Är lite i valet och kvalet huruvida jag ska sysselsätta mig som utforskare ala Star Trek-style eller gå mer militärt. Mining är iaf en bra syssla under tiden :).

Tredje gången gillt för mig när det gäller att testa EvE, har aldrig riktigt fastnat tidigare men dras av någon anledning alltid tillbaka till det. Förhoppningsvis kan jag fastna mer denna gång.

Som många innan tipsar om är det bäst o komma in i ett trevligt corp så tidigt som möjligt så man har likasinnade o prata med samt lära av. Blir ett helt annat spel o ja tror de flest håller med mig om det.

Finns många olika corp där ute för många olika saker o ting. corpet ja är med i bor i null o hålls med lite allt möjligt. Försök o ta reda på va du vill göra, eller joina ett corp som fixar med lite allt möjligt. Tips är att inte joina ett high sec corp, de tenderar o bli träligt i längden. Det är iallfall min erfarenhet.

Permalänk
Medlem

Hejsan alla. Hittade denna tråden efter att ha letat runt på internet efter en svensk community. Började för cirka en månad sedan och har fokuserat på mining hitills. Kul att hitta några svenskar som spelar

Permalänk
Medlem

Snart slut på provperioden, EVE växer verkligen som spel, när man har kört ett tag. Lutar åt ett års subsk. Enda som man är lite sugen på att kolla är hur Elite Dangerous står sig mot EVE. Skulle ju bli bra mycket billigare i längden. Tyvärr finns ingen trial av det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HAZ:

Snart slut på provperioden, EVE växer verkligen som spel, när man har kört ett tag. Lutar åt ett års subsk. Enda som man är lite sugen på att kolla är hur Elite Dangerous står sig mot EVE. Skulle ju bli bra mycket billigare i längden. Tyvärr finns ingen trial av det.

Tycker inte spelen går jämföra, elite and dangerous är ju mer att sitta bakom cockpitten, dåligt med pvp i spelet också överlag (enligt min erfarenhet), för att tjäna den mesta kosingen så tar man ett fraktskäpp och köper saker i ett system och säljer i något annat. Känns... oklart just nu, tycker du ska gå efter eve om du gillar det so far.

Visa signatur

Hugger man yxan i båten får man ro som fan!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simonnice:

Hänger för tillfället runt och sysselsätter mig med Sisters of EvE-uppdragen (har precis blivit klar med alla nybörjaruppdrag). Är lite i valet och kvalet huruvida jag ska sysselsätta mig som utforskare ala Star Trek-style eller gå mer militärt. Mining är iaf en bra syssla under tiden :).

Tredje gången gillt för mig när det gäller att testa EvE, har aldrig riktigt fastnat tidigare men dras av någon anledning alltid tillbaka till det. Förhoppningsvis kan jag fastna mer denna gång.

Combat exploration är mycket kul, du behöver scanning skills och helst skills för att flyga tengu.

Permalänk
Medlem

Det är ingen här som är med i en trevlig corp som tar in newbies? För tillfället glider jag runt och gör security missions i min Corax eller minar i min Venture.

Min skill training fokuserar främst på strid med missiler (Caldari ftw) och mining. Funderar på att börja med exploration då jag älskar Star Trek känslan man får, men har inte bestämt mig än. I vilket fall vill jag ha folk att lira med!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 1700 @ 3.8GHz | Kylning: Noctua NH-D15 | Nätagg: EVGA SuperNOVA G2 850 W | Grafikkort: Sapphire RX Vega 64 Nitro+ | RAM: GSkill Ripjaws V @ 3600 MHz 16GB | Moderkort: Asus Crosshair VI Hero | OS: Win 10 | SSD: OCZ 960GB - Sandisk Ultra Plus 256 GB - Crucial BX100 500GB | Case: Phanteks Enthoo Evolv ATX

Permalänk
Medlem

Slut på trialen nu :-(. Dags att pynta med andra ord. Går gärna med i ett nordiskt nybörjar corp om det finns något. Känns inte som nullsec är för mig riktigt än.

Permalänk
Medlem

Tjo.

Jag och en vän söker en stabil coorporation med nullsec-ankring för att börja spela EVE i igen. Vi är båda casual och har spelat till och från i 6-7 års tid, några månader i taget varje gång men sedan känt att det var poänglöst. Detta då vi aldrig "kom ut ur" nybörjarfasen trots våra characters, skillpoints och skepp, eftersom vi aldrig tog oss in i någon stabil corp utan mest lallade runt i highsec/midsec. Vi kom med i en nullsec corp en period, men då ingen av oss hade råd att förlora flera hundra miljoner isk varje gång vi blev sprängda, och deras homesystem var extremt raidat och ostabilt, gick vi ur relativt fort.

Vi är båda närmare 30 år gamla och föredrar mognare spelkamrater, personligen flyger jag en Rattlesnake som är totalmaxad skillmässigt för defense/drones/salvaging, samt stealthbombers och mer avancerade frigates för allmänt lall.

Min vän började som miner och glider runt i en hulk, har för mig att han även har några cargoships. Förutom detta så är jag rätt säker på att han levlade upp combat relativt hårt under 2 års tid dessutom.

Så vi tänkte höra oss för om det finns plats någonstans i en stabil corp med nullsec-bas (som inte blir raidad varannan dag) där vi kan lära oss att gå vidare från "nybörjardelen" av EVE som vi fastnade i. Om plats finns kan vi självklart återaktivera kontona och ge länk med total mängd skillpoints osv då det brukar efterfrågas.

Visa signatur

Jag ansvarar för vad jag skriver, inte för vad du förstår.
Förlåt, jag hörde inte vad du tänkte säga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nanae:

Tjo.

Jag och en vän söker en stabil coorporation med nullsec-ankring för att börja spela EVE i igen. Vi är båda casual och har spelat till och från i 6-7 års tid, några månader i taget varje gång men sedan känt att det var poänglöst. Detta då vi aldrig "kom ut ur" nybörjarfasen trots våra characters, skillpoints och skepp, eftersom vi aldrig tog oss in i någon stabil corp utan mest lallade runt i highsec/midsec. Vi kom med i en nullsec corp en period, men då ingen av oss hade råd att förlora flera hundra miljoner isk varje gång vi blev sprängda, och deras homesystem var extremt raidat och ostabilt, gick vi ur relativt fort.

Vi är båda närmare 30 år gamla och föredrar mognare spelkamrater, personligen flyger jag en Rattlesnake som är totalmaxad skillmässigt för defense/drones/salvaging, samt stealthbombers och mer avancerade frigates för allmänt lall.

Min vän började som miner och glider runt i en hulk, har för mig att han även har några cargoships. Förutom detta så är jag rätt säker på att han levlade upp combat relativt hårt under 2 års tid dessutom.

Så vi tänkte höra oss för om det finns plats någonstans i en stabil corp med nullsec-bas (som inte blir raidad varannan dag) där vi kan lära oss att gå vidare från "nybörjardelen" av EVE som vi fastnade i. Om plats finns kan vi självklart återaktivera kontona och ge länk med total mängd skillpoints osv då det brukar efterfrågas.

Kolla upp Yjellio, nordiskt corp som håller till i nullsec. Länkat en rekryteringstråd tidigare om du vill läsa mer om det. Kan vara värt att kolla upp om inget annat

Visa signatur

Hugger man yxan i båten får man ro som fan!

Permalänk
Skrivet av Nanae:

Tjo.

Jag och en vän söker en stabil coorporation med nullsec-ankring för att börja spela EVE i igen. Vi är båda casual och har spelat till och från i 6-7 års tid, några månader i taget varje gång men sedan känt att det var poänglöst. Detta då vi aldrig "kom ut ur" nybörjarfasen trots våra characters, skillpoints och skepp, eftersom vi aldrig tog oss in i någon stabil corp utan mest lallade runt i highsec/midsec. Vi kom med i en nullsec corp en period, men då ingen av oss hade råd att förlora flera hundra miljoner isk varje gång vi blev sprängda, och deras homesystem var extremt raidat och ostabilt, gick vi ur relativt fort.

Vi är båda närmare 30 år gamla och föredrar mognare spelkamrater, personligen flyger jag en Rattlesnake som är totalmaxad skillmässigt för defense/drones/salvaging, samt stealthbombers och mer avancerade frigates för allmänt lall.

Min vän började som miner och glider runt i en hulk, har för mig att han även har några cargoships. Förutom detta så är jag rätt säker på att han levlade upp combat relativt hårt under 2 års tid dessutom.

Så vi tänkte höra oss för om det finns plats någonstans i en stabil corp med nullsec-bas (som inte blir raidad varannan dag) där vi kan lära oss att gå vidare från "nybörjardelen" av EVE som vi fastnade i. Om plats finns kan vi självklart återaktivera kontona och ge länk med total mängd skillpoints osv då det brukar efterfrågas.

Finns flera bra corps i null. KarlXII´s Dragoner är ett av dem. Vet inte om de rekryterar just nu, men kolla med dem.

Visa signatur

CPU: i7 8086K, MK: Asus Maximus Apex, Minne: Corsair 32GB 3000
PSU: Seasonic 850W 80+P, Kylare: Corsair 150iPro, GK: MSI 1080ti Gaming X trio, Låda: Fractal design define r6 Blackout TG

Permalänk
Medlem

KarlXII´s Dragoner rekryterar.
Skriv ett PM så skickar jag vem du ska höra av dig till i EVE.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk

Har precis kommit tillbaka till Eve efter 3-4 års frånvaro. Jag söker ett svenskt corp som gärna bor i nullsec. Till en början vill jag köra casual, mest ratta och snacka skit, men gärna pvpa etc på sikt.

Visa signatur

Asus P8Z68 Deluxe/Gen Sock 1155 -- Inte Core I7 2700K@4.5Ghz -- EVGA GeForce GTX 970 SSC GAMING ACX 2.0+ -- Corsair 16GB DDR3 Vengeance 1.5V Low Blue -- SSD OCZ Agility 3 120GB -- Microsoft Windows 7 -- Foldar med cirka 180k PPD (körs ej 24/7)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av HAZ:

Slut på trialen nu :-(. Dags att pynta med andra ord. Går gärna med i ett nordiskt nybörjar corp om det finns något. Känns inte som nullsec är för mig riktigt än.

0.0 har betydligt värre rykte än vad den förtjänar. Vist finns det inga level 1 missions men du kan flyga PvP från dag ett. I CFC har vi fria skepp till nya spelare och newbies brukar får isk av sina corp kamrater så du kommer inte behöva tänka på pengar i första taget. Tills du behöver det har du nog skills för att köra en ishtar eller liknande

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon127948:

0.0 har betydligt värre rykte än vad den förtjänar. Vist finns det inga level 1 missions men du kan flyga PvP från dag ett. I CFC har vi fria skepp till nya spelare och newbies brukar får isk av sina corp kamrater så du kommer inte behöva tänka på pengar i första taget. Tills du behöver det har du nog skills för att köra en ishtar eller liknande

Detta beror nog på vilken allians man är med i, pvp mässigt kan man ju alltid köra tackler, inga problem där. Men man måste kunna göra något utöver när man kör pvp? vad kan man göra i null när man är log skillad? (Inte den mest erfarna så därför jag frågar )

Visa signatur

Hugger man yxan i båten får man ro som fan!

Permalänk
Medlem

svenskt 0.0 pvp corp

Är du sugen på spännande och intensiv pvp? Då har du kommit till rätt ställe!

Svea Rike är ett svenskt 0.0 baserat pvp corp som lägger stor vikt på gemenskap och pvp. Förutom pvp från små roams till stora slag så erbjuder Svea Rike exempelvis följande:

1: Fri tillgång till capital fuel när det gäller pvp eller flytt.
2: Tillgång till skepp å moduler för empire priser.
3: PVP i alla former från gangs till blobs.
4: Tillgång till bästa rått/majningrymden.
5: Stark gemenskap!
6: Över 8 års erfarenhet av 0.0.

Intresserad? Gå med i SR Rekryt(ingame) och prata med någon rekryterare!
kommer inte svara här då jag har för mycket in game

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av jerkaaaa:

Detta beror nog på vilken allians man är med i, pvp mässigt kan man ju alltid köra tackler, inga problem där. Men man måste kunna göra något utöver när man kör pvp? vad kan man göra i null när man är log skillad? (Inte den mest erfarna så därför jag frågar )

Det är sant. Jag kan bara tala om hur det är i CFC (tja goonswarm i mitt fall men jag tror att de flesta i CFC är liknande). Du kan relativt snabbt komma upp i harpy/hawk fleet, logi med burst och liknande. Det kräver inte mer än kanske en vecka eller två och under den tiden kan du köra tackling eller helt enkelt flyga motsvarande t1 skep. SRP kommer ge dig lite isk tillbaka men när du säger att du är ny spelare kommer du få tillräckligt med isk av andra så det är lugnt tills du kommer till nivån där du kan tjäna egna pengar.

Permalänk
Medlem

Funderat på att köpa denna char men vad tycker ni om hans corp history? Kan man det skapa problem senare?

http://eveboard.com/pilot/FranklinRhetoric_Rhetoric

Visa signatur

Intel Core i5 4690k | Asus GTX 970 STRIX | Moderkort: Asus Z97-P | 8GB RAM | Corsair TX 650 | Antec Three Hundred | BenQ G2420HDBL | Samsung EVO 250GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av lucaz:

Funderat på att köpa denna char men vad tycker ni om hans corp history? Kan man det skapa problem senare?

http://eveboard.com/pilot/FranklinRhetoric_Rhetoric

Tror inte det så länge han inte hållt på med Awoxing. Be om full API till karaktärn och kolla efter saker som rekryterare kollar efter? Mail history, wallet trasaktions som ser misstänksamma ut. Hittar du inget skulle jag iaf tro att det är lugnt

Ta dock inte mitt ord för givet!

Visa signatur

Hugger man yxan i båten får man ro som fan!