Permalänk

GTX 770 stäng :)

Är eventuellt påväg att köpa en begagnad dator och undrar lite hur Gtx 770 står sig i dagens spel? CPUN är en i7 4770k och isåfall kommer jag väl köpa ett nytt grafikkort längre fram när BF hardline släpps alt BF5! CPUN borde väl klara av det spelet och även fler spel i framtiden?

Kommer det gå att spela tex BF4 i lägre upplösning på HIGH med bra fps? jag spelar inte på 4k. - kommer dock köpa en 144 hz skärm men går gärna ner i upplösning för att få helt ok grafik.

Jag spelar just nu mest WOW, CS:go på min stenålders dator.
/M

Stäng
Permalänk
Medlem

kortet fungerar utmärkt i 1080p. ibland får man dra ner inställningarna till high istället för ultra men det är väl det. vill du upp långt över 60 fps så blir det givetvis svårare, dock.

Permalänk
Skrivet av versions:

kortet fungerar utmärkt i 1080p. ibland får man dra ner inställningarna till high istället för ultra men det är väl det. vill du upp långt över 60 fps så blir det givetvis svårare, dock.

Ok men kortet i sig är helt ok ? Det blir väl att köpa ett 970 eller 980 senare när priserna går ner. Det slår väl iaf 960 på fingrarna prestanda mässigt?

/M

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

har ett 770 och jag tar BF4 på högsta @ 60 FPS @ 1080p. ska du ha ha fler fps dra ner inställningarna, inte direkt upplösningen. jag börjar känna lite att mitt 770 börjar bli för svag för de senaste titlarna. får se hur det blir nästa battlefield kan bli tungt.

Skrivet av Mikeyland:

Ok men kortet i sig är helt ok ? Det blir väl att köpa ett 970 eller 980 senare när priserna går ner. Det slår väl iaf 960 på fingrarna prestanda mässigt?

/M

960 är lite sämre än ett 770, titta på prestandatester.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk

Ok så att spela på det på tex HIGH tillls BF5 kommer ut skullle fungera utan problem? (är van att spela cs 1.6 i 640 upplösning så bara man slipper lagg och skotten sitter rakt så spelar grafiken mindre roll)

Permalänk
Skrivet av Mikeyland:

Ok så att spela på det på tex HIGH tillls BF5 kommer ut skullle fungera utan problem? (är van att spela cs 1.6 i 640 upplösning så bara man slipper lagg och skotten sitter rakt så spelar grafiken mindre roll)

Haha 640 upplösning ja du kommer klara dig utmärkt, det är ett bra grafikkort, ungefär som ett r9 280x

Visa signatur

Lite härlig psy trance?
https://youtu.be/5vHuLa-AC9Y

Permalänk
Skrivet av carlosxbox82:

Haha 640 upplösning ja du kommer klara dig utmärkt, det är ett bra grafikkort, ungefär som ett r9 280x

Hah ja det var ju det som gällde back in the days på CRT skärm! Pro gamer old school!

/M