Apple Watch anländer i april – Sverige får sannolikt vänta

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daavido:

Intressant läsning. Tror allt kommer ner till vilka behov du har osv, jag personligen känner att jag behöver all den motivationen jag kan få för att gymma. Därav tror jag att denna kommer kunna ge mig en liten extra boost då jag personligen hittar många användningsområden.
Sen har jag i dagsläget ingen klocka sen tidigare. Klockor kan ju gå upp mot 1000-250.000 kr. Så $349 tycker jag låter ganska rimligt för en klocka då jag personligen finner Apple Watch snygg. Dock återstår det att se då jag faktiskt har prövat en.

Sen träning helt och hållet är inte billigt och det beror på till var och en hur mycket man vill lägga ner. Men om vi räknar lite, gymkort ~500 spänn, proteinpulver ca 1000 kr månaden, PWO, intra-workout, 500 spänn? 2000 kr/mån. För då en klocka för 3-4k som jag kommer ha över ett år till träning så ser jag inte det som så farligt.

Jag vet inte vad jag ville komma med allt det här, men kommer väl ner till smak och tycka i det stora hela.
Ledsen att höra om ditt tillstånd, vet inte så mycket om ämnet men jag önskar dig lycka till

tackar behövde ta en extra smärtstillande idag vilket jag får göra, men gör det inte så ofta så jag vart nog lite för öppen:P,
Du har iof alldeles rätt, jag kan tänka mig spendera mycket på träning och jag skulle inte tvivla att lägga rätt mycket på en vanlig klocka så jag har ingen aning om varför jag tycker priset är högt på en smartwatch, jag kanske inte tar dem allvarligt än:P Men jag tack jag kan nu åtminstone se värdet i det för andra så tack för att du svarade:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kogster:

Håller inte alls med. Det är något med runda klockor:
http://www.droid-life.com/wp-content/uploads/2014/10/moto-360...

Rund klocka är totalt meningslös om man ska visa en massa text och annat på den. Det fattar vem som helst.

2.5 timme är aktivt användande. Jag vet inte hur ni beter er på jobb och annat men jag sitter iaf inte och petar på ett armbandsur/telefon hela dagarna.
Har inget behov av en själv men är sugen på att köpa en bara för att det kommer sticka i ögonen på folk. Alltid lyckas man irritera ngn haha

Permalänk
Medlem
Skrivet av htbtoma:

Iom att du nämner NFC, utöver det uppenbara så exempelvis smarta covers som aktiveras via NFC, men en verkligt användbar feature för många som vi har implementerat i vårt företag är att du nyttjar NFC i passersystemet istället för det traditionella passerkortet för att nämna något.

äpplet flashar med features typ "siri", och fanboysen tycker att "fan vad ballt!!!" synd bara att över 3 år efter release finns det fortfarande inte för ert språk.
som sagt, till den som inte vill nyttja sin smartphone till allt den är kapabel till duger iphone (dvs IOS) utmärkt, det vet jag first hand efter att ha ägt 3st + en ipod touch. vill du maximera ditt användande och din upplevelse så är Android med sin öppenhet överlägsen.

Vi är helt enkelt överens om att vi inte är överens...
Har Android något liknande Siri inbyggt från start? Jag nyttjar inte Siri, hade heller inte gjort om det fanns på svenska.

Jag hade 3 Android-telefoner innan jag skaffade iPhone. Jag är inne på min andra, en iPhone 6, min förra var en 5:a. Varför? Jag fick höra tjat om hur bra iPhone var och hur stabilt iOS var gentemot Android - Vad jag upptäckte var att efter två år så fungerar 5:an fortfarande perfekt, mina tidigare Android-lurar höll 6 månader och 9 månader, dom blev segare än sirap och ingenting flöt på längre. Lite som Windows, när man installerat lite program. Får man inte error så är det något annat.
Jag har aldrig fått error, mindre flyt i svepen, konstant kraschande applikationer med iOS, däremot med Android. Varför?

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dallebull:

Ungefär lika illa som att Applefanboysen höjjer sina produkter till skyarna och inte tänker längre än näsan.
Vissa vill vara fast i ett ekosystem som funkar bra och dom inte kan fucka upp saker och det "bara funkar" (Vilket det inte gör, vad jag märkt i mitt yrke)
Andra vill ha frihet att kunna välja själv hur enheten fungerar, vilken tillverkare man köper ifrån och vill inte betala extra för "premium"-tjoffs som bara finns i marknadsföringen o i folks skalle.

Personligen stör jag mig just på att Appleprodukter är dyrare och Apple sätter mer pengar i fickan per enhet än Androidtillverkare, just för att dom framhöjs som "lätta" och "bara fungerar", Det är som att säga att Android är motsatsen, vilket jag inte håller med om och även om så var fallet ska man inte behöva betala mer för användarvänlighet.

/2 cents

Utmärkt service och bra tänk med sin synnergi mellan hårdvara och mjukvara får mig att alltid betänka apple-produkter när det är dags för ett teknikköp. Knappast att dom är det enda bra märket, men jag kan förstå att folk fortsätter köpa iphone efter att man haft en eller två redan. Vid det laget är man ju familjär med interfacet och appar så det ska till att vara lite teknikentusiastisk för att man ska "orka" byta till något annat. Likväl finns det folk med Android som uppenbarligen inte kan tänka sig något annat än just det.

Däremot det här med "applefanboysen höjer sina produkter till skyarna". Det finns GOTT om folk som påvisar fradga från munnen när de ska snacka skit om apple och allt de gör. Det är rätt irriterande det med. Var glada att Apple gav smartphonen en rejäl skjuts. Oavsett om man tycker iphone och alla generationer av den var skit så tyckte ju inte alla andra det och hela smartphone-marknaden växte som följd.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 32GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av htbtoma:

coolt! jag har räknat alla bultar i ölandsbron både i jobbet och privat. Android är fortfarande ett bättre OS.

Till mormor är IOS ett fullgott alternativ men vill du inte sitta inlåst i ett pissigt OS där dina möjligheter till att skräddarsy din telefon eller för den delen surfplatta är obefintliga så är Android överlägset.

lägg till detta att premiumlurarna som kör android sopar mattan med iphone så är det en nobrainer.

och nej, jag är ingen fanboy på något sätt, jag har fortfarande en iphone 4s i min ägo som tjänade mig väl, på den tiden jag hade telefonen till att enbart ringa, sms och spela angry birds på. Vill du vara produktiv med din telefon och nyttja den till dess fulla potential både hemma och privat så är möjligheterna till detta gränslöst mycket bättre med Android.

Åh vad jag älskar sånt här.

Exakt samma tankesätt jag träffar på när folk ska välja telefon, och 90 % av fallen så går alla tillbaka till iPhone från Android eller Windows Phone.

Jag kör alla 3 OS, jag kör OSX, Linux, W7, W8.1 W10, Xbox One och syncar mellan alla enheter.

Enligt min erfarnhet efter runt 300-400 telefoner och läst alla manualer och testat mail system, kontakt system, appar via video och skriva ut bilder till skrivare trådlöst och fjärrstyra, och användarvänlighet.

Så slår Windows Phone och IOS Android med HÄSTLÄNGDER.

Jag skiter fullständigt om det står IOS, Android, eller WP8.

Men det skall FUNKA för det folk har BEHOV AV.

Om du vill sitta ROMA dina telefoner eller flytta dina ikoner FINE gör du det.

Men finns inget företag som är ens i närheten Apple när det gäller Service, support och enkelhet i att införa dom i företags miljö med management system och annat.

Tror jag har rätt bra koll på telefoner tycker jag, kan ha fel.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dallebull:

Ungefär lika illa som att Applefanboysen höjjer sina produkter till skyarna och inte tänker längre än näsan.
Vissa vill vara fast i ett ekosystem som funkar bra och dom inte kan fucka upp saker och det "bara funkar" (Vilket det inte gör, vad jag märkt i mitt yrke)
Andra vill ha frihet att kunna välja själv hur enheten fungerar, vilken tillverkare man köper ifrån och vill inte betala extra för "premium"-tjoffs som bara finns i marknadsföringen o i folks skalle.

Personligen stör jag mig just på att Appleprodukter är dyrare och Apple sätter mer pengar i fickan per enhet än Androidtillverkare, just för att dom framhöjs som "lätta" och "bara fungerar", Det är som att säga att Android är motsatsen, vilket jag inte håller med om och även om så var fallet ska man inte behöva betala mer för användarvänlighet.

/2 cents

Men hur drabbar det dig om folk är nöjda med sina prylar. Jag fattar bara inte upprördheten. Blir Android mindre öppet eller sämre för att folk tycker att Apple gör bra saker. Om du vill ha friheten att välja själv får du väl också respektera att andra också gör fria val.

Permalänk
Medlem
Skrivet av htbtoma:

och vad bevisar det menar du? Volkswagen säljer fler Golfar på en vecka än vad ferarri säljer samtliga modeller på ett år. Är Golf en bättre bil än Ferarri 458 för att volkswagen säljer fler bilar och tjänar mer pengar?

Det var mig en riktigt usel jämförelse. Vad kostar en Ferrari och vad kostar en Golf? Extremt haltande när iPhone dessutom ofta kostar mer.