Permalänk
Medlem

Exotic gear gw2

Måste höra med er som lirare Gw2 är exotic något att sikt på? statsen ser ju bra ut men jag antar att dom mest funkar i pve? jag gissar att i Wvw så blir statsen lika för alla? Jag spelar thief och hitta någon nice gun och daggaer igår för 30g styck utan några sigils i.... men satan va nice stats dock.

Jag har inte så myckat karma så vet inte om det är värt att farma guld eller karma för fixa bis gear.

Någon med lite tips?

Permalänk
Medlem

Kolla gearen i wvw, de kostar badges men hoppa på en zerg och samla. Kör själv med berserker därifrån i pve och knight därifrån i wvw.

Visa signatur

-=/chassi/=- Corsair Carbide Air 240
-=/mobo/=- Asus H81M-A
-=/cpu/=- Intel i7-4790k
-=/gpu/=- Asus 3070 dual oc
-=/ram/=- G.Skill TridentX DDR3-2133 Cl9 DC - 16GB

Permalänk
Medlem

Trinkets, ringar och sånt gött för laurel.

Visa signatur

-=/chassi/=- Corsair Carbide Air 240
-=/mobo/=- Asus H81M-A
-=/cpu/=- Intel i7-4790k
-=/gpu/=- Asus 3070 dual oc
-=/ram/=- G.Skill TridentX DDR3-2133 Cl9 DC - 16GB

Permalänk
Medlem

Här har du.
http://wiki.guildwars2.com/wiki/Dynamic_level_adjustment

"In WvW, characters have their effective level boosted to 80 but do not receive any new abilities or gear (though they may still gain levels and new gear as normal while boosted). Therefore by equalizing their effective level, the disparity in power is somewhat reduced but higher level characters will still be more powerful than lower level characters due to their higher level gear and wider range of Traits and Skills. Any levels gained through experience earned in WvW are kept normally, and it is possible for a player to level up to 80 entirely within WvW."

Visa signatur

🟧 Aruba - Certified Edge Professional, ACSP, ACMP & ACDP
🌐 Cisco - CCNA R&S
🧱 Palo Alto Networks - PCNSA

Permalänk
Medlem

Såg att man kan köpa lite för karma också så det går få ett rätt bra kit

Permalänk
Medlem

För att svara på orginalfrågan så är exotic det du som minst vill uppnå. (De har även Ascended som är en ännu högre nivå).

Exotic är inte så svårt att komma över, speciellt inte när man väl kommer in lite i spelet. Som nämnt tidigare går det att få tag på via WvW vendors.
Du kan även crafta det eller köra dungeons för att få tag på det. Kort sagt finns det massvis med sätt att få tag på det och för att kunna tweaka din build till något mer specifikt vill du skaffa exotic gearing.