lurad på gtx 480 vad ska jag göra?

Permalänk
Medlem

Åtta månader fick han

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk
Medlem

Som många andra nämner, oerhört trist med folk som luras. Har själv haft turen att inte råka ut för nåt värre än en affär med en 46" LED-TV på Tradera i somras, där säljaren scammade med falsk identitet. Var en aning tveksam till priset och delbetalade därför endast 600 kr, vilket inte kändes som en större förlust då det var i samband med sommarrean. Kompenserade upp händelsen med en ny 50-tummare som var nedsatt med 2.000 och glömde därefter bort det hela.

Skrivet av zzcool:

förlorade 2000.kr på grafikkkortet

2.000 kr för ett 480? Lät rätt saftigt...

Edit: Never mind, noterade inte hur gammal tråden var då den dök upp i forumfönstret till höger...

Visa signatur

66 datorer, 57 tv-spel... inget sönderslaget ännu. Vad hände med tonårens förbrukningsådra?! 🙊

Permalänk
Medlem

Fan va gött att kunna komma tillbaka till denna tråd, TRE år senare och konstatera att han åkte fast

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem

Visste inte att Youtube:arn Zero-Punctuation gått och blivit svensk!

Permalänk
Medlem
Skrivet av mackan242:

tjena läste detta, blir så J**** sur över att polisen inte bryr sig , vafan sitter dom och bara latar sig på jobbet eller vad. jag hoppas verkligen att du får tillbaka pengarna på nått sätt.

Dom har fullt upp med fildelare. Samhällets fiende #1!

Det kan du tacka Beatrice Ask för.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av zzcool:

(innan jag börjar jag vet att stavningen inte är bra så skriv snälla inte om det)

hej jag sålde mitt gtx 480 och fick en köpare (kambiz) i början så gick han med på post förskott men dem sa att jag behövde ett konto och han ville ha kortet så fort som möjligt och hotade hela tiden att han köper ett annat så vi kom överens om halva pengarna först och halva senare så jag skickade iväg kortet några dagar senare så ringde han och sa att han inte kunde hämta ut det pågrund av gammal legitimation och att jag skulle skicka det till hans syste när jag får tillbaka det började bli misstänksam och tittade statusen på paketet det stod "uthämtat" efter det så gick det inte att få tag på honom längre har gjort anmälan på honom polisen har också ringt det verkar som jag inte var den enda han lurade fick också det här meddelandet på youtube

"Hej,
Såg att du blivit scammad av Kambiz.
Jag har precis gjort en polisanmälan och skulle uppskatta all eventuell info du kan ha väldigt mycket.
Vänliga hälsningar,
Johan (efternamn)"

vad ska jag göra jag vet var han bor fick tag på en person som bor nära honom hon bekräftade att det är där han bor kollade hans namn på ratsit trodde det var ett falskt namn men det verkar som det är äkta av någon anledning så påminner det om marijuana vet inte varför iallafall kan någon hjälpa mig eftersom jag tror inte polisen bryr sig om sånt här blev lurad genom ett kapat företags konto på tradera när jag köpte windows 7 förlorade 4000 där förlorade 2000.kr på grafikkkortet

om någon moderator tycker att det är något olämpligt med detta inlägget ändra eller lås det eller flytta det

all hjälp uppskattas

vadå va ska jag göra? Dunka in hans ansikte med DITT gtx 480 såklart.

Permalänk
Skrivet av anon216267:

vadå va ska jag göra? Dunka in hans ansikte med DITT gtx 480 såklart.

Varför riskera att åka dit för växelpengar?

Permalänk

Sweclockers skulle verkligen må bra av ett röstsystem för folk som säljer saker a´la prisjakt. 1=suger, 10=rockar.

Visa signatur

Jag är inte blek, jag är Nerdchic.

Permalänk
Skrivet av Conditioned:

Sweclockers skulle verkligen må bra av ett röstsystem för folk som säljer saker a´la prisjakt. 1=suger, 10=rockar.

Håller med dig till fullo. Samtidigt som man kanske skulle kunna lägga en liten kort komentar om säljaren.

Samtidigt kan man se problemet i de iom att dom som kanske är förstagångsäljare eller inte sålt så mycket, dessa kommer inte ha några röster och således inte anses pålitliga och inte få sålt varan. Även om dessa är ärliga säljare.

Detta är en fråga med många sidor som tåls att fundera på!

Visa signatur

[Citera för svar!]
Spelmaskin:Mercury S8 / MSI MAG B650 TOMAHAWK / Ryzen 9 7900X / WD Black SN850X 1TB / Montech Titan Gold 1200W / GeForce GTX 1080Ti / G.Skill 32GB 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo / Custom loop / Win 11