Permalänk

Frågor angående GTX 780

Hejsan SweC!

Har lite frågor att ställa er!

1. Vilken tillverkare gör de bästa GTX 780 korten enligt er?

Är själv oerhört sugen på att köpa ett EVGA GTX 780 SC ACX grafikkort, har läst mycket gott om det här kortet och Netonnet har dessutom dragit ner priset på det här grafikkortet nu!

2. Är ett GTX 780 ett framtidssäkert kort? Har bra komponenter inuti datorn nu så det är endast grafikkortet som behövs bytas!

3. Kommer man att kunna maxa de spel som kommer om ett år tror ni, med ett 780?

Tack för den eventuella hjälpen!

Permalänk
Medlem

1. *

2. Finns inget diret som är framtidsäkert, då alltid ändras varje dag i princip.

3. Hur ska vi kunna sia om spel som kommer om 1 år?

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk

Sitter själv och tittar på just detta
Alternativet är ett Asus GeForce GTX780-DC2OC-3GD5 3GB, men då EVGA:n är ett par hundra billigare...?

Permalänk
Skrivet av Toivo83:

3. Hur ska vi kunna sia om spel som kommer om 1 år?

Det var en fråga om Ni Tror, inte om Ni Vet! (; Förstår om ni tycker att det var en dum fråga men man kanske kan gissa sig fram till ett svar! Man kan ju maxa alla dagens spel med ett 780 så kanske man kan göra det ett år framåt också!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MegaIodon:

Det var en fråga om Ni Tror, inte om Ni Vet! (; Förstår om ni tycker att det var en dum fråga men man kanske kan gissa sig fram till ett svar! Man kan ju maxa alla dagens spel med ett 780 så kanske man kan göra det ett år framåt också!

Nej du kan inte maxxa spelen som kommer om ett år. Du kan inte ens maxxa spelen som finns idag. Battlefield 4 1440p 4xMSAA och Ultra kommer inte ge dig mycket fps.

Permalänk
Medlem

DÅ säger jag NEJ då utvecklingen går FRAMÅT.
men spel du maxar idag, kan du i samma spel maxa om 1 år i normala fall, så visst går det på sätt och vis.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Skrivet av MegaIodon:

Hejsan SweC!

Har lite frågor att ställa er!

1. Vilken tillverkare gör de bästa GTX 780 korten enligt er?

Är själv oerhört sugen på att köpa ett EVGA GTX 780 SC ACX grafikkort, har läst mycket gott om det här kortet och Netonnet har dessutom dragit ner priset på det här grafikkortet nu!

2. Är ett GTX 780 ett framtidssäkert kort? Har bra komponenter inuti datorn nu så det är endast grafikkortet som behövs bytas!

3. Kommer man att kunna maxa de spel som kommer om ett år tror ni, med ett 780?

Tack för den eventuella hjälpen!

Du kan ju alltid googla eftr benchmarks mellan dem olika tillverkarna, eller så jämför du garantierna på dem.

Går inte att framtidssäkra eftersom det alltid kommer nytt... Det du köper "high end" nu kommer inte vara det om ett år eller kanske inte ens ett halvår.

Den gräns på "maxa" vi kör med på Swec är: Alla inställningar på högsta i 1080p med stadiga 60fps. Jag skulle säga: mestadels ja.

Spel som kommer om 1 år? Hur skall vi kunna veta det?

Visa signatur

Tafelwasser

, CITERA FÖR SVAR

Pimpim666 : Skaffa flickvän så minskar risken för att ni går in på sidor med virus.
Nivity: Tror nog det ökar med flera tusen % istället, tjejer klickar ju på vad fan som helst som ploppar upp på skärmen.

Permalänk
Skrivet av arcticblue:

Sitter själv och tittar på just detta
Alternativet är ett Asus GeForce GTX780-DC2OC-3GD5 3GB, men då EVGA:n är ett par hundra billigare...?

Mjo, har kikat litegrann på 780:it från ASUS också! EVGA kortet tilltalar mig lite mer dock. Verkar lämpa sig bättre för överklockning, och om man kollar på Benchmarks så får EVGA:s version bättre resultat jämfört med de andra!

Permalänk
Skrivet av anon81912:

Nej du kan inte maxxa spelen som kommer om ett år. Du kan inte ens maxxa spelen som finns idag. Battlefield 4 1440p 4xMSAA och Ultra kommer inte ge dig mycket fps.

Skrivet av Toivo83:

DÅ säger jag NEJ då utvecklingen går FRAMÅT.
men spel du maxar idag, kan du i samma spel maxa om 1 år i normala fall, så visst går det på sätt och vis.

Skrivet av Bordsvatten:

Du kan ju alltid googla eftr benchmarks mellan dem olika tillverkarna, eller så jämför du garantierna på dem.

Går inte att framtidssäkra eftersom det alltid kommer nytt... Det du köper "high end" nu kommer inte vara det om ett år eller kanske inte ens ett halvår.

Den gräns på "maxa" vi kör med på Swec är: Alla inställningar på högsta i 1080p med stadiga 60fps. Jag skulle säga: mestadels ja.

I see, i see! Tack för att ni svarade på alla frågor, det var allt jag ville veta!

Trevlig helg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MegaIodon:

Mjo, har kikat litegrann på 780:it från ASUS också! EVGA kortet tilltalar mig lite mer dock. Verkar lämpa sig bättre för överklockning, och om man kollar på Benchmarks så får EVGA:s version bättre resultat jämfört med de andra!

Jag tycker om ASUS för sin byggkvalitet och effektiva kylare, MSI för sin väldigt tysta och bra kylning, EVGA för deras grymma garanti på sina kort.

Det är helt upp till dig vilket du vill köpa ju, jag tror inte du kommer bli besviken på prestandan vilket av dom du än köper, det är ju vad du mer kräver av det.

Visa signatur

Intel Core i7 4770k @ 4.6Ghz | Asus Z87-PRO | MSI GeForce GTX 980 Ti Gaming 6G | 4x8GB Kingston Fury Beast 1600Mhz @ 2000Mhz | Fractal Design Define XL R2 Svart | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 850 Pro 256GB | Western Digital 4TB | Western Digital Red 3TB | 2st AOC 24G2U skärm | EVGA Supernova G2 850W | Windows 10 Pro | Custom EK vattenkylning

Permalänk
Medlem

Hej!

1. Test kan du läsa här:
http://www.sweclockers.com/recension/17295-asus-geforce-gtx-7...

2. Ett grafikkort är aldrig framtidssäkert då utvecklingen går väldigt snabbt. Sedan beror det på vilka spel du gillar självklart.

3. Samma svar som 2

Jag hade kanske köpt ett 780 nu och när spelen inte hänger med så köper du ett begagnat här så du kan köra SLI, det är ju en lösning.

Visa signatur

Processor:Intel® i7 2600K, @ 4,3 GHz | Skärm:SAMSUNG S27A950D 120Mz 3D| Chassi:NZXT S340 White| Grafikkort:Gigabyte GTX Titan 6GB | Moderkort:Asus P8Z68-V PRO Z68 GEN 3 | Nätagg: Corsair RM750W | Hårddisk1:SSD Intel 520, 180GB | Hårddisk2:Samsung 500GB | Minne:Corsair Classic 16GB 1600MHz | Mus:Logitech G500 Laser | Musmatta:S&S Steel | Ljudkort:Creative Sound Blaster X-Fi XtremeMusic | Tangentbord:Logitech G110 | Hörlurar: Q1339

Permalänk
Skrivet av Bamse74:

Jag hade kanske köpt ett 780 nu och när spelen inte hänger med så köper du ett begagnat här så du kan köra SLI, det är ju en lösning.

Sounds like a plan!

Permalänk
Medlem

Vet att det är en gammal tråd men jag tycker

1. Asus ROG serie är bra visst kostar dom lite mer men ja =P

2. Finns ju tyvärr inget som är det då utvecklingen går framåt hela tiden tyvärr. Men t.ex. gtx 780 i SLI kommer nog kunna hänga med ett tag till.

3. Är ju en fråga som är väldigt svår att ge svar på. Beror ju på utvecklaren mm vilken grafikmotor som körs och ja det är mycket att räkna in när det gäller den frågan.

Permalänk
Medlem

Hejsan!

Jag tycker att Gigabyte gör bland de bästa korten då den använder egen design för PCB och egna (bättre) kondensatorer på korten som tål lite högre spänningar och är stabilare. Deras Windforce lösning med de tre fläktarna kyler av korten mycket effektivt och förålllandevis tyst också. Har själv haft flera asuskort men har haft problem med dessa och mina erfarenheter är att det fungerar bättre med Gigabyte för mig. Prestandamässigt skiljer det inte så mycket mellan korten.

Visa signatur

Intel Core i9 9900k@4.9Ghz | Gigabyte Z390 Aurus Pro Wifi | 16GB G.Skill Trident Z RBG 3200Mhz | Corsair 500D RGB SE | Corsair H150i Pro RGB| ASUS STRIX 3080ti OC | Samsung 970 EVO 500GB M.2 SSD | Seasonic Plus Gold 750W | Benq 2430T | Windows 10 Pro 64bit |

Permalänk
Medlem
Skrivet av plops:

Vet att det är en gammal tråd men jag tycker
3. Är ju en fråga som är väldigt svår att ge svar på. Beror ju på utvecklaren mm vilken grafikmotor som körs och ja det är mycket att räkna in när det gäller den frågan.

Är ganska lätt att veta eftersom du necroade en tråd som är nästan exakt ett år gammal och svaret är ju "typ", en 780 ska ju ha runt 60 FPS i BF4 1080p, sen finns det säkert många nya spel där det inte är lika stabilt. På sweclocks prestanda index ligger det ju fortfarande helt OK till.

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | MSI Z97-GD65 Gaming | MSI Geforce GTX 970 Gaming 4G | Intel i5 4690k | Cooler Master Hyper 212 EVO | EVGA Supernova G2 750W | 2x8GB Corsair Vengeance Low Profile DDR3 1600Mhz | Samsung 850 EVO | Seagate 1TB SATA3.5