Permalänk
Medlem

CS Global Offensive

Tjo alla spelälskare, Har lirat CS 1 och 1.6 från långt tillbaka. Men hörde rykten om att det kommit en uppdatering i CS Global Offensive. Nån som vet om det fungerar att installera spelet med den gamla nyckeln till CS Anthology som jag har reggat på steam? Osäker på att det är så då det skiljer typ 12 år mellan spelen

Tack

Permalänk
Medlem

Global offensive är ett helt eget spel som du köper separat. Det är inte en uppdatering.

Visa signatur

8700K 5Ghz | 32GB 3200Mhz | 2080Ti 11GB | Phanteks Enthoo | Asus PG27AQ

Permalänk
Medlem
Skrivet av crumpets:

Global offensive är ett helt eget spel som du köper separat. Det är inte en uppdatering.

Ok tack för infon.

EN annan fråga: Varför finns det fortfarande massa servrar och folk som spelar CS 1.6. Beror det på bättre spelkänsla eller bara att många inte har dator för att köra CS GO?

Jag brukar gå in o lira CS 1.6, fortfarande skitkul :).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danielv:

Ok tack för infon.

EN annan fråga: Varför finns det fortfarande massa servrar och folk som spelar CS 1.6. Beror det på bättre spelkänsla eller bara att många inte har dator för att köra CS GO?

Jag brukar gå in o lira CS 1.6, fortfarande skitkul :).

Mina misstankar går åt att folk helt enkelt tycker mer om 1.6.
Jag är en av dem som gör det

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danielv:

Ok tack för infon.

EN annan fråga: Varför finns det fortfarande massa servrar och folk som spelar CS 1.6. Beror det på bättre spelkänsla eller bara att många inte har dator för att köra CS GO?

Jag brukar gå in o lira CS 1.6, fortfarande skitkul :).

Är nog främst spelare som inte känner för att lära sig ett nytt spel som fortfarande spelar 1.6. Global Offensive var inte så bra när det först släpptes 2012, men i dagens läge är det nog bättre än de gamla versionerna på alla sätt. Det går väldigt bra för den professionella scenen också, det spelas liga matcher nästan varje kväll och det brukar vara mellan 20k och 80k tittare på Twitch varje match något topp-lag spelar. Några gånger i året spelas större turneringar, och finalmatcherna sänds på TV åtminstone här i finland. Det är mao en bra tidpunkt att engagera sig i CS pånytt om man känner för det.

Permalänk

Är själv en CS 1.6 lirare sen väldigt länge tbx , var inte fören bara något årsedan jag köpte om spelet på mitt nuvarande steam account.

Efter lite över 950 timmar i CS global offensive så sitter inte allt som det gör med 1.6, det tar tid antar jag. föredrar 1.6 men det är för att jag inte kan GO så bra som jag hade velat

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3070Ti