Permalänk
Medlem

Låg fps cs go

Hej!

Det är så att jag köpte cs nyligen men jag har väldigt låg fps ligger runt 45-50 oftast aldrig över 70

Mitt system är amd Radeon hd 7670m
Och prossesor intel core i5

Kör på laptop har testat att damma ur den och har senaste drivrutinerna

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

vilken processor? i5 säger inte särskilt mycket.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem

Vad har du för inställningar? Upplösning? detaljer? Anti-aliasing? V-Sync?

Permalänk
Medlem
Skrivet av heedix:

Vad har du för inställningar? Upplösning? detaljer? Anti-aliasing? V-Sync?

Är det tillåtet att länka Reddit länkar? Hade velat specifikt länka honom en tråd som hjälpte mig väldans mycket. Får bra FPS och inte bara CSGO som flyter på riktigt bra utan också min dator.

Permalänk
Medlem

Sänk upplösningen och allt annat ingame? Vet ej hur du konfigurerat CSGO men ett tips är ju att dra ner på inställningarna. Ett bra tips kan vara att följa någon av de svenska CS-proffsens inställningar typ https://www.youtube.com/watch?v=7oJLrFwNEl8 som jag sökte upp lite snabbt... lycka till

Permalänk
Medlem
Skrivet av sp3tan:

Är det tillåtet att länka Reddit länkar? Hade velat specifikt länka honom en tråd som hjälpte mig väldans mycket. Får bra FPS och inte bara CSGO som flyter på riktigt bra utan också min dator.

Det vet jag inte, ser inte att det skulle vara ett problem. Men med hans grafikkort kan han inte förvänta sig mycket till prestanda. 7670M ger ungefär 40 FPS med allt på max i 1920x1080 på CS:GO.

Permalänk
Medlem

bara för att klargöra, du menar csgo?

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av rinosaur:

bara för att klargöra, du menar csgo?

rubriken: Låg fps cs go

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Vad är det för operativsystem som används?

Permalänk
Medlem

Hej sorry för att jag inte har svarat (har varit i fjällen) men jag kör allt på lägsta och har Windows 8.1

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av ERAL03:

Hej sorry för att jag inte har svarat (har varit i fjällen) men jag kör allt på lägsta och har Windows 8.1

Skickades från m.sweclockers.com

Vore bra om du kunde skriva hela namnet på din processor eller dator, svårt att säga annars då CS:GO generellt kräver mycket CPU.

Visa signatur

PSU: Seasonic FOCUS Plus 750W Gold | MOBO: ASUS ROG STRIX X570-E | CPU: AMD Ryzen 9 5900X w/ NZXT Kraken x72 | GPU: EVGA GeForce GTX 1070 Ti FTW ULTRA SILENT GAMING | RAM:Corsair Vengeance DDR4 3200MHz CL16 (2X32GB) | SSD(s): 2X NVMe M.2 Samsung 970 EVO PLUS 1TB
AKA:FakeNinja