Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Lämna tillbaka eller byta in Battlefield Hardline

Permalänk
Medlem

Lämna tillbaka eller byta in Battlefield Hardline

Hej!

Köpte BFH på Mediamarkt i lördags och kan säga att jag inte är nöjd med det direkt. Det finns inga tanks, inga jets, deras största bana är som BF4:s minsta, vapenutbudet suger. Jag vet att dom inte har gjort reklam för tanks och jets osv men detta spel är som en något mer avancerad Counter Strike spel, faktumet att det är polis och tjuv är tråkigt också... Ringde Mediamarkt och EA och ingen ville hjälpa mig med det. Jag vet att det är en kod som förbrukats men finns det ingen annan väg till att få byta in BFH mot BF4? Vad som helst, jag gillar verkligen inte spelet, det är så långtråkigt.

Tack på förhand!

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk
Medlem

Ångerrätt gäller tyvärr inte vid bruten förpackning när det gäller mjukvaror, CD-skivor osv. Tyvärr inte mycket du kan göra där, du borde ha köpt spelet genom Origin, då hade du fått dina pengar tillbaka.

EDIT:
Från Media Markts hemsida:

Citat:

Du har alltid 30 dagars öppet köp hos oss på Media Markt.

Förutsättningen är att du har kvar ditt originalkvitto och att produkten och dess förpackning är i nyskick.* När du handlar i vår webbshop räknar vi 30 dagar från den dag du tog emot din produkt.

*Öppet köp gäller ej på abonnemangsknutna produkter, värdebevis, hygienprodukter, förbrukningsvaror och specialbeställningar. Mjukvara, spel, film, musik och mobiltelefoner tar vi endast tillbaka i obruten förpackning.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Buzz996:

Hej!

Köpte BFH på Mediamarkt i lördags och kan säga att jag inte är nöjd med det direkt. Det finns inga tanks, inga jets, deras största bana är som BF4:s minsta, vapenutbudet suger. Jag vet att dom inte har gjort reklam för tanks och jets osv men detta spel är som en något mer avancerad Counter Strike spel, faktumet att det är polis och tjuv är tråkigt också... Ringde Mediamarkt och EA och ingen ville hjälpa mig med det. Jag vet att det är en kod som förbrukats men finns det ingen annan väg till att få byta in BFH mot BF4? Vad som helst, jag gillar verkligen inte spelet, det är så långtråkigt.

Tack på förhand!

Om du köper en film och tycker den är dålig, tror du att du får lämna tillbaks den då?

Permalänk
Medlem

Tycker det framgått tydligt att Hardline är ett "tjuv och polis"-spel och inget militärt krigsspel likt alla andra Battlefield-spel.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Hade du köpt direkt via Origin så hade du kunnat men inte i din situation.

Permalänk

Du skulle köpt BF4, mkt roligare, inte lätt att veta dock. Jag tröttnade efter att spela 2h BFH betan. Sälj spelet å köp BF4 + premium.

Tror tyvärr inte att det går att byta/ lämna tillbaka spelet. Som sagt sälj det för att bra pris ist

Visa signatur

MOBO: Gigabyte Z390 UD CPU: 9700k @4.9Ghz GPU: ASUS Strix 2080ti RAM: 16GB 3800Mhz PSU: XFX 850W HDD: Seagate 2TB SSD: Samsung 500GB OS: Windows 10

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sfbgeneral:

Du skulle köpt BF4, mkt roligare, inte lätt att veta dock. Jag tröttnade efter att spela 2h BFH betan. Sälj spelet å köp BF4 + premium.

Tror tyvärr inte att det går att byta/ lämna tillbaka spelet. Som sagt sälj det för att bra pris ist

Hur skulle han kunna sälja spelet? Det är väl aktiverat på hans originkonto?

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

Hejsan Buzz996,

Skrivet av Buzz996:

Hej!

Köpte BFH på Mediamarkt i lördags och kan säga att jag inte är nöjd med det direkt. Det finns inga tanks, inga jets, deras största bana är som BF4:s minsta, vapenutbudet suger. Jag vet att dom inte har gjort reklam för tanks och jets osv men detta spel är som en något mer avancerad Counter Strike spel, faktumet att det är polis och tjuv är tråkigt också... Ringde Mediamarkt och EA och ingen ville hjälpa mig med det. Jag vet att det är en kod som förbrukats men finns det ingen annan väg till att få byta in BFH mot BF4? Vad som helst, jag gillar verkligen inte spelet, det är så långtråkigt.

Tack på förhand!

Tyvärr är det inte så mycket du kan göra, då du redan använt produktnyckeln.

Jag försöker själv att vänta ett tag, även om alla andra springer och köper spel förre eller direkt efter släpp.
Jag har som tumregel att vänta på TotalBiscuits "WTF is...".
Jag har inte sett hela, men det jag sett har fått mig att inte köpa BFH.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sfbgeneral:

Du skulle köpt BF4, mkt roligare, inte lätt att veta dock. Jag tröttnade efter att spela 2h BFH betan. Sälj spelet å köp BF4 + premium.

Tror tyvärr inte att det går att byta/ lämna tillbaka spelet. Som sagt sälj det för att bra pris ist

Exakt hur ska jag sälja den?

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buzz996:

Exakt hur ska jag sälja den?

Du kan inte sälja en kod som är aktiverad i din origin.

Visa signatur

Moderkort: MSI MPG X570 Gaming plus CPU: Ryzen 7 5700X3D
RAM: Crucial Ballistix 16GB DDR4 3600 MHz Kylning: Noctua NH-D15 chromax.black Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :Sapphire Radeon™ RX 6950 XT PURE NITRO+ Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: Fractal Design Define Vision S2 Blackout Monitor: HP OMEN 27 & Acer XF270HUC
Tangentbord: Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT Mus: SteelSeries Rival 700

Permalänk

Jag såg framemot Hardline, men blev rejält besviken. Vilket skitspel:(

Nästan alla i min clan har lämnat tillbaka spelet utom en. Enligt mina klanmedlemmar är det sjukt många som lämnat tillbaka spelet enligt de som sitter på EA chatten. Det här kommer blir en fin flopp.

När jag testade sista betan var den i bättre skick än fullversionen. Vad de gjorde de sista månaderna vet jag inte, men spelet verkar vara mycket sämre. Inga crashs , men problem med prestanda, buggs som reloadbuggen som händer i 90% av alla reloads. Folk som spawnar på varandra hela tiden. Man dör bakom cover och hitregen ska vi inte ens prata om.

Hoppas ingen tar detta personligt , min åsikt.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem

Du måste ju ha vetat att det inte skulle vara några tanks eller jets, samt att det var tjuv och polis?

Du hade ju kunnat antingen läst lite om spelet, testat någon av open betorna, kollat på/läst reviews, kollat på en twitch stream eller kollat på gameplay på youtube

Förövrigt så tycker jag spelet är kul (speciellt PGA Time to kill), men jag saknar rush

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Boozfob:

Du måste ju ha vetat att det inte skulle vara några tanks eller jets, samt att det var tjuv och polis?

Du hade ju kunnat antingen läst lite om spelet, testat någon av open betorna, kollat på/läst reviews, kollat på en twitch stream eller kollat på gameplay på youtube

Förövrigt så tycker jag spelet är kul (speciellt PGA Time to kill), men jag saknar rush

Jag har ej haft tid och komma igång riktigt med spelet ännu.Men känns ok det lilla jag testat.

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk

Förstår om du inte är nöjd på spelet just nu men förstår inte hur du kan klaga på att det inte finns tanks, jets och det innehåller små banor det har ju varit ganska så självklart ett bra tag nu.
Däremot så har jag ångrat mitt köp ibland på grund av nätkoden som är hämtad ifrån någon gammal bf4 version verkar det som för den är lika hemsk som bf4an var för några månader sedan. Det finns en hel del som måste förbättras i detta spel för att det ska komma upp i samma kvalitet som bf4 är just nu. Vilket gör att man hellre startar det istället.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: XFX Radeon RX 6800 XT MERC 319
Operativsystem: Windows 11
Skärm: Acer 27" Nitro XV272UP QHD IPS 144 Hz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Buzz996:

Hej!

Köpte BFH på Mediamarkt i lördags och kan säga att jag inte är nöjd med det direkt. Det finns inga tanks, inga jets, deras största bana är som BF4:s minsta, vapenutbudet suger. Jag vet att dom inte har gjort reklam för tanks och jets osv men detta spel är som en något mer avancerad Counter Strike spel, faktumet att det är polis och tjuv är tråkigt också... Ringde Mediamarkt och EA och ingen ville hjälpa mig med det. Jag vet att det är en kod som förbrukats men finns det ingen annan väg till att få byta in BFH mot BF4? Vad som helst, jag gillar verkligen inte spelet, det är så långtråkigt.

Tack på förhand!

Håller med. Spelet är kasst. Jag håller mig till BF4