Samsung: "Vikbara smarta telefoner kan bli verklighet 2016"

Permalänk
Skrivet av Rillepille:

Haha varenda gång jag ser nånting med att iphone böjs så tänker jag på denna bild.

Hmm jag får inte upp någon bild, bara ''403 - Forbidden'' xD

Permalänk
Medlem

Som nästan allting så kommer första generationen vara halvkass som bäst, är ett intressant koncept men det får nog ta någon generation innan man funderar på att köpa

Permalänk
Medlem

Vilken praktisk nytta skulle man ha utav en vikbar mobil? Och komponenterna då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Perb:

Hur många gånger per dag tar man fram och använder telefonen? 20? 50? På två år (telefonens livslängd, cirka) blir det 14600 resp. 36500 vikningar. Pallar displayen verkligen för det?

Hur ofta behöver du den större skärmytan? Oftast räcker det ju bra med den ihopvikta varianten.

Den stora skärmen är ju mest bara användbar om man använder telefonen som tablet, för att svara och skicka sms räcker det med en rätt liten skärm

Skrivet av foh668:

Vilken praktisk nytta skulle man ha utav en vikbar mobil? Och komponenterna då?

Är inte det rätt uppenbart? Gör en liten mobil som man kan vika ut för att få en stor skärm när man vill ha det.

Permalänk
Medlem

Märks det är appel fanboys protesterar emot mest

Men hade apple gjort detta

Permalänk
Medlem
Skrivet av Melinho2895:

Nja, Apple var ju först med den här ''böj'' funktionen. Låt stämningarna börja !

haha, seriöst lol på den!

Snor videolänken

Skrivet av foh668:

Vilken praktisk nytta skulle man ha utav en vikbar mobil? Och komponenterna då?

Slippa bära på 6" i fickan som jag gör nu, Absolut en praktisk grej.

Men är du go eller, Tror inte någon ser att mobilen kommer vara som ett pappersark där man kan vika den hur som helst. Tror det blir typ som denna

(youtube länk ovanför i min post)

Visa signatur

Citera för garanterat svar

Permalänk
Medlem

ah donkey kong2 eller 3 eller nåt. varför inte augumented reality istället för en telefon alls, borde vara framtiden tycker jag en lins eller nåt.

Visa signatur

Arne Berg

Permalänk
Medlem
Skrivet av zeagan:

Jag skulle gärna slippa att gå runt med mina två mobiler (arbetsmobil och en privat) i fickorna.
Nu är jag iof tveksam till att det kommer bli så mycket bättre innan man gröper ur ett hål i huvudet och fyller det med telefonmassa, men nåt sköj kanske de kan komma med.
http://s4.postimg.org/8h1t0v2b1/Untitled.png

SMACK och så sitter den runt handleden :-]

Vänta, bilden gav mig en idé! Man skulle ju kunna lansera sånna där *smack* armband med skärm o rubbet o kalla de för en... SMARTWATCH!
Fasen vad gubbarna på apple kommer skita på sig, VICTORY IS MINE!

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Medlem

Jag tycker att det kommer bli kul när mobilens repor blir "för vikta hörn"

Permalänk

Undrar hur länge det dröjer innan vi får se vikbara chassin och medföljande vikbara moderkort på det?

Visa signatur

Bärbara [ Nada ]
Jobbets [HP Elitebook]
Stationära [ kaputt ]
Övrigt [LG OLED65C2] [PS5] [Xbox One X] [Xbox One Series X]

Permalänk
Medlem

Rulla ihop, vika och annat sätt bända en skärm lär ge skador på skärmen efter en tid, visst kan det ge nya användningsområden som ny design på mobiler med skärmar som fortsätter förbi hörn eller kanske runt hela enheten, aktivt vikande funkar nog bara om skärmen blir billig och kan bytas ut med enkla handgrepp när den blir sliten från någon fastare del där elektronik och batterier finns.

Visa signatur

CPU: Intel i9-12900K Cooler: Asus TUF Gaming LC 240 ARGB MB: Asus TUF Gaming Z690 Plus Wifi D4 GPU: Asus TUF GeForce RTX 3080 Ti 12GB Case: In Win D-Frame HD: Intel Optane 900P 280GB, WD Black SN850 1TB Mem: Kingston Fury Beast RGB 3600MHz CL17 32GB PSU: Corsair AX760 OS: Win11 Pro

Permalänk
Medlem

Egenmönstrade tapeter har ju funnits länge så varför inte?

Visa signatur

Server: Fractal design Define 7 XL | AMD Ryzen 7 5800X 8/16 | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO | 64GB Corsair @ 3000MHz | ASUS Radeon RX 460 2GB | Samsung 960 PRO 512 GB M.2 | 2x 2TB Samsung 850 PRO SSD | 6x Seagate Ironwolf Pro 10TB
WS: Phantex Entoo Elite | AMD Ryzen Threadripper 1950X 16/32 | ASUS Zenith extreme | 128GB G.Skill @ 2400MHz | ASUS Radeon HD7970 | 3x 2TB Samsung 960PRO M.2 | 6x Seagate Ironwolf Pro 10 TB
NEC PA301W 30" @ 2560x1600 | Linux Mint 21.3 Cinnamon