Permalänk
Medlem

NetatOnce ?

NetatOnce kommer snart gräva ner fiber här i samhället Svenljunga där jag bor. Och ja fiber är ju en önska man har att skaffa, men är lite tveksam till leverantören NetatOnce. Så de jag söker från er är, vad är era fördelar, nackdelar och erfarenheter av NetatOnce fiber?

Är tacksamma för alla svar man kan få av er!!

Permalänk
Medlem

här kan det bli.

Eller så här.

Samt så här

Visa signatur

Thermaltake W100 | 7800X3D | Asrock X670E Steel Legend | 64GB G.Skill Trident Z5 Neo 6000 CL30 | RTX 4090FE

Permalänk
Medlem

Hade netatonce mellan 2008-2014. Var nere några minuter totalt under de 6 åren så jag är nöjd.

Permalänk
Medlem

Har haft netatonce sedan 2005, aldrig varit missnöjd med dom!
Såhär ser det ut på min gig lina
http://www.speedtest.net/result/3064397399.png

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ajin:

här kan det bli.

Eller så här.

Samt så här

Tack, helt klart bra läsning!!

Man bara skakar på huvudet när man ser hur NetatOnce och deras VD Jerry inte uppskattar såna människor som berättar om brister. De borde betala Daniel Vindevåg pengar för att han uppmärksammat fel i NetatOnce system.

Hemskt att se allt som sker. Och hur NetatOnce kundtjänst svarar.

Visa signatur

Här för att försöka hjälpa med det jag kan ^_^

Permalänk
Medlem

Även om jag håller med om att netatonce bör undvikas måste det ses till vad alternativen är.
Det är sällan mer än ett företag drar fiber i ett samhälle så att fastighetsägare kan välja. Det betyder att vill TS ha fiber har han troligtvis inget större val. Adsl/Vdsl kommer knappast byggas ut mer och kopparnätet i sig är nog inte speciellt framtidssäkert.

Visst finns 4G(/5G i framtiden) men där finns begränsningar i datamängd, sämre pingtider m.m...

Permalänk
Medlem
Skrivet av CyriQ:

Även om jag håller med om att netatonce bör undvikas måste det ses till vad alternativen är.
Det är sällan mer än ett företag drar fiber i ett samhälle så att fastighetsägare kan välja. Det betyder att vill TS ha fiber har han troligtvis inget större val. Adsl/Vdsl kommer knappast byggas ut mer och kopparnätet i sig är nog inte speciellt framtidssäkert.

Visst finns 4G(/5G i framtiden) men där finns begränsningar i datamängd, sämre pingtider m.m...

Jo håller med att de BÖR undvikas. Men alternativen som finns är typ VDSL 30mbit kan Telia leverera. Och de är ju "rätt dyrt" om man jämför. Sedan tror jag som så att avtalen var att man får ha NetatOnce i 5 år sedan va de fritt att välja leverantör på linan. Men man kan ju bara hoppas att de lyckas och att de inte blir massa problem.

Enda jag inte förstått är varför de ska envisas och inte kunna brygga internetet i sin router. Skyller på att de är komplicerat och massa bullshit. Själv har man ett Cisco certifikat i nätverkshantering och ser inga som helst problem att kunna genomföra en bryggning. Även när Ownit klarar det på samma hårdvara.

Blir väl att fixa admin tillgång eller köpa in egen utrustning

Permalänk
Medlem

Tacksam för alla svar!