Permalänk
Medlem

Ultrawide eller 4K till PC och MacBook?

Jag har några frågor till er som kan detta mycket bättre än mig.

Här är några skärmar som jag funderar på. Jag har för tillfället 3x1080p men planen är att vinna tillbaka lite skrivbordsyta och satsa på en ordentlig skärm.
Ytterligare tips är välkomna! Nämn gärna om ni testat någon av skärmarna.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?j=2541180,2927100,2836625,...

  • Är det något jag bör tänka på i valet mellan curved eller platt?

  • Vad jag har förstått så går dessa skärmar att använda som USB/TB-dock, vilket möjliggör enkelt byte mellan min PC och MacBook.
    Är mitt antagande korrekt om att samtliga skärmar går att använda till båda datorerna utan att behöva byta tgb/mus o.s.v?

  • Är det någon som känner till eventuella brister hos skärmarna, och är det någon av dessa skärmar som jag absolut bör undvika?

  • Vad är den stora skillnaden på LG 34UC87 och UC97? Vad jag ser så är det några småsaker, men varför den stora prisskillnaden?

  • Jag har en stationär med ett GTX680 samt en MacBook Pro 15 Retina mid 2014 med integrerad grafik. Klarar denna hårdvara dessa skärmar? Mest osäker är jag på Philips' 4K-skärm.

För er som tagit er tid att läsa mitt inlägg, stort tack!

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Dator: *Censurerad av Jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av dwd:

[*]Jag har en stationär med ett GTX680 samt en MacBook Pro 15 Retina mid 2014 med integrerad grafik. Klarar denna hårdvara dessa skärmar? Mest osäker är jag på Philips' 4K-skärm.
[/LIST]

För er som tagit er tid att läsa mitt inlägg, stort tack!

Att spela i 4k med ett 680 kan bli lite svettigt om du vill ha högre detaljnivå men low/medium borde funka ganska bra. I stort sett alla grafikkretsar klarar av 4k i skrivbordsmiljö så om du inte hade tänkt spela i 4k på macbooken så funkar det där med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Prodigys:

Att spela i 4k med ett 680 kan bli lite svettigt om du vill ha högre detaljnivå men low/medium borde funka ganska bra. I stort sett alla grafikkretsar klarar av 4k i skrivbordsmiljö så om du inte hade tänkt spela i 4k på macbooken så funkar det där med.

Jag är inte ute efter att spela. Jag vill främst bara vara säker på att upplösningen ens går att få i 60hz med min hårdvara. Jag har fått väldigt luddig info gällande macbooken.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Dator: *Censurerad av Jantelagen*

Permalänk
Medlem

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2876044

Kanske också är värt att ta en titt på? Bör ej ställa till problem med din Macbook, du har dock inte angivit vilken modell du har.

Visa signatur

Still play with birds like I hang with mother goose.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dwd:

Jag är inte ute efter att spela. Jag vill främst bara vara säker på att upplösningen ens går att få i 60hz med min hårdvara. Jag har fått väldigt luddig info gällande macbooken.

Du ska kunna få 4k 60Hz så länge du har displayport 1.2 eller nyare.