Permalänk
Medlem

Fyrkanter och rektanglar på skärmen

Får ibland såna här konstiga mönster på skärmen men inte i full screen spel slutar när jag tar ut hdmi sladden och sätter tillbaka den. Vad kan det vara?

Permalänk
Avstängd

Ser ut om antingen en trasig Hdmi Kabel eller så håller ditt grafikkort på att gå sönder.

Visa signatur

Inte Core i7 4790K
Asus Z97-A
Asus Nvidia GTX 970 STRIX
Kingston DDR3 HYPERX Genesys 16 GB 1600MHZ

Permalänk
Medlem

Sänkte fläktarnas hastighet på datorn!

Hej har förut sänkt fläktarnas hastighet på datorn med hjälp av msi afterburner, kan detta skada mitt grafikkort eller något annat i datorn?

Permalänk
Avstängd

Saker stängs ofta av om de blir för varma. Men finns väl alltid risker

Men om du spelar, sänk inte hastigheten. Sitter du och surfar kan du antagligen sänka för att få lite tystare dator. Bra om du skriver vad du har för komponenter och chassi, vad du använder datorn till, varför du vill sänka hastigheten etc

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av GumPig:

Hej har förut sänkt fläktarnas hastighet på datorn med hjälp av msi afterburner, kan detta skada mitt grafikkort eller något annat i datorn?

Antar att du bara har sänkt gpu fläkten i msi afterburner?
Grafikkortet tar inte skada om det är ett nyare g-kort, de klockar ner sig själva om de blir för varma. Samma sak gäller för cpun.
Så den enda skadan skulle isåfall vara sämre prestanda.

mvh

Permalänk
Medlem

Har ett nvidia gtx 760 grafikkort, det hade börjat komma fyrkanter och rektanglar som den här jag posta. Bara undrade om det var grafikkortet eller hdmi som krånglar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av GumPig:

Har ett nvidia gtx 760 grafikkort, det hade börjat komma fyrkanter och rektanglar som den här jag posta. Bara undrade om det var grafikkortet eller hdmi som krånglar?

http://www.ladda-upp.se/files/2015/b143553.jpg

jag vet faktiskt inte, jag fick en del artefakter när jag överklockade mitt förra grafikkort radeon 7970, men då täckte de hela skärmen inte bara en del av den.
Så det jag skulle prova är att använda en annan hdmi kabel och utgå ifrån det

Permalänk
Skrivet av GumPig:

Har ett nvidia gtx 760 grafikkort, det hade börjat komma fyrkanter och rektanglar som den här jag posta. Bara undrade om det var grafikkortet eller hdmi som krånglar?

http://www.ladda-upp.se/files/2015/b143553.jpg

Om felet syns vid printscreen så bör ju inte felet vara i HDMI kabeln eller skärmen då den bara skickar info dit. Felet finns i burken.

Permalänk
Medlem

Frågade komplett där jag köpt datorn ifrån och dem sa att jag kunde ominstallera drivrutinerna för grafikkortet, jag gjorde det och där efter inte märkt av några fler mönster!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av GumPig:

Frågade komplett där jag köpt datorn ifrån och dem sa att jag kunde ominstallera drivrutinerna för grafikkortet, jag gjorde det och där efter inte märkt av några fler mönster!

Skickades från m.sweclockers.com

trevligt att det var så enkelt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Axel_Svensson:

Om felet syns vid printscreen så bör ju inte felet vara i HDMI kabeln eller skärmen då den bara skickar info dit. Felet finns i burken.

Tänkte inte ens på att det var en printscreen

Permalänk
Hedersmedlem

*Trådar sammanfogade enligt §3.3*

Citat:

§ 3.3 Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne (så kallad korspostning). Detta gäller oavsett om trådarna placeras i samma forumdel eller i olika forumdelar. Om en moderator har låst en tråd är det inte tillåtet att skapa en ny tråd om samma ämne. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Avstängd

Ha, du ser ibland så tänker man inte så långt..

Påminner mig själv om när jag bytta lampa till kylskåpet och den var jätte varm.. Varvid jag kväker ur mig att, Det är ju inte bra att den blir så varm, Då måste ju kylskåpet jobba mer för att kyla sakerna innuti...

Och en inte allt för smart kompis står bredvid mig tyst en stund och säger sen till mig.. Meeen, den släcks ju när du stänger dörren juh??? ...... SMACK BACK BOOM

Sov dåligt den natten och kallsvettades

Skrivet av Axel_Svensson:

Om felet syns vid printscreen så bör ju inte felet vara i HDMI kabeln eller skärmen då den bara skickar info dit. Felet finns i burken.

Visa signatur

Inte Core i7 4790K
Asus Z97-A
Asus Nvidia GTX 970 STRIX
Kingston DDR3 HYPERX Genesys 16 GB 1600MHZ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neonodia:

Ha, du ser ibland så tänker man inte så långt..

Påminner mig själv om när jag bytta lampa till kylskåpet och den var jätte varm.. Varvid jag kväker ur mig att, Det är ju inte bra att den blir så varm, Då måste ju kylskåpet jobba mer för att kyla sakerna innuti...

Och en inte allt för smart kompis står bredvid mig tyst en stund och säger sen till mig.. Meeen, den släcks ju när du stänger dörren juh??? ...... SMACK BACK BOOM

Sov dåligt den natten och kallsvettades

Haha, den var bra

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"