Permalänk
Medlem

Kan inte installera cromecast.

Behöver hjälp! Har pluggat in prylen i tv,n och laddat ner appen i min dator. Får meddelandet att inget wi-fi finns. Kommer inte vidare. Vad är fel?

Permalänk
Rekordmedlem

Har du ett aktivt wifinät igång då ? Vad har du för router ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

har du gått in via appen i telefonen och valt det trådlösa nätverket "chromecast"? man måste göra det först för att ställa in den med inställningar för ditt trådlösa nät.

Permalänk
Medlem

Har du wifi i datorn då? Mkt enklare o göra de med din telefon istället! Dra hem chromecast appen o följ instruktionerna.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Chromecast har endast stöd för 2.4GHz wifi också.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Tack för svar!
Jag använder bara datorn, inte telefonen. Jag har en asus router med wifi igång, har telefonen och hembion inkopplade trådlöst. Klickar på chromecast iconen på datorn och genast kommer det upp att wifi är avstängt. Installationen stoppar där.

Permalänk
Medlem

Har du en telia smartgateway? I så fall kan du behöva inaktivera brandväggsfunktionen för att få igång Chromecast.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dahlgren:

Har du en telia smartgateway? I så fall kan du behöva inaktivera brandväggsfunktionen för att få igång Chromecast.

Nope, har inget Telia.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Batwoman:

Tack för svar!
Jag använder bara datorn, inte telefonen. Jag har en asus router med wifi igång, har telefonen och hembion inkopplade trådlöst. Klickar på chromecast iconen på datorn och genast kommer det upp att wifi är avstängt. Installationen stoppar där.

Det räcker inte att du har wifi i routern, du måste även ha det i datorn eller telefonen du installerar ifrån första gången. När du väl har den installerad går det att kontrollera den med en trådad dator.

Visa signatur

EndeavourOS: Your search for the best Arch distro ends here
7800X3D » RX6950XT » G.SKILL 32GB » LG OLED42C35LA

Permalänk
Medlem

Har du pluggat in strömsladden till chromecasten?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agile:

Chromecast har endast stöd för 2.4GHz wifi också.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag tippar på att detta är felet.

Visa signatur

Gigabyte RTX 3070 | Samsung 980 | AMD 5950x
32GB 3600MHz CL14 | Corsair RM850X | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO
Skärm: Acer 27" ConceptD CP3271KP IPS 4K HDR 144 hz

Skriv gärna ett svar om ditt problem löste sig.

Permalänk
Medlem

Ok ... Du måste ha trådlöst i den enheten du skall konfigurera chromecasten med också, varför man rekomenderar att man använder sig av telefonen istället för en dator. Att det bara finns stöd för 2.4Ghz är inget problem. Om du inte har ett trådlöst nätverkskort i datorn du försöker konfa med så kommer du inte komma någonstans.

Visa signatur

Cisco - Linux - VMWare
-- Citera mig om ni vill få återkoppling --

Permalänk
Medlem

"Att det bara finns stöd för 2.4Ghz är inget problem."

Jo

Är det så att hans trådlösa är på 5ghz så hittar inte hans chromecast nätverket...

http://feber.se/iphone/art/252755/skillnaden_p_wifi_ver_5_ghz...

Visa signatur

Gigabyte RTX 3070 | Samsung 980 | AMD 5950x
32GB 3600MHz CL14 | Corsair RM850X | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO
Skärm: Acer 27" ConceptD CP3271KP IPS 4K HDR 144 hz

Skriv gärna ett svar om ditt problem löste sig.