Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Samsung s4 - Ljudet försvinner?

Permalänk
Medlem

Samsung s4 - Ljudet försvinner?

Hejsan

Ljudet på min s4a försvinner då och då. Alltså högtalarljudet. Ingenting hörs ifrån dem. Inte musik, ringsingnaler, messingnaler, väckarklockan.
Försvov mig pgr. av detta 1 morgon och då var jag tvungen att köpa en gammal hederlig väckarklocka...
När ljudet i högtalarn försvinner så funkar dock hörlursljudet som vanligt.

Ljudet är borta ungefär 1-2 dygn och sedan kommer det tillbaka helt plötsligt. Det händer kanske 1 gång i veckan.

Funkar inte att starta om telefonen.
Kan jag göra ngt åt detta?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av sexlaxar:

Hejsan

Ljudet på min s4a försvinner då och då. Alltså högtalarljudet. Ingenting hörs ifrån dem. Inte musik, ringsingnaler, messingnaler, väckarklockan.
Försvov mig pgr. av detta 1 morgon och då var jag tvungen att köpa en gammal hederlig väckarklocka...
När ljudet i högtalarn försvinner så funkar dock hörlursljudet som vanligt.

Ljudet är borta ungefär 1-2 dygn och sedan kommer det tillbaka helt plötsligt. Det händer kanske 1 gång i veckan.

Funkar inte att starta om telefonen.
Kan jag göra ngt åt detta?

Testat fabriksåterställning? Du kan ju även byta ut högtalaren, finns billigt på Ebay och är väldigt lätt att byta själv.
http://www.ebay.com/itm/New-Loud-Speaker-Audio-Ringer-Buzzer-...

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Testat fabriksåterställning? Du kan ju även byta ut högtalaren, finns billigt på Ebay och är väldigt lätt att byta själv.
http://www.ebay.com/itm/New-Loud-Speaker-Audio-Ringer-Buzzer-...
https://www.youtube.com/watch?v=i4a0NEXqq2E

alltså, det är ju inget fel på själva högtalaren när den väl funkar så jag tycker det skulle vara konstigt om det faktiskt är fel på själva högtalaren.
Har inte testat återställa, undviker det gärna. Tänkte se om vet hur man kan fixa det före jag testar återställa

Permalänk
Medlem

Att alarmet på S4:an inte fungerar ibland (ofta?) är en ganska välkänd bugg, och funnits väldigt länge. Byt alarmapp.

Edit: Men du kanske syftade på mer än bara alarmappen? Låter skumt i sådana fall. Hårdvarufel kanske...

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P CPU: Intel Core i5 10600K CPU-kylare: Noctua NH-U12A Moderkort: Gigabyte Z490I Aorus Ultra RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3600MHz 2x8GB Disk: WD Blue SN550 M.2 2280 1TB GPU: Gigabyte Aorus GeForce RTX 3070 Master PSU: Corsair SF600 Platinum 600W Skärm: Acer Nitro XV282KKV Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Logitech G Pro Wireless

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av sexlaxar:

alltså, det är ju inget fel på själva högtalaren när den väl funkar så jag tycker det skulle vara konstigt om det faktiskt är fel på själva högtalaren.
Har inte testat återställa, undviker det gärna. Tänkte se om vet hur man kan fixa det före jag testar återställa

Kan ju vara glapp/dålig lödning, är ju ganska riskfritt (och billigt) att byta högtalaren. Min S4:a kunde ha lite ljudproblem då och då, men försvann direkt när jag tog bort minneskortet. Fungerar vibratorn?

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av alex5555:

Att alarmet på S4:an inte fungerar ibland (ofta?) är en ganska välkänd bugg, och funnits väldigt länge. Byt alarmapp.

Edit: Men du kanske syftade på mer än bara alarmappen? Låter skumt i sådana fall. Hårdvarufel kanske...

japp precis, det är allt ljud inte endast alarmljudet.

Skrivet av Kent:

Kan ju vara glapp/dålig lödning, är ju ganska riskfritt (och billigt) att byta högtalaren. Min S4:a kunde ha lite ljudproblem då och då, men försvann direkt när jag tog bort minneskortet. Fungerar vibratorn?

Har ej minneskort.
Har inte tänkt på om vibratorn funkar när ljudet försvinner, jag ska tänka på det nästa gång det inträffar. Det inträffade i förrigår så lär få vänta nån vecka till nästa...
Om det vore glabb elr dyl. tkr iaf jag att ljudet borde försvinna mycket oftare än vad det gör men jag kan ha fel.

känns skumt.

Permalänk
Medlem

Låter definitivt som något glapp. Råder dig att köpa reservdelar som Screaming har rekommenderat och byta ut högtalaren.

Visa signatur

Gamingrig | Intel Core i7-6700K @ 4.2 GHz | Nvidia GeForce GTX 980 Ti | ASUS ROG Maximus VIII Formula | 16GB 2133MHz HyperX DDR4 | SSD: Samsung 850 Pro 512GB + Intel 535 480GB + Samsung 840 Pro 256GB | HDD: 2x WD Black 2TB + 2x WD Green 4TB | Creative Sound Blaster ZxR+Sennheiser HD650 | Corsair RM1000 | Corsair H100i V2 | Phanteks P400S Tempered glass | Asus ROG Swift 1440p 165Hz + Asus 1440p PLS | Retina Macbook Pro | i7-3820QM | 8GB RAM | MS Surface Pro 3&4 | Intel i5 | 8GB RAM | 256GB SSD |