Trasig skärm - hur kommer jag åt bilder osv.

Permalänk
Inaktiv

Trasig skärm - hur kommer jag åt bilder osv.

har en Sony Xperia Z1 som skärmen är trasig på. jag halva tuschen funkar. har dock kod på den så jag kan ej logga in då jag inte kan använda alla siffror. finns det något program på datorn som jag kan styra mobilen med eller någe liknande?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon192230:

har en Sony Xperia Z1 som skärmen är trasig på. jag halva tuschen funkar. har dock kod på den så jag kan ej logga in då jag inte kan använda alla siffror. finns det något program på datorn som jag kan styra mobilen med eller någe liknande?

Kolla över ADB.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar, hjälpte jag dig, gilla svaret!
Felkod40

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av freddyfresh:

Kolla över ADB.

ADB?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon192230:

har en Sony Xperia Z1 som skärmen är trasig på. jag halva tuschen funkar. har dock kod på den så jag kan ej logga in då jag inte kan använda alla siffror. finns det något program på datorn som jag kan styra mobilen med eller någe liknande?

Ett problem är väl att program som erbjuder fjärrstyrning i regel kräver att en app installeras och konfigureras på telefonen och har du inte gjort det i förväg blir det svårt nu. Men vad behöver du egentligen göra? Kan du inte bara plugga in telefonen via USB till datorn och kopiera de filer du känner att du vill rädda undan?

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk

Jag vet inte vad Z1 har för kapacitet över USB-interfacet, men du kan testa att koppla in ett usb tangentbord för att knappa in koden för ditt skärmlås om du har en otg-adapter liggandes där hemma. Vet dock inte om enheten accepterar nya enheter medan den är i låst läge.

Visa signatur

Intel 4670K| 16GB | Galax 1080 | Corsair AX 750

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tullmeister:

Jag vet inte vad Z1 har för kapacitet över USB-interfacet, men du kan testa att koppla in ett usb tangentbord för att knappa in koden för ditt skärmlås om du har en otg-adapter liggandes där hemma. Vet dock inte om enheten accepterar nya enheter medan den är i låst läge.

Funkade på min OPO när skärmen gick åt helvete på den, fast jag körde med en mus istället.

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Medlem

Har du tur så är de synkade till Google Foton. Logga in på Google Foton via webben med samma Google konto och hopas på det bästa.

Visa signatur

Min dator: Processor: Intel Core i7-4770 || Grafikkort: EVGA GeForce GTX 970 4GB || RAM: Crucial DDR3 BallistiX Sport 1600MHz 8GB x2 || HDD: Toshiba Desktop 1TB SATA 3.0 || SSD: Kingston SSDNow V300 240GB 2.5" OEM || PSU: Cooler Master B500, 500W PSU || Moderkort: Asus B85 plus