Router eller Internetlevenratör blockerar csgo?

Permalänk

Router eller Internetlevenratör blockerar csgo?

Tjena, Inte säker ifall jag ska placera detta i spel eller nätverk. men då problemet ligger inom nätverket så hoppas jag att det funkar här.

Det är så att jag har suttit och googlat och pillat i 5 timmar om inte mer och jag hittar ingen lösning till mitt problem.

Det verkar som att min router eller internetlevenratör blockerar CSGO(SPEL). Jag kan icke hitta några serverar eller joina några via match making systemet.

Iaf, jag har testat uppdatera firmware, öppna portar, stänga av brandväggar osv.

Jag tänkte kolla här ifall det finns någon här som vet något om routern NETGEAR R6250, i början så var det inte såhär när jag skaffade den, men nu på sistonde har det blivit så.

Så snälla någon snäll sweclocker, hjälp mig..

Permalänk
Medlem

Jag tvivlar på att någon ISP i hela Sverige skulle blockera någon spel server/tjänst. Prova direkt koppla i uttaget utan en router för att kolla om det fungerar då. Det är väl bra att du kollar brandväggar och så i din router, men har du även provat stängt av windows brandväggen?

Om du har Bahnhof som leverantör kolla så du inte använder deras CGN-NAT lösning på vissa orter så du går genom en dubbel NAT via din egna router dessutom, det har orsakat problem för mig när det gäller spel.

Permalänk
Skrivet av VexedRelic:

Jag tvivlar på att någon ISP i hela Sverige skulle blockera någon spel server/tjänst. Prova direkt koppla i uttaget utan en router för att kolla om det fungerar då. Det är väl bra att du kollar brandväggar och så i din router, men har du även provat stängt av windows brandväggen?

Om du har Bahnhof som leverantör kolla så du inte använder deras CGN-NAT lösning på vissa orter så du går genom en dubbel NAT via din egna router dessutom, det har orsakat problem för mig när det gäller spel.

Har stängt av Windows brandvägg, dock inte kommit på hur jag stänger av routern då jag inte hittar det. Finns det inte en möjlighet att problemet kan ligga hos leverantören? Vet ej om någon har haft liknande problem med samma router som mig. Kan även tillägga att jag har stadsnätverk.

Permalänk

Dessutom så har jag bredband2 ifall det hjälper