Skärmarna går inte igång när jag startar datorn [Problem Löst]

Permalänk
Inaktiv

Skärmarna går inte igång när jag startar datorn [Problem Löst]

Som trådtiteln så går alltså inte mina skärmar igång när jag startar datorn. Jag har tidigare lyckats få igång dem men sen efter ca 20 - 30 minuters spelande i GTA V så hänger sig datorn och jag får inte igång skärmarna igen. Medan jag startar datorn så kan jag se att musen, tangetbordet och att även min xbox 360 controll inkopplat till datorn får ström. Då alla dessa lyser. Men skärmarna verkar inte gå igång

Jag har kollat tempen på grafikkort via gpu-z så den den inte över 60 grader celcius. Hade gärna velat bifogat länken men får som sagt inte igång skärmarna.

I min dator:

Nätagg: Corsair GS 600
Moderkort: Gigabyte GA-P55-US3L
CPU- i5-760
Grafikkort - 280x
Ram minnen- 2x Vengeance LP 16 gb

Problemet är löst
Permalänk
Medlem

Spelar ingen roll om datorn varit avstängd några timmar, du får fortfarande inte någon bild?

Visa signatur

.:[Main System - Chassi: Fractal Design Define R2 XL - Moderkort: TUF Z370-PLUS GAMING - CPU: Intel i5-8600K - RAM: Corsair Vengeance 2133mhz 8GB x2 - GFX: Nvidia GeForce GTX 1080]:.
Citera för svar!

Permalänk
Inaktiv

Hade den avstängd hela natten och den gick fortfarande inte igång.

Permalänk
Inaktiv

Kan tillägga att jag vet att själva windows startar utan några problem som helst då jag får ett ljud om jag kopplar in eller ut xbox 360 kontrollen.

Permalänk
Medlem

Kolla så sladdarna till GFX kortet sitter i riktigt, strömsladdarna från nätagget och till skärmarna, testa nollställa CMOS (dra ut batteriet på moderkortet medan du har strömsladden utdragen från datorn), testa med ett annat gfx kort. Fortfarande ingen bild? Förmodligen någon annan komponent som stör ut.

Visa signatur

.:[Main System - Chassi: Fractal Design Define R2 XL - Moderkort: TUF Z370-PLUS GAMING - CPU: Intel i5-8600K - RAM: Corsair Vengeance 2133mhz 8GB x2 - GFX: Nvidia GeForce GTX 1080]:.
Citera för svar!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av xamber:

Kolla så sladdarna till GFX kortet sitter i riktigt, strömsladdarna från nätagget och till skärmarna, testa nollställa CMOS (dra ut batteriet på moderkortet medan du har strömsladden utdragen från datorn), testa med ett annat gfx kort. Fortfarande ingen bild? Förmodligen någon annan komponent som stör ut.

Har kollat kablarna till grafikkortet och till skärmarna och de sitter. Har tagit bort batteriet till CMOS och ska nu bara vänta 10 min så den nollställer sig. Återkommer när detta är klart och jag har kollat om jag får igång allt.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av xamber:

Kolla så sladdarna till GFX kortet sitter i riktigt, strömsladdarna från nätagget och till skärmarna, testa nollställa CMOS (dra ut batteriet på moderkortet medan du har strömsladden utdragen från datorn), testa med ett annat gfx kort. Fortfarande ingen bild? Förmodligen någon annan komponent som stör ut.

Nu verkade datorn gå igång, hoppas att det håller sig så. Men stort tack för din hjälp!