Varför ha en surfplatta? Vad använder ni den till?

Permalänk
Avstängd

Har fler plattor här, ipad, android och windows platta, skulle säga att windows plattan är den som är mest kompetent, du är fri att använda den som en vanlig dator och det är väldigt skönt. Men med windows anser jag att 10.1" är minimum allt blir för plottrigt annars...

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Xelithium:

Paper replacement. Papper är så himla drygt.

Man skaffar sig en fin Adonit Jot Pro v2 eller Jot Script 2 om man nu vill ha BT support. Sen fixar man sig en bra app som Penultimate och så använder man sig utav sin iPad under studier. Allt syncas av sig själv direkt till Evernote vilket leder till att man har sina papper och anteckningar överallt.

Sedan kan man fixa fram kurslitteratur till sin iPad också vilket leder till att du inte behöver bära på den tjockaste boken i universum hela tiden.

På fritiden läser man böcker på den fantastiska retina skärmen i Air / Air 2. Medan man läser använder man sig utav en app med support för Spritz. http://www.spritzinc.com/ Att läsa en bok på 500 sidor på 3 timmar och minnas nästintill allt är väldigt tillfredsställande. Sen läser man ju också självklart en del serier som de nya canon Star Wars serietidningarna.

Det enda som saknas, vilket är så himla drygt att det inte finns support för än, vilket gör att vissa ser iPad som en stor iPhone (vilket det i nuläget är) är multiwindow multitasking. Touchwiz har ju support för det på tablets (Android generellt?). Bör dock komma till iOS med iPad Plus/Pro om den nu släpps.

Det var många intressanta tips du gav som jag ska undersöka vidare. Tackar.

Visa signatur

7900 XTX + 7800X3D

Permalänk
Medlem

Man kan koppla till en billig kina PS3 kontroll och lira San Andreas.
Jag spelar Hearthstone på plattan. Ungarna spelar barnspel och pussel samt ser netflix.
Vi har två plattor i familjen då en inte räckte