Hej igen!
Har idag pratat med supporten.
De sa inte mycket mer än att de har kontrollerat kortet med tester enligt tidigare inlägg.
Tyvärr var jag skittrött när de ringde i morse (09:30) då jag jobbat natt och sovit max en halvtimme innan de ringde så kommer inte ihåg så mycket.
Jag frågade dock om dom visste vad det var som kunde vara påverkat pga reporna och de självklart inte visste.
Jag sa något i stil med att de inte kan veta om kortet kommer leva upp till det de ska och att problem då skulle kunna uppstå inom en snar framtid pga detta och att jag säger väl upp min garanti på det om jag tar tillbaka det.
Har pratat med ansvarig på serviceavdelningen nu som har pratat med distribution som då har konstaterat att det var ett helt nytt kort som levererades
och de skulle nu ta det vidare till ASUS för att kolla om det hänt något där.
Jag missade att skriva tidigare när jag titta tillbaka att efter jag hade skickat mail till supporten angående repan med bild så monterade jag ihop datorn för att testa den ändå, men då hade jag ju åtminstone dokumenterat att det var så när jag fick det.
Detta är den biten som de hakar upp sig på och som förhindrar utbyte så än då länge ser det inte ljust ut för min del...
Hoppas på något från ASUS eller eventuell goodwill.
Inget som jag tänkte på med helg och allt framför mig och helst inte ville vänta samt att jag hade ju min ångerrätt (som jag inte tänkte på skulle sluta gälla då det var skadat...)
Satte ihop ett litet händelseförlopp för vad som hänt enligt mig (har tagit bort namn):
---------------------------------------------------------------------------------------
Fredag 17 April
* Hämtade leverans i butik ca 1730-1800
* Kommer hem, äter middag och börjar sedan packa upp.
* Ser repa och skickar mail till kundtjänst kl 20:26
* Med helgen framför mig så sätter jag ihop datorn för att testa ändå.
Måndag 20:e
* Får svar på mail från **** (kundtjänst) kl 10:41
- Ber mig felanmäla kortet för att ta in det på service för kontroll och utbyte.
(
Tack för ditt mejl
Jag får i detta fall be dig att felanmäla moderkortet via nedan länk.
https://www.inet.se/loggain?ReturnUrl=%2fsupport%2fOrderList
Vi kommer då att ta in moderkortet till vår serviceavdelning i Göteborg postledes för kontroll samt utbyte.
Ha nu en fortsatt bra dag.
)
(något utbyte har det inte blivit som de tala om)
* Ringer kundtjänst 15:46 och pratar med en ****
- Berättar om repan och att jag monterat och testat men inte vet vad som kan vara påverkat.
- Frågar då om jag kan lämna in det till butik direkt i mölndal då jag har ärenden
där på torsdagen den 23:e och säger då att det går bra och att utbyte då skulle ske
direkt i butik
(ännu en gång på tal om utbyte som inte blivit av)
Torsdag 23:e
* Lämnar in kortet där det tar in det för kontroll
- ska göra FOTOKONTROLL med ASUS
- Säger att de inte kan göra något utbyte pga fysisk skada och måste ta in det.
(tvärtemot vad kundtjänst sagt per mail och telefon)
4:e Maj
* Säger att de inte hittat några fel på det.
* Att de ska kontrollera med sin ansvarige och återkomma inom kort.
* Pratat med ansvarige om situationen och händelseförlopp som sen har pratat med distribution och konstaterat att det var ett helt nytt kort.
* Ska nu ta de vidare till ASUS för kontroll
---------------------------------------------------------------------------------------
Så så ser det ut hittills..
Dum som man var skulle man inte monterat det men får fortsätta hoppas.