Permalänk
Medlem

gmail har slutat synca.

Hejsan.

Av någon anledning så har gmail i telefonen slutat att synca, jag får inte längre nå mail till telefonen...
Går jag in i inställningar på google konto så är den ikryssad att synca, och kollar jag noggrannare där så är gmail i klickad på synca men så står det senaste sync 8 maj 06.40 har provat att klicka ur och i sync och då står det typ "synkroniserar" i 5s men den syncas inte ändå... Står fortfarande 8 maj 06.40 senaste sync....

Någon som vet vad som kan vara fel? Loggar jag in på gmail på datorn via webbläsaren så funkar allt där så verkar som om syncen pajjat i telen bara, men vet inte hur jag kan fixa detta...?

Tack på förhand.

Visa signatur

AMD 1090T // Vulcan 1866MHz 7-10-10-29 // HD6950 2GB // Crucial M4 128GB // Seasonic S12 500w (inköpt 2006)
Laptop Acer 17": Intel 3210M // 8GB Ram // GT640M // Samsung 830 256GB
Laptop MSI 17": Intel 4200H // 8GB Ram // GTX850 // Samsung 830 256GB
Laptop Lenovo: AMD 7640HS // 16GB RAM // RTX4060 // Samsung 960Pro 512GB

Permalänk
Medlem

Öppna appen "Gmail", klicka på de tre strecken överst till vänster och skrolla ned till "Inställningar". Där väljer du ditt konto "xxx@gmail.com". Kontrollera att bocken är i i "Synkronisera Gmail".

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk
Medlem
Skrivet av sp1k3n:

Öppna appen "Gmail", klicka på de tre strecken överst till vänster och skrolla ned till "Inställningar". Där väljer du ditt konto "xxx@gmail.com". Kontrollera att bocken är i i "Synkronisera Gmail".

Jag tittade detta och provade även att bocka ur "Synkroniser Gmail" backade och sedan tillbaka och bockade i den igen, och testade uppdatera mailen och den laddade i säkert 40s innan den slutade och inget i gmail appen uppdaterades...
Vet inte riktigt vad jag ska göra... Ska man testa avinstallera gmail och installera den på nytt?

Visa signatur

AMD 1090T // Vulcan 1866MHz 7-10-10-29 // HD6950 2GB // Crucial M4 128GB // Seasonic S12 500w (inköpt 2006)
Laptop Acer 17": Intel 3210M // 8GB Ram // GT640M // Samsung 830 256GB
Laptop MSI 17": Intel 4200H // 8GB Ram // GTX850 // Samsung 830 256GB
Laptop Lenovo: AMD 7640HS // 16GB RAM // RTX4060 // Samsung 960Pro 512GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lehto:

Jag tittade detta och provade även att bocka ur "Synkroniser Gmail" backade och sedan tillbaka och bockade i den igen, och testade uppdatera mailen och den laddade i säkert 40s innan den slutade och inget i gmail appen uppdaterades...
Vet inte riktigt vad jag ska göra... Ska man testa avinstallera gmail och installera den på nytt?

Då jag råkat ut för att något inte synkat, som tex kontakter som verkar vara det vanligaste problemet brukar jag ta bort googlekontot och lägga till det igen så fungerar det. Detta brukar fungera för de flesta.

Så in i inställningarna på telefonen och sedan konton och sedan google och slutligen där din gmailadress står. Uppe i högra hörnet har du 3 prickar, klicka och välj ta bort konto och svara ok på att data försvinner osv. Sen lägger du bara till ett konto, väljer google och knappar in din gmailadress och lösen. Bilder försvinner varken på telefonen eller på g+. Kontakter försvinner inte förutsatt att du har dessa synkade redan, besök gmail.com på datorn och till vänster där det står Gmail, klicka och ändra till kontakter för att se att alla dina kontakter är där. Mail försvinner inte heller.

Det hela tar väl max 1 minut om man tar det lugnt och fikar medans man gör det.