Premiär för SweClockers 6.0

Permalänk
Medlem

921 px av 2560 ....

Påminner mest om 15" skärmar.

Nåväl det kräver enbart två raders ändring i CSS filen för att fixa. Nu ska vi bara se om det går att göra som ett skin till siten eller om det får bli lite URL rewrite i proxyn

Visa signatur

Arbetsdator: HFX Mini. Ryzen 3600, GTX1650. Skärmar: Dell 2415

Permalänk
Medlem

Ruskigt snabbt är det också.

Permalänk
Medlem

Trevligt!!

Visa signatur

Dell S2721DGFA ■ 5800X3D (Noctua NH-U12P) ■ RTX 3070 AORUS Master ■ 16x2 3200 CL16 ■ MSI B450M Mortar Max ■ Samsung EVO 970 1 TB ■ Fractal Design North + Switch OLED

Old: Pentium 4 -> Core 2 Duo E6750 -> i7 2600k -> R7 3700X

Permalänk
Medlem

Japp, markera forum som läst? Dessutom blir inte RSS ikonen (eller vad det nu är) orange när det finns nya inlägg i forumsdelen?

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Medlem

Arial?!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | 32 GB Corsair Vengeance 3200 MHz | ASUS TUF Geforce RTX 3080

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av emilakered:

Det går på bland annat skärmstorlek. Vi har kört en del tester för att få det "rätt", men kan ha blivit något märkligt. Trycker ni länken till fullversionen i footern ska enheten dock (permanent) minnas valet sedan. Funkar inte det har ni hittat en bugg.

Skrivet av anon195163:

Ska testa.

Japp, funkar bra. Tack för snabb reply.

Startade om iPad, funkar bra.

Permalänk
Medlem

Härligt! Ska bli roligt att testa runt bland de nya funktionerna. Detta är #framtiden !

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av LemonIllusion:

Nu saknas bara Better SweClockers. Status @alling?

Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge, och den som vill lansera en ny version av en mjukvara upptäcker alltid fler problem än väntat i sista stund.

EDIT:
Better SweClockers 2.0 är nu klart!

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Inaktiv

Hade önskat att ni hade infört funktionen att bokmärka trådar och jag skrev det som förslag i feedback-tråden men nepp vilket är lite tråkigt. Inte enkelt att hålla reda på de trådar man är intresserad av bland alla bevakade trådar man har.

Nu ser jag inte heller var man kan ändra på hur många inlägg man kan visa per sida. Jag hoppas man fortfarande kan visa max 100st per sida? Var hittar man dessa funktioner?

Permalänk
Medlem

Forumet känns jävligt rappt!

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Medlem

Det stod i artikeln att detta var enbart en del av projektet, alltså en fas. Vad är de andra faserna? Vad kan vi mer förvänta oss? Ett gränssnittslyft?

Permalänk
Avstängd

Kan man inte ändra så forumet täcker hela skärmen?
Samt "Mina Inlägg" som fanns förr, var hittar man den?

Permalänk
Medlem

Trevligt! Kommer det komma ett mörkt tema? Alldeles för ljust för min del nu.

Permalänk

Ser bra ut, har dock tappat några av mina senaste PM.

Permalänk
Medlem

Jäklar vad snabbt allt är nu, trevligt!

Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J
[/color]

Permalänk
Medlem

Är imponerad än så länge, gillar det starkt. Bara så enkla grejer som ny font ger ett nytt fräscht intryck, men även de lite mindre funktionerna som kanske inte sticker ut jättemycket gör enorm skillnad i det stora hela. För att inte nämna snabbheten! Mycket snabbare nu... även om sidan inte var särskilt långsam innan.

Superfräscht, verkligen. Bra jobbat!

Och så fick jag en fin liten stjärna under mitt nick också.

Permalänk
Medlem

Om ni stör er på bredden så ta bort "container" så länge i:

<div id="content" class="whitePage fluidPage container">

Om det är en bok ni tänkt läsa. Personligen kör jag aldrig fullscreen på webbar

Visa signatur

`.´ My brain is perfect `.´

Core i7 2600K | Maximus IV Extreme | 2x Sapphire 6970 @ CF | 16GB Vengeance 1600MHz CL8 | Corsair AX 850W | Samsung 840 Pro 256GB (system) + Intel X25-M G2 80GB + Raptor X 150GB (spel) + 8.5TB (lagring) | Lian Li PC-P80 Armorsuit | Dell 27" U2711 2560x1440px + Benq G2400WD 1920x1200px + Samsung UE40B7050 LED-TV

Permalänk
Medlem

Jag saknar också "Mina inlägg"
Det nya verkar inte visa om det skrivits nya inlägg i trådarna utan har bara nån ikon framför som antingen är färgad eller svartvit. Den uppdateras inte till svartvit om jag läst alla inlägg i tråden så den funktionen verkar den inte ha.

*redigerat*
Nu ser jag att ikonen ändras liiiite grann när nya inlägg är skrivna ( tror jag ) och det vore fint om ikonen kunde ändras lite mer klart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tintinj:

Jag saknar också "Mina inlägg"
Det nya verkar inte visa om det skrivits nya inlägg i trådarna utan har bara nån ikon framför.

Använde också den funktionen flitigt. Verkar fungera annorlunda nu, får se om jag kommer överens med det.

Permalänk
Medlem

Första intrycket 80% reklam 20% innehåll på första sidan
Och varför i helskota är det 4:3 format på eran hemsida? Skulle ni inte förbättra/utveckla

Verkar mer som en avveckling

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av mats42:

921 px av 2560 ....

Påminner mest om 15" skärmar.

Nåväl det kräver enbart två raders ändring i CSS filen för att fixa. Nu ska vi bara se om det går att göra som ett skin till siten eller om det får bli lite URL rewrite i proxyn

Reviderar mitt uttalande. Krävs bara att man sätter om max-width för <div class="whitePage fluidPage container" id="content"> från -90 talets 1280X1024 monitorer (står på 1250 px) till något mer modernt som tex 3000 och vips så vart det lite mer användbart.

Visa signatur

Arbetsdator: HFX Mini. Ryzen 3600, GTX1650. Skärmar: Dell 2415

Permalänk
Medlem

En fråga. Nu är det ju så att layouten på sidan är ju i mitten, jag har alltid brukat haft den åt vänster sida, jag gick in i mina inställningar för och ändra men finner inget sådant.

Snälla, mina ögon är vänster vana av sidan.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk

@Biberu: Användaren "Sony?" går inte att nämna, utan det länkas istället till @Sony. Bra är ju ifall man inte kan regga dom användarnamn man inte kan nämna

Visa signatur

« CITERA FÖR SVAR »

CPU: AMD Ryzen 7 3700X ║ MB: ASUS X570-PLUS ║ RAM: 32GB ║ GPU: GeForce GTX 1080 ║ PSU: EVGA SuperNOVA 750 G2 ║ SSD: Samsung 970 EVO+ 500GB ║

Permalänk
Medlem
Skrivet av trollhattan:

Kan man inte ändra så forumet täcker hela skärmen?
Samt "Mina Trådar" som fanns förr, var hittar man den?

Skrivet av tintinj:

Jag saknar också "Mina inlägg"
Det nya verkar inte visa om det skrivits nya inlägg i trådarna utan har bara nån ikon framför som antingen är färgad eller svartvit. Den uppdateras inte till svartvit om jag läst alla inlägg i tråden så den funktionen verkar den inte ha.

Mina trådar skulle ersättas med "Följda trådar" och när man skriver ett inlägg så skall det bli automatiskt att man följer den.
Dock har man blivit av med samtliga trådar man inte manuellt följt i det förra forumet vilket är kasst

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av HElephant:

@Biberu: Användaren "Sony?" går inte att nämna, utan det länkas istället till @Sony. Bra är ju ifall man inte kan regga dom användarnamn man inte kan nämna

Funktionen accepterar inte alla äldre användarnamn (vi har avgränsat vilka tecken som är tillåtna vid nyregistrering). Det är givetvis fritt fram att kontakta oss för att byta användarnamn till något bättre!

http://www.sweclockers.com/kontakt

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Skrivet av tintinj:

Jag saknar också "Mina inlägg"
Det nya verkar inte visa om det skrivits nya inlägg i trådarna utan har bara nån ikon framför.

Jaså funkar för mig.

Dock är det enormt arbeta att gå genom alla trådar jag skrivit i. Har ju gjort över 11000 inlägg Visste jag om att gamla trådar verkar inte flyttas trots allt till följda trådar. Vad det låter här i alla fall. Så hade jag bevakat varenda tråd jag har skrivit i för länge sen. Har kommit till sidan 9 här http://www.sweclockers.com/profil/inlagg och har många sidor kvar (över 60 stycke nu när jag kolla snabbt).

Svårt att göra arbetet från denna sidan av skrivbordet där jag bara har enkel tillgång och inte kan fixa så jobbets sköts automatiskt för gamla trådar då.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk

@Nyhet: It's alive!

Riktigt bra jobbat SweClockers och @biberu! Keep the updates coming! Skönt att jag kunde surfa in lite innan läggdags

Visa signatur

Chassi: Phanteks Eclipse p400 | Mobo: ASUS Sabertooth Z77 | CPU: Intel Core i7 3770k 4.4GHz | GPU: EVGA Geforce GTX 1070 FTW | RAM: Corsair Vengeance 16GB 1600MHz | PSU: Corsair RM750x | SSD: Samsung 850 EVO 500GB | HDD/ 2x4TB & 3X8TB Seagate IronWolf | Kylning: Deepcool Captain 240 EX RGB

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacAllan:

Mina trådar skulle ersättas med "Följda trådar" och när man skriver ett inlägg så skall det bli automatiskt att man följer den.
Dock har man blivit av med samtliga trådar man inte manuellt följt i det förra forumet vilket är kasst

Japp, jag vet det. Man får vänja sig helt enkelt
Synd bara att alla gamla trådar försvunnit men det får man försöka ordna manuellt så gott det går.

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av MacAllan:

Mina trådar skulle ersättas med "Följda trådar" och när man skriver ett inlägg så skall det bli automatiskt att man följer den.
Dock har man blivit av med samtliga trådar man inte manuellt följt i det förra forumet vilket är kasst

Det enda som hänt är att listan nollställts vid uppgradering för att alla delar ska fungera korrekt rätt. Löser sig med tiden!

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015