Premiär för SweClockers 6.0

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
127.0.0.1
Registrerad
Jun 2004

921 px av 2560 ....

Påminner mest om 15" skärmar.

Nåväl det kräver enbart två raders ändring i CSS filen för att fixa. Nu ska vi bara se om det går att göra som ett skin till siten eller om det får bli lite URL rewrite i proxyn

Arbetsdator: HFX Mini. Core-i5 2405S, Radeon 6570, Asus P8P67-M . Skärm: Dell 2407
HTPC: HFX Classic, E8500, Radeon 3450, P5K/EPU, Floppydtv-s2
Hyper-V Server: E6750 8GB minne 2X3TB Raid1 samt 2X1TB raid 1

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2002

Ruskigt snabbt är det också.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Mar 2007

Trevligt!!

Intel Core I7 2600K @4,3GHz ■ Noctua NH-U12P ■ Radeon RX 580 8GB ■ MSI Z68A-GD65 (G3) ■ Corsair 16GB DDR3 ■ Seagate 600 SSD 240GB ■ Kingston HyperX 120GB ■ Corsair AX860i ■ Sennheiser PC363 ■ Dell Ultrasharp U2711

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halmstad
Registrerad
Apr 2003

Japp, markera forum som läst? Dessutom blir inte RSS ikonen (eller vad det nu är) orange när det finns nya inlägg i forumsdelen?

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2011

Arial?!

MSI Z77A-GD65 | Intel Core i5 3570K @ 4,2 GHz | Palit Geforce GTX 1070 JetStream | 16 GB Corsair Vengeance 1600 MHz

You must come with me, young ones, for I am the grim reaper.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2012
Skrivet av emilakered:

Det går på bland annat skärmstorlek. Vi har kört en del tester för att få det "rätt", men kan ha blivit något märkligt. Trycker ni länken till fullversionen i footern ska enheten dock (permanent) minnas valet sedan. Funkar inte det har ni hittat en bugg.

Skrivet av DotDotDot:

Ska testa.

Japp, funkar bra. Tack för snabb reply.

Startade om iPad, funkar bra.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Svedala
Registrerad
Maj 2008

Härligt! Ska bli roligt att testa runt bland de nya funktionerna. Detta är #framtiden !

Trädvy Permalänk
Entusiast
Testpilot
Plats
Chalmers
Registrerad
Aug 2011
Skrivet av LemonIllusion:

Nu saknas bara Better SweClockers. Status @alling?

Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge, och den som vill lansera en ny version av en mjukvara upptäcker alltid fler problem än väntat i sista stund.

EDIT:
Better SweClockers 2.0 är nu klart!

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Trädvy Permalänk
Inaktiv
Registrerad
Jan 2008

Hade önskat att ni hade infört funktionen att bokmärka trådar och jag skrev det som förslag i feedback-tråden men nepp vilket är lite tråkigt. Inte enkelt att hålla reda på de trådar man är intresserad av bland alla bevakade trådar man har.

Nu ser jag inte heller var man kan ändra på hur många inlägg man kan visa per sida. Jag hoppas man fortfarande kan visa max 100st per sida? Var hittar man dessa funktioner?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halmstad
Registrerad
Feb 2011

Forumet känns jävligt rappt!

CPU: Intel i5 4590K | Moderkort: Gigabyte GA-Z97M-D3H | GFX: GTX 770 2GB TwinFrozr | RAM: ADATA 8GB (2x4GB) CL9 XPG INET EDITION | HDD: 1TB WD Blue | PSU: be quiet! Pure Power L8 630W| CPU-Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO | Chassi: BitFenix Prodigy M |OS: Windows 8 Ultimate |_| CITERA FÖR SVAR!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2009

Det stod i artikeln att detta var enbart en del av projektet, alltså en fas. Vad är de andra faserna? Vad kan vi mer förvänta oss? Ett gränssnittslyft?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Swedland
Registrerad
Maj 2006

Kan man inte ändra så forumet täcker hela skärmen?
Samt "Mina Inlägg" som fanns förr, var hittar man den?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2013

Trevligt! Kommer det komma ett mörkt tema? Alldeles för ljust för min del nu.

Intel i7 8700K | Noctua NH-U14S | ASUS GTX 1080 Strix A Gaming | ASUS ROG STRIX Z370-F GAMING | Corsair Vengeance DDR4 16GB 3000MHz | Seasonic Focus+ 750W 85+ GOLD | Fractal Design Define C

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2011

Ser bra ut, har dock tappat några av mina senaste PM.

Intel Core i7-4790K@4.4Ghz 1.16v + Noctua NH-U14S | ASUS Z97 Maximus VII Hero | 16Gb Corsair DDR3@2400Mhz CL11 | MSI Geforce GTX 1070 Gaming X | Cambridge Audio DacMagic Plus | Samsung SSD 850 Pro 512GB + Samsung SSD 850 Pro 256GB | EVGA Supernova G2 750w | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Corsair K65 LUX RGB | Qpad 8k Optical | Acer XB270HUD TN G-Sync | Windows 10 Pro x64

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
R'lyeh
Registrerad
Feb 2004

Jäklar vad snabbt allt är nu, trevligt!

Enthoo EVOLV ATX Tempered Glass | Corsair RM750 | Intel Core i7 7700K | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | Palit GeForce RTX 2080 Ti GamingPro OC 11GB | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 770 Pro 250 Ohm | AOC G2460PG + Samsung KS7005 |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2012

Är imponerad än så länge, gillar det starkt. Bara så enkla grejer som ny font ger ett nytt fräscht intryck, men även de lite mindre funktionerna som kanske inte sticker ut jättemycket gör enorm skillnad i det stora hela. För att inte nämna snabbheten! Mycket snabbare nu... även om sidan inte var särskilt långsam innan.

Superfräscht, verkligen. Bra jobbat!

Och så fick jag en fin liten stjärna under mitt nick också.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2007

Om ni stör er på bredden så ta bort "container" så länge i:

<div id="content" class="whitePage fluidPage container">

Om det är en bok ni tänkt läsa. Personligen kör jag aldrig fullscreen på webbar

`.´ My brain is perfect `.´

Core i7 2600K | Maximus IV Extreme | 2x Sapphire 6970 @ CF | 16GB Vengeance 1600MHz CL8 | Corsair AX 850W | Samsung 840 Pro 256GB (system) + Intel X25-M G2 80GB + Raptor X 150GB (spel) + 8.5TB (lagring) | Lian Li PC-P80 Armorsuit | Dell 27" U2711 2560x1440px + Benq G2400WD 1920x1200px + Samsung UE40B7050 LED-TV

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköping
Registrerad
Apr 2002

Jag saknar också "Mina inlägg"
Det nya verkar inte visa om det skrivits nya inlägg i trådarna utan har bara nån ikon framför som antingen är färgad eller svartvit. Den uppdateras inte till svartvit om jag läst alla inlägg i tråden så den funktionen verkar den inte ha.

*redigerat*
Nu ser jag att ikonen ändras liiiite grann när nya inlägg är skrivna ( tror jag ) och det vore fint om ikonen kunde ändras lite mer klart.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2003
Skrivet av tintinj:

Det nya verkar inte visa om det skrivits nya inlägg i trådarna utan har bara nån ikon framför.

Använde också den funktionen flitigt. Verkar fungera annorlunda nu, får se om jag kommer överens med det.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2014

Första intrycket 80% reklam 20% innehåll på första sidan
Och varför i helskota är det 4:3 format på eran hemsida? Skulle ni inte förbättra/utveckla

Verkar mer som en avveckling

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2013

Naajs!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
127.0.0.1
Registrerad
Jun 2004
Skrivet av mats42:

921 px av 2560 ....

Påminner mest om 15" skärmar.

Nåväl det kräver enbart två raders ändring i CSS filen för att fixa. Nu ska vi bara se om det går att göra som ett skin till siten eller om det får bli lite URL rewrite i proxyn

Reviderar mitt uttalande. Krävs bara att man sätter om max-width för <div class="whitePage fluidPage container" id="content"> från -90 talets 1280X1024 monitorer (står på 1250 px) till något mer modernt som tex 3000 och vips så vart det lite mer användbart.

Arbetsdator: HFX Mini. Core-i5 2405S, Radeon 6570, Asus P8P67-M . Skärm: Dell 2407
HTPC: HFX Classic, E8500, Radeon 3450, P5K/EPU, Floppydtv-s2
Hyper-V Server: E6750 8GB minne 2X3TB Raid1 samt 2X1TB raid 1

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Falun
Registrerad
Feb 2010

En fråga. Nu är det ju så att layouten på sidan är ju i mitten, jag har alltid brukat haft den åt vänster sida, jag gick in i mina inställningar för och ändra men finner inget sådant.

Snälla, mina ögon är vänster vana av sidan.

Lian Li Alpha 550X - MSI X99A GODLIKE Gaming - i7 6850K - 32GB@3000Mhz - Gigabyte RTX 2080 OC - 1TB Samsung 970 EVO M.2 - Samsung 830 512GB+Samsung 860 EVO 1TB - 12TB HD - EVGA SuperNOVA G2 750W

Playstation 4 Pro - Xbox One X

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Nov 2011

@Biberu: Användaren "Sony?" går inte att nämna, utan det länkas istället till @Sony. Bra är ju ifall man inte kan regga dom användarnamn man inte kan nämna

« CITERA FÖR SVAR »

CPU: Intel Core i7 4770K ║ MB: MSI Z87-G45 ║ RAM: Corsair VENGEANCE 4*8GB ║ GPU: GeForce GTX 1080 ║ PSU: EVGA SuperNOVA 750 G2 ║ SSD: Intel 520 240 GB ║

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Jun 2007
Skrivet av trollhattan:

Kan man inte ändra så forumet täcker hela skärmen?
Samt "Mina Trådar" som fanns förr, var hittar man den?

Skrivet av tintinj:

Det nya verkar inte visa om det skrivits nya inlägg i trådarna utan har bara nån ikon framför som antingen är färgad eller svartvit. Den uppdateras inte till svartvit om jag läst alla inlägg i tråden så den funktionen verkar den inte ha.

Mina trådar skulle ersättas med "Följda trådar" och när man skriver ett inlägg så skall det bli automatiskt att man följer den.
Dock har man blivit av med samtliga trådar man inte manuellt följt i det förra forumet vilket är kasst

Trädvy Permalänk
SweClockers
Andreas Dimestam
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2002
Skrivet av HElephant:

@Biberu: Användaren "Sony?" går inte att nämna, utan det länkas istället till @Sony. Bra är ju ifall man inte kan regga dom användarnamn man inte kan nämna

Funktionen accepterar inte alla äldre användarnamn (vi har avgränsat vilka tecken som är tillåtna vid nyregistrering). Det är givetvis fritt fram att kontakta oss för att byta användarnamn till något bättre!

http://www.sweclockers.com/kontakt

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
sweden
Registrerad
Dec 2008
Skrivet av tintinj:

Det nya verkar inte visa om det skrivits nya inlägg i trådarna utan har bara nån ikon framför.

Jaså funkar för mig.

Dock är det enormt arbeta att gå genom alla trådar jag skrivit i. Har ju gjort över 11000 inlägg Visste jag om att gamla trådar verkar inte flyttas trots allt till följda trådar. Vad det låter här i alla fall. Så hade jag bevakat varenda tråd jag har skrivit i för länge sen. Har kommit till sidan 9 här http://www.sweclockers.com/profil/inlagg och har många sidor kvar (över 60 stycke nu när jag kolla snabbt).

Svårt att göra arbetet från denna sidan av skrivbordet där jag bara har enkel tillgång och inte kan fixa så jobbets sköts automatiskt för gamla trådar då.

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kristinehamn
Registrerad
Jun 2013

@Nyhet: It's alive!

Riktigt bra jobbat SweClockers och @biberu! Keep the updates coming! Skönt att jag kunde surfa in lite innan läggdags

Chassi: Phanteks Eclipse p400 | Mobo: ASUS Sabertooth Z77 | CPU: Intel Core i7 3770k 4.4GHz | GPU: EVGA Geforce GTX 1070 FTW | RAM: Corsair Vengeance 16GB 1600MHz | PSU: Corsair RM750x | SSD: Samsung 850 EVO 500GB | HDD/ 2x4TB & 3X8TB Seagate IronWolf | Kylning: Deepcool Captain 240 EX RGB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköping
Registrerad
Apr 2002
Skrivet av MacAllan:

Mina trådar skulle ersättas med "Följda trådar" och när man skriver ett inlägg så skall det bli automatiskt att man följer den.
Dock har man blivit av med samtliga trådar man inte manuellt följt i det förra forumet vilket är kasst

Japp, jag vet det. Man får vänja sig helt enkelt
Synd bara att alla gamla trådar försvunnit men det får man försöka ordna manuellt så gott det går.

Trädvy Permalänk
SweClockers
Andreas Dimestam
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2002
Skrivet av MacAllan:

Det enda som hänt är att listan nollställts vid uppgradering för att alla delar ska fungera korrekt rätt. Löser sig med tiden!