Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Tom Clancy's The Division försenas – igen

Permalänk
Melding Plague

Tom Clancy's The Division försenas – igen

Det blir inget Tom Clancy's The Division under 2015. I ett blogginlägg aviserar utvecklarna att spelet skjuts fram ännu en gång och att de nu siktar på nästa år.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Det kan inte vara billigt att ha ett spel under utveckling så länge.

Permalänk
Medlem

Ännu en gång. Ja varför inte, lagomt stor press på att det ska vara perfekt vid release nu däremot.

Permalänk
Medlem

@Tilax
Billigare än att helt misslyckas med två AAA släpp inte långt från varandra. Att slänga på en tredje titel på skräphögen... Nej dem gör rätt i att vänta längre.

Permalänk
Medlem

Men tänk!
Under tiden får vi ett gäng remakes av förra generationens spel, precis som vi fått det senaste året också.

Nya generationens konsoler orkar driva nya spel...

Permalänk
Medlem

Det vi lärt oss är att det alltid blir skit om de stressar ut ett spel. Så det bästa för alla är väl om de tar det i den takt som behövs så att det blir bra när det är klart

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Detta har jag hört förr så det är inte någon direkt nyhet. Kanske det är mer officiellt nu.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Trist.. jag hade hoppats köra Division kort efter jag kört genom Blacklist (köptes i förrgår för en spottstyver). Men det är väl typiskt, ambitiösa projekt, och UBI inblandat..

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tilax:

Det kan inte vara billigt att ha ett spel under utveckling så länge.

Det ryktades ju dock att de knappt börjat när de visade spelet första gången. Det är väl snarare så att det visade sig att det krävde enormt mycket jobb för att förverkliga allt det som de lovat - och därmed har fler studior kallats in och spelet fått en helt annan prioritet.

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Torrent, Gigabyte Z690 AORUS ELITE AX, 13600K, Corsair Venegeance 6000mhz, 1TB PCIE 4.0 Kingston, 1TB Corsair MP400, Gainward RTX 4090 Phantom.

Permalänk
Medlem

Väntar Väntar Väntar Väntar Väntar Väntar Väntar Väntar Väntar Väntar Väntar Väntar Väntar Väntar Väntar Väntar Väntar Väntar Väntar Väntar Väntar Väntar Väntar Väntar Väntar Väntar Väntar Väntar !

Permalänk
Medlem

I ett mötesrum på ubisoft nån gång 2014

Creative director: Här har vi några bilder från hur snygg grafik vi kan göra med ny teknik
Chef: Häftigt!

Ett möte en vecka senare
Chef: Här har vi ett exempel på ett spel vi utvecklar
Creative direktor: N...
Vd: Läckert. Då släpper vi det i år. Bra jobbat
Creative direktor:...

Permalänk
Medlem

Sjukt episk trailer om inte annat.

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk
Medlem

så länge det blir bra så kan jag vänta. har massor med andra spel att plöja igenom.

Visa signatur

Corsair Crystal 280X Chassi// AMD Ryzen 5800X3D// PowerColor RX 6900 XT// Corsair 3200Mhz 64GB// Asus X570-I // Corsair AX 760W // Samsung 960 EVO 250GB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD // Samsung 850 EVO 1TB SSD //Samsung Odyssey Neo G9 // Windows 11 Pro X64

Permalänk
Medlem

Tittar man bakåt så var det inte överdrivet mycket som felade när GTA 5 släpptes efter otaliga förseningar/finslipningar så ja, rätt väg att gå om de inte känner sig klara. Inget snack om saken.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Avstängd

Jag hade glömt bort detta spelet

Visa signatur

FX8350||M5A99X EVO R2.0||R9 290X||8GB RAM||250GB SSD||WIN 8.1||Seagate 1TB||CM V700||H440||

Permalänk

får deja vu ifrån watch dogs av någon anledning. aja Tom kan inte bli lika dåligt om dom så försöker.

Permalänk
Medlem

Foliehatt på!
Jag tror att en del av försening beror på GTA V och succen det spelet har.
Man vill inte konkurera med GTA V och väljer i stället att fortsätta polera för att släppa senare

\Foliehatt

Permalänk
Medlem

Ser fram emot spelet. Hoppas det optimeras bra. Snart sommar så orkar inte sitta inne o spela hela kvällarna.

Visa signatur

[ASUS P8Z77-V] [INTEL Core i5-3570K@4.2ghz] [HyperX1600/16gb]
[Asus GTX1070] [Samsung 830 256gb x2 ]
[BENQ XR3501] [Logitech G27] [Logitech 3D PRO]

Permalänk
Medlem

Duke Nukem all over again?

Visa signatur

PC - GB Z390-Ultra | 9900K 5GHz | 32GB | RTX2080ti | NVME ~5TB
SRV (unRaid) - Asus Z370-H | 8700K 4.30GHz | 64GB | LSI9211 | 60TB HDD + 4TB NVME

Permalänk
Medlem
Skrivet av wenazen:

"Hoppas det optimeras bra."

Hahahahaha, jag hoppas du skojar? Det är Ubisoft vi snackar om. De har inte "optimerat bra" i flera år nu.

Avråder alla starkt ifrån att förbeställa denna potentiella kalkonen.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Medlem

Alla deras spel blir försenade, och trots detta är spelen katastrofala vid release (min åsikt). Grafiken blir garanterat 'nerfad' lagom till release också, i vanlig ordning.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Livsnjutare 😎

Börjar bli en trend att försena spel nu känns det som... Lite som ett sätt att skapa mer hype ?

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Så går det när man "konsolifierar" spel.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ParasiteX:

Hahahahaha, jag hoppas du skojar? Det är Ubisoft vi snackar om. De har inte "optimerat bra" i flera år nu.

Avråder alla starkt ifrån att förbeställa denna potentiella kalkonen.

Håller med, Ubisoft kan inte ens optimera till konsolerna längre..De borde byta ut den som kodar i deras assassin-lag

Visa signatur

FX8350||M5A99X EVO R2.0||R9 290X||8GB RAM||250GB SSD||WIN 8.1||Seagate 1TB||CM V700||H440||

Permalänk
Medlem

Efter alla ooptimerade, dåliga och "grafiknerfade" spel ifrån Ubisoft så är jag väldigt skeptisk till hur bra detta spelet blir. Visserligen så är det ju svenska Massive som styr det hela så det bör väll bli bra om Ubi ger dem den tid de behöver. Men jag lär nog vänta tills efter release. Ubi får inte en krona av mig efter Watch Dogs tills det att dem bevisat att de kan göra vettiga spel.

Visa signatur

CPU: I5-4670k @ 4,5 GHz + Corsair H100i // GPU: GTX 980 Reference + MSI GTX 980 Twinfrozr V // RAM: 16 GB HyperX Savage 2400 MHz // MoBo: MSI Z97 Gaming 5 // PSU: EVGA Supernova G2 750W 80+ Gold // SSD: Samsung 850 Evo 500GB + Corsair Neutron 250GB // HDD: 500GB Samsung + Western Digital Green 3TB // Chassi: NZXT H440 Red // OS: Win 7 x64 // Skärmar: Asus ROG SWIFT + BenQ XL2410T // Konsol:PS4

Permalänk

Det är väl bara bra att utvecklarna får den tid dom behöver.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThomasLidstrom:

Foliehatt på!
Jag tror att en del av försening beror på GTA V och succen det spelet har.
Man vill inte konkurera med GTA V och väljer i stället att fortsätta polera för att släppa senare

\Foliehatt

Känns ytterst tveksamt, om det var planerat att släppas under april-maj, absolut. Men att skjuta upp det till Q1 2016 har knappast något med GTA V att göra

Skrivet av Tezzeen:

Efter alla ooptimerade, dåliga och "grafiknerfade" spel ifrån Ubisoft så är jag väldigt skeptisk till hur bra detta spelet blir. Visserligen så är det ju svenska Massive som styr det hela så det bör väll bli bra om Ubi ger dem den tid de behöver. Men jag lär nog vänta tills efter release. Ubi får inte en krona av mig efter Watch Dogs tills det att dem bevisat att de kan göra vettiga spel.

Mmm, när kom senast tt Ubi-spel som fungerade som det borde vid launch? Har inte kommit ett enda spel till PC åtminstone som fungerat som det borde vid launch och nån månad eller så efter. Vet inte vad fransmännen gör, men allt de rör vid blir till bajs.

Jag har dock inga problem att vänta, väntar hellre "för länge" för ett spel som är klart än att få någon röra som det brukar vara med AAA-spel.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickysaer:

Mmm, när kom senast tt Ubi-spel som fungerade som det borde vid launch? Har inte kommit ett enda spel till PC åtminstone som fungerat som det borde vid launch och nån månad eller så efter. Vet inte vad fransmännen gör, men allt de rör vid blir till bajs.

Jag har dock inga problem att vänta, väntar hellre "för länge" för ett spel som är klart än att få någon röra som det brukar vara med AAA-spel.

Så länge det inte blir så sent att grafiken blir "lidande".
Sen spelar det ingen roll om det beror på grafikmotorn börjar bli gammal och man jämför med nya spel, eller att det beror på att det ska göras till konsol också.

Men nej, jag bryr mig absolut inte bara om grafik i spel. Är känslan som är prio 1!

Permalänk
Medlem

Jag har svårt för Ubisoft och deras filosofiska/politiska motifs som de har i sina spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenzar:

Så länge det inte blir så sent att grafiken blir "lidande".
Sen spelar det ingen roll om det beror på grafikmotorn börjar bli gammal och man jämför med nya spel, eller att det beror på att det ska göras till konsol också.

Men nej, jag bryr mig absolut inte bara om grafik i spel. Är känslan som är prio 1!

Att det blir en grafisk nedgradering verkar snarare en regel än ett undantag idag så jag skulle nästa utgå ifrån att det inte kommer vara lika snyggt som techdemot vi såg på E3.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2