The Witcher 3 kompromissar med bildkvaliteten för att passa spelkonsoler

Permalänk
Skrivet av Zeuxlarsson:

Att man som konsument beklagar sig över en produkt som inte levererar vad som tidigare utlovats är väl ändå varken meningslöst, ogrundat eller naivt? I slutändan betyder missnöjda kunder utebliven försäljning och därav utebliven intäkt. Självklart bör man som konsument klaga när man berövats något.

Det är naivt om man tror att så dyra spel ska prioriteras för en minoritet av konsumentbasen. Det är meningslöst för att denna minoritet som klagar aldrig kommer förändra något. Det är ogrundat med tanke på hur bra spelet ändå kommer se ut. Sanningen är att vissa gamers helt enkelt sitter där kränkta och bittra pga alla tusenlappar som som de upplever att de inte får valuta för, och dessa utlägg ligger helt på dem. Återigen, ska de ragea på något så är det CDPR, inte konsolerna.

Permalänk

@Nollpunkt:

1. Sedan 2014 så omsätter PC-spel mer pengar än den kombinerade konsol-marknaden. PC-spelare är inte en minoritet längre utan en majoritet faktiskt. När majoriteten av ens konsumentbas ogillar ens beslut så bör man också lyssna till dom.
Källa: http://www.forbes.com/sites/jasonevangelho/2014/04/28/as-glob...

2. Jag håller med. CDPR är dom som ska beskyllas (vilket jag gjort hela tiden).

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DeFeCT79:

Eh, det är ju precis det han INTE gör...

Uppgifterna kommer från en ANONYM källa? Och då tror du DIREKT på det eller? Det är ju du som tror på allt du ser och hör i media.

CDPR Har ju inte ens kommenterat detta ännu, så det är ju faktiskt hörsägen.

En anonym källa som bekräftar (nåja...) det vi alla med två (minst ett) ögon kan se; en nedskalning av grafiken. Detta är alltså ingenting som är påhittat utan det är ett faktum, grafiken är sämre än vad den var när CDPR annonserade första klippen från spelet.

Jag anser alltså att det är mer tyngd i en anonym källa som hävdar att han/hon ("hen" kan du köra upp i arslet) är en insider och bekräftar att det är en nedskalning av grafiken eftersom att vi alla redan kan se detta.

Nej, CDPR har inte kommenterat ifall det är nedskalat eller ej. De ber oss köpa spelet och ta reda på det själva. Heja heja, väldigt bra jobbat. Skulle CDPR nu gå ut och göra ett officiellt utlåtande nu och säga "nepp, det stämmer inte. Vi har absolut inte skalat ned grafiken!" så ljuger de. Så det kvittar ju egentligen vad de säger nu.

Grafiken är nedskalad. Och så var det med.

För min egen del så kvittar det för jag hade ändå tänkt köpa det till konsol. Men det vore intressant att höra CDPR förklara vad det var som gjorde att de valde att skala ned PC-builden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickysaer:

Konstruktivt, det gillar vi. Plus i kanten!

Vi kan ta mig som ett exempel som en persumtiv kund. Jag äger en speldator samt en PS4a. Efter att ha sett gameplay-videos är jag väldigt sugen på PC-versionen. När jag sedan upptäcker att PC-varianten har, utan någon anledning, skalats ned till att bli något helt annat och där upplevelsen är densamma på konsol och dessutom är rätt anpassat i menyer och dylikt för konsol så börjar jag fundera...

Om jag ändå kan få identisk upplevelse på min konsol och där jag dessutom har en mycket större skärm och kan luta mig tillbaka i soffan, är det värt att köpa det då till PC? Jag vet om att det kommer bli bättre, men jag vill inte vänta så pass länge på en "patch" som fixar till detta, alltså - jag köper det till konsol istället.

Även om alla bygger på x86-plattform så är det nog knappast att "bara trycka på en knapp" för att konvertera kod. XB1 är en svagare konsol och klarar allt som oftast inte med 1080p t ex, gissar på att det är samma även här eftersom vi bara sett recensioner på PS4a och inte XB1, embargot är inte lyft vilket får än att börja fundera.

Det har också framkommit att likt Watch_Dogs så finns det inaktiverade inställningar att låsa upp via XML-filer. Vi har nog day one, "Worse mod" till spelet tillgängligt, men det kommer antagligen att presterera skräp för att sedan om 2-4 månader "patchas" till PC där de nu helt magiskt optimerat spelet.

Detta för att pusha konsolförsäljningen av de personer som inte sitter på monsterriggar med minst ett 980 eller motsvarande under huven. Pengarna ligger i de personer som befinner sig i gränslandet och som hade både PC och konsol, de kommer antagligen att välja konsolvarianten istället eftersom upplevelsen är densamma rent grafiskt och de hade antagligen fått skruva ned inställningarna på PC för att få ett flyt och då ser det ändå sämre ut på sina håll än på konsolversionen.

CDPR är sin egen publisher men de vill givetvis sälja så mycket som möjligt. Kan du pusha konsolversionernas försäljning så vinner du mycket, det finns mer eller mindre ingen piratkopiering att tala om där heller. Jag är ingen konspirationsteoretiker men jag tror helt enkelt att man har lagt ned så mycket tid och ofantliga resurser i form av pengar där man kanske varit tvungen att söka extra kapital hos riskkapitalister att man vill försäkra sig om att göra så god marginal man bara kan.

Vi får väl se, men jag skulle ju inte tappa hakan i golvet om vi får "PC Ultra-patch" efter några månader eller strax efter första DLC:et är släppt

Jag kan ju inte vara sämre då, så jag ger plus i kanten för ett enkelt att följa, logiskt resonemang!
Mitt vanligtvis lite cyniska jag blir alltid uppmuntrad när någon bevisligen tänkt efter.

Lite skeptisk till att piratkopierings-argumentet är sant idag dock eftersom kopiering är en trend som med åren spridit sig ut i alla... hmm... samhällsklasser är inte rätt ord men du förstår säkert - först var det nördigt, idag finns det i vardagsrummet.

Men det som verkligen fäller ditt argument, förutsatt att du tror tillräckligt mycket på källan, är att (fritt översatt från relevanta delar) "alternativet var att göra en build per plattform - vilket vi inte hade råd med" och "att skapa massa work-arounds för att få det att fungera med en build på alla plattformar var en för stor risk" (alltså att de med workarounds riskerar att ändå måla in sig i ett hörn, och upptäcka detta sent i utvecklingen då det är hemskt dyrt att åtgärda). Varför detta fäller ditt argument är för att det visar att de övervägde dessa alternativ men förkastade dem baserat på produktions-kostnad. Om du har rätt skulle dessa alternativen, speciellt det med olika builds, aldrig äns lyfts fram som lösningskandidater. (Och eftersom källan ändå är anonym, och redan bryter mot NDA, så ser jag inte varför källan skulle vinna något på att med flit dölja ifall det handlat om ett argument om minskad vinst - sådant dubbel-spel verkar alldeles för konspiratoriskt.)

Visa signatur

SweClockers Dark Pearl tema: http://www.sweclockers.com/forum/trad/1484891
(Rek. Stylus)

Permalänk
Skrivet av Zeuxlarsson:

@Nollpunkt:

1. Sedan 2014 så omsätter PC-spel mer pengar än den kombinerade konsol-marknaden. PC-spelare är inte en minoritet längre utan en majoritet faktiskt. När majoriteten av ens konsumentbas ogillar ens beslut så bör man också lyssna till dom.
Källa: http://www.forbes.com/sites/jasonevangelho/2014/04/28/as-glob...

2. Jag håller med. CDPR är dom som ska beskyllas (vilket jag gjort hela tiden).

1. Det är monsterPC-ägarna som är minoriteten, och de som främst klagar eftersom de anser att potentialen i deras dyra hårdvara inte blir utnyttjad.

2. Bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Barren Wuffet:

... utan för att det finns ett vinstintresse som pressar dem. Jag är helt övertygad om att ifall CDPR själva fick bestämma så hade de skjutit upp spelet ytterligare 6 månader för att kunna leverera en PC-build som hade sett ut som den ursprungligen gjorde samtidigt som de har två nedbantade konsol-builds.

Dina argument är vettiga. Som exempel kan vi ta den tråkiga storyn om studion bakom Bioschock:Inf...
Spelet sålde bra och fick top-betyg... sen lades studion ner.
Varför? Jo... de tog väldigt lång tid på sig. Jag vet inte vad de hade för avtal eller diskussioner som tillät dem att putsa så länge på spelet med så mycket kostnader, men de gjorde de i alla fall. Men trots den stora succen i publikens ögon så var kontentan att det inte är värt att lägga massa tid på att nå top-kvalité när man kan få ut två bra-kvalité spel med samma resurser.... tyvärr :/
(Det fanns säkert andra anledningar också, men hur som helst...)

Kan ändå inte låta bli att klämma in att det självklart finns vinst-intresse i all industri. Att utveckla stora spel är riktigt, riktigt dyrt idag.

Visa signatur

SweClockers Dark Pearl tema: http://www.sweclockers.com/forum/trad/1484891
(Rek. Stylus)

Permalänk
Skrivet av Startrance:

Dom kommer ju säkert göra en Enhanced Edition som med The Witcher 2, med bättre grafik osv. Skulle inte förvåna mig ett dugg.

Hoppas dom visar PC användarna att dom fortfarande supportar sin PC community.

Det kommer dom antagligen göra, men inget dom går ut föräns senare när spelet börjar sälja "dåligt", då kommer sen alla grafik k*ta små barn punga ut för spelet "som det ska se ut".

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem

Glad att jag fick spelet för under 200kr i oktober förra året och fick även ett med mitt 980 som jag bytte mot en GTA V preorder. Hade spelet sett ut som i dom videos från 2013 så hade jag gladligen betalat mer för det.

Visa signatur

Intel Core i7 4770K @ 4.2GHz | MSI Z87-G45 GAMING | Phanteks PH-TC14PE | MSI GTX 980 Ti Gaming 6G | Kingston HyperX Beast DDR3 2400MHz 16GB | EVGA SuperNOVA G2 750W | Samsung 840 EVO 120GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A400 240GB | Seagate Barracuda ST2000DM008 2TB | Fractal Design Define R4 | Lenovo Y27Q-20 | BenQ XL2411Z | Glorious Model I | Mountain Everest Max | Sennheiser HD 560S | FX-AUDIO DAC-X6 | Samson Meteor Mic

Permalänk
Inaktiv

Tråkigt att spelkonsolerna drar ner grafiken för PC spelarna.

Permalänk
Skrivet av anon150792:

Tråkigt att spelkonsolerna drar ner grafiken för PC spelarna.

För highend PC-spelarna möjligtvis, som är en rejäl minoritet.

Permalänk
Medlem

Hoppas "Ground/building tessellation" går att aktivera på nåt sätt.

Tycker det är det värsta downgraden ser ju ut som skit utan.

Visa signatur

Asus Z370-F / I7 9700k / Asus RTX3080 TUF OC

Permalänk

Såg att det var någon i tråden som länkade denna sida. http://wccftech.com/witcher-3-xml-lets-enable-sharpening-uber...

Ser ut som att den finns en massa inställningar som gäller "water tessellation" vilket jag tycker tyder på att vatten tesserleringen inte är borttagen i PC versionen och att dessa nedgraderingar bara gäller konsol versionerna. Hoppas på detta i alla fall.

Visa signatur

Chassi: Phanteks P500A Moderkort: ASRock B650M HDV/M.2-.
Processor: Ryzen 7 7800X3D -RAM: G.Skill 6000MHz CL30 -
Nätaggregat: Evga Supernova G2 1300W Grafikkort: EVGA RTX 3080 Ti FTW3 Ultra -.

Permalänk
Medlem

Hade denna länken postats i tråden än?

Jämförelsebilder, dock är ju sista på Ps4.
http://forums.guru3d.com/showpost.php?p=5069040&postcount=200...

Permalänk
Medlem
Skrivet av dpom86:

Jag kan ju inte vara sämre då, så jag ger plus i kanten för ett enkelt att följa, logiskt resonemang!
Mitt vanligtvis lite cyniska jag blir alltid uppmuntrad när någon bevisligen tänkt efter.

Lite skeptisk till att piratkopierings-argumentet är sant idag dock eftersom kopiering är en trend som med åren spridit sig ut i alla... hmm... samhällsklasser är inte rätt ord men du förstår säkert - först var det nördigt, idag finns det i vardagsrummet.

Men det som verkligen fäller ditt argument, förutsatt att du tror tillräckligt mycket på källan, är att (fritt översatt från relevanta delar) "alternativet var att göra en build per plattform - vilket vi inte hade råd med" och "att skapa massa work-arounds för att få det att fungera med en build på alla plattformar var en för stor risk" (alltså att de med workarounds riskerar att ändå måla in sig i ett hörn, och upptäcka detta sent i utvecklingen då det är hemskt dyrt att åtgärda). Varför detta fäller ditt argument är för att det visar att de övervägde dessa alternativ men förkastade dem baserat på produktions-kostnad. Om du har rätt skulle dessa alternativen, speciellt det med olika builds, aldrig äns lyfts fram som lösningskandidater. (Och eftersom källan ändå är anonym, och redan bryter mot NDA, så ser jag inte varför källan skulle vinna något på att med flit dölja ifall det handlat om ett argument om minskad vinst - sådant dubbel-spel verkar alldeles för konspiratoriskt.)

Piratkopieringen var en rätt liten del i mitt resonemang om jag ska vara ärlig, men en punkt att beakta Ska inte säga att den anonyma källan är mer riktig än valfri Wikipedia-artikel men bedömer den knappast som helt otrovärdig även om det ska tas med en nypa salt givetvis.

Angående buildsen så tror jag faktiskt det kan vara sant. OM de ska skapa separata divisioner så innebär det att man bör rekrytera personer med specialkompetens på respektive plattform och eftersom spelet redan är försenat så har de säkert förbrukat mer kapital redan än vad som ursprungligen var budgeterat.

Anledningen till att den eventuella källan inte vill gå in på mer i detalj kan vara många, men mest troligt är det att han/hon (död åt hen) inte vill riskera att röja sig själv, ju mer personen avslöjar, detso enklare blir det att zooma in på de personer som besitter kunskapen om vilka mål som valts och varför.

Haha, nej samhällsklasser går nog bara att tillämpa på likasinnade land men skitsamma eftersom du skickade ett pm så kan vi väl fortsätta där, meningslöst att debattera med varandra och ta upp onödig space i tråden för andra som vill prata om annat

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Hmm... ENB,Moddar mm mm ! Skyrim är skit i vanilla-utförande,men helt jävla fanta med några enkla ingrepp !TW3 kommer väl bli överjävligt snyggt,bra etc när Boris o gubbarna släpper loss

Permalänk
Medlem

Nu är det väl ändå väldigt långsökt att jämföra de första bilderna från ett spel (tidigt work in progress) och hopas de ska vara relevanta 2 år senare, speciellt givet bullshots och liknande. Witcher är fint men grafiken de visade i sina första filmer var uppenbar CGI men så klart något pucko trodde väl det var real time game play some skull visas...
Tyvärr, men grafik går framåt i steg, det är inte så att ett spel på något mystiskt sätt kan se markant snyggare ut än allt annat på marknaden utan en ny teknik och renderingsmotor. Det sagt så är witcher 3 tveklöst det snyggaste spelet i sin genre och med moddar kommer det bara bli bättre

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Grumbledock:

Nu är det väl ändå väldigt långsökt att jämföra de första bilderna från ett spel (tidigt work in progress) och hopas de ska vara relevanta 2 år senare, speciellt givet bullshots och liknande. Witcher är fint men grafiken de visade i sina första filmer var uppenbar CGI men så klart något pucko trodde väl det var real time game play some skull visas...
Tyvärr, men grafik går framåt i steg, det är inte så att ett spel på något mystiskt sätt kan se markant snyggare ut än allt annat på marknaden utan en ny teknik och renderingsmotor. Det sagt så är witcher 3 tveklöst det snyggaste spelet i sin genre och med moddar kommer det bara bli bättre

Ja men i detta fall verkar man ju ha dragit ned en massa på grafiken.
Från artikeln.

Citat:

I praktiken sägs PC-versionen ge samma visuella upplevelse som konsolversionerna, undantaget högre upplösning och tillgång till avancerad simulering av hår via Nvidia Gameworks. Det sistnämnda är dock reserverat för grafikkort i Geforce-serien.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
SpelClockers

@Grumbledock:

Gameplay footage bör räknas som gameplay väl? inte CGI.
Hur kommer det sig att Witcher 2 pc ser bättre ut i många aspekter än witcher 3 pc?
Har utvecklingen gått bakåt på nåt sätt?

CDPR har en hel del att bevisa med pc releasen, tycker jag.
De har själva satt sig i denna sits och de har hypat upp sin position gentemot pc användare.
De lovade att inte sänka kvalitén på pc när de gick över till multiplattform.
Antingen så har de ljugit eller så levererar dem vad de har lovat.

Ja menar Xbox visar pc gameplay som sitt eget och kommer nästan undan med det..
Ingen som har sett dessa videos trodde väl att detta var på pc, för vi har ju sett vad som är möjligt på pc och detta vart inte i närheten av det.

Jag tänkte faktiskt köpa detta som första spel på GOG Galaxy men nu är jag kluven.
Jag väntar på pc recensioner och ärliga gameplay videos innan jag väljer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickysaer:

Nu är du ute och cyklar, det enda det här beror på är antalet sålda spel för mest profit. Eftersom marginalerna är bäst på konsol vill man inte begränsa antalet sålda spel på konsol till förmån av PC. Microsoft och Sony har inget med det här att göra, det är i 9/10 fall en publisher i form av Ubisoft, Activision eller EA t ex.

Personligen tycker jag att du själv är ute och cyklar Skälet till varför ett konsolspel kostar mer är för att Sony/MS skall ha en del av kakan. Är det inte ett påslag på 20% som går direkt till dem?

Skrivet av dpom86:

Bra post, fick mig en tankeställare.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

@Nollpunkt:

1. Sedan 2014 så omsätter PC-spel mer pengar än den kombinerade konsol-marknaden. PC-spelare är inte en minoritet längre utan en majoritet faktiskt. När majoriteten av ens konsumentbas ogillar ens beslut så bör man också lyssna till dom.
Källa: http://www.forbes.com/sites/jasonevangelho/2014/04/28/as-glob...

2. Jag håller med. CDPR är dom som ska beskyllas (vilket jag gjort hela tiden).

Ja det är möjligt att PC omsätter mer totalt sett då det finns ett större utbud av spel/microtransactions etc. Men tittar man på försäljningen på en enskilt spel som finns både på PC och konsol så säljer oftast konsolspelet mer

Permalänk
Medlem

Hoppas det det ser bättre ut till Amiga!

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nollpunkt:

Poängen är att folk sitter och rantar ilska över konsoler när sånt här händer när dessa plattformar är en essentiell del av marknaden, pga efterfrågan. Det finns en efterfrågan för att de är billiga, och med det trimmade priset kommer kompromisser i prestanda. Allt hänger ihop och påverkar hela industrin. Att gå bärsärk över saken som highend-PC-vurmare är lika meningslöst som ogrundat och naivt. Gamers är generellt sett väldigt dåliga på att se 'the whole picture' och väldigt bra på att gnälla kompulsivt.

Svarar med ett citat från Forbes.

Skrivet av Forbes:

The Console War Is Over: The PC Already Won

PC gaming segment is already twice the size of the console gaming market – and growing. A report just released by John Peddie Research (JPR) claims that the PC gaming market will tip $21.5B this year and grow to over $23B in 2017.

Permalänk
Skrivet av fantomsmurfen:

Det är sant men i de fall konsolernas prestanda faktiskt påverkar PC-versionen så det ju ruttet.

Cash rules everything around...
Så länge de finns idioter som köper spel för att spela dom i 30fps@720p på low, så kommer inget att ändras, tyvärr.

Visa signatur

AMD och vänsterpolitik är för fattilappar

13700k@stock msi z690 pro 32gb dominator platinum rtx2080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Nu är det väl ändå väldigt långsökt att jämföra de första bilderna från ett spel (tidigt work in progress) och hopas de ska vara relevanta 2 år senare, speciellt givet bullshots och liknande. Witcher är fint men grafiken de visade i sina första filmer var uppenbar CGI men så klart något pucko trodde väl det var real time game play some skull visas...
Tyvärr, men grafik går framåt i steg, det är inte så att ett spel på något mystiskt sätt kan se markant snyggare ut än allt annat på marknaden utan en ny teknik och renderingsmotor. Det sagt så är witcher 3 tveklöst det snyggaste spelet i sin genre och med moddar kommer det bara bli bättre

Lite långsökt att försöka säga att bilder som visas två år tidigare, som faktiskt är bilder från själva spelet, inte är en stor grafisk nedgradering jämfört med skarpa lanseringen. Precis som Watch Dogs.

Permalänk
Medlem

Så var det avklarat... Avbokar mina 3 förbokning av spelet så var det inte mer med det. Minst sagt besviken på Cdpr denna gång.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Argh. Jag har ett ett förslag till utvecklarna:

if (IsPeasantConsole) { EnableShittyGraphics = true; }

Begriper faktiskt inte alls varför det måste drabba PC.

Må alla konsoller brinna.

Brukar inte vara så lätt, speciellt när kanske olika inställningar är beroende på olika tekniker. Detta kräver Q/A där man måste testa codepaths och med tanke på att det säkert varierar från GPU till GPU också så förmodligen så siktade dom på Konsolerna Xbone och fick den få OK prestanda och sedan la till mindre saker som kan funka på PC d.v.s upplösning och dylikt.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem

Omg vilket liv från folk att dom har avbokat sina spel!!!

Snälla ni spelar ni bara spel för grafiken lr?
Vänta och se om det stämmer gör det första alla Recensioner som är ute är till Playstation 4 okej jag fick spelet när jag köpte mitt kort nu men är iaf pepp sjukt bra recensioner

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@mr rulle

Håller helt med dig på en del punkter. CDPR har en hel del att bevisa nu med deras release. Precis som du säger så har de själva hypat upp spelet som satan för High-End PC-spelare och får ju då stå för konsekvenserna, men sen kan ju också skit uppstå. Vem vet, de kanske fick rejäla motgångar som det sägs, men det får vi veta den 19:e. Tänkte också ta och köpa spelet via GOG och köra med Galaxy, bara för att stödja CDPR, men får helt enkelt se hur pass PC-versionen ser ut när den kommer. Spelet i sig kommer nog att vara ruskigt bra, men för de som verkligen vill skruva upp inställningarna så är det ju skittrist om CDPR nu sviker sina löften/hypes. Själv tänkte jag införskaffa 980/980ti SLI och lira med, men får se, kanske inte är värt om det inte blir den mega-punch med grafik man förväntade sig

Dock så tycker jag inte att folk behöver köra med sitt "bojkotta spelet", för spelet kommer nog fortfarande att vara bra. Är inte direkt första gången det blir såhär och klart att skit händer när säkert Microsoft och Sony lägger lite vikt på utvecklarna genom att A; skapa en uråldrig konsol, åter A; att skapa en uråldrig konsol och B; pusha på att få jämställdhet mellan konsol och PC. Blir en del extra för utvecklarna.

CDPR är dock enligt mig den utvecklare som faktiskt vet vad marknaden vill ha, men någonstans kanske deras ambitioner mötte verkligheten. I slutet av dagen är även de människor. Jag hoppas, som jag tidigare nämnde, på att spelet är schysst trots allt snack som spinner runt på nätet. Och om det är något som kanske hade kunnat vara bättre, för att mätta de hungriga datorentusiaster där ute, så hoppas jag på att de direkt börjar att arbeta på en fet Enhanced Edition XXL-Edition. #EnhancedEdition

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Nollpunkt:

För highend PC-spelarna möjligtvis, som är en rejäl minoritet.

Nu förstår jag inte vad du menar, enligt artikeln så är det ganska mycket som blir antingen borttaget eller nerbantat som inte kräver "high-end" gpu/cpu etc för att avnjutas på en PC.

Permalänk
Medlem

Gillar man genren så kommer spelet vara roligt i 720p/30fps med.

Har man en monsterdator kan man köra på ultra och få en riktigt fin upplevelse, så varför avboka?

Det kommer att moddas ännu snyggare med tiden.

Vill man ha ett snyggare spel i denna genren får man vänta till skyrim två. Det lär dröja...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter