Hur kan minnet vara fullt (A10-70)?

Permalänk

Hur kan minnet vara fullt (A10-70)?

Har en Lenovo A10-70 som på står att minnet är fullt... Jag försöker ladda ner en vanlig app eller uppdatera en befintlig. Då säger den att det inte finns tillräckligt med utrymme på enheten. Ändå står det under inställningar, tillgängligt 480mb. Plus att jag har ett sd-kort på 32gb... Vad är problemet... Jag?

Permalänk
Medlem

Säker på att du inte kollar internminne när du kollar hur mycket "minne" du har kvar? Annars kan de sista 480MB vara reserverade för något annat.
Och Android tog såvitt jag vet bort stödet för att lägga appar på SD-kortet i Android 2.3 (om jag minns rätt).

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk

@Oldsaint69: Det står under lagringsutrymme: Totalt:16gb, tillgängligt:480mb, system reserved:1,7gb, appar:560mb. Det är Android ver. 4.4.2 och det gick att lägga över appar på sd-kortet...

Permalänk
Medlem
Skrivet av simon253:

Säker på att du inte kollar internminne när du kollar hur mycket "minne" du har kvar? Annars kan de sista 480MB vara reserverade för något annat.
Och Android tog såvitt jag vet bort stödet för att lägga appar på SD-kortet i Android 2.3 (om jag minns rätt).

Det var med Kitkat (4.4) som Google begränsade stödet för SD-kort. Huruvida det orsakar TS problem vet jag inte.

Permalänk

@Oldsaint69: Mycket löstes tack vare DiskUsage, tack för det.