C# - Skulle behöva lite vägledning

Permalänk
Medlem

C# - Skulle behöva lite vägledning

Hejsan! Började precis med ett litet projekt jag velat göra länge. Tyvärr besitter jag inte tillräcklig kunskap för att kunna utföra det helt på egen hand, och skulle gärna få lite vägledning med tips och så vidare.

Mitt projekt går ut på att göra ett program där jag kan spara alla mina konton och lösenord jag har på alla olika ställen på nätet (till en början lokalt).

Jag vill ha något i stil med det som är på bilen. Klickar på en sida, i nästa listbox visas då alla konton jag har, markerar jag ett konto så visas lösenordet.

Är listbox rätt väg att gå för det ändamålet, eller ska jag helt byta plan? Tacksam för alla tips jag kan få! Är jag otydlig med något är det bara att fråga

MVH BIRDIE13

Visa signatur

Samsung Odyssey Neo G9 49" 240hz | Logitech G502 X Plus | Logitech G915 (Tactile) | HyperX Cloud II WL
i9 9900K | 2080 Ti 11GB OC | 2x 970 EVO+ 1TB | 32GB 3600MHz | Gigabyte Aorus Master Z390 | Corsair AX1200
Phanteks Enthoo Evolv X Glass | EK watercooling & Lian Li fans

Permalänk
Medlem

Hur hämtar du in värdena?

En listbox kan du använda. På vänster listbox så kan du använda en eventhandler som anropar en UpdateForm metod. I den metoden så kan du se till så att värdena hämtas in korrekt i varje listbox.

Bara kör igenom listan med en foreach loop och lägg in värdena med Listbox.Items.Add();

Visa signatur

Still play with birds like I hang with mother goose.