AMD hajpar Radeon 300-serien i videosnutt

Permalänk
Melding Plague

AMD hajpar Radeon 300-serien i videosnutt

En kort teaser är AMD:s recept för att trumma upp förväntningarna inför lanseringen av nästa generation grafikkort i Radeon-serien.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Hah, snacka om onödig video.

Visa signatur

W10 Pro N | i7 6700K @ 4.7 GHz | NH-D15 | GTX 980 Ti HOF | ASUS Z170 Pro Gaming | 16GB 3000Mhz CL15 | Samsung 850 EVO 500GB | 3x HDD ~8TB | Define S | EVGA 750W G2 | Logitech g502 | Corsair K70 Red | Beyerdynamic DT 770 Pro 250Ω | Sound Blaster Z | BenQ XL2430T 144Hz + GW2250HM 60Hz
» Youtube: https://www.youtube.com/c/Phreec

Permalänk
Medlem
Skrivet av phreec:

Hah, snacka om onödig video.

Jag tyckte den var bra

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Det var verkligen bara en snutt.

Visa signatur

En ny signatur

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem

Tycker dom kan behålla sina videosnuttar för sig själva och jobba mer på att släppa drivrutiner.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

*Jag kom*

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem

It is coming... and so am I...

Permalänk
Medlem

Den 3 sekunders låna DOOM-teasern var bättre än detta! Fast jag gillar den nya designen!

Visa signatur

CPU: i5 4460 | |Minne: 8GB BallistiX Sports |GPU: ASUS GTX 960 Strix|
Chassi: CoolerMaster 430 Elite |PSU: EVGA 500w White| Hårddisk: WD 1 TB
OS: Windows 10
Mus: Corsair Raptor M40|Tangentbord: Logitech|Skärm: BenQ XL2411L

Permalänk
Inaktiv

När Nvidia kommer med HBM i Pascal snart så kommer denna vara ett minne blott.

Permalänk

Kan ju inte påstå att den där "videon" trummade upp några förväntningar hos mig iaf

Visa signatur

-> I7-4790K@4,6ghz & GTX 980TI@1430mhz AMP EXTREME <-

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Tycker dom kan behålla sina videosnuttar för sig själva och jobba mer på att släppa drivrutiner.

Så de ska sluta göra reklam? Utan reklam köper inga korten= dom går i konkurs och då lär du aldrig få drivrutiner;)

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Skrivet av jOnÄTÄn:

Så de ska sluta göra reklam? Utan reklam köper inga korten= dom går i konkurs och då lär du aldrig få drivrutiner;)

Vet inte om man kan kalla det där reklam
Självklart får dom göra reklam osv, men den där snutten va rätt löjlig imo. Tror inte att dom får så många "mer" köpare pga den.
Tror rätt många skulle fortsätta köpa kort oavsett reklam eller icke. Alla vet typ att dom finns och många vet att nya serien ska släppas, en video på några sekunder förändrar förmodligen inget.

Visa signatur

-> I7-4790K@4,6ghz & GTX 980TI@1430mhz AMP EXTREME <-

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Utan reklam köper inga korten

Johodå, och världen vore en mycket bättre plats om den vore helt reklamfri.

En fullständigt meningslös filmfjärt, jag blev bara irriterad.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Tycker dom kan behålla sina videosnuttar för sig själva och jobba mer på att släppa drivrutiner.

Ja! sätt marketing-temet på att programmera drivrutiner istället! Det kommer gå jättebra!

Permalänk
Medlem
Skrivet av cardeci:

Ja! sätt marketing-temet på att programmera drivrutiner istället! Det kommer gå jättebra!

Tror han menar att man ska lägga resurserna (dvs, pengarna) på att utveckla drivrutiner istället för att lägga pengar på att göra onödiga filmsnuttar, inte sätta marketing-teamet på att göra drivrutiner. Men vad vet jag.

Tycker för övrigt det är svårt att hajpa en serie rehashade kort. Men Fiji kan bli lite intressant åtminstone.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon114264:

När Nvidia kommer med HBM i Pascal snart så kommer denna vara ett minne blott.

Din poäng med det är? Antagligen kommer nästa generation besegra en äldre osv..det har alltid varit så.
Rätt säker att denna slår Titan X på fingrarna också.

Som att säga. I morgon går solen upp, no shit sherlock.

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk
Medlem
Skrivet av cardeci:

Ja! sätt marketing-temet på att programmera drivrutiner istället! Det kommer gå jättebra!

Lär inte gå sämre än nu iaf. Så jag ser inte problematiken.

Det var med precis det jag menade. Så bra bra jobbat med analysen av mitt inlägg.
Ta tuten Stefan.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninjaflipp:

Tycker för övrigt det är svårt att hajpa en serie rehashade kort. Men Fiji kan bli lite intressant åtminstone.

Fast det är väl bara ett rykte än så länge?

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte GA-Z97X-UD3H CPU: Intel i5 4690k GPU: Gigabyte GTX 1080 G1 PSU: EVGA Supernova G2 750w RAM: Corsair vengeance 8GB 1600mhz

Permalänk
Medlem

@phreec: Nej, det är helt ärligt krig mellan AMD och Nvidia atm för jag har sneglar duktigt på båda. Troligen inte en skröna att jag kommer vara en av de första att beställa när detta kort dyker upp i handeln.

Visa signatur

Asus Tuf Gaming 670e- Plus | Ryzen 7800X3D | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB Expo | WD BLACK SN850X 2TB WD - WD BLACK SN850X 1TB - WD Black SSD SN750 1TB | Corsair RM1000e 1000W | Noctua NH-D15S Chromax Svart | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Rog Falchion Mx Cherry | Xtrfy MZ1 Wireless

Skärm: Samsung 49" NEO G9 Ultrawide | Samsung Q90T | Asus TUF Gaming VG27AQ | AOC G2460PQU

Cockpit: Gunfighter Mk.III Base - Modern Combat Grip Ultimate | Gladiator NXT EVO Omni Throttle | Logitech Flight Rudder Pedals | Tobii eye tracker 5

Permalänk
Avstängd

Jag kom lite för snabbt efter jag såg den videon.

"Enligt swec källor.." Är det sant att där ska komma 2 varianter av kort med HBM? Är detta tillförlitliga källor?

Kommentar från sweclockers tack?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninjaflipp:

Tror han menar att man ska lägga resurserna (dvs, pengarna) på att utveckla drivrutiner istället för att lägga pengar på att göra onödiga filmsnuttar, inte sätta marketing-teamet på att göra drivrutiner. Men vad vet jag.

Tycker för övrigt det är svårt att hajpa en serie rehashade kort. Men Fiji kan bli lite intressant åtminstone.

Den där lilla snutten kan väl inte kostat många kronor?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tobbbe__:

Din poäng med det är? Antagligen kommer nästa generation besegra en äldre osv..det har alltid varit så.
Rätt säker att denna slår Titan X på fingrarna också.

Som att säga. I morgon går solen upp, no shit sherlock.

Om den verkligen slår TitanX är det ju det tack vare HBM. Nvidia kommer ta över tronen igen när de också börjar köra HBM. Dock så har AMD/ATI alltid varit duktiga på att använda ny hårdvaruteknologi i sina grafikkort men har varit dåliga på optimera dem på mjukvarusidan.

Permalänk
Medlem

Haha, det var mig en kort snutt.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon114264:

Om den verkligen slår TitanX är det ju det tack vare HBM. Nvidia kommer ta över tronen igen när de också börjar köra HBM. Dock så har AMD/ATI alltid varit duktiga på att använda ny hårdvaruteknologi i sina grafikkort men har varit dåliga på optimera dem på mjukvarusidan.

Tack vare HBM, du vet att det är en ny arkitektur också? Fiji? Så enkelt är det inte hörru du, bandbredd och minnes hastigheter är sällan det som sätter stopp för ett grafikkort.
Du kan ha hur mycket bandbredd som helst det kommer inte ändra prestandan alls. Det viktiga är arkitekturens förmåga att göra beräkningar, HBM gör dock möjligt att minska på strömförbrukningen samtidigt som man drastiskt ökar hastigheten och bandbredden och hastigheten på minnena generellt. Med GDDR5 minnen och gamla tekniken "som nvidia använder fortfarande" ökar strömförbrukningen rätt mycket för varje gång man ökar storlek på bussen, samt när man använder många minnes moduler.

Titta på prestanda index. Tycker det ser ut som att det är nvidia som slappar på optimerings biten inte AMD.
Jämför 780Ti och 290x samt 290 och 780's placeringar i prestanda index.

Det har förändrats en hel del sedan 780Ti's realese tex. Idag drar det kortet jämt skägg ur kartongen mot ett 290x.
Höjjer man dessutom upplösningen drar det ännu mer iväg mot amd's håll. Tror Fiji kommer krossa allt motstånd i Multiskärmlösningar och 4K

2015-04-27 1080p
http://www.sweclockers.com/artikel/18402-sweclockers-prestand...

2013-11-06 1080p
http://www.sweclockers.com/test/17844-nvidia-geforce-gtx-780-...

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alibaba123:

Jag kom lite för snabbt efter jag såg den videon.

"Enligt swec källor.." Är det sant att där ska komma 2 varianter av kort med HBM? Är detta tillförlitliga källor?

Kommentar från sweclockers tack?

Skickades från m.sweclockers.com

Två kort med Fiji är det som de skrivit. Det behöver inte betyda att det nedskalade kortet har HBM.

Visa signatur

Case: Fractal Design Define S | Fans: 4x Noctua NF-a14 PWM140mm | Motherboard: Asus ROG Maximus XI Hero | CPU: i9-9900K | CPU-Cooler: Noctua NH-D15S dual fan | PSU: Corsair AX1500i | GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3060Ti OC V2 8GB | RAM: 32 GB DDR4 Kingston HyperX Fury Black 2666mhz Cl15 | Storage: 1x Kingston Fury Renegade M.2 2TB SSD 1x OCZ Vector 180 480GB SSD, 1x OCZ Vector 512GB SSD | Screen: 24" Acer Predator XB240HA G-Sync 144hz | Sound Card: Asus Xonar Essence STX II | Aux: Cherry MX 3.0S Gaming Keyboard. EVGA X10 Carbon

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Den där lilla snutten kan väl inte kostat många kronor?

Nej, det hoppas jag verkligen att den inte gjorde

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Alucius:

Två kort med Fiji är det som de skrivit. Det behöver inte betyda att det nedskalade kortet har HBM.

Inte? Fiji är väl konfigurerad så att den bara kan använda en sorts minne? Vore jävligt dumt om de konfigurerat Fiji för 2 typer av minne. Ren förlust i tid och pengar isåfall.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ja, vi får se om Nvidia snor all fokus nu när det är bekräftat att de ska visa upp 980 Ti den 2a Juni. Hoppas att båda lagen släpper roliga saker

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem
Skrivet av EyeNEye:

Ja, vi får se om Nvidia snor all fokus nu när det är bekräftat att de ska visa upp 980 Ti den 2a Juni. Hoppas att båda lagen släpper roliga saker

Skickades från m.sweclockers.com

Det kommer dom garanterat försöka med
Amd gjorde du likadant när dom lanserade 780ti och gjorde det med sin 290x vill jag minnas.
Så det blir ju payback time