The Witcher 3: Wild Hunt – den stora tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoffe (AMDGuru):

Finns det någon större mening att släpa runt på Trophies? Alltså om man har 2 trophies med samma egenskaper, kan man inte bara droppa den ena så man minskar bördan?

Vill få ut mer guld från trophies, dock verkar det svårt.
Synd när en trophy är värd 1000crowns men alla npcs ger <100 för den. Utom den enda snubben som fullt men aldrig har nog med pengar =D

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Lite trött på att nästan alltid bli overburdend, har så mkt skit på mig så jag vet inte vad man kan sälja och inte? vapen säljer jag osv men herbs och andra items no clue...

Nu vet jag inte vilken level du är men har du köpt extra sadelväskor? Jag gjorde det nu (lvl 10) vilket gav mig +30 weight. Köpte hos vendor för 140 crowns lr nåt. Angående crafting, det är lite blandat där för potions behöver man ju bara göra en gång sen auto-refillas dem (samma med bomber) när man mediterar. Men oils gör det inte t ex eller annat jag inte kan komma på nu. Brukar själv inte sälja något i alchemy&crafting även fast man kanske borde. Dismantlar också en del då det blir lite mindre olika prylar i bags då.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Nu vet jag inte vilken level du är men har du köpt extra sadelväskor? Jag gjorde det nu (lvl 10) vilket gav mig +30 weight. Köpte hos vendor för 140 crowns lr nåt. Angående crafting, det är lite blandat där för potions behöver man ju bara göra en gång sen auto-refillas dem (samma med bomber) när man mediterar. Men oils gör det inte t ex eller annat jag inte kan komma på nu. Brukar själv inte sälja något i alchemy&crafting även fast man kanske borde. Dismantlar också en del då det blir lite mindre olika prylar i bags då.

Oils kan inte ta slut, dock måste man sätta ny på vapnet efter ett antal slag (om man inte har lvl3 skillen som gör att de håller oändligt).
Jag har +100 inventoryweight och är också overburden hela tiden. Försöker sälja bort så mycket materials som möjligt =D

Visa signatur

Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Någon som vet om 15.5 drivisarna funkar bra?
Lite less o sitta o spela i 40-45fps på ett kort på absolut lägsta grafiken i native upplösning(1440p).

Permalänk
Skrivet av Dallebull:

Någon som vet om 15.5 drivisarna funkar bra?
Lite less o sitta o spela i 40-45fps på ett kort på absolut lägsta grafiken i native upplösning(1440p).

Jag frågar detsamma. Fast jag tycker nog grafiken är rätt läcker ändå även om man så klart vill kunna maxa och njuta fullt ut.

Visa signatur

12700K | Asus ROG Strix B660i | DDR5 Kingston 5200 MHz 64gb | Samsung 980 Pro | AMD Radeon RX 7900 XT | CM V850SFX | Cambridge DacMagic Plus | Dynaudio DBM50 | Infinity Beta Sw10 sub | CM NR200P | Alienware 34" |

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Oils kan inte ta slut, dock måste man sätta ny på vapnet efter ett antal slag (om man inte har lvl3 skillen som gör att de håller oändligt).
Jag har +100 inventoryweight och är också overburden hela tiden. Försöker sälja bort så mycket materials som möjligt =D

Så allt man skapar kan inte ta slut? Antar att man bara kan ha en oil per vapen? (självklart kanske).
Haha plockar man på sig så mycket skit? Tror jag har 34/90 ledigt just nu när jag sålt alla vapen och bara har mats och lite skinn kvar så det bådar inte gott mot senare levlar

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Helt kär i detta spelet. Lirat 51 timmar än så länge och nått level 17. Där ligger även mitt klagomål.
Nivåregleringen suger. I början tyckte jag det var för långsamt att gå upp i nivå nu går det alldeles för snabbt. Ligger kvar med mängder av quests som är rekommenderad nivå 11-12 isch och jag är 17 nu. Krävs för få quests för att gå upp i nivåer enligt mig. För mycket xp från quests helt enkelt.

Blir tråkigt då många spännande quests blir för enkla, och tillslut får man ingen xp från dem om man är för mycket över i nivå samt att belöningarna ju såklart blir oanvändbara då jag redan har bättre grejer
Kör på näst svåraste svårighetsgraden.

Förutom detta är spelet enligt mig fantastiskt. Magiskt!

Visa signatur

För närvarande dator"fri". Sparar till nytt :)

Permalänk

RE: Backpack.
Finns även en vendor som säljer +100 i Novigrad. Du kommer åt honom när du först möter Kings of Beggars tror jag.

Skrivet av Lasergurka:

Måste säga att det är lite bisarrt hur mycket fall damage Geralt tar...90% död av ett fall på 2-3 meter som han inte ens snubblar av... Antar att han skulle dö av en skada motsvarande att vricka foten...

Japp, riktigt irriterande när man genom åren av spel alltid försökt komma upp på konstiga ställen. Dött så många gånger av att försöka hoppa upp på en klippa och sen råkat surfa ner och falla en liten bit. WASTED. Frustererande med att hästen kan fastna på en liten liten sten, ibland fastnar den vid broar utav små extra pixlar på plankor.

Permalänk

Installation

Hej!
Fick med Witcher 3 med grafikkortet och har en installationsfråga:

Kan man installera om det på en annan hårddisk vid ett senare tillfälle, eller har man "förbrukat" sin licens eller liknande efter första installationen (eller låst till den hårdvaran)?

Anledningen till att jag frågar är att jag väntar på en hårddisk som kommer om nån vecka, men skulle gärna lägga in Witcher 3 sålänge på min SSD så man får testa spelet redan nu...

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 5820K MB: Asus X99-Pro RAM: Crucial DDR4 2133MHz 16GB SSD: Crucial MX100 256GB SSD: Crucial MX200 500GB GPU: GeForce GTX 960 Chassi: Fractal Define R5 Nätagg: EVGA SuperNova 850 G2 Kylare: Noctua NH-U14S OS:Windows 10

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Aja82:

Helt kär i detta spelet. Lirat 51 timmar än så länge och nått level 17. Där ligger även mitt klagomål.
Nivåregleringen suger. I början tyckte jag det var för långsamt att gå upp i nivå nu går det alldeles för snabbt. Ligger kvar med mängder av quests som är rekommenderad nivå 11-12 isch och jag är 17 nu. Krävs för få quests för att gå upp i nivåer enligt mig. För mycket xp från quests helt enkelt.

Blir tråkigt då många spännande quests blir för enkla, och tillslut får man ingen xp från dem om man är för mycket över i nivå samt att belöningarna ju såklart blir oanvändbara då jag redan har bättre grejer

Nästan omöjligt att balansera för alla olika spelstilar som förekommer. Jag tycker det är rätt välbalanserat men tycker mig ändå märka lite av det du säger, att det accelererar efterhand.

Skrivet av Hissmusikern:

Hej!
Fick med Witcher 3 med grafikkortet och har en installationsfråga:

Kan man installera om det på en annan hårddisk vid ett senare tillfälle, eller har man "förbrukat" sin licens eller liknande efter första installationen (eller låst till den hårdvaran)?

Anledningen till att jag frågar är att jag väntar på en hårddisk som kommer om nån vecka, men skulle gärna lägga in Witcher 3 sålänge på min SSD så man får testa spelet redan nu...

Om det gäller till nvidia-kort så är det väl GOG-kod och isf är det helt DRM-fritt och du kan installera hur mycket du vill. Är det mot förmodan Steam så kan du alltid installera på alla datorer du vill, men antagligen bara spela på en i taget.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Så allt man skapar kan inte ta slut? Antar att man bara kan ha en oil per vapen? (självklart kanske).
Haha plockar man på sig så mycket skit? Tror jag har 34/90 ledigt just nu när jag sålt alla vapen och bara har mats och lite skinn kvar så det bådar inte gott mot senare levlar

Bomber/pots tar ju slut, men fylls på när man mediterar (1h räcker).

Min inventory: https://youtu.be/paQQgZhBT-s

Skrivet av Aja82:

Spelet är gjort så att man ska kunna följa mainstory och hålla relevant level. Så fort man gör extra hamnar man före.
Fick just 3 lvls från ett quest

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av MultiMan:

Om det gäller till nvidia-kort så är det väl GOG-kod och isf är det helt DRM-fritt och du kan installera hur mycket du vill. Är det mot förmodan Steam så kan du alltid installera på alla datorer du vill, men antagligen bara spela på en i taget.

Ok, tusen tack! Det är GOG-kod, så nu blir det till att spela... \o/

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 5820K MB: Asus X99-Pro RAM: Crucial DDR4 2133MHz 16GB SSD: Crucial MX100 256GB SSD: Crucial MX200 500GB GPU: GeForce GTX 960 Chassi: Fractal Define R5 Nätagg: EVGA SuperNova 850 G2 Kylare: Noctua NH-U14S OS:Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Spelet är gjort så att man ska kunna följa mainstory och hålla relevant level. Så fort man gör extra hamnar man före.
Fick just 3 lvls från ett quest

Men åh! JAg vill ju göra typ allt! Finns ju sjukt roliga sidequests överallt! Jaja. Dagens lyxproblem antar jag!

Visa signatur

För närvarande dator"fri". Sparar till nytt :)

Permalänk
Skrivet av Minsc S2:

@Lasergurka - Tänk på att du kan rulla framåt genom att "hoppa" precis innan du landar.
Man tar värre falldamage i W3 än i Skyrim, men sen jag lärde mig att rulla så har jag slutat dö på 2-3 meters-fall iallafall.

Rulla gör han ju automatiskt ändå? Men får prova det då, och se om de rullningarna blir bättre på att dämpa fallet

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av Mocka:

Allt förutom alchemy ingredients och alcohol kan aldrig ta slut, dvs att man bara gör dem en gång, och de flesta av dem har ett bestämt antal uses innan man mediterar med alkohest för att fylla på allt Det jag gjorde var att samla på mig så många recepies som möjligt, crafta allt och sen sälja det jag inte behöver för de jag inte kunnat crafta. Fick ner vikten en del

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

XP bug, får knappt någon xp, ibland inget alls. Gjorde precis ett lvl 30quest på lvl 21 fick 50xp!
Bug

Quests that are 6 levels (or more) lower than yours are not granting experience. Anything else should reward you with exp, we are looking into the issue.

"Well i am doing L14 main story quests at L17 and getting 0 xp"

Dold text

We have found the issue and started working on a fix. We're especially sorry about this bug!

Dold text
Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
ROG Astral GeForce 5080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
ASUS ROG Strix 27" WOLED

Permalänk

Ska man behålla witcher 3 eller sälja det? Jag fick med det när jag köpte mitt grafikkort. Jag brukar spela CSGO GTA V BF3 o 4. Men gillar det lilla jag sett av det:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av RoflCopter:

Ska man behålla witcher 3 eller sälja det? Jag fick med det när jag köpte mitt grafikkort. Jag brukar spela CSGO GTA V BF3 o 4. Men gillar det lilla jag sett av det:)

Kan du bara avgöra själv

Visa signatur

Dator: AMD 5800X, ASUS RTX3060, 32GB RAM, Windows 10
Server: Intel NUC i5-4250U, 16GB RAM, Debian

Permalänk
Skrivet av RoflCopter:

Brukar spela mest FPS spel själv men finns alltid bra spel som värt att testa. DA-, Witcher-, Mass Effect-, Elder Scroll-serierna är oftast välgjorda spel som är värt att testa. Lite skönt att komma ifrån adrenalin pumpande spel.

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av RoflCopter:

Witcher 3: Wild Hunt är ett spel som kommer vara framtida måttstocken för RPG. Det är helt legendariskt, visst det har sina svarta fläckar, buggar och vissa små irriterande saker men summa summarum är det ett av de i särklass bästa spelen jag spelat sedan Zelda: Ocarina of Time.

Du kommer INTE bli besviken.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - LG 45GR95QE 45" UltraWide OLED 3440x1440p@240Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk

Fick några minuter över att snabbtesta drivaren till mina 7970 i CF och för mig funkade det under de 10 spelade minuterna perfekt! Ökade fps från ca 40 till 70 i snitt och färre grafiska problem än tidigare.
Använder 8x tessellation-lösningen och enbart på Geralt, skuggor på medium, SBAO på och AA avstängt i 1440p.

Visa signatur

12700K | Asus ROG Strix B660i | DDR5 Kingston 5200 MHz 64gb | Samsung 980 Pro | AMD Radeon RX 7900 XT | CM V850SFX | Cambridge DacMagic Plus | Dynaudio DBM50 | Infinity Beta Sw10 sub | CM NR200P | Alienware 34" |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av tjobbo:

XP bug, får knappt någon xp, ibland inget alls. Gjorde precis ett lvl 30quest på lvl 21 fick 50xp!
Bug

Quests that are 6 levels (or more) lower than yours are not granting experience. Anything else should reward you with exp, we are looking into the issue.

"Well i am doing L14 main story quests at L17 and getting 0 xp"

Dold text

We have found the issue and started working on a fix. We're especially sorry about this bug!

Dold text

Jag har samma problem har jag upptäckt. Tyckt jag får löjligt lite XP och testade precis med en lvl 19 Gargoyle jag snubblade över (är själv lvl 17). Fick ingen XP.

Får hoppas de fixar det snart. Tyckt hela tiden att det varit något underligt med XPn men har varit så fast med spelet att jag inte tänkt så långt att undersöka det närmare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Det var ju ändå en hel del craftinggrejer du hade

Skrivet av Lasergurka:

Allt förutom alchemy ingredients och alcohol kan aldrig ta slut, dvs att man bara gör dem en gång, och de flesta av dem har ett bestämt antal uses innan man mediterar med alkohest för att fylla på allt Det jag gjorde var att samla på mig så många recepies som möjligt, crafta allt och sen sälja det jag inte behöver för de jag inte kunnat crafta. Fick ner vikten en del

Jag tänkte mig något likadant men sen krävs det väl vissa alchemy materials för att även göra gear? Så sälja allt går väl inte?

Visa signatur

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av anon5930:

Jag har samma problem har jag upptäckt. Tyckt jag får löjligt lite XP och testade precis med en lvl 19 Gargoyle jag snubblade över (är själv lvl 17). Fick ingen XP.

Får hoppas de fixar det snart. Tyckt hela tiden att det varit något underligt med XPn men har varit så fast med spelet att jag inte tänkt så långt att undersöka det närmare.

Så det är därför jag ligger hopplöst back på levlingen, är 11 :/
Hoppas man kan få xp:n retroaktivt

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Visst att man levlar långsamt men tycker ändå man ligger före questerna XP-mässigt hela tiden, känns som att de skulle behöva göra så det krävs mer XP per level om det nu finns en bug som gör att man får för lite XP.

Edit: eller är denna bug något som kom i 1.04? Har installerat patchen men inte hunnit lira något sen den släpptes.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk

Stötte just på en märkligt bugg där vattnet har "texturerna" (i brist på bättre ord) av Low, trotts att det är på Ultra, och när man går genom vattnet så sprids Ultra-"texturerna" från där man gått. Lite som att vattnet har en hinna av Low-vatten som täcker Ultra-vattnet. Går man iväg en liten bit från där man "gjort hål i hinnan" så kommer Low-"texturerna" tillbaka.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Stötte just på en märkligt bugg där vattnet har "texturerna" (i brist på bättre ord) av Low, trotts att det är på Ultra, och när man går genom vattnet så sprids Ultra-"texturerna" från där man gått. Lite som att vattnet har en hinna av Low-vatten som täcker Ultra-vattnet. Går man iväg en liten bit från där man "gjort hål i hinnan" så kommer Low-"texturerna" tillbaka.
https://www.youtube.com/watch?v=Yr1UfUQWR4g&feature=youtu.be

Som en utvecklare så säger jag: Snacka om spännande bug

Visa signatur

Dator: AMD 5800X, ASUS RTX3060, 32GB RAM, Windows 10
Server: Intel NUC i5-4250U, 16GB RAM, Debian

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoffe (AMDGuru):

Jag frågar detsamma. Fast jag tycker nog grafiken är rätt läcker ändå även om man så klart vill kunna maxa och njuta fullt ut.

Jo Absolut, men det gör lite ont i själen att spela på low med så dålig fps, då man ofta ligger över 60fps i high-max i andra titlar, även om det är grymt snyggt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

https://www.youtube.com/watch?v=Yr1UfUQWR4g&feature=youtu.be

snyggt, rapporterat detta på Witcherforumet?

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Skrivet av TiasE:

snyggt, rapporterat detta på Witcherforumet?

Nej, inte än, håller fortfarande på och utforskar buggen

Visa signatur