The Witcher 3: Wild Hunt – den stora tråden

Permalänk
Skrivet av MultiMan:

Vad tänker du på? Mitt umgänge med henne slutade rätt bra tycker jag. Det finns ju många sätt att spela henne.

Jag övertalade henne att ge mig papperna och att hon sedan skulle åka till Kaer Morhen.

Dold text

typ samma som dig fast hon behöll pappret.

Dold text
Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Skrivet av BergEr:

Har provat att 5/5 i Melt armor, märkte ingen skillnad :/
Även extra Igni från gear samtidigt som 5/5 melt armor och dubbel "länkad" greater blue mutagen.

Kör så här nu och har oftast bra oljor. Kanske därför t.ex Igni är lite sämre. Slåss också ofta mot saker som är 10lvls högre
http://i.imgur.com/aM1dSEq.jpg
Försöker nå 100k, halvvägs!

Menade den alternativa Signen, "Firestream", där man sprutar en stråle av eld och gnistor på en fiende i taget, istället för på en grupp Sen får jag 40% sign intensity. Men mötte en lvl 17 nu, och jag är lvl 10, och redan där var han lite svårare att sätta eld på, så kanske blir svårare att tända på dem senare

På tal om inget speciellt; Jag älskar verkligen känslan av att medvetet ta sig vatten över huvudet i Witcher 3! Körde questen för Cat School Armor, som är för lvl 17, och jag var lvl 10, iof mötte jag inte så väldigt svåra motståndare, 2 stycken enkla wraiths på lvl 7, en Golem på lvl 14 och en "Witcher" på lvl 17, men åh så tillfredsställande att slå dem och få belöningen av det <3

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Menade den alternativa Signen, "Firestream", där man sprutar en stråle av eld och gnistor på en fiende i taget, istället för på en grupp Sen får jag 40% sign intensity. Men mötte en lvl 17 nu, och jag är lvl 10, och redan där var han lite svårare att sätta eld på, så kanske blir svårare att tända på dem senare

På tal om inget speciellt; Jag älskar verkligen känslan av att medvetet ta sig vatten över huvudet i Witcher 3! Körde questen för Cat School Armor, som är för lvl 17, och jag var lvl 10, iof mötte jag inte så väldigt svåra motståndare, 2 stycken enkla wraiths på lvl 7, en Golem på lvl 14 och en "Witcher" på lvl 17, men åh så tillfredsställande att slå dem och få belöningen av det <3

Gick aldrig så långt, antog att det är en channel?
Passar inte min spelstil.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Finns, finns det. Tittade just och jag har 12st, varav en stor del var igår i något hus där, men helt omöjligt att komma ihåg var eftersom jag lootar allt och ibland inte hinner med att titta. Tror det var 4st i en och samma stuga.

Jag får loot:a vidare då helt enkelt

Får kanske leta reda på Wraiths någonstans som DeFeCT79 nämde.

Permalänk
Inaktiv
Permalänk
Skrivet av Hoster:

Jag får loot:a vidare då helt enkelt

Får kanske leta reda på Wraiths någonstans som DeFeCT79 nämde.

Jo, Wraiths droppar i princip alltid det, finns ju en som är lätt att hitta i White Orchard, gissar på att det är där du är. Vid den första Place of Power man hittar, på en kyrkogård, sydöst om Nilfgaardian Garrison, på den östra sidan av floden

Har för mig att det fanns lite loot i källaren där också.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

404 vart det!
kanske vart annonserad för tidigt.

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Hedersmedlem

@Cyberz: "Hi guys! We're currently dealing with a tech issue that is preventing you from getting the DLC and updating your game with the new content.

Until we work this issue out, we are removing the DLC from GOG Galaxy. It will remain available on the site and will still be accessible in the client via the backup section, but please refrain from downloading it for the time being - there is a high probability of it neither downloading nor installing properly.

Sorry for any inconvenience - we will update you when I get more news on the issue!"

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Okey nu kör vi lite n00b-questions här

Jag är level 5 och håller på att springa omkring och utforskar världen samtidigt som jag följer lite main story..

Det är något lurt med Potions, jag tror jag använder dom fel..
Låt säga att jag vill ha potions för damage och oils osv.. hell.. jag vill ha massor av potions bara.

jag måste ju hitta först receptet? och sen ingredienser? och när jag väl craftat en potions.. så krävs bara alkohol för att "renew" ? eller?

Visa signatur

Where is my 3080?!

Permalänk
Medlem

@Lasergurka: Nepp, hade tagit mig till Valen så undrade om det fanns några där?

Troligtvis fann jag den första från den Wraith du talar om, som jag gorde Viper School Silver svärdet av. Spawnar den igen om jag springer tillbaks till White Orchard?

Permalänk
Moderator
Forumledare

@daevilb: Japp, när du en gång har tillverkat en potion så är det bara att meditera (med alkohol i inventoryt) så fylls dessa på igen

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

@daevilb: Japp, när du en gång har tillverkat en potion så är det bara att meditera (med alkohol i inventoryt) så fylls dessa på igen

Men hur är det med oljorna? De blir väl förbrukade och måste craftas på nytt, eller?

Visa signatur

Dator: AMD 5800X, ASUS RTX3060, 32GB RAM, Windows 10
Server: Intel NUC i5-4250U, 16GB RAM, Debian

Permalänk
Medlem

http://www.nordichardware.se/Grafik/cpu-test-kombinerar-titan...

8350 är en marginellt bättre cpu i witcher 3 än i5 4690k. 8350 står på sig bra än och är ett bra budget alternativ

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Moderator
Forumledare

@Outlaw84: Ooops, missade oljorna! Bra fråga. Jag har inte märkt att jag fått slut på oljor så dessa kanske inte är single use?

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av Outlaw84:

Men hur är det med oljorna? De blir väl förbrukade och måste craftas på nytt, eller?

Allt du craftar är engångscraft.
Oljor behöver så vitt jag sett inte ens fyllas på utan de är permanenta om jag inte missat något, dock måste du applicera de på vapen regelbundet då det är ganska få charges per applicering.
Alla potions och bomber fylls på när du mediterar så länge du har alkohol

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Allt du craftar är engångscraft.
Oljor behöver så vitt jag sett inte ens fyllas på utan de är permanenta om jag inte missat något, dock måste du applicera de på vapen regelbundet då det är ganska få charges per applicering.
Alla potions och bomber fylls på när du mediterar så länge du har alkohol

Tack för svar

Och hur gör ni med svärd?
man har ju ett steel och ett silver när man börjar.

ska dessa sparas eller bytas ut direkt? använder ni endast silver (eftersom det ger mer DPS, iaf i början?)
jag har bytt ut endast steel-svärdet och slängt på en igni-glyph.

Visa signatur

Where is my 3080?!

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av daevilb:

Tack för svar

Och hur gör ni med svärd?
man har ju ett steel och ett silver när man börjar.

ska dessa sparas eller bytas ut direkt? använder ni endast silver (eftersom det ger mer DPS, iaf i början?)
jag har bytt ut endast steel-svärdet och slängt på en igni-glyph.

Silver ska du använda mot de fiender/mobs som har vit/grå/silvrig healthbar och steel mot fiender som har röd healthbar. Då gör svärden maximal skada. Jag kollar inte bara på DPS utan även vilka egenskaper de olika svärden har samt slots.
Man vill ju gärna ha så många och höga "bonusar" som möjligt

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

Silver ska du använda mot de fiender/mobs som har vit/grå/silvrig healthbar och steel mot fiender som har röd healthbar. Då gör svärden maximal skada. Jag kollar inte bara på DPS utan även vilka egenskaper de olika svärden har samt slots.
Man vill ju gärna ha så många och höga "bonusar" som möjligt

Okey, silver / röd healthbar.. check..
tack..

Nu går det nog lite bättre att spela när jag fått dessa tips

sen ska det komma massor av DLC har jag för mig jag läste och att dom ska vara gratis?

Visa signatur

Where is my 3080?!

Permalänk
Medlem
Skrivet av daevilb:

Okey, silver / röd healthbar.. check..
tack..

Nu går det nog lite bättre att spela när jag fått dessa tips

sen ska det komma massor av DLC har jag för mig jag läste och att dom ska vara gratis?

Man drar även automatiskt rätt vapen beroende på monster så det är inte så mycket att tänka på där, drar du fram fel vapen så kommer du automatiskt att byta till det bättre vapnet.
Lite jobbigt när man som i en quest slåss mot både människor och varulv samtidigt och Geralt byter vapen hela tiden beroende på vem man slår på

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hoster:

@Lasergurka: Nepp, hade tagit mig till Valen så undrade om det fanns några där?

Troligtvis fann jag den första från den Wraith du talar om, som jag gorde Viper School Silver svärdet av. Spawnar den igen om jag springer tillbaks till White Orchard?

Finns Wraiths tammefan överallt, bara spela på.
Men ja på många ställen spawnar de igen.
Hade kring 100 av varje dust, har börjat sälja bort massa mats

Skrivet av daevilb:

Okey, silver / röd healthbar.. check..
tack..

Nu går det nog lite bättre att spela när jag fått dessa tips

sen ska det komma massor av DLC har jag för mig jag läste och att dom ska vara gratis?

Använder du fel svärd gör du värdelös skada.
Gubben tar ju upp rätt svärd och byter även mitt i striden om han tycker det behövs.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Finns Wraiths tammefan överallt, bara spela på.
Men ja på många ställen spawnar de igen.
Hade kring 100 av varje dust, har börjat sälja bort massa mats

Hah. Får springa tillbaks och kolla. Annars får jag väl leta runt kring alla frågetäcken ute i Valen tills jag hittar en.

Permalänk

@BergEr: Jo, visst finns dem lite överallt, men i de områden där man hänger i början är det mycket färre av dem, och om någon dessutom letar efter en specifik ingrediens är det kanske lättare att tipsa om ett lätt ställe att hitta dem på istället för att bara säga "de finns överallt, gå och leta."

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av Hoster:

Hah. Får springa tillbaks och kolla. Annars får jag väl leta runt kring alla frågetäcken ute i Valen tills jag hittar en.

Har faktiskt inte sätt så många vid frågetecken, så skulle i så fall tipsa om att leta contracts från notice boards, känns som att vart och vartannat kontrakt i början är någon variant på wraiths som man får emerald dust ifrån

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Ligger alla quests kvar för alltid? Eller är de tidsbegränsade. Måste ha över 30st quests i min lista, blir lite stressad. Men snacka om att det finns en del att göra i det här spelet. Anledningen till min fråga är att "missing brother" helt plötsligt failade när jag sprang runt i Novi.
Vilken typ av quests är att prioritera förutom mainstoryn? Witcher,treasure,secondary......
Level 18 nu men det känns som jag knappt börjat...riktigt bra spel det här, dock tycker jag vissa dialoger blir lite väl många och sega. Lite ovan med Rpg kanske?

Permalänk
Medlem
Skrivet av sodnik:

Ligger alla quests kvar för alltid? Eller är de tidsbegränsade. Måste ha över 30st quests i min lista, blir lite stressad. Men snacka om att det finns en del att göra i det här spelet. Anledningen till min fråga är att "missing brother" helt plötsligt failade när jag sprang runt i Novi.
Vilken typ av quests är att prioritera förutom mainstoryn? Witcher,treasure,secondary......
Level 18 nu men det känns som jag knappt börjat...riktigt bra spel det här, dock tycker jag vissa dialoger blir lite väl många och sega. Lite ovan med Rpg kanske?

Det finns vissa secondary (möjligtvis även witcher) quester som kan försvinna om du kommer för långt i main story, så vill du få ut 100% av spelet så bör du köra alla secondary och witcher quester ganska omgående.

Vad du ska prioritera beror väl på vad du själv vill ha ut av spelet, du kan skita i secondary, witcher och treasure helt om du känner för det men skulle inte rekommendera det

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

@BergHa: Jo, visst finns dem lite överallt, men i de områden där man hänger i början är det mycket färre av dem, och om någon dessutom letar efter en specifik ingrediens är det kanske lättare att tipsa om ett lätt ställe att hitta dem på istället för att bara säga "de finns överallt, gå och leta."

Har sökt av 99% av Velen/Novigrad även 50% av Skellige, kommer ej ihåg exakta punkter där Wraiths fanns.
Har ju dödat hundratals av dem =D

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som har problemet att jag inte kan gallopera med hästen ibland trots att jag är utanför någon stad eller by? Riktigt störande och ända sättet och fixa det är att starta om spelet :/.

Permalänk
Hedersmedlem

@TraxMate: Snart 50 timmar, aldrig hänt. Hoppas du löser det.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Moderator
Forumledare

@TraxMate: 26 timmar och inga problem. Spelar du med kontroll eller tangentbord?

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

@TraxMate 90 timmar och aldrig hänt.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.