The Witcher 3: Wild Hunt – den stora tråden

Permalänk

@BergEr: Nej, förstår att du inte minns platserna De flesta jag träffat på är i diverse grottor, tror att jag träffade på kanske 8 stycken när jag samlade ihop delarna the Cat School Armor

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk

@TraxMate: Inte hänt mig heller faktiskt, dock är ju hästen lite jobbig att använda ibland då den har Battlefield 3-syndromet med att fastna på saker, och måste hoppa för att komma förbi en liten sten eller en trottoarkant.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Allt du craftar är engångscraft.
Oljor behöver så vitt jag sett inte ens fyllas på utan de är permanenta om jag inte missat något, dock måste du applicera de på vapen regelbundet då det är ganska få charges per applicering.
Alla potions och bomber fylls på när du mediterar så länge du har alkohol

Haha, där ser man.
30 timmar spelat och där lärde jag mig det.

Kanske dags att börja använda potions och oils nu då.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk

fan tycker jag spelar jämt och har 26 timmar och level 14 medans vissa har 90 timmars speltid

Permalänk

Verkligen synd att Witcher gear ser så trist ut, speciellt vapnen, använder Cat Schools basic armor nu, och vapnen är verkligen bara svärd, så plain de kan bli. Hittar mängder av relic-vapen med cool design, som tyvärr är värdelösa i jämförelse med Witcher svärden :/ Förhoppningsvis ser de lite roligare ut när man uppgraderat dem.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Verkligen synd att Witcher gear ser så trist ut, speciellt vapnen, använder Cat Schools basic armor nu, och vapnen är verkligen bara svärd, så plain de kan bli. Hittar mängder av relic-vapen med cool design, som tyvärr är värdelösa i jämförelse med Witcher svärden :/ Förhoppningsvis ser de lite roligare ut när man uppgraderat dem.

Skumt, har själv aldrig hittat plans som varit bättre än min Relic svärd. Först nu på 25 som jag kan byta ena mot craftat.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

@TraxMate Hände för mig nyss. Gick till sig efter ett tag, men grymt störande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

@Cyberz: "Hi guys! We're currently dealing with a tech issue that is preventing you from getting the DLC and updating your game with the new content.

Until we work this issue out, we are removing the DLC from GOG Galaxy. It will remain available on the site and will still be accessible in the client via the backup section, but please refrain from downloading it for the time being - there is a high probability of it neither downloading nor installing properly.

Sorry for any inconvenience - we will update you when I get more news on the issue!"

Det förklarar nog varför jag kunde trycka på de första dlc paketen och de laddades ner men man ser inget mer efter de är nedladdade

Permalänk
Inaktiv

Video som mixar in alla språkversioner av Priscillas sång i samma klipp är rätt trevlig i mitt tycke:

Skrivet av Cyberz:

404 vart det!
kanske vart annonserad för tidigt.

Skrivet av MultiMan:

@Cyberz: "Hi guys! We're currently dealing with a tech issue that is preventing you from getting the DLC and updating your game with the new content.

Until we work this issue out, we are removing the DLC from GOG Galaxy. It will remain available on the site and will still be accessible in the client via the backup section, but please refrain from downloading it for the time being - there is a high probability of it neither downloading nor installing properly.

Sorry for any inconvenience - we will update you when I get more news on the issue!"

Ah där ser man! Hoppas det ordnar upp sig snart nog då.

Permalänk
Skrivet av BergEr:

Skumt, har själv aldrig hittat plans som varit bättre än min Relic svärd. Först nu på 25 som jag kan byta ena mot craftat.

Det bygger ju också såklart på att man inte alltid hittar gear för sin egen lvl, och eftersom min Cat School gear är rätt nyinförskaffad så är den på min lvl och slår allt jag hittat för samma lvl. Lär ju hitta bättre grejer innan det blir dags att uppgradera Cat School Armorn i lvl 20.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av anon5930:

Ah där ser man! Hoppas det ordnar upp sig snart nog då.

Jag kunde installera dem utan problem. Inte sett dem in-game än dock men läste någonstans att problemet skulle var löst i 1.04.

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Det bygger ju också såklart på att man inte alltid hittar gear för sin egen lvl, och eftersom min Cat School gear är rätt nyinförskaffad så är den på min lvl och slår allt jag hittat för samma lvl. Lär ju hitta bättre grejer innan det blir dags att uppgradera Cat School Armorn i lvl 20.

Mjo, skiljer sig bara som fan från mitt spel.
Hittar fan relic svärd hela tiden som utklassar det från craft, ända upp till lvl25.
Har lirat med Assassin gloves/legs från lvl10~, hittar ofta nya som har lite mer armor =D

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Bara jag som har problem med hackigt spel? Nån som kanske har en lösning?

Så fort fpsen sjunker under 60 så börjar det hacka nåt enormt, känns som 15-20fps. Har sökt runt men inget av det jag hittat hjälper.

Förstör spel upplevelsen, funderat lite på vänta att spela tills patch kommer.

Visa signatur

Asus Z370-F / I7 9700k / Asus RTX3080 TUF OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dennisen:

Bara jag som har problem med hackigt spel? Nån som kanske har en lösning?

Så fort fpsen sjunker under 60 så börjar det hacka nåt enormt, känns som 15-20fps. Har sökt runt men inget av det jag hittat hjälper.

Förstör spel upplevelsen, funderat lite på vänta att spela tills patch kommer.

Stäng av V-sync?
Har du det igång så får du ju ut 30FPS om du hamnar under 60

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dennisen:

Bara jag som har problem med hackigt spel? Nån som kanske har en lösning?

Så fort fpsen sjunker under 60 så börjar det hacka nåt enormt, känns som 15-20fps. Har sökt runt men inget av det jag hittat hjälper.

Förstör spel upplevelsen, funderat lite på vänta att spela tills patch kommer.

Kolla så att du kör i fullscreen mode, det blir hackigt för mig när jag kör spelet i borderless window eller windowed mode.

Ibland så hoppar den automatiskt till borderless windowed mode när man alt+tabbar.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Sweets589:

Jag kunde installera dem utan problem. Inte sett dem in-game än dock men läste någonstans att problemet skulle var löst i 1.04.

Jag har själv inte hunnit titta något mer på det under kvällen. När jag väl fått kväll imorgon så blir det troligen en resa till Skellige och får se där om den där nya questen fungerar. Samtidigt kan jag nog vänta med den, finns så otroligt mycket att göra i spelet redan som det är.

Skrivet av Dennisen:

Bara jag som har problem med hackigt spel? Nån som kanske har en lösning?

Så fort fpsen sjunker under 60 så börjar det hacka nåt enormt, känns som 15-20fps. Har sökt runt men inget av det jag hittat hjälper.

Förstör spel upplevelsen, funderat lite på vänta att spela tills patch kommer.

Om inte tipsen ovan hjälper så kanske core unparking-program kanske kan lösa ditt problem. Själv hade jag extrema problem med just stuttering i Witcher 2. Plågade mig igenom hela spelet med ett gameplay med typ noll flyt. Något år senare upptäckte jag det där core unparking-verktyget som snudd på helt löste problemett.

Nu har jag inte följt detta så mycket på senare tid, det kanske finns andra lösningar för problemet men det var helt klart ett alternativ tidigare värt att testa. Då jag inte minns vilken core unparker-lösning jag själv använder eller vet vilken som anses vara bäst i dagsläget så länkar jag istället ett sökresultat: https://duckduckgo.com/?q=core+unparking

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Stäng av V-sync?
Har du det igång så får du ju ut 30FPS om du hamnar under 60

Skrivet av Ex3me:

Kolla så att du kör i fullscreen mode, det blir hackigt för mig när jag kör spelet i borderless window eller windowed mode.

Ibland så hoppar den automatiskt till borderless windowed mode när man alt+tabbar.

Ingen skillnad med v-sync av och om jag kör med 30fps cap så blir det mjukare, inte samma sorts ryckande.

Fullscreen kollar jag alltid vid start då den brukar som du säger gå ner i windowed.
Finns ju en del om stuttering/fps drops om man googlar, att det ska fixas nästa patch så får väl vänta på det trist nog.

Visa signatur

Asus Z370-F / I7 9700k / Asus RTX3080 TUF OC

Permalänk
Medlem

Synd att Kaer Morhen armor och dess uppgradering inte går att få i par med andra senare i spelet, jag tycker den är snyggast

Permalänk
Skrivet av BergEr:

Mjo, skiljer sig bara som fan från mitt spel.
Hittar fan relic svärd hela tiden som utklassar det från craft, ända upp till lvl25.
Har lirat med Assassin gloves/legs från lvl10~, hittar ofta nya som har lite mer armor =D

Hm.. märkligt...Kan det skilja sig mellan svårighetsgrader eller något?

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

40 timmar spelat, och 23% avklarat enligt GOG Galaxy. (Vet inte om den räknar enbart på mainquest eller räknar även in exploration och sidequests.) Oavsett så bådar det gott för en som vill ha valuta för pengarna.

Witcher 3 luktar GOTY för min egen del.
2015 har varit ett riktigt bra spelår hittills (Dying Light, Cities: Skylines, Pillars of Eternity, GTA V, m.fl), och halva året kvar.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Hm.. märkligt...Kan det skilja sig mellan svårighetsgrader eller något?

Vet ej. Hitta fler Assissin's gloves efter detta, även en NPC som sålde lvl25 versionen av dem.
Kanske jag som har "tur" eller kollar på rätt ställen?

Fin bugg.

Typ 10k crowns och 4 relics i vattnet här.

skellige spoiler

Upgrade eller inte? Vem vet.

Borde ta mig över 100k crowns imorgon, blev less på att refresha NPCs så de får guld.

Lite bilder från natten.
Skrivet av Minsc S2:

40 timmar spelat, och 23% avklarat enligt GOG Galaxy. (Vet inte om den räknar enbart på mainquest eller räknar även in exploration och sidequests.) Oavsett så bådar det gott för en som vill ha valuta för pengarna.
Witcher 3 luktar GOTY för min egen del.
2015 har varit ett riktigt bra spelår hittills (Dying Light, Cities: Skylines, Pillars of Eternity, GTA V, m.fl), och halva året kvar.

GTA V kom ju 2013.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Skrivet av Minsc S2:

40 timmar spelat, och 23% avklarat enligt GOG Galaxy. (Vet inte om den räknar enbart på mainquest eller räknar även in exploration och sidequests.) Oavsett så bådar det gott för en som vill ha valuta för pengarna.

Menar du procenten bredvid där speltiden räknas? Den visar väll bara hur många procent av alla achievements man låst upp?

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

@Lasergurka: Mötte just häxan som jag för tilfället glömde namnet på, och stötte på några under det questet, så jag fick rätt många, plus ganska mycket av andra sorters Dust på vägen.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av BergEr:

GTA V kom ju 2013.

PS3 och Xbox 360-utågvorna kom 2013. PS4 och Xbox One-utgåvorna kom 2014 och PC-utgåvan 2015.

Vad gäller GOTY så räcker det att någon publikation anser att ett spel är "GOTY"-material. Spelet som får utmärkelsen behöver nödvändigtvis inte vara det bästa som släppts under året. http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Game_of_the_Year_awards

Just Witcher 3 borde få ganska många sådanna utmärkelser samtidigt. Väl förtjänat får man ju allt säga.

Skrivet av Sweets589:

Menar du procenten bredvid där speltiden räknas? Den visar väll bara hur många procent av alla achievements man låst upp?

Precis, det är enbart kopplat till achievements. Sedan är ju frågan om man verkligen gjort allt man kan göra i spelet efter att ha plockat alla dessa (jag tvivlar med tanke på spelets storlek).

Permalänk
Medlem

Överväger om jag ska fortsätta spela på Ps4 eller PC... snyggare grafiskt på PC... men ps4an står smidigt vid 60" TV och fåtöljen+ surroundljudet... och det ser riktigt bra ut på ps4an med faktiskt... lägre fps och mindre "lövrunk"bara... 30fps och lite minus det tror jag..? I landsproblem... :/
Hur spelar ni förresten? Kör ni alla sidouppdrag man får tag i på vägen? Märkte när jag hade för brått att följa mainquesten, så mötte jag banditer mm på lvl 9-10, medans själv bara va 3-4... och åkte på däng som f*n... kör på näst lättaste ändå... feg som man är..
Några bra tips på att fördela "pointsen"? Eller är det bara att ta det man använder mest först och främst..?

Permalänk

Har man några fördelar av att hitta och använda alla delar i ett set? Typ set-bonus?

Visa signatur

12700K | Asus ROG Strix B660i | DDR5 Kingston 5200 MHz 32gb | Samsung 980 Pro | GTX 3070 | CM V850SFX | Cambridge DacMagic Plus | Dynaudio DBM50 | Infinity Beta Sw10 sub | CM NR200P | Alienware 34" |

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Dennisen:

Ingen skillnad med v-sync av och om jag kör med 30fps cap så blir det mjukare, inte samma sorts ryckande.

Fullscreen kollar jag alltid vid start då den brukar som du säger gå ner i windowed.
Finns ju en del om stuttering/fps drops om man googlar, att det ska fixas nästa patch så får väl vänta på det trist nog.

Ser att du har ett GTX 780.

Först och främst, så har du en Kepler-baserad GPU vilket NVidia håller på att finslipa drivrutinerna till.

Det du kan testa är att gå in i Nvidia kontrollpanelen, sen går du in i manage 3d-settings för witcher 3 och ställer in maximum pre-rendered frames till 1 från Auto.

Det löste alla mina små stutters som jag hade med GTX 970.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Överväger om jag ska fortsätta spela på Ps4 eller PC... snyggare grafiskt på PC... men ps4an står smidigt vid 60" TV och fåtöljen+ surroundljudet... och det ser riktigt bra ut på ps4an med faktiskt... lägre fps och mindre "lövrunk"bara... 30fps och lite minus det tror jag..? I landsproblem... :/
Hur spelar ni förresten? Kör ni alla sidouppdrag man får tag i på vägen? Märkte när jag hade för brått att följa mainquesten, så mötte jag banditer mm på lvl 9-10, medans själv bara va 3-4... och åkte på däng som f*n... kör på näst lättaste ändå... feg som man är..
Några bra tips på att fördela "pointsen"? Eller är det bara att ta det man använder mest först och främst..?

Jag försöker iallafall ta alla sidouppdrag och frågetecken som jag orkar ta, ibland får man ju komma tillbaka senare då man har för låg nivå för uppdragen/fienden. Fördela poängen är väl lite efter egen smak. Igni tycker jag är allmänt bra att trycka in lite poäng i samt axii.

Visa signatur

HP Omen 30L GT13 - 1076no:
Intel® Core™ i7-11700K
HyperX® 16 GB DDR4-RGB3200 XMP RGB MHz RAM (2 x 8 GB)
1 TB WD Black PCIe® NVMe™ TLC M.2 SSD
NVIDIA® GeForce RTX™ 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dennisen:

Ingen skillnad med v-sync av och om jag kör med 30fps cap så blir det mjukare, inte samma sorts ryckande.

Fullscreen kollar jag alltid vid start då den brukar som du säger gå ner i windowed.
Finns ju en del om stuttering/fps drops om man googlar, att det ska fixas nästa patch så får väl vänta på det trist nog.

Du kan läsa denna artikel och prova det han tipsar om:
http://www.pcgamer.com//durantes-witcher-3-analysis-the-alche...
Det kan kanske hjälpa till lite.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoffe (AMDGuru):

Har man några fördelar av att hitta och använda alla delar i ett set? Typ set-bonus?

Inte vad jag kan se.