Microsoft öppnar registrering för gratis uppgradering till Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av JimmieSan:

Ingen update för mig med Windows 8.1 Pro OEM.

Jag har också windows 8.1 pro, men har fått updateringen fast ingen frågom om windows 10.

Visa signatur

Bildskärm: Samsung S23A700D | Chassi: Fractal Design Define R3 Svart | Moderkort: Asus P8Z77-V PRO | Processor: Intel Core i7 3770K | Grafikkort: EVGA GeForce GTX 680 | Internminne: 16GB(2x8192MB) Crucial Ballistix Sport @ 1600MHz | Nätaggregat: 850W 80+ Bronze Modulär | Lagring: Corsair SSD Force 3 Series 120GB + 2TB Seagate Barracuda 7200rpm SATA 6Gbit/s | Cooling: Noctua NH-U9B SE2

Permalänk
Medlem

Drog windows update direkt när jag läste det här men jag kan inte se att jag fått den uppdateringen?

http://gyazo.com/5fac39c87dbaead46fb21e4fc57a65ba <- Bild på uppdateringshistoriken om någon vet med sig att de är rätt ändå?

Varför får jag inte upp knappen i verktygsfältet? Vill ju också regga mig

Ontopic, sjukt nice med free update, längtar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

hmm... Det behöver man inte om man har en uppgraderingsversion för Windows 8 från Windows 7. Min vän installerade Windows 8 direkt. Synd om man har gått tillbaka till det igen

Skrivet av Fltoig:

Jag har fattat det som att man uppgraderar och/eller byter ut sin gamla nyckel mot en windows 10 nyckel. Kan ha fel dock.

Verkar otroligt ogenomtänkt om man skulle behöva installera en tidigare version av Windows för att sedan uppgradera till Win 10, tror som sagt att man antingen får en ny nyckel eller att den gamla nyckeln blir "uppgradetad"

Jag vill förtydliga att jag inte har den blekaste aning, gissar bara, visste inte att det funkade så med Win 7 > Win 8 men om det gör det så kommer det väl bli så att man får en licens och då borde det gå att installera .iso?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sceptic:

Drog windows update direkt när jag läste det här men jag kan inte se att jag fått den uppdateringen?

http://gyazo.com/5fac39c87dbaead46fb21e4fc57a65ba <- Bild på uppdateringshistoriken om någon vet med sig att de är rätt ändå?

Varför får jag inte upp knappen i verktygsfältet? Vill ju också regga mig

Ontopic, sjukt nice med free update, längtar!

Vilken version av Windows har du? 7 eller 8.1? Home eller Pro?

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem

Jag har enligt Windows Update installerat den behövliga uppdateringen för att regga sig för Win10, jag har ingen flagga eller extra ikon där nere till höger.

Vad kan man göra?

Jag har Microsoft Windows 8.1 Professional 32/64-bit (English)

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Medlem

Så tänker jag med

Skrivet av eXpander_:

Microsoft har säkert en ond plan för dessa stackars lättlurade"en miljard människor"... NSA och Prism nästa...

Detta känns för bra för att vara sant och normalt sett om något känns för bra för att vara sant, så är det det! Känns mest som ett sätt att komma åt alla de med piratade versioner...
En annan sak... Det där med uppgradering... Är det någon som någonsin har föredragit det framför ominstallation? HAr mest erfarenheter av att uppgradering av operativsystem fyller datorn med skitfiler och att en massa saker inte fungerar efteråt :/

Visa signatur

CPU: 5600X | RAM: 2x8GB | GPU: RTX3080 | MOBO: ASUS B550-F | DISPLAY: Mi Curved Gaming Monitor 34"

PHONE: Samsung S21 Ultra 128GB | TV: Sony BRAVIA X93J 75" | CAR: BMW 330e Xdrive

*** Bättre att vara som man blev när man ändå inte blev som man borde ***

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Vilken version av Windows har du? 7 eller 8.1? Home eller Pro?

Windows 7 Enterprise på jobb-laptopen. Service pack 1. Riktade mina misstankar mot att de just är Enterprise som ställer till det? Hade iaf hoppats på att få ha Win 10 på laptopen, men får kolla om jag får knappen hemma på spelburken som kör Win 7 Home.

Kan det stämma tror du?

Permalänk
Medlem

Jo frågan om registrering för uppdatering dök upp i morse, så fixat, bara att vänta nu då

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Hur var det nu med oss som kör Windows 10 Technical Preview? =S Fick ej något mail som nämndes tidigare i tråden... Har faktiskt inte fått något mail på väldigt länge?

Permalänk
Medlem

tjenare, jag tänkte uppgradera datorn med ett nytt moderkort cpu och ram minnen o processor kylare i sommar(när win 10 kommer ut) kommer jag behöva köpa windows 10 när den kommer ut eller kan jag uppgradera gratis iallefall? o ja jag har köpt mitt windows dock så har jag oem versionen av 8.1

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sceptic:

Windows 7 Enterprise på jobb-laptopen. Service pack 1. Riktade mina misstankar mot att de just är Enterprise som ställer till det? Hade iaf hoppats på att få ha Win 10 på laptopen, men får kolla om jag får knappen hemma på spelburken som kör Win 7 Home.

Kan det stämma tror du?

Ja enterprise får ingen gratis uppgradering, det är bara Pro, Home och Ultimate versioner som får det. Du måste uppgradera via företaget (som troligtvis redan har SA avtal och därmed får Windows 10 "gratis").

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dakkie:

Vart exakt är det meningen att jag skall hitta den här grejen? Har nu kört windows update osv men ingenting ännu :/ Har köpt windows 7 licens

Där var den för mig kör win 8,1 men antagligen likadant i windows 7.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sceptic:

Windows 7 Enterprise på jobb-laptopen. Service pack 1. Riktade mina misstankar mot att de just är Enterprise som ställer till det? Hade iaf hoppats på att få ha Win 10 på laptopen, men får kolla om jag får knappen hemma på spelburken som kör Win 7 Home.

Kan det stämma tror du?

Ja, Enterprise är aldrig inkluderat i uppgraderingar av detta slaget.

Visa signatur

"Trust Me, I'm an Engineer"

Permalänk
Skrivet av Rex1:

tjenare, jag tänkte uppgradera datorn med ett nytt moderkort cpu och ram minnen o processor kylare i sommar(när win 10 kommer ut) kommer jag behöva köpa windows 10 när den kommer ut eller kan jag uppgradera gratis iallefall? o ja jag har köpt mitt windows dock så har jag oem versionen av 8.1

Ja. Går inte in på fler detaljer (är känsligt i forumet runt licenser).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Ja det var ju väldigt svårt. Trycka på en knapp i Windows Update.

Visa signatur

Meh

Permalänk
Avstängd
Skrivet av hznn:

Jag har enligt Windows Update installerat den behövliga uppdateringen för att regga sig för Win10, jag har ingen flagga eller extra ikon där nere till höger.

Vad kan man göra?

Jag har Windows 8.1

Vilken version av Windows 8.1 har du? Pro? Home?

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Ja enterprise får ingen gratis uppgradering, det är bara Pro, Home och Ultimate versioner som får det. Du måste uppgradera via företaget (som troligtvis redan har SA avtal och därmed får Windows 10 "gratis").

Okej, vi fick datorn i skolan här och nu har jag köpt ut den från avtalet. Så företaget äger inte längre datorn, tror du jag kan få Win 10 på något sätt UTAN att köpa en win 7 nyckel för att sen uppgradera till win 10? Om du förstår problemet, alltså jag behöver inte ha Win Enterprise längre, då datorn är min nu.

Permalänk
Medlem

När jag försöker ladda ner uppdateringen manuellt så säger datorn att jag redan har uppdateringen. Men jag hittar inten uppgradering till windows 10 som alla andra har?

Edit, Helt plötsligt när jag skrev detta poppade den upp. Wierd!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Undesired_hero:

När jag försöker ladda ner uppdateringen manuellt så säger datorn att jag redan har uppdateringen. Men jag hittar inten uppgradering till windows 10 som alla andra har?

Då är vi 2 !

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Medlem

Ingen ikon men kbnummer. Är inte inloggad på datorn i någon form utan hoppade över det. Har det med saken om att göra?

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

Kan någon förklara det här. Jag har en windows 8.1 pro (äkta) licens i dagsläget. Kommer jag inte kunna göra en ren ominstallation med windows 10? Och blir min produktnyckel till w8.1 en w10 produktnyckel istället? eller måste man alltid installera w8.1 och sen uppgradera till w10?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trendy:

Kan någon förklara det här. Jag har en windows 8.1 pro (äkta) licens i dagsläget. Kommer jag inte kunna göra en ren ominstallation med windows 10? Och blir min produktnyckel till w8.1 en w10 produktnyckel istället? eller måste man alltid installera w8.1 och sen uppgradera till w10?

Svarade nedan om uppgraderingen

Skrivet av kaput:

Både intressant och trevligt!

Två följdfrågor väcks;

1) Gäller det även SLP-versioner av Windows?

2) Kommer man kunna göra en installation på nyformaterad hårddisk med en sådan licens, eller är det strikt uppgradering som i att man måste installera W7/W8 först, och sedan uppgradera?

1. Vet ej
2. Jag pratade med Microsoft Stores kundtjänt, för jag skulle ändå fråga dom en annan sak, och vad dom vet just nu så är det tyvärr en strikt uppgradering, dvs du måste ha ditt föregående Windows installerat först o sedan göra en uppgradering

Skrivet av Cyberz:

Det är Home versionen de ger bort?

Det beror på vilken version som du har nu. Har du Win 7 Home premium så blir det Home, har du Win 7 Pro så blir det Win 10 pro

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Dock gick jag in och provade ladda ner uppdateringen manuellt.

http://www.microsoft.com/sv-SE/download/details.aspx?id=46433

Den dök därefter sen inom kort upp om det är därför.

Permalänk
Medlem

Tja! Jag kör en äkta licens av W7 Home premium(64 bit). Har installerat alla uppdateringar i Windows uppdatera och spammat "check for updates" knappet ett par gånger men får fortfarande inte upp någon av dessa uppdateringar. Någon ide?

Visa signatur

Chassi: Cooler Master Elit 430, PSU: Silver Power sp-ss500, Moderkort: MSI B75MA-P45, CPU: I7 3770 3,4 ghz, GPU: Gigabyte Gtx 760 Windforce x3, 16 gb Ram, SSD: Kingston HyperX 3K 240GB, HDD: WD Caviar Green 500GB.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Trendy:

Kan någon förklara det här. Jag har en windows 8.1 pro (äkta) licens i dagsläget. Kommer jag inte kunna göra en ren ominstallation med windows 10? Och blir min produktnyckel till w8.1 en w10 produktnyckel istället? eller måste man alltid installera w8.1 och sen uppgradera till w10?

Från och med Windows 8 finns det inbyggt i Windows att du kan göra en automatisk ominstallation. Här hittar du mer information om det.

http://windows.microsoft.com/sv-se/windows-8/restore-refresh-...

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wigra:

Tja! Jag kör en äkta licens av W7 Home premium(64 bit). Har installerat alla uppdateringar i Windows uppdatera och spammat "check for updates" knappet ett par gånger men får fortfarande inte upp någon av dessa uppdateringar. Någon ide?

Testa dra ner den manuellt.

https://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=4643...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Undesired_hero:

Tack! <3

Visa signatur

Chassi: Cooler Master Elit 430, PSU: Silver Power sp-ss500, Moderkort: MSI B75MA-P45, CPU: I7 3770 3,4 ghz, GPU: Gigabyte Gtx 760 Windforce x3, 16 gb Ram, SSD: Kingston HyperX 3K 240GB, HDD: WD Caviar Green 500GB.

Permalänk
Medlem

Det bästa hade varit ifall ens w7 / w8 licens blev helt uppdaterad till w10 + att man fick nerladdningslänk till ISO filerna också. Då jävlar hade vi börjat snacka om lyx...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Undesired_hero:

Vad gör man om uppdateringen säger "the update is not applicable to your computer"...?

Visa signatur

Chassi: Cooler Master Elit 430, PSU: Silver Power sp-ss500, Moderkort: MSI B75MA-P45, CPU: I7 3770 3,4 ghz, GPU: Gigabyte Gtx 760 Windforce x3, 16 gb Ram, SSD: Kingston HyperX 3K 240GB, HDD: WD Caviar Green 500GB.

Permalänk
Medlem

Hur gör man om jag inte får den nya versionen installerad får blåskärm så fort jag uppdaterar

Visa signatur

Intel(R) Core(TM) i7-7700K CPU @ 4.20GHz

Memory 16.00 GB
Video Card NVIDIA GeForce GTX 1080 Ti