Microsoft öppnar registrering för gratis uppgradering till Windows 10

Permalänk

Inget W10 för mig inte.

Visa signatur

Eltreum: AMD Ryzen 7 5800X3D | Asus Prime B350-Plus | 16GB 2933Mhz DDR4 | PowerColor 7900XTX | Crucial MX500 1TB | Seagate Barracuda 3TB | Asus VG27AQ1A

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Någon som vet ännu om man, med denna free upgrade behöver installera Windows 8.1 varje gång man vill ominstallera Windows 10, eller om man kan göra en clean install direkt, som man kunde på 8.1?

Också undrat detta, men det måste man väl kunna?

Om du köper Windows 10 så måste du ju kunna få tillgång till att skaffa kopia på ett medium.

Inte fel att få en bekräftelse, men vore mycket konstigt om man köper Windows 10 och måste först installera ett annat OS och sedan det du köpt.

Visa signatur

Chassi : BitFenix Prodigy Svart mITX Moderkort : Asus P8Z77-I DELUXE mITX CPU : Intel Core i7 3770K RAM : Crucial 16GB (2x8192MB) CL9 1600Mhz Ballistix Sport

Permalänk
Medlem
Skrivet av shogun-r:

Också undrat detta, men det måste man väl kunna?

Om du köper Windows 10 så måste du ju kunna få tillgång till att skaffa kopia på ett medium.

Inte fel att få en bekräftelse, men vore mycket konstigt om man köper Windows 10 och måste först installera ett annat OS och sedan det du köpt.

Som jag skrev innan, enligt Microsoft Stores kundtjänst så måste man installera den windows versionen man hade innan och sedan göra en uppgradering därifrån

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Äsch den rutan klicka jag ner igen - jag antar att när Win10 släpps så kan man skriva in sin Win8 nyckel och ladda hem en ISO så allt blir rent och fräscht, behöver ändå snart en ny SSD-systemdisk.

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem

När det kommer till ISO och liknande så blir det säkert åtminstone inte krångligare än vad det är I dagsläget. Vid själva installationen brukar man inte behöva en nickel (om jag minns rätt). Blir det problem med aktivering etc. senare, kan man via ett samtal (man knappar in ett ID etc.) verifiera sin "gamla" nyckel som blivit "uppgraderad" via telefonen.
Jag har fått göra det vid nåt tillfälle eller två när jag installerat 8.1 på nytt (med uppgraderad W7-nyckel)

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Trevligt! Såhär ska det se ut. Skönt att de äntligen lärt sig.

Det har ju varit en del konstruktiv kritik både här och där 😉

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| Fractal Design Define R5| Asrock X399 Fatal1ty| Threadripper 1950X| Noctua NH-U14S TR4-SP3| Corsair Vengeance LPX 8x16GB 3200 C16| be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W| ASUS RTX 3080 10GB Strix| LG OLED 4k 42" C2| Debian Sid| KDE 5.x|

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Sisyfos:

Hoppas bara att man kan få tag på en ISO vid lanseringen, det skall vara nytt och fräscht

Skickades från m.sweclockers.com

Ja några "uppgraderingar" installeras inte, isåfall väntar jag längre.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk

Har alla uppdateringar, men ännu ingen ikon.

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro, Ryzen 5700X, G.skill Trident 3600, AMD 6600XT]

Permalänk
Medlem

Har de ens släppt RC ?

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem

Håller på att installera alla uppdateringar nu. Får se om jag får erbjudandet sen.

Några tankar dock:

Jag kör Windows 7 Pro. Kör det på en OCZ Vertex 3 120GB.

Har också 2x Samsung 830 256GB som jag skulle vilja köra RAID0 på och sen installera operativsystemet där istället för min sketna 120GB av rätt uppenbara skäl.

Med den här uppdateringen så blir det en uppdatering av min nuvarande installation istället för en sproilans ny installation där jag dessutom får välja disk.

...så hur gör jag om jag vill använda denna gratis uppdatering men istället fixa en RAID0-konfiguration av mina andra 2 SSDer? Klona? Några idéer?

Permalänk
Medlem

Vad fyller denna registrering i förväg för funktion exakt? Jag är intresserad av att både uppgradera mina två Win8-datorer samt min Lumiamobil, men kommer jag inte kunna göra det när jag vill under året utan att behöva reggas i förväg nånstans då?

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Medlem

Installerat alla uppdateringar nu, men ändå inget.

Hmm.

Permalänk

De kunde gärna fixat ett smidigare sätt att leverera denna nyhet till Windowsanvändarna.

Fick en blåskärm från ingenstans mitt i ett arbete bara för att leverera "Get Windows 10" ikonen.

Visa signatur

Spelburk: R7 5700X | 5700 XT | 32GB RAM | MSI B350M PRO-VDH

Permalänk
Medlem

Vad har jag gjort för fel? :'(

Permalänk

Hur blir det för dom som sitter på Win10TP? Pratades ju tidigare om att dom också skulle få en gratis uppdatering till fullversionen av Win10.

Permalänk
Medlem

Ska bli intressant och se om min "ful"nyckel ifrån AliExpress kommer låsas nu och jag blir tvungen att köpa det på nytt när win 10 ska installeras.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Avstängd

Hur får man bort ikonen efter man bokat?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberz:

Det är Home versionen de ger bort?

Du får motsvarande version, home får home, och pro får pro, ultimate får dock bara pro då det inte finns Win10 ult.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4. Nätaggregat: Corsair AX 760W 80+ Platinum.
Moderkort: Asus Z97-WS. CPU: Intel i7 4970K. CPU-Kylare: Noctua NH-U14S.
RAM: 4x8GB Corsair Vengeance 1600mhz CAS9 LP. GPU: Asus GTX 970 Strix.
Ljudkort: Asus Xonar Essence STX. SSD: Samsung 830 250GB.
OS: Win 10 Pro. Hörlurar: Sennheiser HD-595. Display: Samsung S27850T. Display: Asus ROG Swift PG279Q.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sAAb:

Det har ju varit en del konstruktiv kritik både här och där 😉

Skickades från m.sweclockers.com

Ja. Skillnaden den här gången är väl att de har begripit att de som vet hur systemen används är användarna själva, och nte Microsofts interna testare och marknadsavdelning. De fick väldigt mycket tips och idéer i olika stadier för Windows 8 också men då var det inte intressant. Det är det jah syftar på, att de nu lärt sig att de själva har nollkoll på hur användarna använder systemen utan det är bättre att låta användarna bestämma i större utsräckning så blir det bättre

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stenfan:

Delvis, den kommer fortfarande säga att du inte har någon licens.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag hörde av en kompis morsa som piratat sjuan att man kommer kunna uppgradera men få ett vattenmärke, som det tydligen kommer släppas verktyg för att få bort. Jag antar att de inser att även piratmorson kanske köper appar så det är bättre att alla får det gratis

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av amanito:

Hur får man bort ikonen efter man bokat?

Skickades från m.sweclockers.com

Går inte. Ikonen är ändå snyggt att titta på så det gör inget.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Moderator
Forumledare

*tråd rensad*

Vill gärna uppmärksamma alla på följande:

Citat:

§7 Piratkopiering
Det är inte tillåtet att sprida länkar till piratkopior. Det är inte heller tillåtet att diskutera hur man kringgår kopieringsskydd eller olovligen kopierar upphovsrättskyddade verk.

All antydan till innehav av piratkopierat material är förbjuden.

Trots att det kan vara lagligt att göra privata kopior är diskussioner om detta inte tillåtet. Svensk och internationell lagstiftning är svårtolkad och föränderlig och eftersom forumets moderatorer inte är jurister som kan bedöma varje enskilt fall är samtliga diskussioner av denna typ förbjudna. För mer information om § 7, se FAQ.

Samt

Citat:

§5 Anmäl olämpliga inlägg

Medlemmar har möjlighet att anmäla misstänkta regelbrott genom att klicka på knappen ”anmäl” i inläggets nedre kant. Använd gärna denna funktion, men informera inte om det i tråden. Kommentera inte heller det misstänkta regelbrottet i tråden.

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Har registrerat mig nu.

Visa signatur

FD define r4 vitt// ASUS ROG Strix B550-F Gaming (Wi-Fi) II + Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Vengeance RGB RT Svart// Ryzen 7 5700X 3.4 GHz + Corsair iCUE H100i RGB PRO XT// Sapphire RX5600XT Pulse// AOC 27G2UG4 IPS 144Hz// Win11 på wd_black sn850x 1tb// Corsair RM750x// MATTA: SWECLOCKERS 90cm// Corsair Dark Core RGB PRO Wireless // Google pixel 8 Pro// HyperX Cloud II

Permalänk
Medlem

kör 8.1 64 bit uppdaterat allt och ibokat det som ska va ibokat fortfarande ingen flaga

Visa signatur

Det är jag som är Stav felet här på forumet (Dyslexi)

Permalänk
Medlem

Fick inget i morse på den bärbara trots att jag har KB inkört sedan en tid tillbaks. Började undra om det hade något med att göra att jag skippade att binda Win till något konto.

Men, fick upp ikonen på spelmaskinen som är lika "okopplad" den till något konto som den bärbara.

Så nu. Åter till frågan. Varför får jag inget på den bärbara? Kan det vara att microsoft på något sätt känner av att lillburken är för kass för Win10?

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

Om man vill göra en "clean install". Funkar det ändå? Vill alltid ha en fräsch installation.

Visa signatur

Laptop 4 13.5 - Ryzen 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ninjaflipp:

Jag har samma problem Alla uppdateringar är installerade, jag har installerat om KB2990214 flera gånger men jag kan inte få det att funka.
Googlar som en galning men hittar ingen lösning, nån som vet vad som kan vara fel?

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem
Skrivet av ante_ante:

Har alla uppdateringar, men ännu ingen ikon.

samma här!

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Medlem

now we play the waiting game

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk
Medlem

Jag undrar om ikonen dyker upp efter en slumpmässig tid. Jag fick min ikon tidigt imorse medans en kollega fick det nu under eftermiddagen. De lägger kanske in en slumpmässig fördröjning just bara för att inte alla miljoner användare av Windows ska skicka in "beställningen" samtidigt och överbelasta deras servrar.