Microsoft öppnar registrering för gratis uppgradering till Windows 10

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sceptic:

Okej, vi fick datorn i skolan här och nu har jag köpt ut den från avtalet. Så företaget äger inte längre datorn, tror du jag kan få Win 10 på något sätt UTAN att köpa en win 7 nyckel för att sen uppgradera till win 10? Om du förstår problemet, alltså jag behöver inte ha Win Enterprise längre, då datorn är min nu.

Är väl bättre att du köper Windows 10 direkt när det släpps istället. Men du kanske måste ominstallera datorn.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem

Hur ser det ut för Dreamspark licenser? Ingen windows flagga här än.

Visa signatur

4790K - Asus Gene Z97 - Gigabyte G1 980 - 16GB Vengeance PRO 1866MHz - Crucial MX100 512GB - EVGA G2 850W
Sony Vaio Pro 13 - i5 - 8GB - 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wigra:

Vad gör man om uppdateringen säger "the update is not applicable to your computer"...?

Den ska funka om du har

Windows 7 Service Pack 1

Annars har jag inte den blekaste

Permalänk
Medlem
Skrivet av SanyaIV:

Jag vill förtydliga att jag inte har den blekaste aning, gissar bara, visste inte att det funkade så med Win 7 > Win 8 men om det gör det så kommer det väl bli så att man får en licens och då borde det gå att installera .iso?

Jag hade MSDNA Windows 7 Pro och köpte sedan Windows 8.0 för typ 100kr och fick en ny nyckel.

Nedgraderade sedan till sjuan igen och använde min gamla MSDNA nyckel och den fungerade utmärkt. Har inte använt/testat Windows 8 nyckeln men den funkar antagligen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Är väl bättre att du köper Windows 10 direkt när det släpps istället. Men du kanske måste ominstallera datorn.

Jo, men tänkte om man kunde komma undan att köpa när jag redan har ett helt legit windows :/

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sceptic:

Jo, men tänkte om man kunde komma undan att köpa när jag redan har ett helt legit windows :/

Tyvärr fel version för det. Enterprise = ingen uppgradering via Windows Update.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweede:

Hur ser det ut för Dreamspark licenser? Ingen windows flagga här än.

Fick registeringsikonen imorse. Har en Dreamspark licens (Win 7 Pro Eng)

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk

kommer jag ha kvar mina program och spel eller blir det som en ominstallation när jag gör updateringen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tobbelias1:

kommer jag ha kvar mina program och spel eller blir det som en ominstallation när jag gör updateringen?

Det är bara en registrering, själva win 10 släpps inte förrän i Juli någon gång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Tyvärr fel version för det. Enterprise = ingen uppgradering via Windows Update.

Yes, tack! Ska kontakta skolans IT ansvarige och fråga honom om han har nån lösning. Tack för hjälpen though

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Jo det ska gälla även dig.

Nu ploppade den upp
Jag hade inte i kryssat "give me updates for other microsoft products", den dök upp efter jag kryssade i den rutan

Permalänk
Medlem

Tycker artikeln är lätt motsägelsefull!
På bilderna står det "Free upgrade for the first year" och i artikelns text "Precis som utlovat handlar det inte om någon begränsad version utan om en "riktig" licens av Windows 10 giltig under hela operativsystemets livslängd. "

hmmm, eller menas det att man kan uppgradera från 7 och 8 till Win 10 under det första året??

Visa signatur

Asus Sabertooth X58 - Xeon X5680 - 12GB DDR3 - ASUS GTX1080 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av nilhe1:

Tycker artikeln är lätt motsägelsefull!
På bilderna står det "Free upgrade for the first year" och i artikelns text "Precis som utlovat handlar det inte om någon begränsad version utan om en "riktig" licens av Windows 10 giltig under hela operativsystemets livslängd. "

hmmm, eller menas det att man kan uppgradera från 7 och 8 till Win 10 under det första året??

Exakt, det är gratis att uppgradera första året

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sceptic:

Exakt, det är gratis att uppgradera första året

Så bra då! Bara att vänta till recensionerna börjar trilla in och barnsjukdomarna är utbankade innan man trycker på "upgrade" då!

Visa signatur

Asus Sabertooth X58 - Xeon X5680 - 12GB DDR3 - ASUS GTX1080 8GB

Permalänk
Medlem

Kan man få bort den där ikonen ? Eller ska jag dras med den i 2 månaders tid ? :>

Permalänk
Medlem
Skrivet av nilhe1:

Så bra då! Bara att vänta till recensionerna börjar trilla in och barnsjukdomarna är utbankade innan man trycker på "upgrade" då!

Många kör ju redan Win 10 genom previews osv, så jag tror ärligt talat inte att det blir så värst mycket barnsjukdomar eftersom allt testas så grundligt så lång tid innan release, men man gör som man vill

Permalänk
Medlem
Skrivet av JimmieSan:

Kan man få bort den där ikonen ? Eller ska jag dras med den i 2 månaders tid ? :>

Du får väl dölja den automatiskt i värsta fall Får se om man har någon uppdatering när man kommer hem, har en W8.1 PRO, men det verkar inte vara någon som fått uppdateringen där?

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Skrivet av JimmieSan:

Kan man få bort den där ikonen ? Eller ska jag dras med den i 2 månaders tid ? :>

Skojar du ????

Permalänk
Medlem
Skrivet av asard1212:

Skojar du ????

Maybe im stupid
Men enda som finns när man högerklickar den är typ 4 val och ingen close blabla

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nizzo:

Ska man oroa sig fick detta meddelande

http://i.imgur.com/MJr5qpH.png

har installerat maskiner med HD5500 med win 10 inte vart problem.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Skrivet av JimmieSan:

Maybe im stupid
Men enda som finns när man högerklickar den är typ 4 val och ingen close blabla

Den går inte att ta bort. Det går att dölja den genom "Customize" notification area.

Jag har inställningen att alltid visa alla ikoner, så det är smått irriterande, men den smälter in rätt bra trots allt.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Copyswede bör förstöras.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sceptic:

Många kör ju redan Win 10 genom previews osv, så jag tror ärligt talat inte att det blir så värst mycket barnsjukdomar eftersom allt testas så grundligt så lång tid innan release, men man gör som man vill

Är ju ändå lite skillnad mellan att tusentals testar det eller om några miljoner testar det, kommer ganska säkert finnas saker som behöver fixas de första veckorna.

Visa signatur

Post-and-run foruming
GeForce GTX 1070 ;~; Intel 4790k ;~; ASUS Z97M-PLUS ;~; Cooler Master Hyper 212 EVO ;~; ADATA 16GB 1600MHz RAM ;~; 840 EVO 500GB + 1TB WD Blue + 4TB WD Green ;~; Seasonic Platinum 660w ;~; Fractal Design Define Mini ;~; G910 "Orion Spark" ;~; U2415 x2 ;~;

Permalänk
Medlem
Skrivet av Accipiter46:

Den går inte att ta bort. Det går att dölja den genom "Customize" notification area.

Jag har inställningen att alltid visa alla ikoner, så det är smått irriterande, men den smälter in rätt bra trots allt.

Ok då var jag inte dum, well de suger.
Jag har också visa alla ikoner, vill inte ha massa skräp där nere. Oh well Den får väl ligga där.

Man kunde ju egentligen väntat tills det är släppt, ingen fördel att göra det nu som jag förstått.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheSlicker:

Är ju ändå lite skillnad mellan att tusentals testar det eller om några miljoner testar det, kommer ganska säkert finnas saker som behöver fixas de första veckorna.

Absolut, ingen tvekan om att det kommer finnas problem. Men jag tror, och hoppas, att det kommer gå rätt smooth. Oavsett, de är värt att regga sig, sen får man väl uppgradera när man tycker att dagen är kommen

Blir att läsa lite reviews och dra en slutsats huruvida det är värt det på release

Permalänk
Medlem

Varför skall man regga sig? tar licenserna slut eller?

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Medlem
Skrivet av frankof:

Varför skall man regga sig? tar licenserna slut eller?

Är nog mest för att kolla så allt är kompatibelt osv, annars ser jag ingen mening direkt.
Det är ju gratis uppdatering 1 år så, rätt meningslöst o göra det nu :>

Permalänk
Medlem
Skrivet av frankof:

Varför skall man regga sig? tar licenserna slut eller?

Antagligen för att det ska vara mindre tryck på MS sida när Win 10 släpps, men gissar bara.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av JimmieSan:

Ok då var jag inte dum, well de suger.
Jag har också visa alla ikoner, vill inte ha massa skräp där nere. Oh well Den får väl ligga där.

Man kunde ju egentligen väntat tills det är släppt, ingen fördel att göra det nu som jag förstått.

Är det för irriterande så är det bara att döda GWX.exe via aktivitetshanteraren.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem

Är det gratis uppdatering under ett år, eller är det en uppdatering som gäller ett år?
Typ att man får möjlighet att köpa till Win10 när man provat det ett år, annars går det tillbaks till win7 igen?
Mvh

Permalänk
Skrivet av Sceptic:

Det är bara en registrering, själva win 10 släpps inte förrän i Juli någon gång.

jo det vet jag men jag menar när updateringen kommer