Vmware och reparera Z:Vmware Shared Folder hur ?

Permalänk
Medlem

Vmware och reparera Z:Vmware Shared Folder hur ?

Blir galen på Vmware att varje gång det kommer en större windows uppdatering så omkull kastas förmågan att använda mappen Z:vmware shared folder desktop. Genvägen som tidigare hittats i utforskaren blir antingen röd markerad eller försvinner. Detta är fantastiskt irriterande då synken mellan OS X och Windows blir lidande. Laddtider ökar och det blir allmänt stökigare att hämta filer från primär operativet.

Jag har googlat men svaren jag hittat är ju måttligt positiva då den mest använda lösningen är ominstallation. Vilket bara lagar problemet för stunden då man nästa gång man uppdaterar äckel windows står där igen...

Är det någon som vet hur man utan ominstallation kan lyckas lösa detta elände ?

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Vila i frid

Du berättar inte vilket operativ som är Host men antar OSX eftersom du utelämnar det. Den första träffen på google ger http://kb.vmware.com/selfservice/microsites/search.do?languag... där det står att du skall uppdatera/reparera vmware tools i Windows - en operation som tar under minuten. Är det den tiden som är jobbig en gång i månaden efter windows update eller något annat?

Längst ned på support-sidan står det, citat: "If the issue continues to exist after trying the steps in this article:

Collect the VMware Support information. For more information, see Collecting diagnostic information for VMware products (1008524).
File a support request with VMware Support and quote this Knowledge Base article ID (1027646) in the problem description. For more information, see Filing a Support Request in My VMware (2006985). "

Permalänk
Medlem
Skrivet av hasenfrasen:

Du berättar inte vilket operativ som är Host men antar OSX eftersom du utelämnar det. Den första träffen på google ger http://kb.vmware.com/selfservice/microsites/search.do?languag... där det står att du skall uppdatera/reparera vmware tools i Windows - en operation som tar under minuten. Är det den tiden som är jobbig en gång i månaden efter windows update eller något annat?

Längst ned på support-sidan står det, citat: "If the issue continues to exist after trying the steps in this article:

Collect the VMware Support information. For more information, see Collecting diagnostic information for VMware products (1008524).
File a support request with VMware Support and quote this Knowledge Base article ID (1027646) in the problem description. For more information, see Filing a Support Request in My VMware (2006985). "

Jag kör Yosemite som operativ på min mac och jag har Windows 10 tech som virtuellt operativ. Uppdatera / Reparera Vmware tools fungerar inte. Har kört det flertalet gånger helt utan framgång. Jag har tittat samma sida som du hittat den information.

Hitta detta nu https://communities.vmware.com/message/2258620 av ren slump tydligen så buggar reparera så man måste avinstallera hela vmware tools för att sen boota om för att sen installera och boota om sen logga ut och sen in och sen fungerar det.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 