Gamer dual/speldator för bl.a. BF4 och CS:GO. Budget: 5-7K

Permalänk

Gamer dual/speldator för bl.a. BF4 och CS:GO. Budget: 5-7K

http://www.itsale.se/shop/speldatorer/gamer-dual/
hej, jag undrade bara om ni tror att denna datorn klarar spel som t.ex csgo utan lagg och om den klarar att spela bf4 eller liknande på ungefär medium settings med ganska bra fps. Jag blir lite fundersam när den går för ett så lågt pris och att rubriken står det minecraft, hoppas få svar så snart som möjligt

§3.1 (sammanfogning av trådar)
Permalänk
Medlem
Skrivet av jakobsvensson:

http://www.itsale.se/shop/speldatorer/gamer-dual/
hej, jag undrade bara om ni tror att denna datorn klarar spel som t.ex csgo utan lagg och om den klarar att spela bf4 eller liknande på ungefär medium settings med ganska bra fps. Jag blir lite fundersam när den går för ett så lågt pris och att rubriken står det minecraft, hoppas få svar så snart som möjligt

20 fps i 1080 medium med den starkaste versionen av GT 730 enligt denna video. Finns tre olika versioner av GT 730, men bara de två bättre har 2GB minne vilket den länkade datorn har.
https://www.youtube.com/watch?v=zfaLFDcsYy8
Nej, det är verkligen ingen speldator.

Visa signatur

De köper en bil. Säljaren säljer bilen till dem. Var är du? Vart ska du? Varifrån kom du?

Permalänk
Medlem

Fult att kalla den för gaming dator, den där inte mycket att ha alls är jag ledsen. Möjligtvis en gamingdator för 7 år sedan.

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Medlem

Otroligt, de har mage att ta betalt för OpenOffice, den där skulle jag undvika som pesten. Du får förmodligen ut mer spelprestanda ur en surfplatta

Visa signatur

Stationär: Core i9 13900k | Asus X790 ROG Strix Gaming-F | 32GB DDR5 | RX 7900 XT | Lian Li PC-O11 dynamic evo
Laptop: Macbook Air | Apple M1

Permalänk
Medlem
Skrivet av xcluzive:

Fult att kalla den för gaming dator, den där inte mycket att ha alls är jag ledsen. Möjligtvis en gamingdator för 7 år sedan.

Men den lyser ju, då måste det ju vara en gaming dator! Sjukt egentligen att många återförsäljare väljer ut något "flashigt" chassi med lite lyse i och kallar det en gamingdator. Visserligen står det ju Minecraft, men Gamer Dual, är lite att ta i ändå!

Visa signatur

NZXT Switch 810 Vit | Asus Rampage V Extreme | Intel i 5930k | 2666mhz DDR4 Corsair Vengence LPX CL16 | NZXT Kraken x61 | GeForce RTX 2080 Ti HOF | EVGA SuperNOVA G2 1300W | HyperX Predator 240GB M.2 |

Permalänk

tack för svaren
Vad tycker ni att jag ska köpa för data om jag vill spela cs go på hög settings utan lagg?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av jakobsvensson:

tack för svaren
Vad tycker ni att jag ska köpa för data om jag vill spela cs go på hög settings utan lagg?

Skickades från m.sweclockers.com

"höga settings csgo". CS ska köras med usel kvalite och maximalt med frames ;). En billig amd dator med a10 6800k med snabba minnen och eventuellt cf skulle nog vara perfekt om du har så låg budget. Annars öka din budget och köp en ordentlig dator.

Visa signatur

Fractal Design Define R3, i5 3570k, Be Quiet Dark Rock Pro 2, Gigabyte GTX 670 WFx3, ASUS P8Z77-V, Corsair Vengeance 16gb, Fractal Design Tesla R2, Corsair Force GT 120gb, Seagate 1tb HDD, WD 1tb HDD

Permalänk

Vad ska jag köpa?

Hej, jag ska nu köpa en dator som jag vill ska klara bf4 på ungefär medium settings men om den kan klara bättre så går det ju såklart också bra, jag ska använda datan för att spela och arbeta. Jag skulle vara väldigt tacksam för några tips på stationära datorer, min budget ligger på ungefär 5000-7000kr

Permalänk
Hedersmedlem

*Trådar sammanfogade, rubrik förtydligad*

Jag har sammanfogat dina trådar då vi ej tillåter korspostning (flera trådar om samma ämne). Passade även på att förtydliga rubriken enligt §3.1 i forumreglerna

Citat:

§3.1 Trådrubriker ska tydligt visa vad tråden handlar om.
§3.3 Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne (så kallad korspostning). Detta gäller oavsett om trådarna placeras i samma forumdel eller i olika forumdelar. Om en moderator har låst en tråd är det inte tillåtet att skapa en ny tråd om samma ämne. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

Välkommen till Sweclockers och lycka till med köpet
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

@jakobsvensson Något likt detta kanske?

Edit: Den ovan går på 5K, så du kan lägga till en SSD, ett kraftigare grafikkort osv.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P CPU: Intel Core i5 10600K CPU-kylare: Noctua NH-U12A Moderkort: Gigabyte Z490I Aorus Ultra RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3600MHz 2x8GB Disk: WD Blue SN550 M.2 2280 1TB GPU: Gigabyte Aorus GeForce RTX 3070 Master PSU: Corsair SF600 Platinum 600W Skärm: Acer Nitro XV282KKV Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Logitech G Pro Wireless

Permalänk

@alex5555 det ser bra ut! :), jag ändrar nog till ett kraftigare grafikkort dock men annars verkar det bra.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@jakobsvensson Tog fram ett förslag för 7k! Lite bättre processor, ett R9 280 och en SSD.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P CPU: Intel Core i5 10600K CPU-kylare: Noctua NH-U12A Moderkort: Gigabyte Z490I Aorus Ultra RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3600MHz 2x8GB Disk: WD Blue SN550 M.2 2280 1TB GPU: Gigabyte Aorus GeForce RTX 3070 Master PSU: Corsair SF600 Platinum 600W Skärm: Acer Nitro XV282KKV Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Logitech G Pro Wireless

Permalänk

@alex5555
-hur mycket fps tror du att man kommer få med de dataförslaget för 5k på bf4 om man kör på medium settings?
-får man med en monteringsguide? för det kan behövas

Permalänk
Medlem

@jakobsvensson Vågar inte säga säkert, men spelbart angagligen. Annars så får du lägga ut några hundralappar till på ett R9 280 om du tror det blir för tight.

Monteringsguide för hela bygget får du nog inte, men med moderkortet kommer troligen instruktioner för hur du installerar det mesta.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P CPU: Intel Core i5 10600K CPU-kylare: Noctua NH-U12A Moderkort: Gigabyte Z490I Aorus Ultra RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3600MHz 2x8GB Disk: WD Blue SN550 M.2 2280 1TB GPU: Gigabyte Aorus GeForce RTX 3070 Master PSU: Corsair SF600 Platinum 600W Skärm: Acer Nitro XV282KKV Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Logitech G Pro Wireless