Permalänk
Avstängd

Mobil Sony tankar

Hejsan

Har just nu en HTC One m7 som håller på o ge upp. Ibland ger micken av, och ibland dör samtal från ingenstans.. och mobilen bara fryser.. Testat med formatering och så, men inget verkar funka. 2år gammal så lika bra o byta.

Tänkte mig en Sony då. Kollade lite reviews o så, och 3an verkar ju vara rätt nice.
Inte tänkt på z3+ då z4an verkar bli för varm? Så jag antar att z3+ som har liknande processor om inte samma också blir varm.

Men i alla fall så har Tele2 inte kvar z2or, och tänkte då gå på en z3a.

Är det något o gå efter, eller har den negativa saker.

Jag vill liksom ha en mobil som inte är seg, bra nät, snabb, och behaglig skärm o läsa på.
Högtalare är nice vilket är en stor anledning till att jag skaffa HTC. Så hur är högtalarna i telefonen?
Tänkte också skaffa en Trådlös laddare för att slippa öppna porten till laddning o stänga den hela tiden. Just för att slippa slitage.

Tänkte på denna, http://www.tele2.se/tillbehor/sony-wireless-charging-kit-wcr1...
Då man får ett skal med också. Något o ha?

Jag är inte ute efter 1440p och sånt. Kommer jag bli nöjd med z3;an?

Permalänk
Medlem

Vad jag förstår är Z3+ och Z4 samma telefon som bara heter olika i olika länder.
Personligen har jag bara haft en Z1 som Sonylur, men den var jag mycket nöjd med. Det jag saknar efter att jag bytte bort den är att ingen mobil som jag hittills testat som musikuppspelare i bilen har givit sådant klart och rent ljud som den gjorde.

Gällande laddning använde jag en magnetisk laddkabel till min Z1 för att slippa använda luckan och jag gissar det borde finnas på de senare modellerna också.

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av valiant:

Vad jag förstår är Z3+ och Z4 samma telefon som bara heter olika i olika länder.
Personligen har jag bara haft en Z1 som Sonylur, men den var jag mycket nöjd med. Det jag saknar efter att jag bytte bort den är att ingen mobil som jag hittills testat som musikuppspelare i bilen har givit sådant klart och rent ljud som den gjorde.

Gällande laddning använde jag en magnetisk laddkabel till min Z1 för att slippa använda luckan och jag gissar det borde finnas på de senare modellerna också.

Jo, köpte en z3, liksom hade ju t.o.m. gått med en z2 ifall de fanns hos Tele2, men då z3an t.o.m. är utgående, så slog jag till på en coppar färgad Ser riktigt fräsh ut, min första Sony telefon

Dags o utforska lite. Måste bara hitta en magnetisk laddare.
Funderar rätt mycket på http://www.tele2.se/tillbehor/sony-wireless-charging-kit-wcr1... då den innehåller ett skal och en ladd platta för 500. Den kostar rätt så mycket på andra ställen. 800 i Webhallen.

Angående magnet kabel, så hittade jag en sån i Kjell, men var osäker om den skulle funka ifall telefonen hade skal..:(

Permalänk
Medlem
Skrivet av Galenmus:

Angående magnet kabel, så hittade jag en sån i Kjell, men var osäker om den skulle funka ifall telefonen hade skal..:(

Jag hade en sådan där "bumper" i metall på min Z1 och genom att skära bort lite av plasten på magnetkontakten med en skarp kniv fick jag den att passa utmärkt även då. Bumpern hade hål även för det uttaget men kontakten lossnade av sig själv ibland innan jag skar bort lite av plasten så att kontakten kunde komma intill bättre.

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)