::: Radeon Fury / Fiji XT diskussionstråd :::

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Nä, men i kombination med HBM-kontroller istället för GDDR5-kontroller. Och sedan då Glofos snålare tillverkningsprocess.

Sen när har de bytt fab på annat än APU? Det lär väl ändå vara en TSMC-krets, om inte AMD bekräftat annat. Har varit mycket rykten, men varför skulle vi förvänta oss några ändringar fören 16/14nm? Hur som är det bara ett par dagar innan vi får mer information.

Permalänk
Medlem

Förstår inte all denna hysteri kring att det bara har 4gb minne.
Gtx980 har "bara" 4gb minne, 290x har "bara" 4gb minne.
Kan faktiskt inte komma på någon gång då jag har sett 290x eller gtx980 slå i minnestaket o flaska rejält. Någon som vet någon benchmark där dom gör det?
Det är ju bara o vänta tills kortet kommer o sen ifall det skulle flaska pga för lite minne då tycker jag man kan ta o whina hur mycket man vill.

Just sayin

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Minneskontroller drar mycket ström så det kan bidra med en del. Men så tar vi tillverkningsprocessen i beräkningarna, som kan dra 20% enligt ryktet. Och att det inte alls skalar linjärt. 290X har 40% mer enheter än 7970. Men drar inte 40% mer. Jämför också med Tonga som är modernare än 290X. Hur mycket effektivare än 7970 var den? Trots att de gick ner till 256bits minneskontroller? Jämför 7870 med 7970, precis samtida, 7970 har 60% fler enheter, 50% bredare minnesbuss närmare 600% FP64-prestandan. Men den drar inte mer i motsvarande mängd. Alltså, du gör fel som räknar med linjär skalning.

Dessutom är det fullkomligt irrelevant för diskussionen om IPC-effektiviseringar vilket kräver grövre arkitekturella förändringar. Vilket jag anser är orimligt.

Helt enkelt. Det är inte verklighetsförankrat någonstans att 390X ska ha högre IPC än 290X.

Enligt Guru3D drar 7970 Ghz 223W och R9 290X 286W. Skillnaden i strömförbrukning där är 28%. Inte riktigt 40%, men gapet kan förklaras med att Hawaii är baserat på en nyare version av GCN.

7870 drar 127W och 7970 Ghz drar 228W. Det blir 78% skillnad. Mer än 60% skillnad.

Linjär skalning verkar funka okej... Varför skulle inte linjär skalning funka?

Varför strömförbrukningen på tonga inte är lägre är konstigt. Det skulle till exempel kunna bero på att tonga har 8 ACE enheter (tahiti hade 2) eller förbättrad tesseleringsprestanda.

Vad menar du med tillverkningsprocess? Högre yield?

Jag sa att de hade förbättrat shaders, inte att Fiji hade högre IPC. Med förbättrade shaders menade jag att de hade effektiviserat kärnorna så att de kan minska strömförbrukningen. IPC är en helt irrelevant diskussion för GPU:er då parallellisering aldrig är ett problem för program som kör på GPU. Om IPC är det som avgör GPU prestanda har Fermi mycket högre IPC än alla efterföljande arkitekturer, både från nVidia och AMD.

Permalänk
Medlem

Jag ser framför mig ett kretskort med två av dessa bestar på.

två vattenkylare att placera alt en 240 rad

sen är det bara mosta in det i ett itx chassi och GASA!
WOOOP!!!

Visa signatur

vad gör man inte för massorna med en
"riktigt stor digital penis"

Permalänk
Avstängd

Intervju med Hallock gällande HBM och AMD ledande teknologi

http://www.redgamingtech.com/amd-exclusive-interview-high-ban...

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonathanknet:

Förstår inte all denna hysteri kring att det bara har 4gb minne.
Gtx980 har "bara" 4gb minne, 290x har "bara" 4gb minne.
Kan faktiskt inte komma på någon gång då jag har sett 290x eller gtx980 slå i minnestaket o flaska rejält. Någon som vet någon benchmark där dom gör det?
Det är ju bara o vänta tills kortet kommer o sen ifall det skulle flaska pga för lite minne då tycker jag man kan ta o whina hur mycket man vill.

Just sayin

Fiji ska slåss mot titan eller 980TI (beroende på vilket rykte som är sant), båda dessa har 12 respektive 6Gb vram. 4gb i det segmentet blir ju lite dålig reklam så att säga, kunder som inte är så insatta kör ju enkelt matematik, mer vram är bättre.

Därför 750Ti och liknande kort går att få tag i med 4gb vram (oem älskar höga siffror t.ex).

Tror säkert det kommer prestera bra, men kortet är tänkt att kunna köra i 4k och 4Gb känns då lite snålt.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Fiji ska slåss mot titan eller 980TI (beroende på vilket rykte som är sant), båda dessa har 12 respektive 6Gb vram. 4gb i det segmentet blir ju lite dålig reklam så att säga, kunder som inte är så insatta kör ju enkelt matematik, mer vram är bättre.

Därför 750Ti och liknande kort går att få tag i med 4gb vram (oem älskar höga siffror t.ex).

Tror säkert det kommer prestera bra, men kortet är tänkt att kunna köra i 4k och 4Gb känns då lite snålt.

Det verkar ju vara så att alla säger olika o ingen egentligen har en aning om vad som stämmer om prestandan för fury.
Jag tycker det verkar som att så många är insnöade på att nvidia är det man ska ha oavsett pris, prestanda etc.
Många trådar som jag klickar in på så väljer dom gärna 750ti, 960 eller 970 trots att datorn ska vara för spel och vill ändå ha en prisvärd dator. Det går verkligen inte ihop med tanke på att amd ligger bättre i dom prisklasserna.

På tal om annat så går det köpa amds nya 300 serie på bestbuy tydligen.
http://wccftech.com/amd-radeon-300-series-sale-bestbuy/

Edit: Vet du om du har sett gtx 980 eller 290x flaska med sina 4gb? Något test överhuvudtaget?
Edit2: 390x och 390 gpu-z http://videocardz.com/56373/amd-radeon-r9-390x-and-r9-390-gpu...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petterk:

Sen när har de bytt fab på annat än APU? Det lär väl ändå vara en TSMC-krets, om inte AMD bekräftat annat. Har varit mycket rykten, men varför skulle vi förvänta oss några ändringar fören 16/14nm? Hur som är det bara ett par dagar innan vi får mer information.

Finns rykten om att de gått över till Glofo och att den annorlunda tillverkningsprocessen är motivationen till nya namn på kärnorna.

Skrivet av fufuheo:

Enligt Guru3D drar 7970 Ghz 223W och R9 290X 286W. Skillnaden i strömförbrukning där är 28%. Inte riktigt 40%, men gapet kan förklaras med att Hawaii är baserat på en nyare version av GCN.

7870 drar 127W och 7970 Ghz drar 228W. Det blir 78% skillnad. Mer än 60% skillnad.

Linjär skalning verkar funka okej... Varför skulle inte linjär skalning funka?

Varför strömförbrukningen på tonga inte är lägre är konstigt. Det skulle till exempel kunna bero på att tonga har 8 ACE enheter (tahiti hade 2) eller förbättrad tesseleringsprestanda.

Vad menar du med tillverkningsprocess? Högre yield?

Jag sa att de hade förbättrat shaders, inte att Fiji hade högre IPC. Med förbättrade shaders menade jag att de hade effektiviserat kärnorna så att de kan minska strömförbrukningen. IPC är en helt irrelevant diskussion för GPU:er då parallellisering aldrig är ett problem för program som kör på GPU. Om IPC är det som avgör GPU prestanda har Fermi mycket högre IPC än alla efterföljande arkitekturer, både från nVidia och AMD.

Tycker verkligen inte att det skalar linjärt. Finns inte mycket skäl till varför Tonga skulle dra så mycket trots färre minneskontroller om de faktiskt gjort betydande optimeringar av GCN. Ser absolut inga belägg för att det skulle ha skett.

Och tillverkningsprocess, det är tillverkningsmetoden, det finns olika processer från olika tillverkare. Vissa är optimerade för frekvens, andra för strömeffektivitet och de är olika lyckade. Det ryktas att AMD gått över till Glofo med en process som tillåter lägre spänningar trots höga frekvenser.

Men, vad vill du ha sagt? Och varför säger du att IPC inte är relevant för diskussionen? Det är effekt som inte är relevant! Det är du som derailar allt med effektsnack hela tiden. Grunden till hela vår diskussion är ju att någon påstod att man kunde vänta sig 5% högre prestanda från frekvens, 5% från IPC och 5% från bandbredd för sammanlagt 15% övertag för 390X mot 290X. Jag säger att det absolut inte finns skäl att tro att de stoppat in IPC-förbättringar i 390X. Eller för den delen i Fiji. Du säger emot detta med snack om effekt. Varför? Vad är ditt syfte? Tror du att du kan få ett långsökt belägg för högre IPC om jag börjar medge effektiviseringar inom ett helt annat område?

Alltså. Lämna effektdiskussionen. Frågan gäller ifall man kan förvänta sig 15% högre prestanda med 390X över 290X med bara 5% högre frekvens på kärnan. Mitt svar är ett klart nej. Om du vill säga emot så gör det med raka argument och ta inte någon långsökt omväg via effekt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Finns rykten om att de gått över till Glofo och att den annorlunda tillverkningsprocessen är motivationen till nya namn på kärnorna.

Tycker vi kan vänta lite på den biten. Vad det gäller effekt så kan man optimera för en gammal också i designen, man kan också utveckla/använda nya cellbibliotek så man använder färre transistorer eller för att få mindre läckage. Sen är ganska stor del av kortet minnen när det gäller förbrukningen. Det kan vara 20-35% av kortets förbrukning. Plus 15-25% (± ett par procent på båda) för minneskontroller. HBM är lågt klockat medan GDDR5 ofta används med de högsta frekvenserna idag (och högre spänning än man behöver) och i kombination med att de övriga korten får 8GB minne så blir kortet ändå inte så hemskt. Dessutom har vi haft flertalet kort som legat på över 300W så det fungerar även om Fiji så överstiger det, det kommer trotts allt ha PCIe + 2 x 8-pin medan ett 390X (med 8GB I guess) ser ut att ha 6-pin + 8-pin. 7870/GHz har såklart 2GB minne. Svårt att jämföra. Redan Tonga drar bara ~15W mer än Pitcairn trotts 40% fler SPs. Om ett par dagar vet vi lite mer hur som helst.

Permalänk
Medlem

Vad ni tycker mycket

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonathanknet:

Det verkar ju vara så att alla säger olika o ingen egentligen har en aning om vad som stämmer om prestandan för fury.
Jag tycker det verkar som att så många är insnöade på att nvidia är det man ska ha oavsett pris, prestanda etc.
Många trådar som jag klickar in på så väljer dom gärna 750ti, 960 eller 970 trots att datorn ska vara för spel och vill ändå ha en prisvärd dator. Det går verkligen inte ihop med tanke på att amd ligger bättre i dom prisklasserna.

På tal om annat så går det köpa amds nya 300 serie på bestbuy tydligen.
http://wccftech.com/amd-radeon-300-series-sale-bestbuy/

Edit: Vet du om du har sett gtx 980 eller 290x flaska med sina 4gb? Något test överhuvudtaget?
Edit2: 390x och 390 gpu-z http://videocardz.com/56373/amd-radeon-r9-390x-and-r9-390-gpu...

Fiji som jag skrev gör ju reklam för att det nu ska gå att köra 4k. Idag går det säkert på 4Gb, men vissa spel kräver ju 6Gb när man ska skruva upp inställningarna.

Men problemet kommer oftast när man ska kära dubbla gpuer. Jag brukar avråda från 960 och även försöker råda till att köpa 290x. Men har AMD ett kort i toppen så kan det ju bringa folk till lägre klasserna. Är ju lite sjukt hur folk fungerar (har inte en tillverkare en skryt produkt i sortimentet är den inte intressant).

Så 8gb kommer bli intressant speciellt när fler vill köra 4k.

Senaste rynkterna pekar på att fiji endast kommer med 4gb. Troligen får dom för lågt antal fungerande ex med mer minne.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Finns rykten om att de gått över till Glofo och att den annorlunda tillverkningsprocessen är motivationen till nya namn på kärnorna.
Tycker verkligen inte att det skalar linjärt. Finns inte mycket skäl till varför Tonga skulle dra så mycket trots färre minneskontroller om de faktiskt gjort betydande optimeringar av GCN. Ser absolut inga belägg för att det skulle ha skett.

Och tillverkningsprocess, det är tillverkningsmetoden, det finns olika processer från olika tillverkare. Vissa är optimerade för frekvens, andra för strömeffektivitet och de är olika lyckade. Det ryktas att AMD gått över till Glofo med en process som tillåter lägre spänningar trots höga frekvenser.

Men, vad vill du ha sagt? Och varför säger du att IPC inte är relevant för diskussionen? Det är effekt som inte är relevant! Det är du som derailar allt med effektsnack hela tiden. Grunden till hela vår diskussion är ju att någon påstod att man kunde vänta sig 5% högre prestanda från frekvens, 5% från IPC och 5% från bandbredd för sammanlagt 15% övertag för 390X mot 290X. Jag säger att det absolut inte finns skäl att tro att de stoppat in IPC-förbättringar i 390X. Eller för den delen i Fiji. Du säger emot detta med snack om effekt. Varför? Vad är ditt syfte? Tror du att du kan få ett långsökt belägg för högre IPC om jag börjar medge effektiviseringar inom ett helt annat område?

Alltså. Lämna effektdiskussionen. Frågan gäller ifall man kan förvänta sig 15% högre prestanda med 390X över 290X med bara 5% högre frekvens på kärnan. Mitt svar är ett klart nej. Om du vill säga emot så gör det med raka argument och ta inte någon långsökt omväg via effekt.

För mig har hela diskussionen handlat om Fiji och är ett svar på
"Finns ju inte ens någon anledning att tro att Fiji ens har några optimeringar i kärnan. De kör på GCN, och en GCN-shader är en GCN-shader. Du har antagligen samma prestanda på en GCN-shader i 7970 som du har i en Fiji.". Inte om 390X/Hawaii.

Jag kan hålla med om att IPC förmodligen inte är högre på Fiji än på 7970 dock att det inte skulle finnas några optimeringar i kärnan, är något jag motsätter mig. Om man skulle köra ett program som av någon anledning bara kan använda en shader så skulle förmodligen 7970 och Fiji prestera likvärdigt. Det är inte vad jag syftar på med "optimeringar i kärnan" de kan till exempel ha förbättrat hur instruktioner delas ut till kärnorna. En optimering som skulle innebära totalt sett högre prestanda/kärna men inte skulle innebära att enskilda shaders presterar bättre.

Varför skulle strömförbrukning inte skala linjärt? Jag tycker att jag visade ganska tydligt att det skalar linjärt. Jag ser ingen anledning att tro att det skulle vara på något annat sätt.

Anledningen till att jag tog upp effekt från första början är för att man måste optimera kärnan för att minska effektförbrukningen. Och ja, förbättrad tillverkningsprocess är någonting som jag skulle säga går under "optimeringar i kärnan".

Permalänk
Medlem
Skrivet av fufuheo:

Och ja, förbättrad tillverkningsprocess är någonting som jag skulle säga går under "optimeringar i kärnan".

Förbättrad tillverkningsprocess tänker jag är något som GloFo eller TSMC står för, dvs en stabilare process (fler fungerande GPU'er/wafer), med mindre strömläckage. Inget som AMD egentligen kan påverka. De kan givetvis göra små optimeringar i designen på sin GPU för att bättre anpassa till tillverkningsprocessen, och på så sätt få bättre yields och möjligtvis något lägre effekt (som Nvidia gjorde och gick från en horribel GF100 till en fullt fungerande GF110). Det kanske var så du tänkte?

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem
Skrivet av elajt_1:

Förbättrad tillverkningsprocess tänker jag är något som GloFo eller TSMC står för, dvs en stabilare process (fler fungerande GPU'er/wafer), med mindre strömläckage. Inget som AMD egentligen kan påverka. De kan givetvis göra små optimeringar i designen på sin GPU för att bättre anpassa till tillverkningsprocessen, och på så sätt få bättre yields och möjligtvis något lägre effekt (som Nvidia gjorde och gick från en horribel GF100 till en fullt fungerande GF110). Det kanske var så du tänkte?

Ja.

Permalänk
Avstängd

Filmer som
Fury
Mad Max Fury road
Kung Fury

Tecken för kommande Fury X har aldrig varit mer sanna
2 dagar kvar

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem

Det luktar pappers lansering lång väg. Inga tester har läckt ut ännu?

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av sesese:

Det luktar pappers lansering lång väg. Inga tester har läckt ut ännu?

Kan ju vara för dom håller NDA hårt. Chiphell t.ex får antagligen inte några kretsar.

Swec verkar ha ett ex inne för test i alls fall.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Avstängd

Gtx 750 ti 4gb finns typ bara en tillverkare.. Asus. Jag har t.o.m. Sett ett Gtx 730 med 64 bit och 4gb... Wow blir ett köp över alla andra kort. Lol

Skrivet av Broken-arrow:

Fiji ska slåss mot titan eller 980TI (beroende på vilket rykte som är sant), båda dessa har 12 respektive 6Gb vram. 4gb i det segmentet blir ju lite dålig reklam så att säga, kunder som inte är så insatta kör ju enkelt matematik, mer vram är bättre.

Därför 750Ti och liknande kort går att få tag i med 4gb vram (oem älskar höga siffror t.ex).

Tror säkert det kommer prestera bra, men kortet är tänkt att kunna köra i 4k och 4Gb känns då lite snålt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Kan ju vara för dom håller NDA hårt. Chiphell t.ex får antagligen inte några kretsar.

Swec verkar ha ett ex inne för test i alls fall.

Skickades från m.sweclockers.com

[off topic]
Det är något jag reagerat på, när jag försökt följa rykteskarusellen kring Fiji, vilket gott renommé sweclockers verkar ha som tillförlitliga och opartiska. Kanske inte så konstigt, givet hur många som hänger här, men jag blev lite förvånad hur lite språkbarriären verkar göra...

[\off topic]

Permalänk
Avstängd

Tidiga rykten gällande 390 serien.
med tanke de prissatt dessa runt $400 lär kanske en Fury pro hamna på $550?

http://hardforum.com/showpost.php?p=1041667827&postcount=6073

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flopper:

Filmer som
Fury
Mad Max Fury road
Kung Fury

Tecken för kommande Fury X har aldrig varit mer sanna
2 dagar kvar

Är det inte 3xx serien som släps om 2 dagar den 18, fury släpps 24 juni enligt rykten..

Visa signatur

CPU I9 9900K@4,7Ghz |EVGA GTX 2070 Super 10365p Timespy 3DMark |Ram 32GB CorsAir DDR4 Vengence PRO |Define R6| ASUS Strix Z390F | M.2 SSD Evo 970 1TB |CorsAir 750W | Acer 27" Predator XB271HU | Win 10 Pro

Permalänk
Medlem

AMD släpper sina nya kort 16/6 9am vilken tid är det på våran klocka ????

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av sesese:

AMD släpper sina nya kort 16/6 9am vilken tid är det på våran klocka ????

18:00 eller 19:00 beroende på om dem befinner sig i en zon som går efter sommartid eller ej.

Google is your friend, good sir.

@Jonathanknet

http://www.tweaktown.com/tweakipedia/90/much-vram-need-1080p-...

Det är förvisso med ett TITAN X så jag vet inte hur ett 290x/980 hade betett sig. Men det verkar ju inte vara några större bekymmer i de flesta spelen i testet. Utöver GTAV & Shadow of mordor..

Permalänk
Datavetare
Skrivet av sesese:

AMD släpper sina nya kort 16/6 9am vilken tid är det på våran klocka ????

Det står att det är 9AM Pacific time, även om USA inte byter till sommartid samtidigt som oss (skiljer någon vecka) så har man sommartid där. På sommaren följer man PDT (Pacific Daylight Time) medan vi i Sverige kör CEST (Central European Summer Time). Det skiljer 9 timmar mellan dessa zoner.

Så kortet presenteras 18:00 ikväll.

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoshman:

Det står att det är 9AM Pacific time, även om USA inte byter till sommartid samtidigt som oss (skiljer någon vecka) så har man sommartid där. På sommaren följer man PDT (Pacific Daylight Time) medan vi i Sverige kör CEST (Central European Summer Time). Det skiljer 9 timmar mellan dessa zoner.

Så kortet presenteras 18:00 ikväll.

Tack.

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av TobiasJ:

[off topic]
Det är något jag reagerat på, när jag försökt följa rykteskarusellen kring Fiji, vilket gott renommé sweclockers verkar ha som tillförlitliga och opartiska. Kanske inte så konstigt, givet hur många som hänger här, men jag blev lite förvånad hur lite språkbarriären verkar göra...

[\off topic]

Hur menar du nu? Menar du att amd litar på swec eller?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Avstängd

Nä... han menar att vissa skriver med deras paddor och smarta telefoner, därmed blir språket samt stavfelen tydliga..

Skrivet av Broken-arrow:

Hur menar du nu? Menar du att amd litar på swec eller?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Hur menar du nu? Menar du att amd litar på swec eller?

Skickades från m.sweclockers.com

Oui.

Att AMD är ett amerikansk företag och att det litar på en webbtidning/entusiastforum från Sverige. Alltså att språkbarriären inte spelar någon större roll ifall det sitter seriöst folk på andra sidan världen som respekterar regler (NDA) som AMD har satt upp.

Permalänk
Medlem

Jag menar att författare av foruminlägg verkar hålla Sweclockers högt som en källa av tillförlitlig och opartisk information. Vad gäller amd kan jag knappast uttala mig om, men om det nu är så att Sweclockers fått ett kort och andra inte fått det, så talar väl det för att det finns fler som värderar denna site högt.

Men vi håller på att lämna ämnet, som ju är Fiji. Skall bli rasande intressant läsning medan jag lägger barnen ikväll:)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Matwik:

Är det inte 3xx serien som släps om 2 dagar den 18, fury släpps 24 juni enligt rykten..

demo alla kort idag men benchmarks lär dröja dock.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)