Ett spel på 2 datorer?

Permalänk
Medlem

Ett spel på 2 datorer?

Hej alla glada.

Kan man, FÅR man, installera samma spel dvs från samma skiva och med 1 aktiveringskod på 2 datorer?
Jag håller nämligen på att bygga en spelburk till lill-grabben och vi tänkte kunna spela mot eller med varandra. (under samma tak)

Tacksam för hjälp.

Vill tillägga att jag inte är intresserad av att "kringgå" system eller regler utan helt "orginal" utan konstigheter.

mvh // Magnus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blommen75:

Hej alla glada.

Kan man, FÅR man, installera samma spel dvs från samma skiva och med 1 aktiveringskod på 2 datorer?
Jag håller nämligen på att bygga en spelburk till lill-grabben och vi tänkte kunna spela mot eller med varandra. (under samma tak)

Tacksam för hjälp.

Vill tillägga att jag inte är intresserad av att "kringgå" system eller regler utan helt "orginal" utan konstigheter.

mvh // Magnus

Nej, det brukar inte gå.

Permalänk
Medlem

Du kan spela på flera enheter men inte samtidigt. Ofta så går det inte pga att man behöver ett konto inloggat (Steam, Origin osv) eller om det är ett äldre spel så kanske det endast är en nyckel som krävs och inget konto och i det fallet så kan ni troligtvis spela samtidigt men inte i samma spelserver.

Permalänk
Medlem

OK. Jag misstänkte det.
Då köper jag bara dubbletter av dom spel som är aktuella(cod aw) finns för 179:- på cdon föresten.

TACK FÖR SNABB HJÄLP!!!!

Permalänk
Medlem

Tack för hjälpen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blommen75:

Hej alla glada.

Kan man, FÅR man, installera samma spel dvs från samma skiva och med 1 aktiveringskod på 2 datorer?
Jag håller nämligen på att bygga en spelburk till lill-grabben och vi tänkte kunna spela mot eller med varandra. (under samma tak)

Tacksam för hjälp.

Vill tillägga att jag inte är intresserad av att "kringgå" system eller regler utan helt "orginal" utan konstigheter.

mvh // Magnus

Kräver spelet online tjänst? Om inte ska det vara möjligt, om spelet fungerar utan skivan i.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Vad jag vet, så ska det inte gå, inte samtidigt i alla fall. Tar vi exempelvis Steam, vi säger att ni ska spela CS:GO, när dator#1 är inloggad så kommer dator#1 att bli utloggad/utkastad så fort dator#2 loggar in på kontot.

Däremot så finns det gamla spel som inte kräver DRM (inlogg, Steam/Origin etc) och då funkar det, på följande sajt kan du få tag på sådana spel: http://www.gog.com/

Men det är ju inget man vet om fören man köpt spelet, dvs ifall det är produktnyckel till spelet eller inte.

Mitt tips är att försöka handla spel billigt, jag brukar handla på: http://www.fast2play.se/ och http://www.g2play.net/

Har handlat på dessa sajter i flera års tid utan problem, i och med detta så har jag sparat tusentals kronor jämfört om jag köpt samma spel direkt från Steam/Origin etc.

Om du inte vet om hur det funkar, så är det helt enkelt så efter ett köp så skickas en produktnyckel till din mail som även syns på ditt konto hos dom, som du sedan aktiverar på Steam/Origin eller vilken tjänst det nu kan tänkas vara.