Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200632:

Annars finns det ju 50000mAh Power bank med solcellsladdning för 10 pund och gratis frakt här.
http://www.ebay.co.uk/itm/50000mAh-Portable-Super-Solar-Charg...

Dom där är bara skräp. Sitter på sin höjd dåliga batterier på MAX 8000mAh. Och solcellen klarar knappt att driva dioderna. Än mindre ladda batterierna.

https://www.youtube.com/watch?v=RDTTz_ftj3E

Permalänk
Medlem
Skrivet av albin967:

Den är bara lite större än den power banken som länkades innan men de har klämt in en solcellsladdare och 4x kapaciteten. Det hade varit roligt att öppnat upp en sådan och sett dessa "50000mAH".

Haha, inte ens värt att förklara i ord hur dåliga dessa är, räcker med denna film:

https://youtu.be/RDTTz_ftj3E

Edit: niclasc hann före.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av OJJE:

Jag fick SMS nu från Cyberphoto med länk till min order med status "Ej leveransklar", får väl se imorgon när de uppdaterar orderstatus på nytt..

Japp! Jag fick också ett sms nu och kort därefter även ett mail med orderkopia! Det står dock att beräknad leverans är v 32 vad jag förstod. För mig spelar det dock ingen roll, priset var ju alldeles för bra så jag kan allt vänta lite på något "gott"

Stort tack till den som tipsade!! ❤️

Permalänk
Medlem
Skrivet av stormense:

@albin967: 120-130 kr så bara beställa? Apropå E-bay, råkade ut för en säljare som drog, men fick genast pengarna tillbaka från E-Bay. 18 dollar. Krympt till 6,7 dollar men kanske köpt något?

Skrivet av niclasc:

Dom där är bara skräp. Sitter på sin höjd dåliga batterier på MAX 8000mAh. Och solcellen klarar knappt att driva dioderna. Än mindre ladda batterierna.

https://www.youtube.com/watch?v=RDTTz_ftj3E

Skrivet av Bakgrund:

Haha, inte ens värt att förklara i ord hur dåliga dessa är, räcker med denna film:

https://youtu.be/RDTTz_ftj3E

Edit: niclasc hann före.

Lär väl hitta ett AA batteri och cement runt om för att öka vikten àla http://www.sweclockers.com/nyhet/15330-hantols-felmarkta-nata...

Permalänk
Medlem

JUP50 fungerar iaf inte längre

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem
Skrivet av marmeladov:

Mången tack för det inlägget! Övervägande positivt betyg vad jag förstår och det negativa du lyfte är inget jag känner påverkar hur jag ämnar använda den, det blev en beställning således.

Skriv en rad sen och tala om hur det gåreller om du får nåt problem. Det enda strul jag vill minnas att jag hade var att NFC parningen var rätt bråkig på min S3 Mini och där fick jag para den manuellt.

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av fredrikkarlsson:

Invigningsfest hos Elgiganten Jönköping Tis 16/6 kl 07:00! Playstation 4 500GB för endast 2490:-

Menar du 30/6 imorrn alltså, annars är det erbjudandet 2 veckor gammalt?

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Medlem

Har nu fått kolli id. på Jupion från cyberphoto, verkar m.a.o. som om vi får den 😊, tack för tipset

Visa signatur

Mr R

Permalänk
Medlem

2 och 5 för en xbox one, otroligt!, ms måste sälja med förlust för att skapa hype och få in pengar på andra sett klart... jag som inte ens spelar konsol kan tänkta mig en... bilspel är alltid nice

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem

Jag hoppas på något fint erbjudande gällande Galaxy S6.
Priserna gick upp idag med 500 pix utav någon anledning.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av candyraver:

2 och 5 för en xbox one, otroligt!, ms måste sälja med förlust för att skapa hype och få in pengar på andra sett klart... jag som inte ens spelar konsol kan tänkta mig en... bilspel är alltid nice

Är det inte snarare Elgiganten som sänkt marginalerna alternativt säljer till förlust för att locka kunder till butikerna? Du måste dit för att få en då det är en collect@store vara.
Vill man ha tag i billigare spel har systerkedjan Electroworld bland annat Halo Master Collection för 149kr, finns fraktfritt alternativ dessutom.

Min närmaste butik har inga verkar det som annars hade jag köpt en tror jag. 2500kr är riktigt bra faktiskt och efter E3 är suget efter en rätt stort.

EDIT: Det kom upp ett par på webben också. Med lite tur fick jag ett av de sista exen.

Permalänk
Medlem

Letar SSD i 500GB-klassen så nu undrar jag om någon har något bra eller dåligt att säga om SSD'n i nedanstående tips...

Skrivet av anon114264:
Permalänk
Entusiast

@bleu

Det är väl en trimmad Arc 100 med AMD logga på, om jag inte minns helt åt skogen.
Annars tror jag Samsung EVO 850 & Crucial MX/BX100 säljs för 1900:-~ish för 480GB.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem

Känns som om elgiganten köpte GAMEs lager av PS4 och XBONE och därför kunnat ha så låga priser på sista tiden.

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hzup:

Känns som om elgiganten köpte GAMEs lager av PS4 och XBONE och därför kunnat ha så låga priser på sista tiden.

Var det något speciellt spel du tänkte på? Kikade där nyss men hittar inget superbilligt (kollade iofs inte så noga).

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Var det något speciellt spel du tänkte på? Kikade där nyss men hittar inget superbilligt (kollade iofs inte så noga).

Antar att han syftade på själva basenheterna som de har haft en del rea på på sistone.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hzup:

Kanske har något med att 1TB versionerna av konsolerna inkommer strax.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Specias:

Japp! Jag fick också ett sms nu och kort därefter även ett mail med orderkopia! Det står dock att beräknad leverans är v 32 vad jag förstod. För mig spelar det dock ingen roll, priset var ju alldeles för bra så jag kan allt vänta lite på något "gott"

Stort tack till den som tipsade!! ❤️

Jag fick precis ett mail som sa:
"Din beställning från Cyberphoto har nu skickats"

Skulle kunna bero på att jag beställde 12,000mah innan den dök upp här i fyndtråden. Skulle gissa på att de tog slut ganska snabbt sen

Jag vill också tacka den som länkade erbjudandet! 318:- för 1x12,000mah + 1x2,500mah laddare inkl.frakt.
Tack som fään! 😁

Visa signatur

Asus Z87-A | Intel Core i5 4670k | Gigabyte GTX 770 OC | Corsair Vengeance 2x4GB | Samsung Evo 250GB | WD Blue 1TB | Corsair RM650 | Fractal Design R4 | Dell P2414H | Fujitsu P23T-6 Thor | SteelSeries Rival |
Microsoft Sidewinder X4 | QPAD FX 90 Mousepad | Creative Sound Blaster X-Fi | Sony 2x100W | Technics SB-CS6

Permalänk
Medlem

Min är också skickad och jag beställde först igår.

Visa signatur

Fractal Design North | Corsair SF850 | Asus ProArt B650 | AMD Ryzen 7 9700X | Noctua NH-D15 | Corsair Vengeance DDR5 5200 MHz 64GB (2x32GB) | Asus ROG Strix GeForce GTX 1080 | 2 x WD BLACK SN850X 2 TB | 3 x WD Black 6+1+1 TB | Asus Xonar Essence STX | Windows 11 Pro | Xiaomi 34" | B&W MM-1 | Ducky Shine 5 | Logitech G Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fltoig:

Jag fick precis ett mail som sa:
"Din beställning från Cyberphoto har nu skickats"

Skulle kunna bero på att jag beställde 12,000mah innan den dök upp här i fyndtråden. Skulle gissa på att de tog slut ganska snabbt sen

Jag vill också tacka den som länkade erbjudandet! 318:- för 1x12,000mah + 1x2,500mah laddare inkl.frakt.
Tack som fään! 😁

Beställde precis samma kombo, tyvärr var 2500mah ur lager, men står "klar" på den stora som var frågetecknet så går nog vägen.

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Rokkoko:

Min är också skickad och jag beställde först igår.

Själv beställde jag min i lördags och det står "beräknas till vecka 32". Beställde du alltså igår (söndag) och har fått den skickad redan? Intressant isåfall..

Permalänk
Medlem
Skrivet av fredrikkarlsson:

Kanske skulle dit o kolla då och skicka tillbaka den andra när den väl kommer

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Åsyftade att man enkelt hittat XBONE för 2500 och ps4 för 3000 den senaste tiden. Väldigt "lägligt" runt GAMEs konkurs...

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem
Skrivet av kronwalled:

Antar att han syftade på själva basenheterna som de har haft en del rea på på sistone.

Skrivet av Hzup:

Åsyftade att man enkelt hittat XBONE för 2500 och ps4 för 3000 den senaste tiden. Väldigt "lägligt" runt GAMEs konkurs...

Ah, det håller jag med om.

Visa signatur

Permalänk
Keeper of Traditions

Går det dåligt för Xboxen, eller varför reas den ut hela tiden? Ska det komma en ny version?

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dunder:

Går det dåligt för Xboxen, eller varför reas den ut hela tiden? Ska det komma en ny version?

Både One och PS4 reas till och från. Priset på One är dock lägre, speciellt sedan MS dumpade Kinect. Både One och PS4 har 1TB modeller på gång. PS4 säljer fortfarande bättre. Båda företagen förlorar troligen pengar på varje såld konsoll, pengar de försöker tjäna tillbaks på sålda spel. Nu vet jag inte statusen med denna generationen men med förra så var det runt 4-5 spel som behövde köpas.

Genom att sälja konsollerna till förlust försöker man locka kunderna till att köpa en konsoll och sedan hoppas på att de börjar köpa spel. Strategin fungerar oftast bra bör tilläggas. Både MS och Sony har dessutom prenumerationstjänster för multiplayer och månatliga spel. Spel för Xbox One har hittills varit billigare än de till One. På Reor dvs. Nylanserade titlar kostar skapligt till båda plattformarna.

Personligen tror jag inte att Elgiganten och Netonnets priser har så mycket med Game att göra utan är en följd av E3 (sälja mer konsollerna på hypevågorna som skapats) samt att sommaren troligen är en svårare tidpunkt att sälja dessa prylar på.

Frågan är hur mycket billigare de går att sälja bara. 2500kr för en Xbox One är riktigt billigt, speciellt med tanke på vad en 360 med HDD kostar och Ones alla fördelar.

Jag kan dock ha fel då jag inte är ekonom utan entusiast och hobbyist.

Permalänk
Medlem

Det är så jävla förvirrande när moderatorer bara fimpar inlägg.
Förvisso inte specifikt för fyndtråden, men eftersom jag kör RSS på just fyndtråden så händer det ju relativt ofta att man får ner inlägg som sen bara helt hokuspokus är borta från tråden, sjukt irriterande.

Förvisso kanske med all rätt, men vore ju rimligare om inlägget ligger kvar, med modereringskommentar, i minimerat format och utan möjlighet att citera eller liknande, så man iaf förstår vad f*n det var som hände.

Permalänk
Medlem
Skrivet av marmeladov:

Mången tack för det inlägget! Övervägande positivt betyg vad jag förstår och det negativa du lyfte är inget jag känner påverkar hur jag ämnar använda den, det blev en beställning således.

Jag måste bara fråga, fick du någon klocka? Beställde också en men de var slut enligt netonnet.

Permalänk
Skrivet av Tippo:

Jag måste bara fråga, fick du någon klocka? Beställde också en men de var slut enligt netonnet.

Jag klantade mig, multi-taskade lite för mycket mellan datorn och riktiga livet. Lade en klocka i varukorgen, sprang från datorn och fixade med annat ett tag, sprang tillbaka och då jag skulle köpa så var klockorna slut. Förbaskat men har mig själv att skylla såklart.

Visa signatur

Surf:: FD Define R3 | W10 Pro | Corsair TX650W | MSI P67A-GD65 B3 | i5-2500K@4.2GHz | 16GB Corsair Vengeance 1600MHz | GTX1060 | Be Quiet Pure Rock |
Htpc:: FD Node 304 | W10 Pro | CM Silent Pro M2 420W | ASRock H77M-ITX | Intel i5 2400 | Asus GT 630 | 8GB Corsair Vengeance 1600MHz | Arctic Cooling Alpine 11+
Server:: HP Proliant N54L | ESXI | XPEnology | 1SSD + 6HDD | 6Gb RAM