Permalänk
Medlem

Ny TV 8000-10000

Hej,

Tänkte köpa ny tv i slutet av månaden. Ingen UHD utan FullHD. Frågan är vad man egentligen ska gå efter?
Är en IPS något att föredra t.ex.?

Kom med förslag och gärna en motivation varför

Tänker mig mellan 8000 till 10000 kr / 55 till 60 tum.

Permalänk
Medlem

Funderade också på att köpa en TV i detta intervall, så jag fortsätter med dig i denn tråd

Själv är jag intresserad i denna TV (se nedan), men jag undrar, är 5 serien mycket sämre än 6 serien? Ska man gå på en 6 serie för samma pris eller hur fungerar det egentligen?

http://www.elgiganten.se/product/ljud-bild/tv/UE55JU6475XXE/s...

Tacksam för svar!

Mvh
Davoud

Permalänk
Medlem

@Davoud:

Okej Personligen skulle jag inte köra UHD på 55" om du inte sitter rätt nära skärmen. Satsar hellre på en FullHD men jäkligt bra bild, svärta och färgåtergivning. Just varför jag tänker på IPS

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Fornis:

Orkar inte skriva samma saker igen så jag hänvisar bara till tråden där jag framför mina åsikter.

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk
Medlem

jaha, hur kommer det sig att du tänker så? Kan näst intill ingenting om Tvn, så tacksam för all input!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Davoud:

jaha, hur kommer det sig att du tänker så? Kan näst intill ingenting om Tvn, så tacksam för all input!

Pratar du med mig? Att klicka på "Citera" eller "Svara" underlättar för den andra parten att veta. Sen så är det lättare att svara om du är lite mer specifik vad du syftar på.

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."