Laptop till mor: 15" skärm icke tn, SSD+HDD helst, bra för arbete.

Permalänk
Medlem

Laptop till mor: 15" skärm icke tn, SSD+HDD helst, bra för arbete.

Söker efter en laptop till mor.

Hon arbetar en del utomhus när vädret är bra, och tar med den på evenemang etc, skärmen måste vara bra i solljus samt ha bra panel (inte tn dvs)

Arbetar med Photoshop, dreamweaver osv så ska klara av lite multitasking.
Grafikdelen spelar ingen roll så länge den klarar av bildhantering flytande i Photoshop.
Lagring ska helst ha SSD+HDD. (Detta verkar vara svårast, känns inte som någon har 2 platser för ssd+hdd om man läser ex Inet specs)

Även upplösningen verkar lite svår. 1080p ips eller UHD ips (verkar som många UHD är fake och inte riktig uhd, med dålig kvalite, sen antar jag att det är 60hz man får och inte 30hz som tidiga 4k skärmarna?`)

Pris: MAX 15000:-, ju billigare desto bättre om den klarar av uppgifterna

Har noll koll på vad som är bra inom bärbara så vänder mig till er kunniga

Permalänk

Bredda kollen utanför Inets utbud. Det har funnits modeller där du kan ersätta den optiska enheten med ytterligare en hårddisk.

Pro eller Workstation varianterna brukar klara två diskar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JimmieSan:

Söker efter en laptop till mor.

Hon arbetar en del utomhus när vädret är bra, och tar med den på evenemang etc, skärmen måste vara bra i solljus samt ha bra panel (inte tn dvs)

Arbetar med Photoshop, dreamweaver osv så ska klara av lite multitasking.
Grafikdelen spelar ingen roll så länge den klarar av bildhantering flytande i Photoshop.
Lagring ska helst ha SSD+HDD. (Detta verkar vara svårast, känns inte som någon har 2 platser för ssd+hdd om man läser ex Inet specs)

Även upplösningen verkar lite svår. 1080p ips eller UHD ips (verkar som många UHD är fake och inte riktig uhd, med dålig kvalite, sen antar jag att det är 60hz man får och inte 30hz som tidiga 4k skärmarna?`)

Pris: MAX 15000:-, ju billigare desto bättre om den klarar av uppgifterna

Har noll koll på vad som är bra inom bärbara så vänder mig till er kunniga

Vad sägs om denna 15,6" från MSI?
Jag har själv haft en MSI Gaminglaptop som jag fick av en polare, i utbyte mot en motorsåg jag hade liggandes.

Och kvalitén var klockren, till skillnad från många andra jag känt på, och haft i min ägo.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=3038828

IPS
UHD
Intel inside Core I7 4720HQ
15,6"
HDD
SSD
GTX-965M
8GB RAM

kort sagt allt din mor kan önska.
(Tillägg: Jag har kollat lite på I7 4720HQ och din mor kommer utan minsta problem, att kunna videoredigera och rendera film om intresset skulle blomma upp.)

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lifooz:

Vad sägs om denna 15,6" från MSI?
Jag har själv haft en MSI Gaminglaptop som jag fick av en polare, i utbyte mot en motorsåg jag hade liggandes.

Och kvalitén var klockren, till skillnad från många andra jag känt på, och haft i min ägo.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=3038828

IPS
UHD
Intel inside Core I7 4720HQ
15,6"
HDD
SSD
GTX-965M
8GB RAM

kort sagt allt din mor kan önska.
(Tillägg: Jag har kollat lite på I7 4720HQ och din mor kommer utan minsta problem, att kunna videoredigera och rendera film om intresset skulle blomma upp.)

/Lifooz

Ser faktiskt inte så dum ut, tackar för tipset.

Permalänk

www.notebookcheck.net

Vad gäller 4K-upplösning ser jag inte alls poängen på bärbara. Har läst att det drar mer ström (logiskt) men frågan är hur myckeet.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk