Tävla och vinn Geforce GTX 980 Ti G1 Gaming med Gigabyte

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Friterad:

Verkligen inte, blockerar jag reklamen nu så kommer det inte bli någon skillnad förutom tomma rutor lite här och var, då är dom inte i vägen.

Du får väl meddela någon som jobbar på SweC om idén. I alla fall så är det tråkigt att du tycker illa om SweC bara för att du inte får vara med i en tävling när du blockerar inkomstkällan

Jo, det blir skillnad. När reklamen visas flyttas topmenyn ner mer, lika så senaste privatanonser, nytt i testlabbet etc som är på sidan flyttas ned.
Så ja, reklamen påverkar och flyttar saker.

Skrivet av Ness:

Den är inte i vägen för att den är placerad på sidan av rutorna man använder.. Det du säger stämmer liksom inte. Jag sitter just nu och slår av/på Adblock och nej ingen menyer eller innehållsboxar flyttas. (Eller så har du en väldigt liten skärm och det är där problemet sitter?)

Och ja absolut det är bara att slå av det för att vara med i tävligen, men helt ärligt vem bryr sig? Om 10 personer väljer att fortsätta ha det avstängt så är det ju värt det eller hur?

Okej så eftersom det är liten chans så är det ingen idé? xD Säg det till dom som vunnit priser tidigare, haha... Och varför skulle man vilja vinna ett billigt pris? Helt ovärt ju! Då kan jag lika gärna köpa det själv, de enda tävlingarna som är värda att vara med i är de med ett vettigt pris.

Nej, reklamen är placerad över toppmenyn, vilket gör att den flyttas ned mer, lika så mellan "nytt i forumet - senaste privat annonserna och senaste privatannonserna och nytt i testlabbet.
Så ja, menyerna flyttas.

På sättet som du skriver så verkar du inte vara så gammal, så därför tycker du säkert att vinstchansen är hög.
Bättre att ex 100 st av säg 20 000 vinner (även om det är våldigt låg vinstchans där med) än at 1 av 20 000 vinner.

Så ja, mer värt att vara med i tävlingar där det är många (men mindre) vinster än 1 stor vinst, där vinstchansen är obefintlig.

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem

@retro123 Jag ställer mig på kö haha

Permalänk

Roligt värre! Såna här tävlingar värmer nu när det är snålblåst och 15 grader ute
Önskar alla lycka till, må bäste man/kvinna vinna

Visa signatur

MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 | Intel Core i5 2500k @ 4,2GHz | Samsung EVO 512GB SSD | Coolermaster v8 | Corsair 16GB | MSI GTX970 G4 | Corsair TX750W | NZXT Phantom 410 RED | ASUS VG248QE | Steelseries APEX M800 | Roccat Kone Pure Red

Permalänk
Skrivet av PowerNet:

Jo, det blir skillnad. När reklamen visas flyttas topmenyn ner mer, lika så senaste privatanonser, nytt i testlabbet etc som är på sidan flyttas ned.
Så ja, reklamen påverkar och flyttar saker.
Nej, reklamen är placerad över toppmenyn, vilket gör att den flyttas ned mer, lika så mellan "nytt i forumet - senaste privat annonserna och senaste privatannonserna och nytt i testlabbet.
Så ja, menyerna flyttas.

På sättet som du skriver så verkar du inte vara så gammal, så därför tycker du säkert att vinstchansen är hög.
Bättre att ex 100 st av säg 20 000 vinner (även om det är våldigt låg vinstchans där med) än at 1 av 20 000 vinner.

Så ja, mer värt att vara med i tävlingar där det är många (men mindre) vinster än 1 stor vinst, där vinstchansen är obefintlig.

Men de kan inte ge bort hur mycket som helst, om man ser på det hypotetiskt så har vi nu ett grafikkort för i runda slängar 8000 Kr, om vi delar det på 100 så har vi 80 kronor var. Själv skulle jag inte vara med i en tävling där hundra personer vinner vad som skulle motsvara en pizza var.

Man måste ha lite perspektiv på värdet på priserna som delas ut i Sweclockers tävlingar och då ser det inte direkt skalbart ut till 100+ personer.

Tar hellre en lägre vinstchans och ett pris jag verkligen vill ha istället för något lika gärna kunna köpa utan att plånboken ens märker av det, men det är ju bara jag.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Wasted Hobbit:

Men de kan inte ge bort hur mycket som helst, om man ser på det hypotetiskt så har vi nu ett grafikkort för i runda slängar 8000 Kr, om vi delar det på 100 så har vi 80 kronor var. Själv skulle jag inte vara med i en tävling där hundra personer vinner vad som skulle motsvara en pizza var.

Man måste ha lite perspektiv på värdet på priserna som delas ut i Sweclockers tävlingar och då ser det inte direkt skalbart ut till 100+ personer.

Tar hellre en lägre vinstchans och ett pris jag verkligen vill ha istället för något lika gärna kunna köpa utan att plånboken ens märker av det, men det är ju bara jag.

Nja, det vi har är ett grafikkort som Gigabyte gett Sweclockers för att tävla ut (och säkert betalt med) för att det är just köpt reklam av Gigabyte.

Det är ju fritt om du inte vill vara med i sådan tävling eller inte, men en sådan tävling skulle vara roligare och man har större vinstchans i en tävling med säg 100 priser än i en tävling med 1 pris.

Det är roligare att vinna mindre saker, än att inte vinna alls då vinstchansen är "1 på miljonen" (inte just 1 på miljonen, men den är extremt liten).

Och det finns massor med saker du inte kan köpa för pengar, men som kan vara "kul att ha", ex Sweclockers "merchandise" (ex tröjor, muggar, keps, pennor, etc etc) vilket alltid går åt, eller merchandise från deras samarbetspartners.

Ser hellre att det är fler vinster, än att det bara är 1-3 vinster på alla 10 tusentals+ (troligen) som tävlar, sådana tävlingar vore roligare att deltaga i när man har större chans att vinna något, än att man aldrig vinner.

Men alla tycker vi olika, och det får vi göra

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Skrivet av Wasted Hobbit:

Men de kan inte ge bort hur mycket som helst, om man ser på det hypotetiskt så har vi nu ett grafikkort för i runda slängar 8000 Kr, om vi delar det på 100 så har vi 80 kronor var. Själv skulle jag inte vara med i en tävling där hundra personer vinner vad som skulle motsvara en pizza var.

Man måste ha lite perspektiv på värdet på priserna som delas ut i Sweclockers tävlingar och då ser det inte direkt skalbart ut till 100+ personer.

Tar hellre en lägre vinstchans och ett pris jag verkligen vill ha istället för något lika gärna kunna köpa utan att plånboken ens märker av det, men det är ju bara jag.

Tycker du inte om pizza?

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk
Skrivet av heffaklumpmamma:

Tycker du inte om pizza?

Jag vet inte om jag vill äta en gratis pizza som skickas från Sweclockers kontor, den är nog inte i gott skick när den kommer fram

Permalänk
Skrivet av PowerNet:

Nja, det vi har är ett grafikkort som Gigabyte gett Sweclockers för att tävla ut (och säkert betalt med) för att det är just köpt reklam av Gigabyte.

Det är ju fritt om du inte vill vara med i sådan tävling eller inte, men en sådan tävling skulle vara roligare och man har större vinstchans i en tävling med säg 100 priser än i en tävling med 1 pris.

Det är roligare att vinna mindre saker, än att inte vinna alls då vinstchansen är "1 på miljonen" (inte just 1 på miljonen, men den är extremt liten).

Och det finns massor med saker du inte kan köpa för pengar, men som kan vara "kul att ha", ex Sweclockers "merchandise" (ex tröjor, muggar, keps, pennor, etc etc) vilket alltid går åt, eller merchandise från deras samarbetspartners.

Ser hellre att det är fler vinster, än att det bara är 1-3 vinster på alla 10 tusentals+ (troligen) som tävlar, sådana tävlingar vore roligare att deltaga i när man har större chans att vinna något, än att man aldrig vinner.

Men alla tycker vi olika, och det får vi göra

Jo vet men sponsorerna är nog inte villiga till vad som helst, dock skulle det inte sitta fel med lite merch från Sweclockers och sponsorn som tröst pris. Vill ha en Sweclockers kaffemugg som det även står AMD Radeon R9 Kaffeklubben på.

Permalänk
Medlem

Riktigt schysst tävling, den här gillade jag.
Sen är det väl bara att inse faktum att man inte kommer plocka hem kortet, men det är väl standard. Hoppas kan man ju

Visa signatur

:: Fractal Design Define 7 :: ASUS Prime Z490-A :: Intel i9 10900K @ 5 GHz :: Corsair 32GB RAM @ 3600Mhz CL18 :: Kingston A2000 1TB M2 :: MSI RTX 3080 Gaming X Trio... :: Seasonic Focus PX 750W 80+ Platinum :: Noctua NH-D15 chromax.black ::

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Jo, det blir skillnad. När reklamen visas flyttas topmenyn ner mer, lika så senaste privatanonser, nytt i testlabbet etc som är på sidan flyttas ned.
Så ja, reklamen påverkar och flyttar saker.
Nej, reklamen är placerad över toppmenyn, vilket gör att den flyttas ned mer, lika så mellan "nytt i forumet - senaste privat annonserna och senaste privatannonserna och nytt i testlabbet.
Så ja, menyerna flyttas.

På sättet som du skriver så verkar du inte vara så gammal, så därför tycker du säkert att vinstchansen är hög.
Bättre att ex 100 st av säg 20 000 vinner (även om det är våldigt låg vinstchans där med) än at 1 av 20 000 vinner.

Så ja, mer värt att vara med i tävlingar där det är många (men mindre) vinster än 1 stor vinst, där vinstchansen är obefintlig.

Hahaha, du har bra fantasi, det ger jag dig.

Jag har inte sagt att vinstchansen är hög? Jag säger att det inte är någon idé att vara med i en tävling där vinsten är något jag lika gärna kan gå och köpa samma dag utan att bry mig om kostnaden. Det är ironiskt att du skriver att jag inte verkar speciellt gammal när det är så uppenbart att du inte kan vara många år över 15? Du förstår inte innebörden av reklam och tycker du är svincool som kan inaktivera ADblock och vara med i tävlingen ändå (thug life?). Du skiter i priset bara du vinner något, precis som ett barn. Att du dessutom tror dig vara smart som kan räkna ut att vinstchansen är liten gör att allt bara blir otroligt patetiskt..

Men grabben du behöver inte bry dig om att svara, jag har varken ork eller tid att försöka få dig att vakna.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X 3.8 GHz | ASUS ROG Strix B550-F Gaming | G.Skill 32GB DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo | AMD 7900 XTX | Noctua NH-U12A Chromax Black | Seasonic Prime GX 850W | Fractal Design Define XL R2 | LG OLED48CX

Permalänk
Medlem

Hej alla glada SC,

Ha Ha..Ni är en rolig underhållande samling...;)
t.o.m lite småtjafs av vissa i en sån här tråd som gäller en trevlig tävling.

Lycka nu till Allihopa!
Fortsatt Trevlig Sommar...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Wasted Hobbit:

Jag vet inte om jag vill äta en gratis pizza som skickas från Sweclockers kontor, den är nog inte i gott skick när den kommer fram

Man kan få den som check att lösa in på lokala pizzerian

Skrivet av Ness:

Hahaha, du har bra fantasi, det ger jag dig.

Jag har inte sagt att vinstchansen är hög? Jag säger att det inte är någon idé att vara med i en tävling där vinsten är något jag lika gärna kan gå och köpa samma dag utan att bry mig om kostnaden. Det är ironiskt att du skriver att jag inte verkar speciellt gammal när det är så uppenbart att du inte kan vara många år över 15? Du förstår inte innebörden av reklam och tycker du är svincool som kan inaktivera ADblock och vara med i tävlingen ändå (thug life?). Du skiter i priset bara du vinner något, precis som ett barn. Att du dessutom tror dig vara smart som kan räkna ut att vinstchansen är liten gör att allt bara blir otroligt patetiskt..

Men grabben du behöver inte bry dig om att svara, jag har varken ork eller tid att försöka få dig att vakna.

Fantasi? Du vet nog inte ens vad det är om du tror det.
Ser man på det inlägget du skrev där så var det tydligt att du knappast är mer än 15 år som du själv säger, börja inlägg med "haha" och ha "xD" i text i inlägg är inte direkt vanligt att äldre gör.

Jag förstår att de har reklam, och jag har inte sagt något om att det är "coolt" att inaktivera eventuell reklam blockerare (åter igen så framstår du som en yngre person).

Jag "skiter inte i priset" alls, utan sa att det är roligare att vara med i en tävling där man har större chans att vinna, än om det är 1 som vinner av alla tävlande.
Det är roligare att vinna något mindre någon gång än att aldrig vinna alls under alla tävlingar som varit, fast du kanske inte ser det så, utan du kanske endast ser det som att du vill vinna värsta grafikkortet för att sedan ha det som "skryt kort" för att skryta på forumet, bland dina CS spelande polare om att du minsann har bästa grafikkortet på marknaden?

Jag ser hellre att man vinner något mindre, än att inte vinna något alls någonsin.
Även en mindre vinst kan vara användbar, ex muggar, pennor, tröjor, mm går ju alltid åt, så de vore bra vinster.

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Fantasi? Du vet nog inte ens vad det är om du tror det.
Ser man på det inlägget du skrev där så var det tydligt att du knappast är mer än 15 år som du själv säger, börja inlägg med "haha" och ha "xD" i text i inlägg är inte direkt vanligt att äldre gör.

Jag förstår att de har reklam, och jag har inte sagt något om att det är "coolt" att inaktivera eventuell reklam blockerare (åter igen så framstår du som en yngre person).

Jag "skiter inte i priset" alls, utan sa att det är roligare att vara med i en tävling där man har större chans att vinna, än om det är 1 som vinner av alla tävlande.
Det är roligare att vinna något mindre någon gång än att aldrig vinna alls under alla tävlingar som varit, fast du kanske inte ser det så, utan du kanske endast ser det som att du vill vinna värsta grafikkortet för att sedan ha det som "skryt kort" för att skryta på forumet, bland dina CS spelande polare om att du minsann har bästa grafikkortet på marknaden?

Jag ser hellre att man vinner något mindre, än att inte vinna något alls någonsin.
Även en mindre vinst kan vara användbar, ex muggar, pennor, tröjor, mm går ju alltid åt, så de vore bra vinster.

Man får alltså inte skratta eller använda smileys om man är äldre än 15? ;D
Jag har varit medlem sedan 2002, Om du använda hjärnan så hade du förstått att jag antagligen inte var 2 år när jag registrerade mitt konto.

Muggar, pennor & tröjor? Hahahahaha!
När du flyttat hemifrån och skaffat ett jobb kommer du inse att vuxna människor inte vill vinna sånt! Men ge mig ditt nummer så lovar jag att swisha över pengar till färgpennor och kanske en saftmugg åt dig! Då blir det som att du vinner värsta tävlingen ju!!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X 3.8 GHz | ASUS ROG Strix B550-F Gaming | G.Skill 32GB DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo | AMD 7900 XTX | Noctua NH-U12A Chromax Black | Seasonic Prime GX 850W | Fractal Design Define XL R2 | LG OLED48CX

Permalänk
Avstängd
Skrivet av M4113X:

@retro123 Jag ställer mig på kö haha

Ok, du finns nu på min lista..;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hebbeman:

Kommer inte in på den fullstora sidan från mobilen 😖

Skickades från m.sweclockers.com

Det löste sig 👍😆

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ness:

Man får alltså inte skratta eller använda smileys om man är äldre än 15? ;D
Jag har varit medlem sedan 2002, Om du använda hjärnan så hade du förstått att jag antagligen inte var 2 år när jag registrerade mitt konto.

Muggar, pennor & tröjor? Hahahahaha!
När du flyttat hemifrån och skaffat ett jobb kommer du inse att vuxna människor inte vill vinna sånt! Men ge mig ditt nummer så lovar jag att swisha över pengar till färgpennor och kanske en saftmugg åt dig! Då blir det som att du vinner värsta tävlingen ju!!

Det sade jag inte att man inte fick, utan det tyder på att du inte kan skriva moget.

Den dagen du flyttar hemifrån så kanske du köper dig ett GTX 980 Ti själv än att låta andra betala det åt dig?

Jag sade inte att man inte ville vinna ett GTX 980 eller vad andra tävlingar är om, utan att det är rätt dåligt att ha en sådan tävling där det kanske deltar 10k tävlande och det är 1 vinst, sådana tävlingar är tråkiga i sig.

Visst, det skulle vara kul att vinna ett GTX 980 (eller det som är i en annan tävling) men jag ser hellre att det är mindre vinster än 1 stor. Roligare att flera vinner än att endast 1 av alla tävlande vinner.

Och det är inget fel på att kunna vinna merchandise som du inte kan få tag på någon annan stans, det är mer värt än ett grafikkort man kan gå till valfri butik och köpa själv och få hem direkt, än merchandise man inte kan köpa själv utan endast kan få tag på i ex tävlingar, eller på mässor och liknande.

Så klart det finns personer som vill vinna sådant med, alla är inte sådana att de uppskattar en vinst man själv kan köpa vart som.

Så flytta hemifrån själv och börja jobba, så kanske du kan köpa dig ett grafikkort eller moderkort själv nästa gång.

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av davvarn:

Aldrig vunnit några större grejer än 1 kilo godis från karamellkungen när jag var typ 12-13 år gammal.

Har aldrig vunnit mer än en ny trisslott ja! Och aldrig något på dessa tävlingar på internet!

Men men, lycka till nu pojkar och flickor!

Visa signatur

Det värsta som kan hända är döden, allt annat kan jag leva med!

Permalänk
Medlem

Ja, pojkar och flickor. Personligen tycker jag att variation förnöjer. En megastor tävling med ett enda fantastiskt pris är ju riktigt skoj det med. Även om chansen är minimal eller inte, så blir det ju i slutändan ändå en vinnare. Och ja, vinner man detta så börjar man ju bokstavligen att gråta lite

Permalänk
Medlem
Skrivet av retro123:

Ok, du finns nu på min lista..;)

Ställer mig också i kön! Vill gärna skicka detta high-end kort till rymden via en luftballong så att de på ISS kan få ett starkt grafikkort att spela Battlefield 4 med mot mig och alla andra på Sweclockers!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Samma här

Samma här

Skrivet av Hebbeman:

Kommer inte in på den fullstora sidan från mobilen 😖

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Bara jag som inte kommer in på hela siten för att va med på tävlingen igenom mobilen?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Havocboy:

Har aldrig vunnit mer än en ny trisslott ja! Och aldrig något på dessa tävlingar på internet!

Men men, lycka till nu pojkar och flickor!

Okej, triss-t! (haha, var tvungen) Säger bara "May the force be with you"!
Och lycka till alla andra också!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify C Mini | CPU: AMD Ryzen 5 3600 | Kylare: Be Quiet! Dark Rock Pro 4 | Graffe: ASUS 1070 8GB ROG STRIX DC3 | PSU: Corsair RM750X V2 | RAM: Corsair Vengence 32GB 3200 MHz | MOBO: MSI B450M MORTAR MAX
CS:GO-Maps (App) Sweclockers (App)

Permalänk
Medlem

Denna bara borde man ju vinna.. Tävlingen avslutas ju på ens födelsedag, så varför inte?

Den här gången var jag ju tom både fyndig och verklighetsförankrad, om jag får säga det själv!

Permalänk

Fick inte vara med och tävla
"Vi har upptäckt att du blockerar annonser. SweClockers.com finansieras av annonser och vi arbetar aktivt för att hålla dessa så relevanta och givande som möjligt. Vänligen stäng av blockeringen för att delta i tävlingen."

Permalänk
Medlem
Skrivet av fiskmasen_99:

Fick inte vara med och tävla
"Vi har upptäckt att du blockerar annonser. SweClockers.com finansieras av annonser och vi arbetar aktivt för att hålla dessa så relevanta och givande som möjligt. Vänligen stäng av blockeringen för att delta i tävlingen."

Lägg till Sweclockers som ett undantag i adblock, och voilà!
Du kan sedan va med i tävlingen

Visa signatur

Det värsta som kan hända är döden, allt annat kan jag leva med!

Permalänk
Skrivet av Havocboy:

Lägg till Sweclockers som ett undantag i adblock, och voilà!
Du kan sedan va med i tävlingen

Done! Sweclockers har ju rätt relevant reklam ändå

Permalänk
Medlem

Håller tummarna!

Man får hoppas att ens idé är bra nog

Har detta kortet med i min nya önskerigg jag ville unna mig i 30-års present, har dock inte råd så det vore ju sjukt häftigt om man vann denna då de inte är direkt billiga haha

Good luck everyone and may the odds be ever in your favor

Permalänk
Medlem

Lycka till alla Vinner jag detta blir det en veckas BF4 semester!

Permalänk
Medlem

Hade jag vunnit denna så hade jag slängt pengarna på BenQs nya välvda 144hz-skärm istället. Eyefinity hemma utan skärm-kanterna hade vart en dröm!

Permalänk

Har suttit uppe hela natten bara för att se vem som kommer vinna

(Tänk bara hur gaming ser ut om 10 år)