Permalänk
Skrivet av wingman92:

spelar Darkfall ATM och har gjort det i snart 2.5 år nu, men när MO kommer igång mera och dom tar ut fingrarna ur arslet och fixar magin så har jag tänkt att testa det igen, MO har mycket mera potentialen att bli grymmt bra, spelade förut innan dom släppte expantionen men min sub gick ut när dom tog ner servern så resubbade inte.
Just nu är Hoppas jag på att DF 2.0 blir bra vilket det låter annars blire spela Mortal Online

Eller blire spela båda

Båda spelen har potentialen att bli något extraordinärt. Mina första veckor i DF för över två år sedan är det starkaste jag upplevt i spelväg. Konstant skräckslagen! Aldrig varit så stolt i något spel över min första mount, min första gankning av någon... och satan var stolt jag var i mitt första scale set

MO känns dock betydligt mer sandbox, arkitekturen och världen känns mer gedigen än DFs som mer är ordinär fantasy. DF är mer spelbart i dagsläget (även om servern är ganska död) men MO har helt klart framtiden för sig.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk

tar längre tid för mortal att förbättras då SV är knappt 20 personer som sköter näst intill allt.
dock så artar sig mortal en aning men som sagt så har det lite barnsjukdomar kvar och lite balans fixar att ta hand om.

Visa signatur

flamin bag'o shit

Permalänk
Skrivet av ThePostalDude2:

tar längre tid för mortal att förbättras då SV är knappt 20 personer som sköter näst intill allt.
dock så artar sig mortal en aning men som sagt så har det lite barnsjukdomar kvar och lite balans fixar att ta hand om.

Dom är 5-6 st...

Dom har utannonserat nästa expansion.
http://www.mortalonline.com/awakening
Dom kommer fixa väldigt mycket som dom borde ha fixat tidigare. Men kunde ej pågrund av att epic är seg som sirap.

Permalänk

Expansion i April. Dom har tydligen en deal med kineserna på g med.

http://massively.joystiq.com/2012/02/05/star-vault-memo-revea...

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk

Finns det någon som fortfarande spelar mortal förrutom jag? fortfarande kul och expansionen är bara runt hörnet

Visa signatur

flamin bag'o shit

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThePostalDude2:

Finns det någon som fortfarande spelar mortal förrutom jag? fortfarande kul och expansionen är bara runt hörnet

Jag håller faktiskt på att installera finns det olika servrar i detta spel också?

Visa signatur

5700X3D | 5080 Prime OC | Katt

Permalänk
Skrivet av ceogar:

Jag håller faktiskt på att installera finns det olika servrar i detta spel också?

nej bara en server för hela världen

Visa signatur

Ryzen 7800x3D | Corsair H100i V2 | 48 GB DDR5 Corsair VENGEANCE | Gigabyte RTX 3080 Xtreme | Predator 34" 180hz IPS | Corsair VOID wireless | Valve Index | Simlab P1 Cockpit | Fanatec set Simucube 2 pro | Triple 55" Oled surround Racing rig

Permalänk
Medlem
Skrivet av wingman92:

nej bara en server för hela världen

Okej nice, tackar! Får se hur detta spel är.

Visa signatur

5700X3D | 5080 Prime OC | Katt

Permalänk
Skrivet av ceogar:

Okej nice, tackar! Får se hur detta spel är.

kan säga att du kommer behöva joina en klan, då spelet är inte så newbi vänligt, mycket man behöver veta
och så vidare och få tag på grejor.
Så joina en bra klan för att få bästa spel upplevelsen som möjligt

Visa signatur

Ryzen 7800x3D | Corsair H100i V2 | 48 GB DDR5 Corsair VENGEANCE | Gigabyte RTX 3080 Xtreme | Predator 34" 180hz IPS | Corsair VOID wireless | Valve Index | Simlab P1 Cockpit | Fanatec set Simucube 2 pro | Triple 55" Oled surround Racing rig

Permalänk

fråga efter koto eller wessex, dom tar oftast in nya spelare och lär upp dom. wessex är lite mer rollspels inriktade medans koto är mer på pvp sidan

Visa signatur

flamin bag'o shit

Permalänk

Äntligen är det saker på g. Hösten kan bli riktigt trevlig. Kommer att ge MO en ny chans.

http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20120809/mortal-online-expa...

Visa signatur

Permalänk

MO är nu f2p.

http://www.mortalonline.com/

Ett system för donationer ska tydligen finansiera utvecklingen framöver.

Visa signatur

Permalänk

akta er för pk noobs i tindrem tutarial området och i grave yarden dom var där i går kväll och jävlades med folk

Visa signatur

Permalänk

Jag började spela som half breed och i tutorialområdet så blev nån kille nerskjuten av vakterna, vet inte vad han hade gjort. Hur som helst hade han betydligt "finare" utrustning än den där som ser ut som potatissäckar som man craftar i början som jag och alla andra där hade. När killen dog så sprang jag till kroppen och lootade hans armor och en sköld. Så nu när jag har "fina" saker så vågar jag inte använda dem ändå för jag är rädd att någon ska se dem och slå ihjäl mig för dem. Vet inte riktigt vart jag vill komma men det är då ett mycket märkligt spel. Är det någon annan som är i närheten av half breedarnas "säkra" val av startposition?

Visa signatur

Ryzen 5600X | 16 gb DDR4 | B550 ASUS-bräda | Inno3D RTX 3070 | Samsung 840 250 gb | Corsair RM750 | Fractal Design Arc | Win 10 Pro

Permalänk
Skrivet av soderkvist:

Jag började spela som half breed och i tutorialområdet så blev nån kille nerskjuten av vakterna, vet inte vad han hade gjort. Hur som helst hade han betydligt "finare" utrustning än den där som ser ut som potatissäckar som man craftar i början som jag och alla andra där hade. När killen dog så sprang jag till kroppen och lootade hans armor och en sköld. Så nu när jag har "fina" saker så vågar jag inte använda dem ändå för jag är rädd att någon ska se dem och slå ihjäl mig för dem. Vet inte riktigt vart jag vill komma men det är då ett mycket märkligt spel. Är det någon annan som är i närheten av half breedarnas "säkra" val av startposition?

Haha. Känner igen mig. Varit i smma situation både i Mortal Online och Darkfall. Som ny lootar man en corps man hittar... sen bär det av kvikt som attan till banken.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Heheh... Minns när man blev ombedd att vara med och utveckla detta spel :). Hade nog varit roligt, men flytt till Malmö låg inte i tiden.

Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 128gb DDR5 6000 | Ryzen 7950X | 3080Ti
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P

Permalänk

Någon som fortfarande spelar som kan berätta hur det ser ut just nu?

Permalänk

spelar ytterst lite nu för tiden. spelet har blivit som ett andra job och det känns som man inte kan göra nått själv och man måste ha hundra alts för varje liten syssla.

inte direkt så man får bra karaktärsinlevelse då man ständigt måste skifta karaktär om man vill ha en annan upplevelse.

Visa signatur

flamin bag'o shit

Permalänk

Hej. Jag har kollat lite på detta spelet. Är det någon på Swec som spelar?

Tror ni detta spelet är roligt för en kille som aldrig testat ett MMORPG mer än Warhammer: Online i några timmar?

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Skrivet av Ninotramp:

Hej. Jag har kollat lite på detta spelet. Är det någon på Swec som spelar?

Tror ni detta spelet är roligt för en kille som aldrig testat ett MMORPG mer än Warhammer: Online i några timmar?

MO ges ut av en liten studio i Göteborg, Starvault, med allt vad det innebär. Det kan vara lite buggigt och ofärdigt jämfört med större företags mer polerade spel.
MO är ett full loot spel med pvp överallt. Det är spelarstyrt, dvs det handlar i princip uteslutande om klanliv och pvp. Man bygger sin "stad/by" med klanen. Jagar mobs och samlar material för att crafta det man behöver. Givetvis kan man köra solo om man vill.
Ett snadbox i stora delar. Eftersom inehållet är spelargenererat så gäller det att vara social och skapa kontekt med andra om man inte känner någon sedan tidigare.
Det är inte ett spel där du skapar en karaktär och sen kör en massa sologrejer.
Det krävs en hyfsat bra dator i jämförelse med random wow/wow-klon för att det ska flyta rent tekniskt.
Det närmast jämförbara jag spelat är Darkfall och fallen earth i känsla och stil.

Kan berätta att första gången jag lirade för ett några år sedan så kom det som en chock när solen gick ner och skärmen blev becksvart... varpå jag sprang in i några mobs... och slaktades. Det var jäkligt coolt när jag lite senare såg en annan spelare komma springandes med en fackla i handen.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Främling:

MO ges ut av en liten studio i Göteborg

Är det inte Malmö?

Permalänk
Skrivet av Trudgelmer:

Är det inte Malmö?

Jo just det... får skylla på att jag är en dryg Stockholmare

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Främling:

MO ges ut av en liten studio i Göteborg, Starvault, med allt vad det innebär. Det kan vara lite buggigt och ofärdigt jämfört med större företags mer polerade spel.
MO är ett full loot spel med pvp överallt. Det är spelarstyrt, dvs det handlar i princip uteslutande om klanliv och pvp. Man bygger sin "stad/by" med klanen. Jagar mobs och samlar material för att crafta det man behöver. Givetvis kan man köra solo om man vill.
Ett snadbox i stora delar. Eftersom inehållet är spelargenererat så gäller det att vara social och skapa kontekt med andra om man inte känner någon sedan tidigare.
Det är inte ett spel där du skapar en karaktär och sen kör en massa sologrejer.
Det krävs en hyfsat bra dator i jämförelse med random wow/wow-klon för att det ska flyta rent tekniskt.
Det närmast jämförbara jag spelat är Darkfall och fallen earth i känsla och stil.

Kan berätta att första gången jag lirade för ett några år sedan så kom det som en chock när solen gick ner och skärmen blev becksvart... varpå jag sprang in i några mobs... och slaktades. Det var jäkligt coolt när jag lite senare såg en annan spelare komma springandes med en fackla i handen.

Okej tack. Verkar häftigt men lite väl hardcore kanske.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem

Någon på swec som fortfarade spelar detta ?

Permalänk

yup jag spelar fortfarande

Visa signatur

flamin bag'o shit

Permalänk

Jag har lirat Mortal Online sen typ 2011 och håller på fortfarande.

Om någon är nyfiken på Mortal Online så finns det många "reviews" på youtube, men alla jag har sett hitils visar bara hur man plockar svamp eller slaktar grisar eller nån annan mindre imponerande syssla som noobs håller på med de första dagarna.

Därför kommer ett gäng veteraner av olika nationalitet börja streama när vi spelar så folk får lite insikt i vad man kan göra i MO, och jag kommer prata svenska och svara på frågor. Är det något särskilt ni vill se mig prova på så är det bara lämna önskemål; T.ex anfalla en hel guild ensam eller nått sånt.

Antar att PostalDude är "Stubben" från min guild, men vem är Legoo?

Visa signatur
Permalänk

legoo.... garoo, klart det är orcorc. kanske.

Visa signatur

flamin bag'o shit

Permalänk
Medlem

Kommer till steam snart tror ni det kan bli något som folk spelar ? Tänkte om man skulle köpa akiter ?=

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Avstängd
Skrivet av pompa_kumla:

Kommer till steam snart tror ni det kan bli något som folk spelar ? Tänkte om man skulle köpa akiter ?=

Nej. Det är ett riktigt kass spel som både är gammalt och har utdaterad grafik.
Absolut inget som tilltalar den stora massan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nackskägg:

Nej. Det är ett riktigt kass spel som både är gammalt och har utdaterad grafik.
Absolut inget som tilltalar den stora massan.

oki doki får man väl spara pengarna då

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d