Permalänk
Skrivet av wingman92:

jo men när man har kört såman har en char som är statsena är på runt 50 så är spelet shit kul :D, på lägre fick man alltid köra grupp men nu när man är runt 50 stats kan man klara det mesta själv ^^ jag körde 2 månader seriöst med grindet sen dom senaste 4 månaderna har jag typ chillat och bara gjort grupp grejor, lite solo "pratar om PVE" och macroat typ

EDIT: hade nyss på ett sea tower event och det är typ mest, naval combat och vi sänkte 7 skepp innan vi vart rammade och bordade och förlorade en av dom största skeppen i spelet men annars var det grymt roligt

Spelat DF i ett år nu. Den char jag har är ungefär 6 månader, en Ork, testat Alfar och Dwarf innan.
Kollar in MO varannan vecka ungefär för att få senaste patcharna och hänga med i utvecklingen.
DF är betydligt längre fram i utvecklingen. Både spelen lovar att kunna erbjuda både pvp, pve och sandbox element. I en DF klan kan du vara till nytta från dag 1...
Man ska komma ihåg att båda dessa spel bygger på klan/guild liv.... inte på solo spelande.
Problemet med grindandet inom MMO's är inte så lättlöst. Skulle alla ha samma stats från början skulle snart servrarna vara tomma... vilket vore förödande för framförallt den här typen av MMO's. På tex en WoW server finns det massor att göra även om den är underbefolkad.
Spel som DF, EVE, MO och Fallen Earth bygger främst på av spelarna skapat inehåll till skillnad från tex WoW, AoC, LoTRO och liknade där allt styrs av spelets skapare.
MO och DF liknar faktiskt mer Second Life än ett klassiskt MMO.
Ska man spela MO eller DF måste man själv skapa mening och mål och sedan försöka nå dessa.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Avstängd

Sando är du med i cir säger du. Är jag på eran kos lista:D? Har dödat några cir medlemmar förut dom ragade alltid sönder på mig i mirc och sa att jag var på deras kos lista.
Om du inte förstod det heter jag Fatcamp ingame.

Permalänk

näe nu hamnar mortal på hyllan, spelet va bra i tidiga betan men nu är allt långsamt och trist. ingen jävla stamina regen finns det heller. näe nu va det slutspelat med den här skiten, det är nu tydligt att dom tar spelet åt ett håll som inte va i min uppfattning.

långsamma dryga skitspel :/

Visa signatur

flamin bag'o shit

Permalänk
Medlem

SV lyckades med sista patchen. Man ser folk överallt (Mer än release dagen).

Bra jobbat!

Permalänk
Medlem
Skrivet av haxorn:

SV lyckades med sista patchen. Man ser folk överallt (Mer än release dagen).

Bra jobbat!

Skulle det ha strömmat till folk som köppt spelet för att sista patchen var bra ? Av det jag sett hittills så tror jag inte Mortal kommer att klara sig mer än något år. Det är åt helvete för lite att göra i spelet, jag ruttnade totalt när dom inte ens öppnade staden till realese. Surt bara att man sitter med en massa aktier i Star Vault.

Permalänk
Skrivet av haxorn:

SV lyckades med sista patchen. Man ser folk överallt (Mer än release dagen).

Bra jobbat!

Inte så konstigt då 80% av spelarna inte kom in när det släpptes.

Permalänk
Skrivet av haxorn:

SV lyckades med sista patchen. Man ser folk överallt (Mer än release dagen).

Bra jobbat!

Patchade och loggade in nyfiken på vad som förbättrats.... inte mycket. Fortfarande inte värt att lägga tid på.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Skrivet av Främling:

Patchade och loggade in nyfiken på vad som förbättrats.... inte mycket. Fortfarande inte värt att lägga tid på.

här ser du vad du har att vänta dig kommande veckor Currently under Development | Mortal Online kom ihåg att det är inte hela patcharna bara smack prov typ

Visa signatur

Ryzen 5800x | Corsair H100i V2 | 32 GB DDR4 Corsair VENGEANCE | Asus Z370 | Gigabyte RTX 3080 Xtreme | LG 27GL850 144hz NANO IPS | Corsair VOID wireless | Valve Index | Simlab P1 Cockpit | Fanatec set Simucube 2 pro | Triple 55" Oled surround

Permalänk
Medlem

Aja, jag är iaf nöjd med spelet. Rullar runt och mördar hej vilt.

Ses ingame (Ni som fortfarande spelar och tycker det är värt att lägga tid).

Permalänk
Sötast
Skrivet av Morbid Angel:

Inte så konstigt då 80% av spelarna inte kom in när det släpptes.

*garv*

Det där var ju rent klockren kvällshumor!

Permalänk
Avstängd

Det roligaste i spelet är att döda folk;) Roligast är forsaken,wsx,13,pro"cir" dom blir så sura^^Älskar varje gång man dödar dom så så säger dom att om man ej ger tillbaks deras saker så kommer man på deras "kos" lista.

Permalänk

då ska magery äntligen blivit aim based på riktigt. har inte sett det än men hoppas på det bästa, ett steg i rätt riktning för en gångs skull

Visa signatur

flamin bag'o shit

Permalänk
Medlem

Resubba inte än Postal, för j*vla buggigt just nu. vänta 2-3 veckor till så blir det nog bra hoppas jag (när de implementerar Epic som ska vara FIX till allt tydligen men tvivlar på det. Hoppas iaf)

Permalänk
Medlem
Permalänk

subbade 6 månader efter gratis tiden vid release så kan ju fortfarande hoppa in o spela. hoppas henrik för ut huvet ur arslet och bara tar bort magery helt och hållet

Visa signatur

flamin bag'o shit

Permalänk
Medlem

Det kommer inte hända, speciellt inte när Henrik rullar sitt ansikte på tangentbordet och spelar I sin egna lilla värld som en 120 Dex Veela mage. Jippieee Sedan så finns J"vla Perma knockdowns nu igen... Baaah

Permalänk
Avstängd

Att ni ens klagar på mages. Dom är fan balanserade. JAg kan ta en mage hur lätt som helst. Antingen med min shortbow som skjuter 1 pil per sekund med full damage. Alltså 40-45. Eller min sniperbow som dödar dom på ungefär 1 skott i huvudet. Sen så du vet. Myrm faller sönder samma med cir och 13.

Permalänk
Medlem

Myrm faller inte alls, folk tar paus dock just nu för diverse buggar och obalans... (pilbågskyttar som är OP just nu - de kan stå still och skjuta för mer skada än en melee som håller på och svinger allt vad meleen kan på dem).

Permalänk

mjo jag vet vad som händer med Myrm, o vi faller inte sönder. vi är melee veteraner sen combat beta och hur balanserat är melee nu?

Visa signatur

flamin bag'o shit

Permalänk
Avstängd

Myrm är haters. Det enda ni kan göra är att whina. Sen med att vissa saker är imba. Som när ni använde pokers? WHinade som fan när dom nerfade dom? Låter lite som att när något är imba för er är det inte alls obalanserat;) Sen jag har sett 2 myrm på ungefär några veckor ny. Det är Froxer som fuskar och Kill som fuskar och suger hårt som gör skada i 0 på mig

Permalänk

jasså och hur fuskar dom då?
o det är starvaults jävla fel att dom inte kan balansera vapnen så vi använder oss av vad som är bäst. vi har alla egna åsikter om vapen vi vill använda, angarato vill använda svärd, achilles vill använda spjut, shara vill använda sledgehammers osv osv men hur lyckat har SV balanserat skiten?
när vi alla använde oss av thrusting blades på 2h short så va det för dom presterade miltal bättre än någonting annat som fanns. det va inte myrm som började med pokers o det va inte myrm som sisst började andvända dom, vi som alla andra började använda dom när vi upptäckte hur förbaskat op dom va och att SV inte verkade ha balansering i skallen (tog ju ett jävla tag innan dom fick en välförkänad nerf). fanns ju liksom ingen anledning att använda något annat, förrutom 2h greatblade för mounted combat.

Visa signatur

flamin bag'o shit

Permalänk
Medlem

Ja, jag är också bra intresserad hur Froxer och Kill fuskar?

Inte så att ni också fuskar med pilbågs buggen just nu?

Det är svårt att INTE göra det. Räcker med att man kutar med pilbåge i combatmode så får man buggen.

Permalänk
Avstängd

Dom använder sig av screendragging. instalogging och endurance blocking. PLus det finns just nu vissa mages som sätter på sig en båge bara för att använda den buggen. Sen Postal. Det är de jag säger när det passar er är det inte erat fel. Men när något är litet galet då är det helvete i spelet. Ni kan inte alls spela bara klaga etc.

Permalänk

varför skulle vi använda nåt annat än pokers när ingen annan använde något annat?

Visa signatur

flamin bag'o shit

Permalänk
Avstängd

Det är de jag menar. När ni väl använder det är det helt okej. Sen något som ni ej kan använda som en magiker. För det kräver skills. Då blir ni sura whinar och slutar spela.

Permalänk
Medlem

Fatcamp, jag förstår inte riktigt vad det svåra är med att spamma MSButton1???. Make sense dood

Permalänk

tror du inte vi också kommer med balanserings förslag eller? vi har gnällt som fan på henrik och gett han skit mycket feedback och förslag på hur dom kan fixa balansen med vapnena men alla gånger så blir det avslag på dom. det är vel inte vårt fel att SV inte vet hur man balanserar spelet, o magery så jävla patetiskt eftersom man kunde inte undvika skadan som den gjorde, det va ju liksom 100% träff så fort man hade någon i siktet hur svårt är det liksom.

Visa signatur

flamin bag'o shit

Permalänk
Avstängd

Om ni inte visste det har dom gjort att spelsen inte längre är automatiska. Nu måste du sikta med siktet för att skjuta iväg dom. Om du då missar måste du göra om spellen. Så om du har en melee kille på dig är du ganska körd om du ej springer skit långt iväg. PLus att då kan du ha archery skillen med en snabb båge bara för att fizzla hans spell. Det enda jag tycker dom ska göra är att lägga in skada spell och healing spells i olika kategorier som man måste välja mellan. Dock tycker jag att vissa melee vapen är för dåliga. Det enda som duger just nu är 2h svärd. Men jag håller mig ofrtfarande vid det jag sa om myrm. Det enda ni göra är att klagar som fan. Fuskar "iaf dom som är kvar och spelar".

Permalänk
Skrivet av ThePostalDude2:

man kunde inte undvika skadan som den gjorde

tror det är mer folk som gnäller på oss än vi gnäller på spelet, syns ju tillochmed i den här tråden

Visa signatur

flamin bag'o shit

Permalänk
Avstängd

Vi gnäller på er pågrund av att ni gnäller på allt. Dom flesta slutade när dom förstörde eran lilla by;) Men när dom hade förstört eran by så klagade dom som fan innan dom slutade.