Permalänk
Medlem

Man kan nu testa Mortal Online gratis i 14 dagar om någon är sugen!

http://www.mortalonline.com/index.php

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lüdde:

Man kan nu testa Mortal Online gratis i 14 dagar om någon är sugen!

http://www.mortalonline.com/index.php

tack

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

Finns inte direkt något nytt att testa vad jag har förstått.

Permalänk
Medlem

Jag tror det mer handlar om att Star Vault vill försöka få mer spelare. Hur det var innan vet jag inte eftersom jag själv bara följt spelet på dess forum, men som jag har förstått det så har servrarna blivit allt bättre vilket gör att spelet blir roligare att spela.

Permalänk
Medlem

Intressant post från MO-forumet http://www.mortalonline.com/forums/58980-one-last-bang-before...

*VARNING, VÄLDIGT LÅNG*

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mo0rbid:

Intressant post från MO-forumet http://www.mortalonline.com/forums/58980-one-last-bang-before...

*VARNING, VÄLDIGT LÅNG*

Att en person kan lägga ner så mycket tid och själ i en text för ett spel. Imponerande

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Skrivet av astrob0y:

Att en person kan lägga ner så mycket tid och själ i en text för ett spel. Imponerande

Bästa jag läst på länge. (jag borde lägga in något liknande på Darkfall's forum)

Att skapa en stor värld bara för full loot och pvp funkar inte. Meningen med mmo's/rp/sandbox-spel eller vad man nu kallar dem är att man ska lägga ner mycket tid. Annars kan man spela arena spel, fps spel mm.

I strid är MO ett fps.... vilket det ska vara.... men man orkar inte pvp'a fyra timmar i sträck en kväll.... man vill ha sandbox och socialt inehåll. Crafting, politik, tävlingar, stadsbyggnad mm.

Finns inte de sistnämnda delarna... ja varför ska men då lägge enorm tid på att bygga en öppen fantastisk värld?

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Främling:

Bästa jag läst på länge. (jag borde lägga in något liknande på Darkfall's forum)

Att skapa en stor värld bara för full loot och pvp funkar inte. Meningen med mmo's/rp/sandbox-spel eller vad man nu kallar dem är att man ska lägga ner mycket tid. Annars kan man spela arena spel, fps spel mm.

I strid är MO ett fps.... vilket det ska vara.... men man orkar inte pvp'a fyra timmar i sträck en kväll.... man vill ha sandbox och socialt inehåll. Crafting, politik, tävlingar, stadsbyggnad mm.

Finns inte de sistnämnda delarna... ja varför ska men då lägge enorm tid på att bygga en öppen fantastisk värld?

Jag håller även med skribentens poänger. Allt prat om att MO skulle vara det moderna UO har visat sig inte vara helt sant och ett mmo är som sagt lite mer än pvp.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

Det som känns tråkigt är att alla dessa veteraner tar död på oss noobs och lootar allt. Förstör lite av glädjen med liret.
Annars är intrycket av Mortal online positivt

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk

http://www.youtube.com/watch?v=01p4M-SKB_g

Många tror att det är veteranerna som är elaka. Men folket har fel där. Dom som är dom som dödar noobs etc är DC/SS, ELY etc.
Det finns inte många guilder som har veteran pvpare kvar. Då dom flesta har mergat ihop.

Men spelet börjar bli bättre. Snart släpper dom deras första expansion också:) Den kommer såklart vara gratis för allihopa som har spelet. Så det är inget som kommer kosta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sockervadd:

http://www.youtube.com/watch?v=01p4M-SKB_g

Många tror att det är veteranerna som är elaka. Men folket har fel där. Dom som är dom som dödar noobs etc är DC/SS, ELY etc.

DC/SS dödar inte random blåa, vi exploitar inte och griefar inte som regler för guilden. ELY vet jag inte riktigt, men skulle tro att du stött på AQ, LOON, ARGO eller BRB som varit med i te.x DC innan och behållt en buggad flagga för att förstöra...

Visa signatur

3600X + NH-D15 | 32GB DDR4 | MSI 1080Ti Gaming X | MSI X570 MPG | FOCUS GX 750W | MP600 2TB | Define 7 White

Permalänk
Skrivet av PeeWee90:

DC/SS dödar inte random blåa, vi exploitar inte och griefar inte som regler för guilden. ELY vet jag inte riktigt, men skulle tro att du stött på AQ, LOON, ARGO eller BRB som varit med i te.x DC innan och behållt en buggad flagga för att förstöra...

Jag var med i brb men nu i AQ efter vi mergat ihop. LOON är AQ. Det är dc ss ely som faktiskt dödar noobs tro det eller ej. Grejen med dom är att dom dödar inga noobs i sina egna städer så som dc ss dödar inga noobs in fab. Men överallt annars gör dom det. Ely dödar inte i meduli etc. Sen vet jag inte så mycket av argo bara att många av dom gamla exploiters gjorde en guild och spelar tillsammans. Dock tror jag nog dom börjar bli trötta på att få alla deras hus förstörda hittills tror jag nog 5 av deras hus har åkt ner.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Vad förlorar man på när man dör? kan man tappa skills, items etc?

Visa signatur

Chassi HAF 922 | Mobo P67 Sabertooth | CPU i5 2500k | GPU Gainward GTX 970 | PSU Corsair HX 750 | RAM 2x8GB Corsair Vengeance 1600mhz | HDD 1TB + 2TB + 3TB | SSD Samsung 830 128gb | Cooler Zalman CNPS 9900 Max | Bildskärm 2x Dell U2312HM | Tangentbord G510 | Mus Corsair Ironclaw | Ljudkort ASUS Xonar D2X/XDT

Permalänk

du tappar alla dina items du har på dig just då. Om du har dödat 5 st utan att vänta ut timern så förlorar du 10% av dina attributes men detta är inget problem då det tar ungefär 5min att få upp. Sen med att du förlorar det du har på dig. Det känns surt från början men senare in i spelet så kommer du känna att det är väldigt lätt att få pengar så en död här och där spelar ingen roll.

Permalänk
Medlem

Har det hänt någonting sista halvåret som gör att det är värt att testa igen?

Permalänk
Skrivet av HAZ:

Har det hänt någonting sista halvåret som gör att det är värt att testa igen?

dom släppte en expantion föra veckan, så lär vara lite buggat igen, innan expantionen var det riktigt nice, dock när expantionen slog till så vart det ganska buggat, vet inte om dom har fixat dom värsta än, min sub gick ut dagen efter expantionen.
Men ska du lira så joina en bra clan som vill hjälpa dig, var på väg att quita för att jag visste inte någonting men fick joina en bra clan och lärde mig en del saker.
Dock tänker vänta ett tag till innan jag köper tid igen då jag redan lirar darkfall.

Visa signatur

Ryzen 5800x | Corsair H100i V2 | 32 GB DDR4 Corsair VENGEANCE | Asus Z370 | Gigabyte RTX 3080 Xtreme | LG 27GL850 144hz NANO IPS | Corsair VOID wireless | Valve Index | Simlab P1 Cockpit | Fanatec set Simucube 2 pro | Triple 55" Oled surround

Permalänk
Medlem
Skrivet av wingman92:

dom släppte en expantion föra veckan, så lär vara lite buggat igen, innan expantionen var det riktigt nice, dock när expantionen slog till så vart det ganska buggat, vet inte om dom har fixat dom värsta än, min sub gick ut dagen efter expantionen.
Men ska du lira så joina en bra clan som vill hjälpa dig, var på väg att quita för att jag visste inte någonting men fick joina en bra clan och lärde mig en del saker.
Dock tänker vänta ett tag till innan jag köper tid igen då jag redan lirar darkfall.

Ok. Jag hittar runt ganska bra tror jag :D. jag har kört hela långa betan samt första halvåret efter realese. Det som fick mig att sluta var att det var ganska segt det händer inte mycket i Mortal annat än att man slåss vilket blir ganska tråkigt efter ett tag.

Permalänk
Medlem

Inget förbättring tydligen

Jag laddade ner MO igen för att testa om det var någon skillnad. Vad händer? servern är nere den har tydligen inte varit i gång i dag. Man kan ju undrar hur många som orkar med en så total usel service.

Permalänk
Skrivet av HAZ:

Jag laddade ner MO igen för att testa om det var någon skillnad. Vad händer? servern är nere den har tydligen inte varit i gång i dag. Man kan ju undrar hur många som orkar med en så total usel service.

sluta snacka shit.
Det är STOR skillnad mot förut tills dom släppte expantionen som gjorde att servern buggade ihop sig så den crashade var 5 min.
http://www.mortalonline.com/forums/63488-server-maintenance-2...
Läs forumet dom tog ner servern på grund av hårdvara fel och alla är lediga utom GMs så dom skrev att det kommer ta längre tid än vanligt.
Vänta tills dom fixar crashandet så är det bra igen, spelet crashade innan expantionen max 1 gång i veckan när jag lirade före expantionen

Visa signatur

Ryzen 5800x | Corsair H100i V2 | 32 GB DDR4 Corsair VENGEANCE | Asus Z370 | Gigabyte RTX 3080 Xtreme | LG 27GL850 144hz NANO IPS | Corsair VOID wireless | Valve Index | Simlab P1 Cockpit | Fanatec set Simucube 2 pro | Triple 55" Oled surround

Permalänk
Medlem
Skrivet av wingman92:

sluta snacka shit.
Det är STOR skillnad mot förut tills dom släppte expantionen som gjorde att servern buggade ihop sig så den crashade var 5 min.
http://www.mortalonline.com/forums/63488-server-maintenance-2...
Läs forumet dom tog ner servern på grund av hårdvara fel och alla är lediga utom GMs så dom skrev att det kommer ta längre tid än vanligt.
Vänta tills dom fixar crashandet så är det bra igen, spelet crashade innan expantionen max 1 gång i veckan när jag lirade före expantionen

Vi får väl se. Man är lite misstänksam, jag vet hur det var förut och det var fan inte bra. Servern är uppe nu i alla fall :D.

Permalänk
Skrivet av HAZ:

Vi får väl se. Man är lite misstänksam, jag vet hur det var förut och det var fan inte bra. Servern är uppe nu i alla fall :D.

jag menade med stor skillnad var hur stabilt spelet var, förut laggade alla runt och man var 10 meter bort och slog på varandra dom sakerna, det är princip borta nu.

Visa signatur

Ryzen 5800x | Corsair H100i V2 | 32 GB DDR4 Corsair VENGEANCE | Asus Z370 | Gigabyte RTX 3080 Xtreme | LG 27GL850 144hz NANO IPS | Corsair VOID wireless | Valve Index | Simlab P1 Cockpit | Fanatec set Simucube 2 pro | Triple 55" Oled surround

Permalänk

Lirar folk fortfarande detta? Fick en gratis kopia när jag var på A-Game i Malmö idag och håller på att ladda ner det. Kollade in spelet för en massa år sedan och det verkade riktigt coolt, och det ska blir kul att se om de kunde hålla allt de lovade.

Permalänk

Visst finns det en del som spelar. Tyvärr dock väldigt få.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk

jo då visst finns det spelare allt.

men precis som alltid så borde du hänga ganska hårt på officiella forumet och gå med i en guild om du vill köra seriöst då spelet verkligen inte är nybörjarvänligt och vissa saker är inte särskillt självförklarade som att komma igång och hur man får skills osv osv.

Visa signatur

flamin bag'o shit

Permalänk
Skrivet av ThePostalDude2:

jo då visst finns det spelare allt.

men precis som alltid så borde du hänga ganska hårt på officiella forumet och gå med i en guild om du vill köra seriöst då spelet verkligen inte är nybörjarvänligt och vissa saker är inte särskillt självförklarade som att komma igång och hur man får skills osv osv.

Word!

Spelet i sig är unikt, fantastiskt roligt och adrenalinfyllt. Det är som sagt väldigt svårt att komma in i om man inte har någon som kan guida en dom första timmarna. Guild är mer eller mindre nödvändigt för att spelet ska ha större mening. Populationen är ganska låg, fördelen är att man går säkrare då det är öppen pvp och full loot. Nackdelen med det är väl att man ibland önskar man lite mera action. Dock är det inget problem när man väl har lärt sig spelet och vet vart man ska gå för att finna pvp. Enligt mig slår det ALLT i mmo-väg : )

Permalänk
Skrivet av mansgrisen:

Word!

Spelet i sig är unikt, fantastiskt roligt och adrenalinfyllt. Det är som sagt väldigt svårt att komma in i om man inte har någon som kan guida en dom första timmarna. Guild är mer eller mindre nödvändigt för att spelet ska ha större mening. Populationen är ganska låg, fördelen är att man går säkrare då det är öppen pvp och full loot. Nackdelen med det är väl att man ibland önskar man lite mera action. Dock är det inget problem när man väl har lärt sig spelet och vet vart man ska gå för att finna pvp. Enligt mig slår det ALLT i mmo-väg : )

Darkfall slår MO. Stabilare, snyggare (nåja en smaksak) och när det var på topp en större splearbas. Tyvärr så är vi inte så många som loggar in längre.
Full loot, full pvp! Sjöstrider. Tom några quests man kan fördriva tiden med.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Skrivet av Främling:

Darkfall slår MO. Stabilare, snyggare (nåja en smaksak) och när det var på topp en större splearbas. Tyvärr så är vi inte så många som loggar in längre.
Full loot, full pvp! Sjöstrider. Tom några quests man kan fördriva tiden med.

Jag tycker personligen att Darkfall är ganska mycket fulare. Fler idioter, sämre pvp. Sen för att inte tala om den OTROLIGA grinden. I MO kan du skilla upp en karaktär på 2-3 dagar och ha honom redo för PVP eller crafting. Detta, till skillnad från DF, där det tar mer än ett halvår om man ska ha en chans mot veteranerna. MO är fortfarande aningen buggigt och har en del brister, men potentialen i det här spelet är enorm! Meneee..
smaken är som kameltån, delad. Ibland även med en touch av salt och fisk!

God fortsättning!

Permalänk

spelar Darkfall ATM och har gjort det i snart 2.5 år nu, men när MO kommer igång mera och dom tar ut fingrarna ur arslet och fixar magin så har jag tänkt att testa det igen, MO har mycket mera potentialen att bli grymmt bra, spelade förut innan dom släppte expantionen men min sub gick ut när dom tog ner servern så resubbade inte.
Just nu är Hoppas jag på att DF 2.0 blir bra vilket det låter annars blire spela Mortal Online

Eller blire spela båda

Visa signatur

Ryzen 5800x | Corsair H100i V2 | 32 GB DDR4 Corsair VENGEANCE | Asus Z370 | Gigabyte RTX 3080 Xtreme | LG 27GL850 144hz NANO IPS | Corsair VOID wireless | Valve Index | Simlab P1 Cockpit | Fanatec set Simucube 2 pro | Triple 55" Oled surround

Permalänk
Skrivet av mansgrisen:

Jag tycker personligen att Darkfall är ganska mycket fulare. Fler idioter, sämre pvp. Sen för att inte tala om den OTROLIGA grinden. I MO kan du skilla upp en karaktär på 2-3 dagar och ha honom redo för PVP eller crafting. Detta, till skillnad från DF, där det tar mer än ett halvår om man ska ha en chans mot veteranerna. MO är fortfarande aningen buggigt och har en del brister, men potentialen i det här spelet är enorm! Meneee..
smaken är som kameltån, delad. Ibland även med en touch av salt och fisk!

God fortsättning!

Halv år är om du vill solo pvpa i grupp pvp som destroyer "melee archery" så funkar det bra med 1-2 månaders gubbe.

Visa signatur

Ryzen 5800x | Corsair H100i V2 | 32 GB DDR4 Corsair VENGEANCE | Asus Z370 | Gigabyte RTX 3080 Xtreme | LG 27GL850 144hz NANO IPS | Corsair VOID wireless | Valve Index | Simlab P1 Cockpit | Fanatec set Simucube 2 pro | Triple 55" Oled surround