Permalänk
Skrivet av HAZ:

Jag håller fullständigt med dig. Jag tycker det är jäkligt surt att det inte föll mig i smaken. Men jag her ransakat mig själv och insett att jag vill ha någon form av färdiga uppdrag också inte bara PvP.

Så är det. Klanlivet i all ära men det blir lite långsamt emellanåt när man spelar mycket som jag. I Darkfall har jag gjort över hundra quests men vill ha mer. Man orkar helt enkelt inte köra raider i andras hamlets varje kväll ocg sieges blir det bara typ två gånger i månaden. Däremellan är det mest ändlösa timmar med grinding mobs eller mats.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk

Hejsan, jag vill ha ett till spel att spela utöver darkfall online. Är Mortal Online så pass "klart" att det går att spela? eller är det fortfarande 100k gamebreaking buggar. Jag förstår att det finns buggar ofc, men finns det några gamebreaking ones?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av grontoankan:

Hejsan, jag vill ha ett till spel att spela utöver darkfall online. Är Mortal Online så pass "klart" att det går att spela? eller är det fortfarande 100k gamebreaking buggar. Jag förstår att det finns buggar ofc, men finns det några gamebreaking ones?

Det är inte lika farligt. Har tänkt att gå tilbaks själv nu.

Permalänk

vänta tills slutet av nästa vecka för då kommer en patch

Visa signatur

Ryzen 5800x | Corsair H100i V2 | 32 GB DDR4 Corsair VENGEANCE | Asus Z370 | Gigabyte RTX 3080 Xtreme | LG 27GL850 144hz NANO IPS | Corsair VOID wireless | Valve Index | Simlab P1 Cockpit | Fanatec set Simucube 2 pro | Triple 55" Oled surround

Permalänk
Skrivet av wingman92:

vänta tills slutet av nästa vecka för då kommer en patch

det kommer väl patcher hela tiden?

Permalänk
Skrivet av grontoankan:

det kommer väl patcher hela tiden?

nu har dom segat ner lite med patcherna i hur fort dom kommer, men förhoppningsvis så kanske det blir mera kvalitet från dom

Visa signatur

Ryzen 5800x | Corsair H100i V2 | 32 GB DDR4 Corsair VENGEANCE | Asus Z370 | Gigabyte RTX 3080 Xtreme | LG 27GL850 144hz NANO IPS | Corsair VOID wireless | Valve Index | Simlab P1 Cockpit | Fanatec set Simucube 2 pro | Triple 55" Oled surround

Permalänk
Skrivet av wingman92:

nu har dom segat ner lite med patcherna i hur fort dom kommer, men förhoppningsvis så kanske det blir mera kvalitet från dom

okey, men patchen skulle komma nu på fredag? eller nästa vecka?

Permalänk

dom har sagt den här veckan så vi får se

Visa signatur

Ryzen 5800x | Corsair H100i V2 | 32 GB DDR4 Corsair VENGEANCE | Asus Z370 | Gigabyte RTX 3080 Xtreme | LG 27GL850 144hz NANO IPS | Corsair VOID wireless | Valve Index | Simlab P1 Cockpit | Fanatec set Simucube 2 pro | Triple 55" Oled surround

Permalänk
Medlem
Skrivet av wingman92:

dom har sagt den här veckan så vi får se

Är allt som vanligt så kommer den på natten mellan fre och lör och gör spelet ospelbart hela helgen tills dom kommer tillbaks på måndag och släpper en fix nångång mot onsdagen eller senare

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Arius:

Är allt som vanligt så kommer den på natten mellan fre och lör och gör spelet ospelbart hela helgen tills dom kommer tillbaks på måndag och släpper en fix nångång mot onsdagen eller senare

hahha, är det inte smartare att vänta tills på måndag isf?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arius:

Är allt som vanligt så kommer den på natten mellan fre och lör och gör spelet ospelbart hela helgen tills dom kommer tillbaks på måndag och släpper en fix nångång mot onsdagen eller senare

Jo, brukar ju vara så med SV

Permalänk
Visa signatur

Ryzen 5800x | Corsair H100i V2 | 32 GB DDR4 Corsair VENGEANCE | Asus Z370 | Gigabyte RTX 3080 Xtreme | LG 27GL850 144hz NANO IPS | Corsair VOID wireless | Valve Index | Simlab P1 Cockpit | Fanatec set Simucube 2 pro | Triple 55" Oled surround

Permalänk

såg nice ut. Några raporterade buggar?

Permalänk

Sprang i går norrut från Meduli. Kom fram till en stor arena (coolt) och svängde österut.
Efter att ha passerat en by eller vad man nu ska kalla det så stötte jag på en annan spelare som frågade om jag ville ha en häst då hon behövde skilla upp taming.
Jag sa att jag inte hade riding skill varpå hon mycket hjälpsamt förklarade att jag lär mig rida bara genom att hoppa upp på den.
Red runt lite och såg min riding skill öka (så nu kan jag rida).
Plötsligt blir jag attackerad av en snubbe med ett svärd. Jag drar mitt usla startervapen och fightas tillbaka efter bästa förmåga.
Dör givetvis på nolltid.
Resurectar till en priest i en närliggande by och återvänder till brottsplatsen efter att ha "vilat upp min hp".
Hehe... samma snubbe kommer ridandes på min häst. Så jag anfaller givetvis (jag har starter gear och han har riktig gear) och dör kvickt igen.
Tar mig mot närmsta präst för resurection och bestämmer mig för att springa tillbaka till "Meduli by the Sea".
På vägen hittar jag en kille som står och minar.... jag attackerar givettvis.... inte mycket skada.. mitt svärd går sönder och jag får ta till knytnävarna.
Vi fightas lite.... men jag tröttnar då det laggar för mycket. Jag loggar för kvällen.

Se där. En typisk kväll i Mortal Online..... EPIC

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Skrivet av Främling:

Sprang i går norrut från Meduli. Kom fram till en stor arena (coolt) och svängde österut.
Efter att ha passerat en by eller vad man nu ska kalla det så stötte jag på en annan spelare som frågade om jag ville ha en häst då hon behövde skilla upp taming.
Jag sa att jag inte hade riding skill varpå hon mycket hjälpsamt förklarade att jag lär mig rida bara genom att hoppa upp på den.
Red runt lite och såg min riding skill öka (så nu kan jag rida).
Plötsligt blir jag attackerad av en snubbe med ett svärd. Jag drar mitt usla startervapen och fightas tillbaka efter bästa förmåga.
Dör givetvis på nolltid.
Resurectar till en priest i en närliggande by och återvänder till brottsplatsen efter att ha "vilat upp min hp".
Hehe... samma snubbe kommer ridandes på min häst. Så jag anfaller givetvis (jag har starter gear och han har riktig gear) och dör kvickt igen.
Tar mig mot närmsta präst för resurection och bestämmer mig för att springa tillbaka till "Meduli by the Sea".
På vägen hittar jag en kille som står och minar.... jag attackerar givettvis.... inte mycket skada.. mitt svärd går sönder och jag får ta till knytnävarna.
Vi fightas lite.... men jag tröttnar då det laggar för mycket. Jag loggar för kvällen.

Se där. En typisk kväll i Mortal Online..... EPIC

Det ända som var dåligt med det där var ju lagget som du pratade om i slutet.

Permalänk
Medlem

Det kommer att bli väldigt intressant att se om MO kommer att få fira sin två års dag.

Permalänk
Skrivet av HAZ:

Det kommer att bli väldigt intressant att se om MO kommer att få fira sin två års dag.

vi får hoppas

Permalänk

Jag hörde just att det fanns något slags julerbjudande om en trial. Typ en person köper gametime och så får han en 14 dagars trial som han kan ge bort. Nu undrar jag om det finns någon person här med just en sådan key som jag skulle kunna få. SKulle vara dig evigt tacksam

Permalänk
Skrivet av grontoankan:

Jag hörde just att det fanns något slags julerbjudande om en trial. Typ en person köper gametime och så får han en 14 dagars trial som han kan ge bort. Nu undrar jag om det finns någon person här med just en sådan key som jag skulle kunna få. SKulle vara dig evigt tacksam

Loggade in på mitt account men kunde inte hitta något sådant erbjudande

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Skrivet av Främling:

Loggade in på mitt account men kunde inte hitta något sådant erbjudande

det var tydligen bara för dem som köpte ett nytt konto :c om det ej var speciellt längesedan du köpte spelet kanske du kan maila dme och fråga om du kunde få en iaf? (A)

Permalänk
Avstängd

grotoankan
jag rekommenderar dig att inte testa spelet i 14 dagar. Under dom här dagarna kommer du bli frustrerad över alla som dödar dig. PLus det tar ungefär 1 månad att komma in i spelet. Så du kommer bara få fel uppfattning av spelet.

Permalänk
Skrivet av fatcamp:

grotoankan
jag rekommenderar dig att inte testa spelet i 14 dagar. Under dom här dagarna kommer du bli frustrerad över alla som dödar dig. PLus det tar ungefär 1 månad att komma in i spelet. Så du kommer bara få fel uppfattning av spelet.

Tro mig, att bli dödad utav high end spelare gör mig inget. jag har spelat Darkfall i 6 månader Det jag vill mest är bara att se så att spelet ens kan köra på min dator. Men jag vill även se hur illa "desync" och sådana game breaking buggar är. Jag bryr mig inte om buggar så länge de ej ger en enorm fördel till någon eller gör spelet ospelbart.

Permalänk

Någon utöver mig som vill testa detta spel så att vi kan testa tillsammans?

Permalänk

Fick äntligen tummen ur arslet och köpte detta spel Någon mer som spelar som kan hjälpa mig? "hint"

Permalänk

Patchar just i detta nu

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk

Spelet funkar sämre än någonsin

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Främling:

Spelet funkar sämre än någonsin

Förvånad?

Permalänk
Skrivet av HAZ:

Förvånad?

Inte egentligen. Alltid mycket strul efter patch.... hehe.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem

Vad händer? är den stora staden öppnad än? Vad är statusen fortfarande bara PvP?

Permalänk
Skrivet av HAZ:

Vad händer? är den stora staden öppnad än? Vad är statusen fortfarande bara PvP?

jag spelar inte men läser mycket, va jag kan säga är bara arenan uppen inte staden, och dom håller fortfarande på att pilla med combat sakerna "pvpn" för dom vill ha det ordentligt gjort innan dom börjar göra dom andra sakerna.
kanske inte helt rätt men vad jag har förståt av att läsa forumet och dev posterna

Visa signatur

Ryzen 5800x | Corsair H100i V2 | 32 GB DDR4 Corsair VENGEANCE | Asus Z370 | Gigabyte RTX 3080 Xtreme | LG 27GL850 144hz NANO IPS | Corsair VOID wireless | Valve Index | Simlab P1 Cockpit | Fanatec set Simucube 2 pro | Triple 55" Oled surround