Windows 10 levereras på USB-minne – i butik den 30 augusti

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Paddanx:

Nej?

Jo det kostar att gå från Windows 7 till Windows 8, likväl som det kommer att kosta att gå till Windows 10 om 1 år.

Medans nya versioner av OS X kan hämtas hem utan att betala en enda krona via appstore, vilket det varit sedan 2013 (för alla) och sedan 2012 (för se som köpte en Mac under sommarmånaderna).

Och för det betalar användaren inte en enda krona.

Skrivet av Zidern:

Finn ett fel.

Ska du börja leka "finn ett fel"?
Okej, kör på. Visa vart felet är?

För som jag sagt så får man utan att betala en enda krona nya OS X versioner sedan 2013, och för de som köpte en Mac under 2012 så fick de även det under 2012.
Utan att betala en enda krona extra som man måste göra på Windows för att gå från Windows 7 till Windows 8 och sedan till Windows 10 efter 1 års tid (när gratisperioden är slut).

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem

@Stenfan:
Ja jag trodde han hade slutat för jag fick inga uppdateringar på forumet längre. Men nu när jag kikar här igen så har han skrivit massa nya saker, han har bara slutat citera mig. Kom jag tillslut ner till den nivån när det blev för uppenbart och inte gick att säga emot längre varför han valde att låtsas att det jag skrivit inte finns?

Vissa lever i en värld där de tror att företag kan ge ut saker gratis till sina kunder. Företag kan inte ge bort saker gratis till sina kunder för alla deras pengar kommer ifrån kunderna från början. Det är skillnad om en bekant köper en present till dig, för där kommer ju pengarna troligtvis från annat håll: inkomstkällan och mottagaren är skilda åt. Samma sak fungerar för ett företag om mottagaren inte tillhör deras kundgrupp: Om Apple ger bort några miljoner till cancerforskning, så har Apples kunder bekostat cancerforskning, och det är säkert bra, men det ändrar inte det faktum att kunden (han själv) har betalat för cancerforskningen, Apple agerade bara tillfällig förvaltare av de förvärvade medlen.

Vidare argumenterar han för att det inte rör sig om mycket pengar som om det skulle ha något med saken att göra.
Jo ifall det rör sig om tillräckligt lite pengar så finns inte kostnaden på något magiskt vis längre. Stora belopp har stor påverkan så klart, medium belopp har medium påverkan, och små belopp har ingen påverkan alls utan små belopp bara försvinner... Hur kan man tro att något bara magiskt betalar sig själv?

När en bensinmack ger bort gratis glassar till barn så påverkar det inte priset på bensinen... det är ju bara för macken att bekosta glassarna med deras magiska tomtesäck med pengar som absolut inte till 100% kommer från företagets kunder (barnens föräldrar) utan från, ja... det har jag frågat om men inte fått något svar. Vi kommer nog aldrig få veta vart de pengarna kom ifrån. Illuminati kanske sponsrar glass - ja och OSX då så klart.

Skönt att veta att men inte är ensam i alla fall och hoppas det inte blev för långt.
Ha en bra dag och fortsatt underhållande läsning!

Visa signatur

SweClockers Dark Pearl tema: http://www.sweclockers.com/forum/trad/1484891
(Rek. Stylus)

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Nej?

Jo det kostar att gå från Windows 7 till Windows 8, likväl som det kommer att kosta att gå till Windows 10 om 1 år.

Medans nya versioner av OS X kan hämtas hem utan att betala en enda krona via appstore, vilket det varit sedan 2013 (för alla) och sedan 2012 (för se som köpte en Mac under sommarmånaderna).

nej

Permalänk
Medlem
Skrivet av dpom86:

@Stenfan:
Ja jag trodde han hade slutat för jag fick inga uppdateringar på forumet längre. Men nu när jag kikar här igen så har han skrivit massa nya saker, han har bara slutat citera mig. Kom jag tillslut ner till den nivån när det blev för uppenbart och inte gick att säga emot längre varför han valde att låtsas att det jag skrivit inte finns?

Vissa lever i en värld där de tror att företag kan ge ut saker gratis till sina kunder. Företag kan inte ge bort saker gratis till sina kunder för alla deras pengar kommer ifrån kunderna från början. Det är skillnad om en bekant köper en present till dig, för där kommer ju pengarna troligtvis från annat håll: inkomstkällan och mottagaren är skilda åt. Samma sak fungerar för ett företag om mottagaren inte tillhör deras kundgrupp: Om Apple ger bort några miljoner till cancerforskning, så har Apples kunder bekostat cancerforskning, och det är säkert bra, men det ändrar inte det faktum att kunden (han själv) har betalat för cancerforskningen, Apple agerade bara tillfällig förvaltare av de förvärvade medlen.

Vidare argumenterar han för att det inte rör sig om mycket pengar som om det skulle ha något med saken att göra.
Jo ifall det rör sig om tillräckligt lite pengar så finns inte kostnaden på något magiskt vis längre. Stora belopp har stor påverkan så klart, medium belopp har medium påverkan, och små belopp har ingen påverkan alls utan små belopp bara försvinner... Hur kan man tro att något bara magiskt betalar sig själv?

När en bensinmack ger bort gratis glassar till barn så påverkar det inte priset på bensinen... det är ju bara för macken att bekosta glassarna med deras magiska tomtesäck med pengar som absolut inte till 100% kommer från företagets kunder (barnens föräldrar) utan från, ja... det har jag frågat om men inte fått något svar. Vi kommer nog aldrig få veta vart de pengarna kom ifrån. Illuminati kanske sponsrar glass - ja och OSX då så klart.

Skönt att veta att men inte är ensam i alla fall och hoppas det inte blev för långt.
Ha en bra dag och fortsatt underhållande läsning!

Har följt tråden under ett par dagar, och det här var nog det bästa jag läst!
#stubbornasamule

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Nej?

Ska du börja leka "finn ett fel"?
Okej, kör på. Visa vart felet är?

För som jag sagt så får man utan att betala en enda krona nya OS X versioner sedan 2013, och för de som köpte en Mac under 2012 så fick de även det under 2012.
Utan att betala en enda krona extra som man måste göra på Windows för att gå från Windows 7 till Windows 8 och sedan till Windows 10 efter 1 års tid (när gratisperioden är slut).

Snow Leopard > Mountain lion 149kr 25 juli 2012
Windows XP/7 > 8 27 augusti 2013 179kr om jag inte missminner mig
Snow Leopard > Mavericks "gratis" 22 oktober 2013
Windows 8 > 8.1 "gratis" 8 april 2014
Windows 7/8/8.1 > 10 "gratis" 29 juli 2015

OSX-uppgradering kräver en mac, som kostat pengar
Windows-uppgradering kräver en Windows-licens, som kostat pengar

Inget är egentligen gratis, det kostar bara inget extra. Själva OS'et betalar man alltid för på ett eller annat sätt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av dpom86:

Jo, se på Apple, de ger bort nya OS X versioner helt gratis, men det kanske du inte förstår ännu?
Och sen vet jag inte varför du drar upp cancerforskningen, men det är samma där. Skänker Apple några miljoner till cancerforskning så är det Apple som skänker dem, det är inte kunderna. Precis som att kunderna inte heller betalar för nya OS X versioner, nya versioner av ex Pages, Numbers, Keynote, mfl.

Och precis som att om din bensinstation skulle ge bort glassar under 1 dag så skulle inte det påverka priset på bensinen, utan det som det påverkar är att inkomsten för företaget blir lägre och därmed lägre vinst.

Precis som att Apple om de vill kan sälja OS X versionerna till kund, men välje att ge bort nya versioner gratis istället för att ta betalt, kallas kundvård/ och ge kunderna en service.

Och för Microsoft så är det en minimal förslut i inkomst på att ge Windows 10 fritt under 1 år, då många kunder inte hade betalt 1-3000 kr som det kostar att uppgradera Windows 7 till ex Windows 8 eller Windows 10, om de inte erbjudit det gratis under först5a året, utan då gått över i samband med en ny dator.

Skrivet av Paddanx:

Nej?

Skrivet av Zidern:

Snow Leopard > Mountain lion 149kr 25 juli 2012
Windows XP/7 > 8 27 augusti 2013 179kr om jag inte missminner mig
Snow Leopard > Mavericks "gratis" 22 oktober 2013
Windows 8 > 8.1 "gratis" 8 april 2014
Windows 7/8/8.1 > 10 "gratis" 29 juli 2015

OSX-uppgradering kräver en mac, som kostat pengar
Windows-uppgradering kräver en Windows-licens, som kostat pengar

Inget är egentligen gratis, det kostar bara inget extra. Själva OS'et betalar man alltid för på ett eller annat sätt.

Nej, nya OS X versioner är helt gratis.
Apple skulle som sagt kunna sälja nya OS X versioner och få in mer pengar, och göra mer vinst, men väljer att ge bort nya OS X versioner utan kostnad.
Och du har fel om Windows 8, kollar man just nu så ligger Windows 8 Pro uppgradering på strax över 2000 kr.

Den enda OS version Microsoft gett bort är Windows 10, och det är bara under första året. Medan Apple ger bort nya OS X versioner oavsett när du uppgraderar.

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

fortfarande nej

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Paddanx:

fortfarande nej

Vad är nej i texten?

Har du en Windows 7 dator, och ska gå till Windows 8 så kostar det 1-3000 kr beroende på version, lika så kommer Windwos 10 kosta om 1 år.

Har du en Mac dator så kan du uppdatera till nya OS X 10.11 i höst utan att betala en enda krona för det.

Vad är det du inte förstår?

Windows versioner kostar pengar, medans OS X är helt gratis.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Vad är nej i texten?

Har du en Windows 7 dator, och ska gå till Windows 8 så kostar det 1-3000 kr beroende på version, lika så kommer Windwos 10 kosta om 1 år.

Har du en Mac dator så kan du uppdatera till nya OS X 10.11 i höst utan att betala en enda krona för det.

Och i höst kan du uppgradera till Windows 10 utan att betala en enda krona för det. Vad är det du inte förstår?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4. Nätaggregat: Corsair AX 760W 80+ Platinum.
Moderkort: Asus Z97-WS. CPU: Intel i7 4970K. CPU-Kylare: Noctua NH-U14S.
RAM: 4x8GB Corsair Vengeance 1600mhz CAS9 LP. GPU: Asus GTX 970 Strix.
Ljudkort: Asus Xonar Essence STX. SSD: Samsung 830 250GB.
OS: Win 10 Pro. Hörlurar: Sennheiser HD-595. Display: Samsung S27850T. Display: Asus ROG Swift PG279Q.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Vad är nej i texten?

Absolut nej

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Stenfan:

Och i höst kan du uppgradera till Windows 10 utan att betala en enda krona för det. Vad är det du inte förstår?

Om det görs inom 1 år ja, vilket alla redan sagt.
Medans Apple ger det gratis oavsett när man går till nya versionen.

Sen återstår och ser om Microsodt ändrar sig när det närmar sig 1 års sträcket, och fortsätter ge nya versioner utan kostnad.

Skrivet av Paddanx:

Absolut nej

Jo.

Vad är nej i texten?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Jo.

Vad är nej i texten?

nope nope

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Nej, nya OS X versioner är helt gratis.

OM DU HAR EN MAC, SOM KOSTAR PENGAR. Hur trög är du på en skala?

Du får INTE OSX GRATIS OM DU INTE HAR EN MAC
Kostnaden för OS'et och uppgraderingarna ÄR BETALADE GENOM HÅRDVARUKÖPET
På ett eller annat sätt så BETALAR DU FÖR OSX OCH UPPGRADERINGARNA

Jag tror fan min 8-åriga dotter skulle begripa det hela bättre än du. Jisses amalia.

Permalänk
Medlem

@PowerNet:

Det du skriver är i stora drag korrekt, det fallerar bara på punkten att företagets "minskade vinst" inte påverkar kunden. Tror du att det är cheferna och aktieägarna som får mindre betalt? Att aktieägarna vill vara snälla? Antingen har de råd att hålla färre anställda, eller så betalar du via deras produkter för att de har flyttat över kostnadsposten till en annan av sina produkter (hårdvaran). Pengarna de betalar till de anställda är kostnaden för att skapa produkten, billigare anställda == färre eller mindre kompetenta anställda == du får en sämre produkt. Så har du inte betalat via de andra produkterna så har du betalat via kvalitetsförlust istället.

Spelar ingen roll hur du vänder och vrider på det, pengarna kommer aldrig börja växa på träd oavsett perspektiv. Inget är gratis punkt slut.

Visa signatur

(Rek. Stylus)

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Om det görs inom 1 år ja, vilket alla redan sagt.
Medans Apple ger det gratis oavsett när man går till nya versionen.

Sen återstår och ser om Microsodt ändrar sig när det närmar sig 1 års sträcket, och fortsätter ge nya versioner utan kostnad.

Jo.

Vad är nej i texten?

Jag börjar misstänka att det här är en robot, som bara matar ur sig samma information efter att ha analyserat texten och bestämt vilken "snippet" av text den bör återanvända. Anyone with me?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4. Nätaggregat: Corsair AX 760W 80+ Platinum.
Moderkort: Asus Z97-WS. CPU: Intel i7 4970K. CPU-Kylare: Noctua NH-U14S.
RAM: 4x8GB Corsair Vengeance 1600mhz CAS9 LP. GPU: Asus GTX 970 Strix.
Ljudkort: Asus Xonar Essence STX. SSD: Samsung 830 250GB.
OS: Win 10 Pro. Hörlurar: Sennheiser HD-595. Display: Samsung S27850T. Display: Asus ROG Swift PG279Q.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Paddanx:

nope nope

Du kan inte neka tillatt Windows kostar pengar att få nya versioner av, vilket det gjort i alla år, inkl Windows 10 (efter 1 år).

Skrivet av Zidern:

OM DU HAR EN MAC, SOM KOSTAR PENGAR. Hur trög är du på en skala?

Du får INTE OSX GRATIS OM DU INTE HAR EN MAC
Kostnaden för OS'et och uppgraderingarna ÄR BETALADE GENOM HÅRDVARUKÖPET
På ett eller annat sätt så BETALAR DU FÖR OSX OCH UPPGRADERINGARNA

Du får inte heller Windows gratis, förutom Windows 10 under 1 år.

Medans OS X har varit gratis i 2 år (3 år för köpare 2012).
Det kan du inte heller neka till.

Kan du inte skilja på kostnad att gå från W7 till W8 och till W10 (efter 1 år) än att kostnadsfritt gå från OS X 10.9 till 10.10 till 10.11 utan att betala en enda krona?

Och skilj på inköpskostnad vs kostnad ör nya versioner, på Windows betalar du både för inköp + ny version, medans på Mac så får du sedan några år nya versioner gratis.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@Stenfan:
Ja man brukar säga att i vetenskap är oftast den enklaste förklaringen den rätta.
På detta forum säger alla att han har fel, och hans förståelse av gratis delas inte av någon annan.
Alltså finns det stor anledning att misstänka att han har en inkorrekt uppfattning, eftersom detta vore en betydligt enklare och rimligare förklaring än att han är ensam om att ha förstått ett enkelt vardagligt koncept.
Hade det varit rocket-science hade det varit rimligare att han har rätt, men nu är det inte det. Gratis, kostnader och cause-and-effect är enkla koncept som statistiskt sett de flesta människor borde ha en hyfsat korrekt, eller mycket korrekt uppfattning om.
Att alla vi skulle ha fel är i princip lika troligt som att alla vi inte skulle veta att solen är ett stort klot av gas, eller att han vore den enda personen som fått lära sig vad gravitation är i skolan.

Att ha fel ibland är normalt, alla kan inte ha rätt jämt. Det är en del av att vara människa. Ibland har vi fel trotts att vi är 100% övertygade om att vi har rätt. Titta bara på religion. Get over it.

(Men ärligt talat börjar det bli roligt att se honom skriva att Win10 är gratis i 1 år - han har inte fattat att det inte är gratis heller...)

Visa signatur

(Rek. Stylus)

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Du kan inte neka tillatt Windows kostar pengar att få nya versioner av, vilket det gjort i alla år, inkl Windows 10 (efter 1 år).

Nehe

Permalänk
Avstängd
Skrivet av dpom86:

@Stenfan:
Ja man brukar säga att i vetenskap är oftast den enklaste förklaringen den rätta.
På detta forum säger alla att han har fel, och hans förståelse av gratis delas inte av någon annan.
Alltså finns det stor anledning att misstänka att han har en inkorrekt uppfattning, eftersom detta vore en betydligt enklare och rimligare förklaring än att han är ensam om att ha förstått ett enkelt vardagligt koncept.
Hade det varit rocket-science hade det varit rimligare att han har rätt, men nu är det inte det. Gratis, kostnader och cause-and-effect är enkla koncept som statistiskt sett de flesta människor borde ha en mycket korrekt uppfattning om.
Att alla vi skulle ha fel är i princip lika troligt som att alla vi inte skulle veta att solen är ett stort klot av gas, eller att han vore den enda personen som fått lära sig vad gravitation är i skolan.

Att ha fel ibland är normalt, alla kan inte ha rätt jämt. Get over it.

(Men ärligt talat börjar det bli roligt att se honom skriva att Win10 är gratis i 1 år - han har inte fattat att det inte är gratis heller...)

Som sagt: OS X är gratis vid mya versioner, och Windows kostar (exkl W10 under 1 år från release).
Eller du kan inte se att det kostar att gå från W7 till W8 till W10 (om man gör det efter 1 år).

Skrivet av Paddanx:

Så bra att du är helt med och inte nekar att OS X är gratis och Windows kostar att uppdatera! Woho!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@PowerNet:
Asså det roligaste är att du inte kan se att det kostar att gå till Win10 inom ett år.

Visa signatur

(Rek. Stylus)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av dpom86:

@PowerNet:
Asså det roligaste är att du inte kan se att det kostar att gå till Win10 inom ett år.

Det kostar inte en enda krona det heller, så länge du sitter på W7 eller W8/8.1.

Så vad är roligt?

Ja det kostar om man gör det EFTER 1 år.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@PowerNet:
Nej det kostar även inom ett år. Det är bara du som inte har förstått, och inte kommer förstå, vad gratis betyder. Har inget med läsförmåga att göra som du tjatat om flera gånger.

Tidigare så förklarade jag att du via Apple har betalat i förväg. Men detta är ett liknande koncept: I detta flyttas betalningen framåt i tiden istället. För att täcka upp för de minskade intäkterna kommer framtida licenser till företag att kosta lite, lite mer. Vilket betyder att nästa gång du köper en ny PC med Windows på så betalar du för den gratis uppdatering till Win10 du fick idag. Eftersom du enligt dig själv säger att det är så de flesta exemplar av Windows säljs (när svensson köper ny PC) så är det ju kunden som betalar i alla fall.

Företag går inte frivilligt med mindre vinst. Punkt slut. Om det ser ut som att de gör det på kort sikt är det för att de tror att de tjänar på det på lång sikt - eller helt enkelt: för de har givit det lite mer eftertanke än vad du har kommit fram till efter 10min tänkande och de har en plan (som går ut på att de kan tjäna mer pengar - pengar som kommer från kunderna).

Visa signatur

(Rek. Stylus)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av dpom86:

@PowerNet:
Nej det kostar även inom ett år. Det är bara du som inte har förstått, och inte kommer förstå, vad gratis betyder. Har inget med läsförmåga att göra som du tjatat om flera gånger.

Nej. Är det inom 1 år så är det gratis att gå till nya W10, efter 1 år ska det kosta (som det ser ut nu).

För vart tror du kostnaden är?

Den existerar inte, precis som den inte gör på OS X heller.

Har du W7 så får du W10 gratis inom 1 år, vill du ha W8 så kostar det.

Har du OS X 10.9 så får du 10.10 och i höst 10.11, således får du båda versionerna utan kostnad.

Så vart är kostnaden att få nya versionen?
Den existerar inte på OS X och inte heller på W10 inom 1 år.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Så bra att du är helt med och inte nekar att OS X är gratis och Windows kostar att uppdatera! Woho!

Like... no?

Permalänk
Medlem

@PowerNet:
Jag vet inte varför du frågar mig vad kostnaden är. Jag har förklarat många gånger och i detalj exakt vad kostnaden är.
Så jo. Jag kan med trött humor notera att du aldrig sagt emot några av dessa förklaringar utan bara säger "Nej, den är gratis" istället för "nej den kostnaden [insert citat] stämmer inte". Så vi är överens om att kostnaderna finns och vilka de är.

Visa signatur

(Rek. Stylus)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av dpom86:

@PowerNet:
Jag vet inte varför du frågar mig vad kostnaden är. Jag har förklarat många gånger och i detalj exakt vad kostnaden är.
Så jo. Jag kan med trött humor notera att du aldrig sagt emot några av dessa förklaringar utan bara säger "Nej, den är gratis" istället för "nej den kostnaden [insert citat] stämmer inte". Så vi är överens om att kostnaderna finns och vilka de är.

Nej. Det vi är överens om att nya Windows versioner kostar pengar (exkl W10 första året).

Sedan är du inte med på att nya OS X versioner inte gör det, för du verkar inte kunna läsa "utan kostnad via appstore".

Vad är svårigheten med att förstå att det är en ny version som är gratis?

Har du W7 så får du betala för W8 (och för W10 efter 1 år som det ser ut nu).
Har du OS X 10.9 så man du 10.10 gratis, och i höst så får man 10.11 gratis med.

Att du inte kan skilja på att det kostar att gå W7 - W8 och att det är gratis att gå OS X 10.9 till 10.10 är konstigt.

Du blandar ihop saker.
Jag har alltid pratat om kostnaden att få en ny OS version, inte blandat in första köpekostnaden alls som du gör.

Det är först till W10 som Microsoft ger en ny version gratis som fler kan uppdatera till (både W7 och W8 under 1 år).

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@PowerNet:
Jag har redan påpekat att jag kan läsa och att du inte förstår vad det som står skrivet betyder. Allt du gör är att upprepa vad som står. Att du kan citera bevisar inte för fem öre att du förstår vad det du citerar betyder. Jag och alla andra säger att du inte förstår vad du citerar. Du har inte givit ett enda bevis för motsatsen. Vad ska du göra åt det? Låtsas att citera igen räcker som bevis eller tänka efter? Du har inte presenterat några hållbara logiska bevis.

Visa signatur

(Rek. Stylus)

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Kan du inte skilja på kostnad att gå från W7 till W8 och till W10 (efter 1 år) än att kostnadsfritt gå från OS X 10.9 till 10.10 till 10.11 utan att betala en enda krona?

Jag har aldrig påstått att 7>8 är gratis, men OSX har också FÖRR kostat att uppgradera.

Skrivet av PowerNet:

Och skilj på inköpskostnad vs kostnad ör nya versioner, på Windows betalar du både för inköp + ny version, medans på Mac så får du sedan några år nya versioner gratis.

Det är inköpskostnad för BÅDA operativsystemen, bara på olika sätt, och DEN kostnaden finansierar tillverkarens uppgraderingar till systemet. Det finns ALLTID en kostnad nånstans.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av dpom86:

@PowerNet:
Jag har redan påpekat att jag kan läsa och att du inte förstår vad det som står skrivet betyder. Allt du gör är att upprepa vad som står. Att du kan citera bevisar inte för fem öre att du förstår vad det du citerar betyder. Jag och alla andra säger att du inte förstår vad du citerar. Du har inte givit ett enda bevis för motsatsen. Vad ska du göra åt det? Låtsas att citera igen räcker som bevis eller tänka efter? Du har inte presenterat några hållbara logiska bevis.

Jo, jag har gett upprepade bevis på att nya OS Xversioner är helt gratis.

Skrivet av Zidern:

Jag har aldrig påstått att 7>8 är gratis, men OSX har också FÖRR kostat att uppgradera.

Det är inköpskostnad för BÅDA operativsystemen, bara på olika sätt, och DEN kostnaden finansierar tillverkarens uppgraderingar till systemet. Det finns ALLTID en kostnad nånstans.

Senast OS X kostade att uppgradera var 2012 (149 kr, ingen kostnad för Mac datorer sålda en viss period under sommaren 2012.)

Nej, det är inte på olika sätt.
Du betalar en enda inköpskostnad (oavsett om det är Windows eller Mac dator) skillnaden är att sedan 2013 så är nya OS X versioner helt gratis, och det har inte med inköpskostnaden att göra alls.

Medans går man från ex W7 till W8 så klatar det pengar, lika så så kommer W7/W8 till W10 om 1 år klsta pengar som det ser ut i dagsläget (om inte Microsoft ändrar sig före det gått 1 år).

Som sagt så är nya versioner helt gratis på OS X men inte på Windows (med undantaget W10 under 1 år).

Skilj på inköpskostnad och löpande kostnad!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Jo, jag har gett upprepade bevis på att nya OS Xversioner är helt gratis.

Du kan inte läsa. Det var inte det jag ville ha bevis på:

Skrivet av dpom86:

Att du kan citera bevisar inte för fem öre att du förstår vad det du citerar betyder. ... Du har inte givit ett enda bevis för motsatsen.

Du har inte bevisat att du förstår vad du säger när du använder ordet gratis sa jag. Att din tolkning av gratis stämmer har du inga bevis för, till skillnad från mig som har flera logiska bevis för varför min tolkning av gratis stämmer.

Skrivet av dpom86:

Vad ska du göra åt det? Låtsas att citera igen räcker som bevis [för förståelse] ?

Visa signatur

(Rek. Stylus)