Windows 10 levereras på USB-minne – i butik den 30 augusti

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Det går att jämföra, då det är få som uppdaterar på android.
Vilket återspeglar sig i statistiken år efter år, att merparten sitter på äldre android version, mot på iOS så är det tvärt om, där uppdaterar merparten istället.

Vad är det du inte förstår?
Hur ska dom kunna göra en OTA-uppdatering om det inte finns någon sådan för deras telefon?
Statistiken visar andelen enheter med android 5. Inte andelen enheter som fått en OTA-uppdatering, och då valt att uppdatera.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Paddanx:

OSX är inte gratis, hur fan du får ihop det begriper jag inte.
UPPGRADERINGARNA är.. men inte OSet, då det KRÄVER en licens som du får med Mac:en.
Utan den får du inte OSet, inga uppgraderingar, ingenting!

Win 8.1 uppgraderingen ÄR gratis. Det bara är så. Punkt slut.
OSet kostar, ja, men uppgraderingen från 8.0 till 8.1 ÄR GRATIS i samma sammanhang som OSX uppgraderingarna. Hur du inte begriper det förstår jag inte heller.

Vi kan hålla på så här i halv evighet, men det förändrar inte detta faktum.

Sen ang aktivering så gör din Mac det också, vid install, men detta ligger i hårdvaran på enheten, därför är det enkelt och smidigt.
Samma sak görs i moderna OEM maskiner from Win 8. Licensen ligger i BIOSet, du behöver aldrig mer bry dig, bara att sätta i USB minne/skiva och installera om.

Nej, OS X är gratis att uppdatera, vilket jag sagt hela tiden men du förnekar.

Sen så kör Microsoft fortfarande med licenser/produktnycklar, vilket APple inte alls kör med, och Microsofts system brukar bråka, även om man har en köpt licens.

Och jag har inte sagt att W8.1 inte är gratis, utan att nya OS versioner av Windows inte är det, vilket det är på OS X.

Sen så har Microsoft börjat luckrat upp det i samband nu med Windows 10, och släpper det under 1 år gratis, men sedan ska det betalas.

Mot OS X som fortfarande är gratis, oavsett när man går över till nya versionen.

Eller kan du inte se det?

Windows 8 - Windows 8 (kostar) Windows 8 till Windows 10 (kostar efter 1 år)
OS X 10.9 - OS X 10.10 (Gratis) OS X 10.10 till OS X 10.11 (Gratis)

Stor skillnad på att betala mot att få det helt gratis.

Skrivet av stillton:

Vad är det du inte förstår?
Hur ska dom kunna göra en OTA-uppdatering om det inte finns någon sådan för deras telefon?
Statistiken visar andelen enheter med android 5. Inte andelen enheter som fått en OTA-uppdatering, och då valt att uppdatera.

Statistiken visar hur många som har uppdaterat till android 5, vilket är 12 % vs närmare 80%.
Det är en stor skillnad.
Sedan så är det inte intressant om tillverkare X eller tillverkare Y gjort klar sin "förstörda" version, utan det intressanta är att det är bara 12% mot ca 80% som uppdaterat.

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Nej, OS X är gratis att uppdatera, vilket jag sagt hela tiden men du förnekar.

Nu får du allt ta och lägga ner. Det är ingen som förnekar detta utan det är någonting du själv tolkar fram genom att inte läsa ordentligt vad folk skriver. Fortsätter du att tjata på detta vis så kommer du tappa allt förtroende från min sida oavsett vart du skriver på detta forum.

Skrivet av PowerNet:

Sen så kör Microsoft fortfarande med licenser/produktnycklar, vilket APple inte alls kör med, och Microsofts system brukar bråka, även om man har en köpt licens.

Det är en delvis sanning. Det finns alltid en nyckel/licens, skillnaden ligger i vart du får nyckeln ifrån. Hos apple finns den i apple store och på för windows så kan du få tag på en nyckel lite varstans.

Skrivet av PowerNet:

Och jag har inte sagt att W8.1 inte är gratis, utan att nya OS versioner av Windows inte är det, vilket det är på OS X.
Sen så har Microsoft börjat luckrat upp det i samband nu med Windows 10, och släpper det under 1 år gratis, men sedan ska det betalas.

Mot OS X som fortfarande är gratis, oavsett när man går över till nya versionen.

Eller kan du inte se det?

Windows 8 - Windows 8 (kostar) Windows 8 till Windows 10 (kostar efter 1 år)
OS X 10.9 - OS X 10.10 (Gratis) OS X 10.10 till OS X 10.11 (Gratis)

Det är egentligen ingen som ifrågasätter dig om just detta. Utan det man försöker klargöra är att uppdateringen från w8 till 8.1 och nu w10 inte kommer kosta användaren någonting alls (såvida de inte väljer att vänta ett år). (LÄS DET FINSTILTA HÄR).

Skrivet av PowerNet:

Stor skillnad på att betala mot att få det helt gratis.

Gång på gång så har vi försökt förklara vad vi menar med att du inte får osx gratis. Men du vill verkligen inte förstå och jag föreslår att vi lämnar det så.....

Skrivet av PowerNet:

Statistiken visar hur många som har uppdaterat till android 5, vilket är 12 % vs närmare 80%.
Det är en stor skillnad.
Sedan så är det inte intressant om tillverkare X eller tillverkare Y gjort klar sin "förstörda" version, utan det intressanta är att det är bara 12% mot ca 80% som uppdaterat.

Självklart kan du jämföra hur många som kör senaste versionen utav en mobilplattform. Och det enda som denna statistik visar är att det finns brister i hur uppdateringar sköts hos android. Att försöka dementera att apple användare är mer benägna att uppdatera till senaste finns det ingen som helst grund för.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Statistiken visar hur många som har uppdaterat till android 5, vilket är 12 % vs närmare 80%.
Det är en stor skillnad.
Sedan så är det inte intressant om tillverkare X eller tillverkare Y gjort klar sin "förstörda" version, utan det intressanta är att det är bara 12% mot ca 80% som uppdaterat.

Va? Hur ska övriga 88% kunna uppdatera om dom inte ens fått uppdateringen?
Den stora merparten av alla androidenheter kommer aldrig få någon uppdatering till android 5.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av asabla:

Det är egentligen ingen som ifrågasätter dig om just detta. Utan det man försöker klargöra är att uppdateringen från w8 till 8.1 och nu w10 inte kommer kosta användaren någonting alls (såvida de inte väljer att vänta ett år). (LÄS DET FINSTILTA HÄR).

Gång på gång så har vi försökt förklara vad vi menar med att du inte får osx gratis. Men du vill verkligen inte förstå och jag föreslår att vi lämnar det så.....

Varför tjafsar ni emot fortfarande då?

Och ja, man får nya OS X versioner helt gratis, mot Windows där det kostar att få en ny version:
Ex: W7 - W8 (kostar) W8 - W10 (kostar efter 1 år)

Vad är det du inte förstår?
Nya Windows versioner kostar pengar, medans nya OS X versioner får man gratis av Apple.

Och som jag redan sagt så är det ingen mening att diskutera det med er, då ni inte kan se skillnad på en faktisk kostnad och gratis, så ni kan lika gärna lämna tråden helt då ni inte tillför annat än att försöka få det som att OS X versioner kostar, vilket de inte gör.

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Avstängd
Skrivet av PowerNet:

W8 - W10 (kostar efter 1 år)

I ärlighetens namn vet vi inte vad som händer efter ett år, om uppgraderingarna kostar då eller inte.

Det enda vi vet är att uppgraderingarna kommer vara gratis nu och ett år framöver, men som sagt.. vad som händer efter det är fortfarande omöjligt att i dagsläget känna till utan insiderinformation.

För övrigt håller jag med övriga här och fattar inte hur du orkar hålla på. Vi vet alla att OSX och tillhörande uppdateringar alltid kostar pengar eftersom att det inte går att skaffa OSX utan att också köpa en Mac.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av strejf:

I ärlighetens namn vet vi inte vad som händer efter ett år, om uppgraderingarna kostar då eller inte.

Det enda vi vet är att uppgraderingarna kommer vara gratis nu och ett år framöver, men som sagt.. vad som händer efter det är fortfarande omöjligt att i dagsläget känna till utan insiderinformation.

För övrigt håller jag med övriga här och fattar inte hur du orkar hålla på. Vi vet alla att OSX och tillhörande uppdateringar alltid kostar pengar eftersom att det inte går att skaffa OSX utan att också köpa en Mac.

Det vi vet är att det kommer vara gratis i ett år, sedan kommer det kosta:

"1Windows Offer Details

Yes, free! This upgrade offer is for a full version of Windows 10, not a trial. 3GB download required; standard data rates apply. To take advantage of this free offer, you must upgrade to Windows 10 within one year of availability. Once you upgrade, you have Windows 10 for free on that device."

Och nej, nya OS X versioner är gratis, och har varit så i 2 år (även 2012 var OS X 10.8 / OS X Mountain Lion gratis för de som köpte en Mac under en period). Sedan 2013 så är dock nya versioner av OS X helt gratis.

Så vet inte hur ni orkar, då ni uppenbarligen inte har koll på att OS X är gratis, och har varit så i 2 år (3 år om man räknar in OS X Mountain Lion, som annars var 149kr).

Och som du försöker vränga till det går att gör tvärt om med "Det går inte att skaffa Windows utan att betala", för ex W7, och sedan W8 och W10, medans om du hade gått på OS X så hade du säg hamnat på 10.9, sedan fått 10.10 gratis, lika så 10.11 i år gratis, utan att betala som man får göra mellan Windows 7 - Windows 8 - Windows 10 (Efter 1 år).

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Det har ingen sagt, men nya versioner av OS X är gratis.
Nej, jag svamlar inte.
Varför skulle annars Microsoft ge bort sitt nya OS till användare när de kan sälja det i butik för ca 1000 kr som de tidigare gjort?

Jo, dels för:

1. De förlorar inget direkt på det (Få köper nytt os utan får ny version när datorn byts).
2. De vill få över fler till W10, efter att W8/8.1 floppat totalt.
3. Microsoft tjänar pengar på licenser de säljer till datortillverkare, vilket för oss tilbaka till punkt 1 att det är väldigt få som endast köper nytt OS och inte en ny dator.

Microsoft satsar på spelaren den här gången. De vill att alla ska gå över till den nya tekniken. Windows 10 innebär att Windows spelare och xbox one spelare kan spela mot varandra. Du är helt ute och cyklar. I den här tråden har din attityd varit: Jag har rätt, ni andra har fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Och som jag redan sagt så är det ingen mening att diskutera det med er, då ni inte kan se skillnad på en faktisk kostnad och gratis, så ni kan lika gärna lämna tråden helt då ni inte tillför annat än att försöka få det som att OS X versioner kostar, vilket de inte gör.

Lägger lite mer ved på brasan då, Vart får jag tag på OSX gratis om jag inte redan har betalt för en MAC?

Inget fel på min läsförståelse, jag förstår vad du menar och hur du tänker även om jag inte håller med att det är rätt tänkt.

Skulle man fråga mig utan att jag analyserar djupt på alla aspekter så skulle jag säga att Windows 7, 8, 10 är olika versioner som samtliga har fått större servicepack gratis och nu tillgång till en ny version av Windows gratis.

OSX är enligt MIG en enda version som har fått ett gäng SPs gratis.

Som sagt bara mina tankar.

Visa signatur

Who's that riding in the sun? Who's the man with the itchy gun? Who's the man who kills for fun? Psycho Dad, Psycho Dad, Psycho Dad.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av PowerNet:

Det vi vet är att det kommer vara gratis i ett år, sedan kommer det kosta:

"1Windows Offer Details

Yes, free! This upgrade offer is for a full version of Windows 10, not a trial. 3GB download required; standard data rates apply. To take advantage of this free offer, you must upgrade to Windows 10 within one year of availability. Once you upgrade, you have Windows 10 for free on that device."

Det står bara att för att få detta gratiserbjudande måste man uppgradera inom ett år, det finns inget som säger att det inte kommer ett nytt gratiserbjudande direkt efter. Den där texten är då fortfarande giltig.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av riporto:

Microsoft satsar på spelaren den här gången. De vill att alla ska gå över till den nya tekniken. Windows 10 innebär att Windows spelare och xbox one spelare kan spela mot varandra. Du är helt ute och cyklar. I den här tråden har din attityd varit: Jag har rätt, ni andra har fel.

Nej, Microsoft satsar på att få över alla till nyare operativ då Windows 8 vart en flopp.
Och nej, Windows 10 spelare kan inte köra mot Xbox spelare.
Om man inte ser till att Xbox One kan streama till en Windows 10 dator, men det körs oavsett på Xbox One och inte på Windows datorn.

Skrivet av jockej:

Lägger lite mer ved på brasan då, Vart får jag tag på OSX gratis om jag inte redan har betalt för en MAC?

Inget fel på min läsförståelse, jag förstår vad du menar och hur du tänker även om jag inte håller med att det är rätt tänkt.

Skulle man fråga mig utan att jag analyserar djupt på alla aspekter så skulle jag säga att Windows 7, 8, 10 är olika versioner som samtliga har fått större servicepack gratis och nu tillgång till en ny version av Windows gratis.

OSX är enligt MIG en enda version som har fått ett gäng SPs gratis.

Som sagt bara mina tankar.

Du startar appstore på din Mac så finns nya OS X versionen där helt gratis.
Så du har nog fel på din läsförståelse då du inte kan tolka det rätt. Har du en Mac så får du nu nya OS X versioner helt gratis.

Medans har du säg Windows 7 och ska gå till Windows 8 så får du betala, lika så om du går från Windows 7 / Windows 8 till Windows 10 efter 1 år så får du med betala.

Ni blandar fortfarande ihop saker:

Du köper en Mac med OS X 10.9, du får OS X 10.10 (Yosemite) och OS X 10.11 (El Capitan) helt gratis.
Du köper en Windows dator, med Windows 7, vill du ha Windows 8 så får du betala för det, lika så om du vill ha Windows 10 när det gått 1 år.

Vilket är bäst?
Att helt gratis få nya OS versioner eller få betala för varje version?

Och nej, jag pratar INTE om en inköpskostnad för första datorn, utan jag pratar om REN uppgraderingar till nya OS versioner som på OS X varit gratis i 2 år (3 år) och endast är gratis för Windows 7 / Windows 8 användare under 1 års tid till Windows 10.

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Avstängd
Skrivet av PowerNet:

Och nej, Windows 10 spelare kan inte köra mot Xbox spelare.

Du har återigen fel.

https://www.gogigantic.com/en/news/motiga-announces-microsoft...

You’ll be able to go back and forth between your Windows 10 PC and Xbox One—or your buddy’s—and your in-game progression and purchases will always be there. Whether you’re on the couch with a controller, or at your desk with keyboard and mouse, access to your stuff and your game remains the same.

You will ultimately even be able to opt in to play matches with friends across platforms—matches where everyone has agreed to mix PC gamers and console gamers. If you’re not interested, no problem—you don’t have to opt in. Gigantic will find plenty of like-minded allies and enemies for you. No matter what platform you’re using, we work tirelessly to make sure Gigantic is a fair, competitive experience for everyone.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Nej, Microsoft satsar på att få över alla till nyare operativ då Windows 8 vart en flopp.
Och nej, Windows 10 spelare kan inte köra mot Xbox spelare.
Om man inte ser till att Xbox One kan streama till en Windows 10 dator, men det körs oavsett på Xbox One och inte på Windows datorn

Det handlar inte enbart om streaming, xbox one spelare kan spela mot windows 10 spelare, som t ex i kommande Fable Legends. Som jag sa tidigare, du har inte läst på, och endast svamlar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Du startar appstore på din Mac så finns nya OS X versionen där helt gratis.
SÅ du har nog fel på din läsförståelse då du inte kan tolka det rätt. Har du en Mac så får du nu nya OS X versioner helt gratis.

Skrev ju " om jag inte redan har en mac", inte "om jag har en mac"

Men men, jag lämnar denna tråden och följer den med glimten i ögat från läktaren.

Visa signatur

Who's that riding in the sun? Who's the man with the itchy gun? Who's the man who kills for fun? Psycho Dad, Psycho Dad, Psycho Dad.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av strejf:

Du har återigen fel.

https://www.gogigantic.com/en/news/motiga-announces-microsoft...

You’ll be able to go back and forth between your Windows 10 PC and Xbox One—or your buddy’s—and your in-game progression and purchases will always be there. Whether you’re on the couch with a controller, or at your desk with keyboard and mouse, access to your stuff and your game remains the same.

You will ultimately even be able to opt in to play matches with friends across platforms—matches where everyone has agreed to mix PC gamers and console gamers. If you’re not interested, no problem—you don’t have to opt in. Gigantic will find plenty of like-minded allies and enemies for you. No matter what platform you’re using, we work tirelessly to make sure Gigantic is a fair, competitive experience for everyone.

Skrivet av riporto:

Det handlar inte enbart om streaming, xbox one spelare kan spela mot windows 10 spelare, som t ex i kommande Fable Legends. Som jag sa tidigare, du har inte läst på, och endast svamlar.

Det handlar om 2 spel än så länge. "wow"..
Så ja, jag är påläst.
Förvänta er inte att de kommer släppa cross platform på Halo, Forza eller någon annan större titel.

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Det handlar om 2 spel än så länge. "wow"..
Så ja, jag är påläst.
Förvänta er inte att de kommer släppa cross platform på Halo, Forza eller någon annan större titel.

Surt sa räven! Det är bara början. Windows 10 är inte ute ens, 2 spel är en bra början. Vad vi ska förvänta oss om kommande spel är inte något du ska informera oss om, eller hur? Du är inte påläst, du kände inte ens till de 2 spelen. Du drar slutsatser som om du jobbade hos Microsoft. Du har fel om Vulkan, du har fel om DX12 och du har fel om Windows 10.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av riporto:

Surt sa räven! Det är bara början. Windows 10 är inte ute ens, 2 spel är en bra början. Vad vi ska förvänta oss om kommande spel är inte något du ska informera oss om, eller hur? Du är inte påläst, du kände inte ens till de 2 spelen. Du drar slutsatser som om du jobbade hos Microsoft. Du har fel om Vulkan, du har fel om DX12 och du har fel om Windows 10.

Nej, det är inte surt.

Och angående DX12 så är det inget som gemene man skriker "wow" över och hänger på låset för.

Och bästa för användarna i slutänden är om det satsas på Vulkan, så får utvecklarna det enklare att utveckla spel som är cross-platform, vilket kommer alla till gagn, och att spelutgivarna får några spel sålda än att låsa till DX12 som endast finns till Windows 10.

Inget "större fel" på DX12 i sig, utan felet är att de låser DX12 till W10 endast, när de kunde släppa det till W7/W8/W8.1 med, men Microsoft gör ju så för att tvinga att användarna ska gå över till W10 och överhypade DX12....

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Nej, det är inte surt.

Och angående DX12 så är det inget som gemene man skriker "wow" över och hänger på låset för.

Och bästa för användarna i slutänden är om det satsas på Vulkan, så får utvecklarna det enklare att utveckla spel som är cross-platform, vilket kommer alla till gagn, och att spelutgivarna får några spel sålda än att låsa till DX12 som endast finns till Windows 10.

Inget "större fel" på DX12 i sig, utan felet är att de låser DX12 till W10 endast, när de kunde släppa det till W7/W8/W8.1 med, men Microsoft gör ju så för att tvinga att användarna ska gå över till W10 och överhypade DX12....

För sista gången: DX har alltid varit låst till Windows och OpenGl har alltid varit plattformsoberoende.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av riporto:

Surt sa räven! Det är bara början. Windows 10 är inte ute ens, 2 spel är en bra början. Vad vi ska förvänta oss om kommande spel är inte något du ska informera oss om, eller hur? Du är inte påläst, du kände inte ens till de 2 spelen. Du drar slutsatser som om du jobbade hos Microsoft. Du har fel om Vulkan, du har fel om DX12 och du har fel om Windows 10.

Glöm inte att han har fel om att OSX är gratis med.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av riporto:

För sista gången: DX har alltid varit låst till Windows och OpenGl har alltid varit plattformsoberoende.

Det är stor skillnad, DX har tidigare varit för flera Windows versioner, medans DX12 är Windows 10 exklusivt.
Därför vore det bättre om spelutvecklare satsar på Vulkan, så att det kommer alla spelare till gagn än endast Windows 10 användare.

Skrivet av strejf:

Glöm inte att han har fel om att OSX är gratis med.

Så det här är fel?

"Tillgänglighet
Förhandsversionen för utvecklare av OS X El Capitan kan laddas ner av medlemmar i Mac Developer Program från och med idag. Mac-användare kan delta i El Capitan Beta Program i juli och ladda ner den slutliga versionen utan kostnad från Mac App Store i höst. "

Som jag sagt flera gånger så har nya OS X versioner varit gratis sedan 2013 (2012) vilket är 2 (3) år.
Eller du kanske inte förstår vad "slutliga versionen utan kostnad från Mac App Store i höst" betyder?
Det betyder GRATIS.

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

Bara forumen på denna site är fylld med folk som gärna vill uppdatera, och självklart en del som ska stanna kvar på sina 2600k och sin Win 7. Fungerar det så fungerar det...

Vadå, menar du att min 2600k är gammal på nåt sätt? Det var det fräckaste..

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Det är stor skillnad, DX har tidigare varit för flera Windows versioner, medans DX12 är Windows 10 exklusivt.
Därför vore det bättre om spelutvecklare satsar på Vulkan, så att det kommer alla spelare till gagn än endast Windows 10 användare.

Bra att du ger efter "vore bättre". Du har svårt att förstå att din önskning har inget med verkligheten att göra. Windows 10 kommer att bilen succé, det är skrivet i sten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dpom86:

@PowerNet:

Jag vet inte vilken del av 0kr != gratis som du inte förstår. Ingenting här i världen är gratis.
Och jag kan citera mig själv, säkert tre ggr, där jag skrivit att MS inte skulle förlora mycket på att ge bort windows till privatpersoner, så vilken del av min svenska är det som du inte kan läsa eftersom du påstår att jag inte förstått detta? Däremot har jag absolut ingenstans påstått att Windows är gratis, så jag vet inte vad du läst för imaginära texter egentligen, men det är inte mina...

Hur som helst, kan du svara på min fråga nu? "Fråga 1"?

Du kommer aldrig få ett svar, han är aldeles för låst i sin riktning för att ens kunna ta in ny information här. Kudos till dig att försöka bryta ned det till ett enkelt, logiskt argument. Vissa troll går det väl helt enkelt inte att bryta igenom till.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4. Nätaggregat: Corsair AX 760W 80+ Platinum.
Moderkort: Asus Z97-WS. CPU: Intel i7 4970K. CPU-Kylare: Noctua NH-U14S.
RAM: 4x8GB Corsair Vengeance 1600mhz CAS9 LP. GPU: Asus GTX 970 Strix.
Ljudkort: Asus Xonar Essence STX. SSD: Samsung 830 250GB.
OS: Win 10 Pro. Hörlurar: Sennheiser HD-595. Display: Samsung S27850T. Display: Asus ROG Swift PG279Q.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Stenfan:

Vissa troll går det väl helt enkelt inte att bryta igenom till.

Nu så är det ju så att nya OS X versioner varit gratis sedan 2013 (Och 2012 med under en viss period för de som köpte en Mac), sen att ni inte förstår det är en annan sak.

Mot Windows där det kostar att gå från Windows 7 till Windows och och sedan till Windows 10 (om man gör det efter 1 år).

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem

"utan extra kostnad" är inte samma sak som "gratis". visst du får OSX utan extra kostnad, och uppgradering utan extra kostnad.. men det är inte gratis i och med att du måste ha betalat för en mac för att få det. likaså är W10-uppgraderingen inom ett år "utan extra kostnad" då du måste ha betalat för en Windows-licens för att få det, antingen genom att köpa det löst eller inbakat i priset för en PC, precis så som Apple finansierar sitt OS. hade jag kunnat få OSX kostnadsfritt, UTAN ATT BEHÖVA EN MAC, då kan jag gå med på att det är "gratis".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zidern:

Vadå, menar du att min 2600k är gammal på nåt sätt? Det var det fräckaste..

Tror den är ca lika gammal som min

Man får byta kylpasta och ibland kylare (mellan åren) men CPUn verkar hålla bra än.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

Tror den är ca lika gammal som min

Man får byta kylpasta och ibland kylare (mellan åren) men CPUn verkar hålla bra än.

Jag kör fortfarande samma som medföljde när jag köpte den.. Kanske därför den går lite varm..

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zidern:

"utan extra kostnad" är inte samma sak som "gratis". visst du får OSX utan extra kostnad, och uppgradering utan extra kostnad.. men det är inte gratis i och med att du måste ha betalat för en mac för att få det. likaså är W10-uppgraderingen inom ett år "utan extra kostnad" då du måste ha betalat för en Windows-licens för att få det, antingen genom att köpa det löst eller inbakat i priset för en PC, precis så som Apple finansierar sitt OS. hade jag kunnat få OSX kostnadsfritt, UTAN ATT BEHÖVA EN MAC, då kan jag gå med på att det är "gratis".

Jo, det är helt gratis. Då det inte kostar en enda krona att få nya OS X alls.
man har inte betalt alls för att få en ny version, då Apple ger ut de gratis till användarna, mot minskad vinst / inkomst.
Apple hade utan problem kunnat ta 150 kr / ny OS version om de så skulle vilja, och på så sätt få in ännu mer pengar, men Apple har valt att ge nya OS X versioner kostnadsfritt, för att dels kunderna uppskattar det, och del så det inte är ett hinder för användaren att få tillgång till senaste OS versionen, som det är på Windows där det är en stor kostnad att "hoppa upp".

Är det så svårt att förstå att OS X versioner är gratis att uppdatera medans Windows kostar? (Exkl Windows 10 under första året).

Som sagt:
Du köper en Mac med OS X 10.9, du får 10.10 (Yosemite) utan extra kostnad, och så får du OS X 10.11 (El Capitan) utan extra kostnad.

Du köper en Windows dator, med säg W7, för att "hoppa upp" till W8 så kostar det en avgift, lika så om du ska "hoppa upp" till W10 efter 1 års tid, då är det även där en avgift.

Så ja, OS X är helt gratis att få nya versioner på, men inte för Windows (exkl som sagt W10 första året).

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Nu så är det ju så att nya OS X versioner varit gratis sedan 2013 (Och 2012 med under en viss period för de som köpte en Mac), sen att ni inte förstår det är en annan sak.

Mot Windows där det kostar att gå från Windows 7 till Windows och och sedan till Windows 10 (om man gör det efter 1 år).

Nej.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Jo, det är helt gratis.

...

Som sagt:
Du köper en Mac med OS X 10.9..

Finn ett fel.